וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמזו: כ-40% מהחולים שהתגלו בימים האחרונים הם חרדים

1.10.2020 / 14:00

פרויקטור הקורונה אמר כי "יש מורכבות בהסברה באוכלוסייה החרדית ובמגזר הערבי". לדבריו, "הסגר אפקטיבי ורואים פחות מגעים והתקהלויות". בנוסף, סיפר כי הנתונים הגבוהים של התחלואה לא הפתיעו אותו, והדגיש כי "נצטרך לראות אם המגמה שאנחנו מצפים לה מתחילה"

בווידאו: גמזו מוטרד מהתחלואה במגזר בחרדי, ישקול להישאר בתפקידו/צילום: לע"מ

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו אמר היום (חמישי) כי 40% מהמאומתים בימים האחרונים הם חרדים. בתדרוך לתקשורת אמר גמזו כי "קמנו עם 9,000 מקרים מאומתים היום, וזה לא הפתיע אותי. אני מניח שנראה גם היום רמת מאומתים שכזו, ונצטרך לקחת את כל כמות הבדיקות ולראות אם המגמה שאנחנו מצפים לה מתחילה, כי אנחנו נמצאים קרוב לשבועיים מהשלב הראשון של הסגר שהוטל".

למרות שבעבר התנגד להטלת סגר, פרויקטור הקורונה אמר כי העלייה בתחלואה חייבה נקיטת צעד דרסטי. "הסגר היה נדרש באופן ברור כי המספרים עלו בצורה מאוד משמעותית. ב-1 בספטמבר היינו סביב 1,500 נדבקים ביום וזה עלה לנו מאוד מהר. ההחלטה הייתה נכונה, זה אמצעי שכולכם יודעים שאני לא רציתי, אבל אמרתי שברגע שבתי החולים ירימו דגל לא עצרתי לרגע ואכן ביקשתי ריסון הדוק".

דיון ועדת החוקה על מתווה הרמזור, 6 בספטמבר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
גמזו/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

"זה השלב שבו הפחתת התחלואה מתחילה, אחרי שיאו של הסגר. בהמשך היום אני אבקר ביישוב חרדי כדי לראות מקרוב את המורכבות וכדי לחזק אותם", אמר. גמזו נשאל אם נשקלת החזרה ללימודים בישיבות ואמר כי כל לימודים מהווים התקהלות באזור סגור, "לא משנה אם זה ישיבה או כיתה י"א".

לדבריו, "ההחלטה תצטרך להתקבל יחד עם כל הגורמים המעורבים, עם הסבר ורגישות לכולם. ההחלטות צריכות להתקבל בצורה אחידה לכל המערכת. מוקדם מדי להתייחס לדיפרנציאליות ולערים אדומות, כרגע זה מוקדם מדי. חוץ מהדבר היחיד שאני מתחייב אליו שהוא אחידות במדינת ישראל".

בהמשך אמר גמזו אמר כי "אין ספק שההפרות ההמוניות מגדילות את מקדם ההדבקה וגורמות לקושי גדול, וכל מי שחושב שנסיים את החגים ונגמור את הסגר ונשוב לאירועים ולחתונות - טועה. זה לא הזמן לסכן את כולנו. לגבי אכיפה בבתי הכנסת, הייתי רוצה שתהיה משמעת של הגבאים. כל חריגה מזה יכולה לסכן אותנו בתחלואה הולכת וגדלה".

עוד בוואלה!

השלב הבא במאבק בקורונה: צה"ל יתמקד במוסדות חינוך ויתגבר את החקירות

לכתבה המלאה
חיילי פיקוד העורף בפעליות הסברתית בנושא נגיף הקורונה בבני ברק 30 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
פיקוד העורף בבני ברק, אמש/ראובן קסטרו

גמזו הבהיר כי הוא מעוניין לשוב בתחילת נובמבר לתפקידו כמנכ"ל בית החולים איכילוב שבתל אביב. בתשובה לשאלה על האפשרות כי מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב יחליפו בתפקיד אמר גמזו כי "אני מנהל את המשבר בשיח עם משה, אם ראש הממשלה ושר הבריאות יולי אדלשטיין יחליטו שהוא יהיה הפרויקטור הבא אני אשמח, מה שחשוב זה העברת מקל. צריך אדם חזק שיעמוד בהרבה לחצים".

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 8,919 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת, שיא של מספר נדבקים יומי מאז פרוץ המגיפה. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-248,133. אתמול התקבלו תוצאות עבור יותר מ-65 אלף מבדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף עמד על 13.6.

במהלך הלילה אישרה הממשלה את הארכת הסגר הכללי בשלושה ימים נוספים. תקנות השהייה במרחב הציבורי יוארכו עד ל-14 באוקטובר. בנוסף, הממשלה אישרה במשאל טלפוני את התקנות המגבילות הפגנות למרחק של קילומטר מהבית בהתאם לחוק החדש שאושר בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully