וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הצו: הרב קנייבסקי הורה להמשיך בלימודים במוסדות החרדיים

לאחר שמשרד הבריאות הוציא צו מיידי המורה על הפסקת הלימודים במוסדות החינוך החרדיים בשל משבר הקורונה, מקורבים לרב, ממנהיגי הציבור הליטאי-חרדי, הבהירו כי הרב לא שינה את עמדתו בהחלטה להמשיך בלימודים בתלמודי תורה, ישיבות וכוללים

כיכר השבת

אחרי שמשרד הבריאות הוציא צו מיידי המורה על הפסקת הלימודים במוסדות החינוך החרדיים בשל משבר הקורונה, בביתו של הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור הליטאי-חרדי, הבהירו הערב (רביעי) כי "אין כל שינוי בהחלטתו" להמשיך בלימודים בתלמודי תורה, ישיבות וכוללים, בהתאם להוראות של משרד הבריאות.

משמעות הדבר היא כי כל עוד המשטרה לא תאכוף את הצו, עשרות מוסדות חינוך חרדיים ימשיכו בלימודים תחת מתכונת של עשרה תלמידים בכל קבוצה. הצו שיצא היום על ידי משרד הבריאות הוא חריג היות והוא פונה לראשונה ובאופן ייחודי למגזר מסוים. הרב קנייבסקי, שאלפים במגזר החרדי סרים למרותו, אמר עם התעצמות משבר הקורונה כי הפסקת לימוד התורה מסוכנת יותר מהידבקות בקורונה.

יעקב קנייבסקי עם סביו הרב חיים קנייבסקי וח"כ משה גפני. צילום, צילום מסך
פועל בניגוד להוראות משרד הבריאות. הרב חיים קנייבסקי/צילום מסך, צילום

למרות ההנחיה של הרב קנייבסקי, ברחוב החרדי עלתה ביומיים האחרונים המודעות למסוכנות של נגיף הקורונה, והחלו להשמע יותר להוראות של משרד הבריאות. תרם לכך גם קמפיין רחב שהרים המשרד מאז תחילת השבוע שכולל מודעות, קו מידע ייחודי לעדכונים לטובת המגזר החרדי שאינו צורך תקשורת ועוד. בחסידויות גדולות המונות אלפי משפחות, למשל גור, הוחלט לסגור את בית המדרש שמאכלס מידי יום מאות מתפללים ולהפסיק את קבלת הקהל אצל האדמו"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully