וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן הורה לגופי הביטחון להיערך לסגר מלא: "ייתכן שיוחלט בימים הקרובים"

18.3.2020 / 11:18

השר לביטחון הפנים העריך כי ההנחיה עשויה להתקבל בהקדם, ודרש מגופי הביטחון לנסח תכנית מפורטת למימוש ההחלטה. אם יוכרז הסגר - האחריות על אכיפתו תוטל על המשטרה. ארדן: "עדיף לנקוט אמצעים קשים לזמן קצר כדי לנצח את הקורונה בזמן הקצר ביותר"

עריכה: אסף דרורי

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הורה לגופי הביטחון להיערך לסגר מלא במסגרת המאמץ לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. בשיחה שקיים אמש (שלישי) עם ראשי גופי הביטחון העריך השר כי ההנחיה עשויה להתקבל בימים הקרובים, וביקש כי להכין תכנית מפורטת למימוש החלטה על סגר בכל רחבי הארץ.

אם יוכרז על סגר כללי, האחריות על אכיפתו תוטל על המשטרה ובמקביל פיקוד העורף יספק מוצרים חיוניים לאזרחים שיזדקקו להם. לדברי ארדן, "ההחלטה לעבור להסגר מלא היא קשה מאוד, אך במצב שנוצר היא בלתי נמנעת וכי עדיף לנקוט אמצעים קשים לזמן קצר כדי לנצח את הקורונה בזמן הקצר ביותר ולמנוע מקרי מוות".

גלעד ארדן בחמ"ל משטרת מחוז חוף, בחירות כנסת 22, 17 בספטמבר 2019. דוברות משטרת ישראל
ארדן בחמ"ל המשטרה/דוברות משטרת ישראל

מספר החולים בקורונה בישראל ממשיך לזנק, וכעת 427 אזרחים נדבקו בנגיף. במטרה לצמצם את היקף החולים, משרד הבריאות פרסם אתמול הנחיות נוספות, במסגרתן אין לצאת מהבית למעט במצבים המחייבים זאת. המשרד הודיע על נקיטת צעדים חדשים, המפרטים את המקומות אליהם מתבקש הציבור להימנע מלהגיע, וכן מתי מותר לצאת ואיך להתנהג בעת יציאה מהבית.

בין ההנחיות החדשות, בוטלה התחבורה הציבורית בכל ערב החל מ-20:00 ועד לפנות בוקר, וכן בשישי ובשבת. במשרד התחבורה מסרו כי הפסקת התחבורה הציבורית בערבים ובסופי השבוע תכלול את קווי האוטובוס, הרכבת והרכבת הקלה.

משטרת השכונות מתוכננים לפעילות מבצעית כאשר הם ממוגנים מנגיף הקורונה 17 במרץ 2020. ראובן קסטרו
אנשי משטרה בלבוש ממוגן, השבוע/ראובן קסטרו

עם זאת, גורם במשטרה הבהיר אתמול כי המשטרה לא תאכוף בשלב זה את ההנחיות החדשות שהטיל משרד הבריאות, מאחר שאיסורים אלה לא נמצאים תחת הצו שנחתם. "הפרה של ההנחיות לא תהווה כרגע עבירה פלילית, אבל הציבור מחוייב להישמע להוראות משרד הבריאות לטובתו האישית ולהגנה על חייו", אמר הגורם. "להנחיות של משרד הבריאות שהופצו לפני זמן קצר יש בסיס חוקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully