וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה במערכת החינוך: שנת הלימודים תוארך ב-9 ימים

18.3.2020 / 21:49

האוצר והסתדרות המורים הגיעו להסכמות לאחר מאבקם על השלמת ימי החופשה שנדרשו להשיב בזמן השבתת הלימודים בשל התפשטות הנגיף. על פי ההסכם, ימי הלימודים יושלמו בקיץ ועובדי ההוראה יקבלו שכר מלא. המורים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים אינם מחויבים בהוראה מרחוק

צילום: ניב אהרונסון

משרד האוצר והסתדרות המורים הגיעו היום (שלישי) להסכמה, ממנה עולה כי המורים יקבלו שכר על שנה שלמה, כאשר תשעה ימי לימודים יושלמו בקיץ ויומיים נוספים במהלך השנה בימי החג. במידה ולא יתאפשר להחזיר את ימי הלימוד במהלך ימי החג, אותם יומיים יועברו לשנה הבאה. זאת ברקע ביטול פעילות מוסדות הלימוד והמשבר שנוצר בעקבות נגיף הקורונה, לאחר מאבק ממושך של המורים שדרשו שלא להחזיר את ימי החופשה בחופש הגדול.

במסגרת העקרונות שהושגו בהסכם בין הצדדים, המדינה תודיע כי החל ממחר עובדי ההוראה בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים אינם מחויבים בהוראה מרחוק. בנוסף, עובדי ההוראה יקבלו שכר מלא בגין התקופה בה בתי הספר סגורים עד לסוף חופשת הפסח, ושכר מלא בגין הימים בהם ביצעו למידה מרחוק.

בעניין הימים בהם לא התבצעה למידה מרחוק (עד חופשות הפסח והאביב), ישיבו המורים ימי עבודה באופן הבא: אם משבר הקורונה יסתיים עד ל"ג בעומר, ישיבו המורים תשעה ימי עבודה על חשבון חופשת הקיץ, ויום נוסף על חשבון חופשת ל"ג בעומר. אם משבר הקורונה ימשך לאחר ל"ג בעומר, ישיבו המורים תשעה ימי עבודה בחופשת הקיץ ויומיים נוספים בשנת הלימודים הבאה. בנוסף, בחברה הערבית כמו גם הדרוזית והצ'רקסית, ישיבו המורים את ימי עבודה בהתאמה.

בית ספר מושבת בעקבות נגיף הקורונה בגלזנקירשן, גרמניה, 16 במרץ 2020. AP
כיתה ריקה/AP

במסגרת המגעים שקדמו להסכם, באוצר דרשו להמיר את ימי החופשה לשבועיים למידה בחופש הגדול, גם כדי להתניע את המשק ביום שאחרי הנגיף וגם לאפשר להורים שיחזרו לעבוד לא להתעסק בחופש הגדול עם פתרונות לילדים.

יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, אמרה כי "מהרגע שבו סגרו את מוסדות החינוך בגלל המשבר, חזרנו והדגשנו כי העיקרון שעבודה מהבית שווה שכר מלא חייב להישמר. ההסכם שעשינו היום משקף את העיקרון הזה. עובדי ההוראה יקבלו שכר מלא וימי החופשה יקוזזו רק מימים בהם הם לא עבדו כלל".

שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר, הודה לממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, למזכ"לית הסתדרות המורים ולארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות על "ההגעה להבנות החשובות המאפשרות למערכת ודאות, ומאפשרות לתלמידי ישראל להחזיר את ימי הלימודים שאיבדו".

"אין תחליף ללמידה פרונטלית בכיתות"

באוצר טענו הבוקר כי יציאה מהירה שוב לחופש הגדול תקפיא את המצב הכלכלי שממילא מדרדר. "אנחנו רוצים לרתום את עובדי ההוראה שממילא כולם נמצאים בחופש, העסקים סגורים ולילדים יש פתרונות. במקום שעכשיו המורים יתעקשו ללמד מרחוק, הם צריכים להיות בחופש, לא ברור כמה הלמידה המקוונת אפקטיבית", אמרו נציגי האוצר. "הלמידה צריכה להיות בקיץ, אין תחליף ללמידה פרונטלית בכיתות".

בתדרוך שנעשה לכתבים מוקדם יותר השבוע אמרו בכירים במשרד האוצר כי הם לא יהיו מוכנים לוותר על הדרישה להחלפת ימי החופשה בימי לימוד בחופש הגדול, ואם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד תמשיך להתעקש על כך - יונחתו עליה צווי חירום שיחייבו את המורים לעבוד במהלך החופש.


(עדכון ראשון: 17:34)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully