וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות הענק במאה שערים: המשטרה תשלח כוחות תגבור ומאיימת בקנסות

עודכן לאחרונה: 1.10.2020 / 18:29

נציגי משטרת מחוז ירושלים שוחחו עם נציגי חסידויות שונות בשכונה החרדית בבירה לאחר הפרסום בוואלה! NEWS על הקמת מתחמים וסוכות לאירוח אלפים בחג. במשטרה הבהירו כי תהיה אכיפה משמעותית של ההפרות. הרב הראשי של ירושלים: "אירועים המוניים בזמן סגר - פרישה מהציבור"

בווידאו: במאה שערים נערכים לחג הסוכות בהשתתפות אלפים/צילום: רוני כנפו, עריכה: אסף דרורי

משטרת מחוז ירושלים הזמינה נציגים של החסידיות לשיחות הסברה אודות הנחיות הקורונה וכדי להבהיר כי לא יאפשרו הפרות שלהן. זאת לאחר שאתמול (רביעי) פורסם בוואלה! NEWS תיעוד של הכנות לאירועים המוניים בחג הסוכות. במשטרה הבהירו היום כי תהיה אכיפה משמעותית של ההפרות, זאת לאחר הערכות מצב שקיים מפקד המחוז דורון ידיד לקראת החג. הרב הראשי של העיר, אריה שטרן, הצטרף לקריאה להקפיד על ההנחיות.

הלילה אישרו השרים הטלת קנס בסך 500 שקלים על אדם שייכנס למקום מגורים של אדם אחר ובכלל זה אירוח בתוך סוכה במהלך תקופת הסגר הכללי. עם זאת, יציאה לצורך רכישת ארבעת המינים נחשבת צורך חיוני ותתאפשר במהלך הסגר ועד לסיום חג הסוכות.

במשטרה הבהירו אתמול כי בשלב ראשון ובמהלך טרום החג יתמקדו השוטרים בפעילות הסברה והידברות אל מול הקהילה ומנהיגיה. פעילות זו תכלול גם מניעה באמצעות אזהרות וביקורים פיזיים במוקדים השונים. בנוסף בכל הארץ יוקצו כוחות תגבור ייעודיים, שיעברו בבתי הכנסת ויבצעו פעולות הסברה נרחבות והבהרות לגבי המותר והאסור במהלך ימי החג.

סוכות לא חוקיות בירושלים, 1 באוקטובר. רוני כנפו
תהיה אכיפה משמעותית של ההפרות. היערכות לאירוע בחסידות תולדות אהרן/רוני כנפו

מדובר בחסידות תולדות אהרון, סלונים ותולדות אברהם יצחק - שעליהן נמנות יחד אלפי משפחות, ואת האוהלים או את הסוכות הקימו בשטח פרטי, ככל הנראה כדי להימנע מראש מחיכוכים עם עיריית ירושלים. גורם חרדי בכיר העריך כי חסידויות נוספות בירושלים ובבני ברק נערכות לכך באותה מידה.

מדובר באירועי "טישים" בימי החג ו"שמחת בית השואבה" בימי חול המועד, אז האדמו"ר מוביל בהשתתפות מאות מחסידיו אירועים המוניים שכוללים שירה וריקודים. ההיערכות המקדימה של החסידויות יכולה ללמד גם על הניסיון שלהן ושל קהלים נוספים במגזר החרדי להמשיך בשגרת החיים ובקיום אורח חיים דתי רגיל, למרות התפשטות נגיף הקורונה. הן בחרו בשיטת "חיסון עדר" שבמסגרתה כולם יידבקו בנגיף ויחלימו ממנו, אף כי שיטה זו הוכחה לא יעילה.

עוד בוואלה!

קורונה - עדכון יומי: 8,919 אובחנו ביממה האחרונה

לכתבה המלאה
סוכות לא חוקיות בירושלים, 1 באוקטובר. רוני כנפו
למרות שהוכחה כבלתי יעילה, בחלק מהחסידויות בחרו בשיטת "חיסון עדר". י-ם, היום/רוני כנפו

גורם באחת החסידויות ציין בשיחה עם וואלה! NEWS כי "המבוגרים נזהרים גם ככה מאוד בימי הקורונה וחלקם לא יוצאים מהבית או מגיעים לבית המדרש. הצעירים? אין לנו בעיה שיידבקו ויעברו את הקורונה אחרי שלושה שבועות לכל היותר. לא קורה להם בריאותית כל נזק".

שר התרבות והספורט חילי טרופר כתב בחשבון הפייסבוק כי "התמונות של מתחמי שמחת בית השואבה וסוכות הענק הנערכים לקליטת המונים לא נותנות מנוח. אי אפשר לשתוק יותר. אל מול סכנת חיים ואל מול חילול השם אסור לשתוק".

לדברי טרופר, "לא מי שמבקר את התופעות האיומות שמתחוללות בתקופת החגים בקרב חלק מהציבור החרדי מוסיף שנאה. מי שמרבה שנאה הם אותם אלו שמצטופפים בהמוניהם בבתי כנסת ושמתקהלים בלי מסיכות".

סוכות לא חוקיות בירושלים, 1 באוקטובר. רוני כנפו
"הצעירים? אין לנו בעיה שיידבקו ויעברו את הקורונה". סוכות בירושלים, היום/רוני כנפו

הרב שטרן קרא לציבור לשמור על ההנחיות ואמר כי האירועים ההמוניים יהוו "פרישה מן הציבור". לדבריו, "ודאי שיש להישמר ולשמוע להנחיות משרד הבריאות. וגם לאלו שמבטלים בטענות שונות את הקורונה, להם אני אומר שלא יפרשו מן הציבור. אם הציבור כולו בסגר, אז לעשות אירועים המוניים מלבד הסכנה של הדבר, זה פשוט מאוד פרישה מן הציבור".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי הם "ממשיכים בפעילות השגרתית של הסברה, שיחות עם נציגי הקהילות, פינוי חולים ועוד, וביתר שאת לקראת החג", אולם סירבו להתייחס לנושא הסוכות שהוקמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully