וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש שירותי בריאות הציבור: מניעת טיסות למדינות ירוקות - מטעמי שוויוניות

ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה כי "אנשים בישראל מרגישים שיש עליהם הגבלות, ויש אנשים שיש להם כסף ויכולים לקנות כרטיס טיסה". לדבריה, אין הצדקה אפידמיולוגית במניעת הטיסות

בווידאו: יו"ר ארגון המתמחים וראש שירותי הבריאות בדיון בוועדת החינוך/צילום: ערוץ כנסת

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה היום (חמישי) כי הסיבה למניעת טיסות של ישראלים למדינות ירוקות היא "עיקרון השוויוניות". בריאיון לכאן רשת ב' אמרה אלרעי-פרייס כי "אנשים בישראל מרגישים שיש עליהם הגבלות, ויש אנשים שיש להם כסף ויכולים לקנות כרטיס טיסה. מבחינה בריאותית יש סיכון בטיסה כי נמצאים במקום צפוף וסגור". עם זאת, אלרעי-פרייס ציינה כי אין הצדקה אפידמיולוגית למניעת הטיסות.

מאז כניסת הסגר הכללי בישראל לתוקף נתב"ג פועל במתכונת מצומצמת, ומתאפשרת טיסה למי שרכש כרטיסים לפני כניסתו לתקוף. אולם, נוסעים שטיסתם בוטלה, או שלא התאפשר להם לטוס בשל הסגר - יהיו זכאים להחזר לפי חוק שירותי התעופה. בעלי אזרחות ישראלית יוכלו להיכנס לארץ גם במהלך הסגר, אך כניסה של אזרחים זרים תיאסר.

ד"ר שרון אלרעי, מ"מ ראש השירות לבריאות הציבור. משרד הבריאות, אתר רשמי
אלרעי-פרייס/אתר רשמי, משרד הבריאות

לדברי התאחדות משרדי הנסיעות, ההודעה כי ניתן יהיה לממש כרטיסים שיירכשו עד תחילת שעת הסגר ב-14:00 לא גרמה לישראלים לרכישה מוגברת. בהתאחדות אמרו כי הם מצפים ממשרדי האוצר, התיירות, הבריאות והתחבורה לתמוך בענף, שהיה מהראשונים להיפגע ויהיה מהאחרונים להתאושש מהמשבר.

בתוך כך משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 8,919 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת, המווה שיא של מספר נדבקים יומי מאז פרוץ המגיפה. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-248,133. אתמול התקבלו תוצאות עבור יותר מ-65 אלף מבדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף עמד על 13.6. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully