וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי, אובחן כחולה קורונה

עודכן לאחרונה: 2.10.2020 / 12:06

מטעם הרב בן ה-92, מנהיג הזרם הליטאי, נמסר כי הוא חש בטוב וממשיך ללמוד כרגיל, תחת השגחה רפואית. רק אתמול קרא קנייבסקי לציבור החרדי להיבדק במהלך חול המועד, משום פיקוח נפש. עם זאת, בעבר הוא התבטא לא פעם נגד הנחיות הקורונה

בווידאו: הרב חיים קנייבסקי קורא להיבדק במהלך חול המועד לקורונה/צילום: מערכת וואלה! NEWS, עריכה: איתי עמרם

הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי, בן 92, אובחן היום (שישי) כחולה בקורונה. מבית הרב נמסר כי הוא חש בטוב "וממשיך בסדרי לימודו כרגיל", תחת השגחה רפואית. רק אתמול קרא קנייבסקי לציבור החרדי להיבדק במהלך חול המועד, בבחינת פיקוח נפש.

הרב קנייבסקי הוא אחד מהרבנים הבולטים והמובילים במגזר החרדי. באופן רשמי הוא מנהיג את הזרם הליטאי, אך נוהרים לברכתו ועצתו מכל גווני הקשת, לרבות גם חילונים. לרב קנייבסקי השפעה פוליטית לא קטנה והוא מנהיג את סיעת "דגל התורה" המרכיבה את יהדות התורה.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נשא תפילה לרפואתו השלמה והמהירה של קנייבסקי.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף לאיחולי הבריאות, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו ברכת החלמה מהירה לרב קנייבסקי. "אני מאחל החלמה מהירה ושלמה לגאון התורה, הרב חיים קניבסקי", כתב נתניהו בטוויטר. "בשעה זו אני מצטרף לתפילות של המוני בית ישראל למען בריאותו של הרב, ברוח הכתוב: 'כִּי חַיִּים הֵם לְמֹצְאֵיהֶם, וּלְכָל בְּשָׂרוֹ מַרְפֵּא' (משלי ד', כ"ב)".

הרב חיים קנייבסקי בביתו בבני ברק לאחר שאובחן חיובי לקורונה - 2 לאוקטובר 2020. -, אתר רשמי
הרב חיים קנייבסקי בביתו בבני ברק, היום/אתר רשמי, -

הרב קנייבסקי התבטא לא פעם נגד הנחיות הקורונה. למרות העלייה בתחלואה בקרב תלמידי ישיבות, לפני מספר שבועות הוא אמר למנהלי מוסדות חינוך כי "אסור להקל ראש ולמהר להכניס את התלמידים לבידוד, לא ליחידים וכל שכן שלא לרבים", היות וכניסה לבידוד כמתחייב בחוק היא "דבר שיכול לגרום לביטול בית המדרש חס וחלילה". עם זאת, בדבריו הדגיש הרב כי "החובה מוטלת על ראשי הישיבות לאפשר את הלימוד בישיבות באופן שאין בו סכנה".

בתחילת ספטמבר הורה הרב קנייבסקי לישיבות חרדיות מסוימות להפסיק לערוך בדיקות קורונה לתלמידים, משום שהן באות על חשבון לימוד תורה. ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו יצא נגד ההנחיה של הרב, וטען כי "ההודעה מסכנת את הציבור החרדי בהמשך ההידבקות". אולם, כעבור ימים אחדים, התנצל גמזו על דבריו, ומסר כי מבדיקה שערך לא ניתנה הוראה של הרב לא להיבדק.

"מדובר בהחלטה שניתנה על דעת מספר רבנים ביחס למקרים נקודתיים בקרב בני ישיבות השוהים בקפסולות סגורות לאחר שעשו בדיקת קורונה, ובהתאם לנהלים שנקבעו מראש", ציין ממונה הקורונה. "לפיכך, אני מצר על אי ההבנה בעקבות הפרסום המוטעה בשם הרב קנייבסקי, אותו אני מכבד ומוקיר, וחוזר בי מדבריי".

עוד בוואלה!

גמזו התנצל על האמירה נגד הרב קנייבסקי: "מצר על אי ההבנה"

לכתבה המלאה

עוד קודם לכן, בתחילתו של גל הקורונה הראשון, הרב קנייבסקי הורה למנהלי מוסדות החינוך החרדיים להמשיך כרגיל בלימודים למרות הצו שאסר זאת. בעקבות כך, בחלק מהמוסדות התברר לאחר מכן כי נמצאו חולי קורונה, מה שגרר בידוד לצוות ההוראה ומאות תלמידים.

רק לאחר שהתבררו ממדי ההתפשטות של נגיף הקורונה והשלכותיו, העידו אנשיו של הרב קנייבסקי כי הוא הורה לבטל מנייני תפילה לחלוטין אף אם הם מתקיימים ברחובה של עיר. למרות זאת, בביתו של הרב המשיכו בקיום תפילות אלה בחלקים מהזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully