וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירה במשרד הבריאות: "סומכים על האנשים, הציבור מפנים מה צריך לעשות"

18.3.2020 / 14:08

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, חיזקה את התנהגות האזרחים לאור הקריאה להימנע מלצאת מהבתים בעקבות התפשטות הקורונה. גם סגנה, ד"ר אודי קלינר ייכנס לבידוד. היא הביעה חשש מהדבקה המונית במגזר החרדי, אך טענה כי בשלב זה לא מתוכנן סגר כללי

צילום: הגר נינו, בית החולים הלל יפה, ועד עובדי נמל חיפה עריכה: עמית שמחה

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, אמרה היום (רביעי) כי הציבור החל להפנים את ההנחיות החדשות שהוטלו במאמץ למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בישראל. סדצקי שבה והדגישה כי בידוד ביתי "יכול להציל נפשות וחיים", והוסיפה כי בשלב זה לא מתוכנן הסגר כללי של המדינה.

ברקע עיכובם של שלושה אזרחים לחקירה בעקבות ארגון חתונה רבת-משתתפים אמש בבית שמש, סדצקי הביעה חשש מהידבקות המונית בנגיף בקרב המגזר החרדי. "כל מקום שאני רואה בו התקהלות מפחיד אותי", הסבירה. "אין לי מילים לומר כמה זה חמור, אסור להקל בזה ראש. כשאני רואה אנשים שמתקהלים קרוב אני אומרת - אולי יש שם חולה". עוד הוסיפה כי "על כל התקהלות יבוצעו צעדים ספציפיים - זה בניגוד לצו ואסור לזה לקרות".

חיטוי תחנת רכבת משה דיין ראשון לציון,מעל נתיבי איילון, 18 במרץ 2020. ראובן קסטרו
חיטוי תחנת רכבת בראשון לציון, היום/ראובן קסטרו

ביממה האחרונה התווספו 102 חולים חדשים, ומניין הנדבקים בישראל הוא 427, בעוד שיום קודם לכן אובחנו רק 65 חולים נוספים. סדצקי ציינה כי היא צופה עלייה חדה במספר הנדבקים. "ברור לי שיהיו יותר מ-3,000 חולים, אין לי ספק", הזהירה. "השטחת העקומה משיגה מטרה מיידית - טיפול בחולים הקשים. כך תהיה יותר חסינות באוכלוסייה".

"לשם כך טורחים בחקירות אפידמיולוגית", הסבירה. "ככל שנגביר את מספר הבידודים נקטין את כמות האנשים שנדבקים מכל אדם נגוע, ואז עוצרים ומאטים את עקומת המחלה". גם סגנה של סדצקי, ד"ר אודי קלינר, נכנס לבידוד ביתי יחד עם שני עובדים נוספים במשרד הבריאות.

עוד בוואלה!

ארדן הורה לגופי הביטחון להיערך לסגר מלא: "ייתכן שיוחלט בימים הקרובים"

לכתבה המלאה
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בתדרוך על חולה קורונה ראשון בישראל, 27 בפברואר 2020. אבשלום ששוני, פלאש 90
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וסדצקי/פלאש 90, אבשלום ששוני

לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו היום, 21 אנשי צוות רפואי אובחנו כחולים בקורונה. מלבדם, 2,712 אנשי צוות רפואים נמצאים בבידוד 779 רופאים ו-640 אחיות. מתוכם כ-200 נחשפו לחולים במסגרת עבודתם. מרבית אנשי הצוות הנמצאים בבידוד הם עובדים במחלקות האשפוז הכללי בבתי החולים.

בבחינת התפלגות החולים בקורונה לפי קבוצות גיל, ניתן לראות כי מרבית המקרים - 22% מהם - התרחשו בקרב בני 30-39. 16% מהמקרים התרחשו בקרב בני 20-29 כמו גם בקרב בני 40-49. 12% התרחשו בקרב בני 60-69, 11% בקרב בני 50-59 כמו גם בקרב בני יותר מ-70. 7% מהמקרים התרחשו בקרב בני 10-19 ו-2% בקרב ילדים עד גיל תשע. לאחוזים הנותרים טרם הוכנסו נתוני גיל.

בפילוח על פי מחוזות ניתן לראות כי מרבית החולים הם תושבי המרכז ותל אביב. אחריהם ישנם תושבים רבים מאזור ירושלים. תושבי הדרום הם הבאים בתור, ואחריהם תושבי חיפה והצפון.

מסלול לבדיקת קורונה במתחם הדרייב אין בתל אביב, 18 במרץ 2020. ראובן קסטרו
מסלול לבדיקת קורונה במתחם דרייב אין בתל אביב/ראובן קסטרו

עם זאת, משרד הבריאות לא מפרסם נתונים על מספר מבקשי הבדיקות. סדצקי אמרה כי במשרד נערכים לקיים 2,000 בדיקות ביום, שיורחבו ל-5,000 בשבוע הבא. לדבריה, המספר יגדל במידת הצורך.

ברקע הביקורת על מחסור בבדיקות, אתמול פורסם בוואלה! NEWS כי 20 מיליון מטושים, המשמשים ללקיחת דגימת כיח לבדיקות המעבדה, יגיע לישראל עד סוף החודש הבא. סדצקי הביעה אופטימיות להשגת מספר המטושים הנדרש, אך הוסיפה כי "עד שלא אראה בעיניים לא אהיה רגועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully