וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: החל השימוש באמצעים טכנולוגיים לאיתור שוהים בקרבת חולים

בועז אפרת, אלי אשכנזי, דנה ירקצי, יקי אדמקר, אמיר בוחבוט, מאיה הורודניצ'אנו, לירן לוי, דניאל דולב וס

18.3.2020 / 22:20

משרד הבריאות הודיע כי עד כה נשלחו כ-400 הודעות אישיות לאזרחים בהן נמסר התאריך בו שהו בקרבת חולה. הידרדרות חלה במצבם של שני חולים במצב קשה ומניין הנדבקים בישראל עלה ל-433. המסחר בוול סטריט הופסק, 475 מתו באיטליה ביממה האחרונה ו-89 בצרפת. עדכונים שוטפים

צילום: הגר נינו, בית החולים הלל יפה, ועד עובדי נמל חיפה עריכה: עמית שמחה

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט, ומניין החולים בישראל עלה היום (רביעי) ל-433 בני אדם - עלייה של 96 נדבקים מאמש. בין החולים שישה במצב קשה, עשרה במצב בינוני ומצבם של השאר מוגדר קל. מתוכם, 11 החלימו לחלוטין ושוחררו לביתם. הממשלה הורתה להימנע מיציאה מהבתים, למעט במצבים המחייבים זאת, והתחבורה הציבורית בוטלה בסופי השבוע, ובראשון עד חמישי היא תיפסק מהשעה 20:00. המגבלות של השבתת לימודים, סגירת בתי קפה, מסעדות ומקומות ובילוי, ואיסור על התכנסויות של יותר מעשרה אנשים - נמשכות.

המאבק בווירוס נמשך גם ברחבי העולם. בארצות הברית הגיע הנגיף לכל 50 המדינות, בעוד שר האוצר הזהיר כי שיעור האבטלה עשוי לעלות עד ל-20% אם חבילת הסיוע לא תאושר. נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו הודיע כי בדיקה שנייה שעבר הראתה כי אינו חולה בנגיף. בסין נרשמו 13 מקרי הידבקות בלבד, ו-11 מקרי מוות. באיראן נרשם שיא של קורבנות, 147 בתוך יממה.

אישה עוטה מסכה מחשש להידבקות בנגיף הקורונה, בוגוטה, קולומביה, 17 במרץ 2020. רויטרס
אישה עוטה מסכה מחשש להידבקות בנגיף הקורונה, בוגוטה, קולומביה, אתמול/רויטרס

22:20 - בכירי הרבנים החרדים: לסגור בתי כנסת ולהיות זמינים בשבת

מרן הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, הכריז כי יש לסגור את בתי הכנסת בבתי החולים, כחלק מהנחיות משרד הבריאות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. הודעתו של הרב יוסף מגיעה לאחר פסיקתו של הרב יצחק זילברשטיין המחייבת את מי שממתין לתוצאות בדיקת הקורונה לענות לטלפון בשבת, ולהשיב לכול השאלות הנדרשות לצורך החקירה האפידמיולוגית.

21:23 - החל השימוש באמצעים טכנולוגיים לאיתור שוהים בקרבת חולי קורונה

משרד הבריאות הודיע כי החל השימוש באמצעים טכנולוגיים לאיתור האזרחים שבאו במגע עם חולי קורונה. במשרד אמרו כי עד כה נשלחו כ-400 הודעות אישיות לאותם אזרחים וכי בהודעה נמסר להם התאריך בו שהו בקרבת החולה וכן שחובה עליהם להיכנס לבידוד בית באופן מיידי.

21:15 - אל על מוציאה רכבת אווירית לחילוץ מטיילים מפרו

אל על הודיעה על הוצאת רכבת אווירית מיוחדת לחילוץ ישראלים השוהים בלימה, פרו. זאת לאחר שמאות מטיילים נותרו במדינה לאחר השבתת הטיסות בעקבות משבר הקורונה. המטוסים ייצאו בשעה 23:15, בהמשך לפניית שר החוץ ישראל כץ ובשעה זו החל תהליך להוצאת מטוס נוסף בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו.

20:34 - צרפת: מניין הקורבנות מהקורונה עלה ל-264

מניין הקורבנות מווירוס הקורונה בצרפת עלה ב-89 בני אדם ל-264 מתים. מניין הנדבקים במדינה עלה ל-9,134.

19:40 - המשטרה סייעה באשפוז אדם החייב בבידוד

המשטרה סייעה למשרד הבריאות במימוש צו אשפוז נגד גבר החשוד כחולה קורונה, שהינו מחוייב בידוד בבית החולים לאחר שסרב לכך. השוטרים הגיעו לביתו בתל אביב, בליווי מד"א ולאחר שהציגו בפניו את הצו, הצטרף הגבר לאמבולס מד"א והועבר להמשך טיפול בביה"ח וולפסון שבחולון.

19:30 - 475 מתו באיטליה ביממה האחרונה

זינוק במספר הקורבנות באיטליה שחלו בנגיף הקורונה, כש-475 איש מתו במדינה ביממה האחרונה. בכך, מניין הקורבנות הכללי במדינה עומד על 2,978 איש - עלייה של 19%, והקפיצה הגדולה ביותר מבחינה מספרית מאז התפשט הנגיף בארץ המגף.

19:25 - המסחר בבורסה נעצר פעם נוספת, ירידות חדות במדדים

ירידות חדות נרשמו בבורסה האמריקנית לניירות ערך, בעוד המסחר נעצר למשך רבע שעה ברקע משבר נגיף הקורונה. מדד S&P 500 צנח ב-27.6% ומטבע הפאונד צנח בעוד 4% לעומת הדולר.

18:48 - הדרדרות במצב בת ה-72 החולה קשה בנגיף הקורונה

המרכז הרפואי רבין בפתח תקווה עדכן כי חלה הדרדרות במצבה של האישה בת ה-72 שאושפזה במצב קשה לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה. עוד נמסר מבית החולים כי החולה מורדמת ומונשמת.

18:18 - הידרדרות במצבו של אחד החולים הקשים בנגיף

מצבו של אחד החולים הקשים בנגיף הקורונה בבית החולים שיבא תל-השומר הידרדר. מבית החולים נמסר כי החולה, בן 76 עם מחלות רקע, מורדם ומונשם כעת, וכי הוא מטופל במתחם המבודד בבית החולים.

גן מתקני כושר בישוב אלון שבבנימין, סגור. 18 במרץ 2020. מירי שמעונוביץ'/TPS, TPS
גן מתקני כושר סגור בישוב אלון שבבנימין, בשל הקורונה. היום/TPS, מירי שמעונוביץ'/TPS

18:11 - טראמפ: שתי ספינות ועליהן בתי חולים ערוכות לעגון בניו יורק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי לאור משבר הקורונה, שתי ספינות ועליהן בתיחולים ניידים ערוכות לעגון בניו יורק ולסייע.

18:09 - שני אנשי צוות רפואי מאיכילוב אובחנו כחולים בקורונה

שני אנשי צוות מבית החולים איכילוב, אח בחדר המיון ומתאמת מחקר, אובחנו כחולים בנגיף הקורונה. שני החולים נשלחו לבידוד מיידי. במקביל, מתקיימת חקירה אפדמיולוגית לזיהוי כל מי שבא עימם במגע.

17:59 - הנשיא ריבלין שוחח עם אבו מאזן בשל משבר הקורונה

נשיא המדינה ראובן ריבלין שוחח טלפונית עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ברקע משבר נגיף הקורונה והשפעתו על האזור. הנשיא אמר לאבו מאזן כי "העולם כולו מתמודד עם משבר שאינו מבחין בין אדם לאדם ובין אזורי מגורים. שיתוף הפעולה בינינו הכרחי עבור הבטחת בריאותם של ישראלים ופלסטינים כאחד".

תושבי ירושלים עורכים קניות בצל נגיף הקורונה בסניף רמי לוי בעיר 18 במרץ 2020. אוליביה פיטוסי, פלש 90, פלאש 90
תושבי ירושלים ממוגנים במסיכות עורכים קניות בסניף רמי לוי בעיר, היום/פלאש 90, אוליביה פיטוסי, פלש 90

17:31 - האוצר והסתדרות המורים סיכמו על הארכת שנה"ל ב-9 ימים

משרד האוצר וארגון הסתדרות המורים סיכמו כי שנת הלימודים הנוכחית תוארך בתשעה ימים, אך יתווספו לה שני ימי חופש, זאת בשל משבר הקורונה שהשבית את מוסדות החינוך.

17:09 - עשרות ישראלים בפרו ממתינים לטיסת חילוץ של משרד החוץ

עשרות מטיילים ישראלים שנותרו בקוסקו שבפרו לאחר השבתת הטיסות מהמדינה בשל משבר הקורונה ממתינים לטיסת החילוץ של אל על ומשרד החוץ. מרכז השליטה של חברת "מגנוס" הודיעה כי עבור מטיילים בקולומביה ובוקוסטה ריקה - נפתחה הרשמה לרכישת כרטיס לטיסה משולבת.

17:00 - ראש מועצת מגידו לממשלה: קצצו משכר הבכירים במגזר הציבורי

ראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי, אמר לוואלה! NEWS כי בשל משבר הקורונה יש לקצץ בין 10% ל-30% משכרם של ראשי רשויות, חברי כנסת, שרים ומנהלים בכירים במגזר הציבורי. "כראש מועצה נכפה עלי על ידי משרד הפנים להשאיר בעבודה רק 30 אחוז מהעובדים ו-70 אחוז מהעובדים להוציא לחופש או לחל"ת". לדבריו "המגזר העסקי נפגע קשות ומאות אלפי שכירים מפוטרים או יוצאים לחופשה ללא תשלום. עסקי התיירות במועצה שלנו ספגו מכה קשה וגם עצמאים רבים במועצה נאלצו לסגור את הפעילויות שלהם".

16:32- משרד הבריאות הוציא צו חריג להפסקת הפעילות במוסדות החרדיים

משרד הבריאות הוציא צו מיידי המורה על הפסקת הלימודים במוסדות החינוך החרדיים בשל משבר הקורונה. בין המוסדות שייסגרו יהיו גני ילדים לבנים ולבנות, תלמודי תורה, מוסדות רשת "בית יעקב", סמינרים לבנות, ישיבות גדולות, ישיבות קטנות וכולל אברכים. מדובר בצו חריג הפונה לראשונה ובאופן ייחודי למגזר מסוים. הצו ניתן לאחר שהרב חיים קנייבסקי, מנהיג הזרם ליטאי, אמר לפני יומיים כי הפסקת לימוד התורה מסוכנת יותר מהידבקות בקורונה, ובצל החשש מהדבקה המונית בקרב המגזר החרדי.

תעלות ונציה באחת התקופות הטובות ביותר שלה עם נקיון חסר תקדים. בעקבות הנחיות הממשל האיטלקי לאחר התפרצות נגיף הקורונה 18 במרץ 2020. מתוך טוויטר, אתר רשמי
תעלות ונציה ריקות בעת משבר הקורונה, היום/אתר רשמי, מתוך טוויטר

15:45 - משרד הבריאות: מניין החולים בישראל עלה ל-433

משרד הבריאות הודיע כי מניין החולים בנגיף הקורונה בישראל עלה, והינו עומד כעת על 433.

15:13 - בית החולים מאיר: חולה קורונה בן 69 מאושפז במצב קשה

בית החולים מאיר בכפר סבא מסר כי חולה בנגיף הקורונה מאושפז במחלקה המיוחדת ומצבו מוגדר קשה. על פי ההודעה לחולה ישנם מחלות רקע.

15:08 - הסתדרות המורים נגד האוצר בשל דרישת השלמת ימי העבודה

במשרד האוצר מתקיימים כעת דיונים מול הסתדרות המורים, אשר מאיימים לא לעבוד במתכונת למידה מרחוק לאחר שבמשרד האוצר דרשו מהם להשלים שבועיים של ימי עבודה בחופש הגדול. בכירים במשרד האוצר הבהירו כי אם המורים לא יקבלו את ההצעה וימירו את ימי החופשה הנוכחיים בשבועיים ימי לימודים בחופשה הגדול הם יחייבו אותם בצווי חירום שעתיים.

14:50 - הדסה עין כרם: אחות חדר מיון אובחנה כחולה בנגיף

בית החולים הדסה עין כרם בירושלים מסר כי אחות חדר המיון שחשה ברע אובחנה כחולה בנגיף הקורונה. עוד נמסר כי היא מטופלת במתחם למחלות מתפרצות וכי מצבה קל.

14:44 - מנכ"ל הכנסת הודיע על שורת מגבלות בשל משבר הנגיף

מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ הודיע על שורת מגבלות בפעילות הכנסת בשל משבר הקורונה, בהם הגבלת כניסת יועצי חברי הכנסת והשרים לשטח הכנסת, כך שתינתן אשרת כניסה ליועץ אחד בלבד, מלבד חברי כנסת בעלי מוגבלויות וראשי וועדות. כמו כן, הוחלט על הגבלת צוותי הסיעות וביטול כל היתרי הכניסה הקבועים למעט עובדי הכנסת, יועצים פרלמנטריים ועובדי הסיעות.

14:28 - דרעי הורה לסגור שלושה מעברים ליציאת ישראלים

שר הפנים אריה דרעי הורה לסגור את המעברים טאבה, רבין (ערבה) ונהר הירדן ליציאת ישראלים. על פי ההודעה, ההנחייה תיכנס לתוקף באופן מיידי.

14:19 - ביטוח לאומי: דמי האבטלה צפויים להגיע ל-2.5 מיליארד

ביטוח לאומי העריך כי הוא נערך להגיע לחצי מיליון מובטלים עד חודש אפריל. "צופים לשלם החודש, מרץ, 1.2 מיליארד ש"ח לתשלומי דמי אבטלה. בחודש הבא הצפי מדבר על תשלומי דמי אבטלה על 2.5 מיליארד ש"ח", אמרו בביטוח הלאומי בתדרוך לכתבים. מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר אמר כי כרגע אין מקורות ברורים למימון. "הזינוק חסר תקדים בדמי האבטלה שבחודש רגיל עומדים על 320 מיליון ש"ח, ואם לא יהיה תקציב הם יפנו בדרישה למימון מצד משרד האוצר", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צוות כב"ה התחיל בחיטוי מרחבים ציבוריים בקרית יערים/מערכת וואלה!, צילום מסך

14:07 - נבחנת האפשרות להגברת אכיפת הבידוד בדיון אצל נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים בשעה זו דיון בראשותו בנושא התפשטות נגיף הקורונה, במסגרתו נבחנים כיווני פעולה נוספים וכן הגברת אכיפת הבידוד. הדיון מתקיים באמצעות שיחת וידאו, במשרד ראש הממשלה בירושלים. בדיון משתתפים גם שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הביטחון נפתלי בנט.

14:02 - מניין קורבנות הנגיף באירופה עבר את אסיה

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה באירופה כבר את מספר המתים באסיה - כך עולה מסיכום של סוכנות הידיעות AFP. לפי ההודעה, באירופה נרשמו לפחות 3,421 מקרי מוות לעומת 3,384 באסיה. עוד נכתב כי הוירוס הדביק למעלה מ-194 אלף בני אדם ברחבי העולם.

מסלול לבדיקת קורונה במתחם הדרייב אין בתל אביב, 18 במרץ 2020. ראובן קסטרו
מסלול לבדיקת קורונה במתחם הדרייב אין בתל אביב/ראובן קסטרו

13:44 - טראמפ יערוך מסיבת עיתונאים בנושא הקורונה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי יערוך מסיבת עיתונאים, בה יודיע על "חדשות חשובות מאוד" מטעם מנהל המזון והתרופות האמריקני הנוגעות לנגיף הקורונה. ההצהרה תימסר בשעה 18:30 (שעון ישראל).

13:31 - ליצמן: אשתדל להימנע מהגעה למשכן הכנסת

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי ימנע מלהגיע למשכן הכנסת בתקופה הקרובה בשל התפשטות נגיף הקורונה. במכתב שהעביר השר כתב כי "במצב הנוכחי הימצאות אנשים מחוץ למרחב הפרטי שלהם גובלת בסכנה ממשית".

13:00 - שופט בית משפט השלום בראשון לציון אובחן כחולה

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, מיכה פירר, אובחן כחולה בנגיף הקורונה. פירר היה בבידוד בימים האחרונים מאז שנחשף לנגיף. עוד נמסר כי 25 שופטים ברחבי הארץ נמצאים בבידוד.

12:55 - ספרד: מניין הקורבנות מנגיף הקורונה עלה ל-558

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה בספרד עלה ל-558 בני אדם - כך מסר ראש מרכז החירום לבריאות במדינה פרננדו סימון. לדבריו, יש עלייה משמעותית גם במספר הנדבקים שעומד על 13,716.

בדיקת קורונה באקדמיה לשוטרים בניו דלהי. רויטרס
בדיקת קורונה באקדמיה לשוטרים בניו דלהי/רויטרס

12:52 - איראן: 147 בני אדם מתו מהנגיף תוך יממה

147 בני אדם מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה באיראן - כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית במדינה. עוד נמסר כי מניין הקורבנות עלה ל-1,135. מניין הנדבקים מהנגיף במדינה עומד על 17,361.

12:48 - חולה 309 ביקר בתלמוד תורה "דיברות משה" בירושלים

החולה, ילד בן 10 מאזור ירושלים, שהה כמה פעמים לאורך השבועיים האחרונים בתלמוד תורה "דיברות משה" ברחוב קצנלבוגן שבירושלים, ונסע בהסעה של התלמוד. בנוסף ביקר כמה פעמים בבית הכנסת "דרכי אבותינו" ברחוב גורדון שבקרית יערים. החולה נדבק לאחר שבא במגע עם חולה מאומת.

12:39 - חולים 307 ו-308 ביקרו ב"פוקס הום" בקניון במבשרת ציון

משרד הבריאות פרסם את המסלול שעשו החולים 307 ו-308 בנגיף הקורונה, אחיות בנו 14 מאזור ירושלים שבא במגע עם חולה מאומת. על פי ההודעה, השתיים ביקרו ב"פוקס הום" בקניון "רמי לוי" במבשרת ציון. יום לאחר מכן הן היו בבית הספר "דרכי שרה" בעיר. בנוסף, החולות ביקרו גם בהופעה באדיטוריום "נווה ירושלים" ובבית הכנסת "דרכי אבותינו". עוד נמסר כי הן נדבקו לאחר שבאו במגע עם חולה מאומת.

12:33 - חולה 274 במועדון הנוער "אור ישראלי" במגדל העמק

משרד הבריאות פרסם את המסלול שעשה החולה ה-274 בנגיף הקורונה, גבר בשנות ה-30 לחייו מצפון הארץ. על פי ההודעה, החולה ביקר בין הרביעי במרץ ל-15 במרץ בישיבת מתיבתא במגדל העמק, במועדון נוער "אור ישראלי" בעיר ובבית הכנסת יוצאי אירופה. כמו כן, ביקר החולה גם במס הכנסה בכפולה.

חיטוי תחנת רכבת משה דיין ראשון לציון,מעל נתיבי איילון, 18 במרץ 2020. ראובן קסטרו
אטובוס לאחר החיטוי שנערך בתחנת רכבת משה דיין בראשון לציון/ראובן קסטרו

12:31 - חולה 256 ביקרה בספורמרקט ויקטורי בתל אביב

משרד הבריאות פרסם את המסלול שעברה החולה ה-256 בנגיף הקורונה, צעירה בשנות ה-20 לחייה ממרכז הארץ. על פי ההודעה, החולה ביקרה בסופרמרקט ויקטורי ברחוב הארבעה בתל אביב ובחנות בוי בדיזנגוף בעיר.

12:28 - חולה 212 ביקרה במסיבת פורים באולמי עדיה ביבנה

משרד הבריאות פרסם את המסלול שעברה החולה ה-212 בנגיף הקורונה, אישה בשנות ה-20 לחייה ממרכז הארץ. על פי ההודעה, החולה ביקרה במועדון זוזו ברחוב רוטשילד בתל אביב, במסיבת פורים באולמי עדיה ביבנה ובשני מקומות בגן יבנה, קופן חולים כללית וסופרפארם בקניון פרנדלי. עוד נמסר כי החולה נדבק לאחר שבא במגע עם שני חולים מאומתים.

12:25 - חולה 201 ביקרה בקופת חולים כללית ברחובות

משרד הבריאות פרסם את המסלול שעברה החולה ה-201 בנגיף הקורונה, אישה בשנות ה-60 לחייה ממרכז הארץ. על פי ההודעה, החולה, שמקור ההדבקה שלה אינו ידוע, הייתה במורשת יעקב ישיבת הדרום, תוכנית לנשים גמלאיות, ובמוקר "טרם" ביבנה. בנוסף לכך, היא ביקרה במשך כמה פעמים בקופת החולים כללית ברחוב הפלמ"ח ברחובות ובמרפאת העיניים ויחידת האולטרסאונד בקופת החולים כללית בעיר.

12:11 - 86 חקירות נפתחו נגד מפרי בידוד

המשטרה מסרה כי עד כה נפתחו 86 תיקי חקירה נגד מפרי בידוד. בנוסף לכך, נפתחו 12 חקירות בחשד להפצת הודעות כוזבות בנושא. כמו כן הוצאו צווי סגירה לארבעה עסקים שהפרו את ההנחיות, בהם אולמות אירועים וחדר כושר.

12:02 - לבנון: אובחנו 13 מקרים חדשים של הנגיף

13 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו בלבנון - כך מסרו הרשויות במדינה. עם אבחון החולים החדשים, עלה מספר הנדבקים במדינה ל-140.

חיטוי תחנת רכבת משה דיין ראשון לציון,מעל נתיבי איילון, 18 במרץ 2020. ראובן קסטרו
חיטוי תחנת רכבת משה דיין ראשון לציון/ראובן קסטרו

11:35 - נעמת מעונות יום: שכר הלימוד לאפריל לא ייגבה

ממעונות היום של נעמת נמסר להורים הגיל הרך כי שכר הלימוד לחודש אפריל לא ייגבה, זאת בשל התפשטות נגיף הקורונה והנחיות משרד הבריאות. "המשבר העולמי שפקד אותנו אינו פוסח על אף בית בישראל. בהוראת הממשלה נאלצנו לסגור את מעונות היום לגיל הרך ולשלוח את הצוותים המסורים שלנו הדואגים לילדיכם לחופשה ללא תשלום", נכתב בהודעה להורים. "אנו ממליצים שלא לבטל את הוראת הקבע שכן הדבר יקשה על הליך החזרה למעון לכשנחזור לשגרה".

11:27 - 60 אלף דורשי עבודה נרשמו בשירות התעסוקה ביממה האחרונה

שירות התעסוקה עדכן כי ביממה האחרונה נרשמו 60 אלף דורשי עבודה נוספים. עוד נמסר כי מתחילת חודש מרץ נרשמו כ-180 אלף אנשים חדשים.

11:20 - מניין החולים באינדונזיה עלה ל-227

55 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו באינדונזיה - כך מסרו הרשויות במדינה. עם אבחון המקרים החדשים עלה מספר הנדבקים במדינה ל-227.

שוטרים בחליפות מגן מעכבים מהגר שחשוד כי חלה בקורונה במרפאה בבלגרד. רויטרס
שוטרים בחליפות מגן מעכבים מהגר שחשוד כי חלה בקורונה בבלגרד/רויטרס

11:18 - השר ארדן: ייתכן שתתקבל החלטה על הסגר מלא בימים הקרובים

השר ארדן הנחה את המשטרה ואת גופי בטחון הפנים להיערך ליישום החלטה על מעבר להסגר מלא, שלהערכתו, ייתכן מאוד שתתקבל בימים הקרובים. במסגרת ההסגר רק עובדים חיוניים יורשו לצאת מבתיהם, ושאר האזרחים יורשו לצאת לצורך הצטיידות או קבלת טיפול רפואי בלבד. בתרחיש כזה, המשטרה תאכוף את ההסגר, בעוד פיקוד העורף יספק לאזרחים הנזקקים לכך מוצרים חיוניים.

10:53 - הפיליפינים: מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-202

15 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו בפיליפינים - כך מסר משרד הבריאות במדינה. בכך עלה מספר החולים במדינה ל-202.

10:09 - כל בתי הספר ברוסיה יסגרו למשך שלושה שבועות

כל בתי הספר ברוסיה ייסגרו לשלושה שבועות החל מיום שני בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה - כך מסרו הרשויות במדינה. גורמי החינוך ברוסיהה מסרו כי זו תהיה הפסקת אביב מורחבת ותהיה הזדמנות להמשיך ללמוד מרחוק. עד כה אושרו ברוסיה 114 מקרים של הידבקות בנגיף.

09:30 - מולדובה: קורבן ראשון מנגיף הקורונה

משרד הבריאות במולדובה הודיע על מקרה מוות ראשון של חולה בנגיף הקורונה. עד כה אותרו במדינה 30 נדבקים.

ממתינים מחוץ לשדה התעופה במנילה הפיליפינים, 18 במרץ 2020. רויטרס
ממתינים מחוץ לשדה התעופה במנילה הפיליפינים/רויטרס

09:25 - שני חולים נדבקו בבית החולים שערי צדק

בית החולים שערי צדק בירושלים מסר כי שניים מהנדבקים החדשים אובחנו עם הווירוס במרכז הרפואי, בהם טכנאי רנטגן במערך ה-MRI והורה שבנו התינוק שוהה ביחידת ביניים. בעקבות האבחנה, כמה הורים ואנשי הצוות הרפואי נשלחו לבידוד ביתי.

08:39 - מניין החולים בקריית יערים עלה ל-17

מספר החולים בנגיף הקורונה בקריית יערים עלה ל-17, זאת לאחר שאובחן חולה נוסף. במועצה חששו ממספר חולים גדול יותר ואמרו כי בשבת הקרובה צפויים לסיים את הבידוד מאות מהתושבים.

07:55 - שלושה מארגני חתונה בבית שמש עוכבו לחקירה

המשטרה עיכבה שלושה חשודים שהפרו את צו בריאות העם למניעת הפצת נגיף הקורונה וארגנו חתונה רבת משתתפים בבית שמש. החתונה התקיימה אמש בבית כנסת בעיר בהשתתפות כ-150 בני אדם. המשטרה פתחה בחקירה.

07:40 - מנייין החולים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-427

מניין החולים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-427, בהם חמישה במצב קשה, 11 במצב בינוני והיתר במצב קל. עד כה החלימו 11 מהנדבקים.

תושבת בלונדון בצל משבר הקורונה. GettyImages
אישה עם מסיכת מיגון בלונדון בצל משבר נגיף הקורונה/GettyImages

07:38 - מניין החולים בצה"ל עלה לתשעה

צה"ל מסר כי חולה מספר 335, גבר בשנות ה-30 לחייו, וחולה 336, צעירה בשנות ה-20 לחייה, הם בני זוג ממרכז הארץ שמשרתים בקבע. עוד נמסר כי השניים העלו את מספר החולים בנגיף הקורונה בצה"ל לתשעה, זאת לאחר שבאו במגע עם חולה מאומת.

07:31 - יפן: האולימפיאדה לא הגיונית אם לא ישלחו ספורטאים

גם אם יפן תוכל להכיל את התפשטות נגיף הקורונה, המשחקים האולימפיים לא יהיו הגיוניים אם מדינות אחרות לא יכולות לשלוח את הספורטאים שלהן - כך אמר סגן ראש ממשלת יפן טרו אסו. "רצוי לקיים את האולימפיאדה בסביבה בה כולם מרגישים בטוחים ומאושרים. אבל זה לא משהו שיפן לבדה יכולה להחליט", אמר אסו.

07:27 - תאילנד: מניין החולים עלה ל-221

35 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו בתאילנד, מה שהעלה את מניין החולים במדינה ל-221 - כך מסר המרכז לבקרת מחלות במדינה. עוד נמסר כי עד כה רק אדם אחת מת במדינה כתוצאה מהידבקות בנגיף, מנגד 42 בני אדם החלימו ושוחררו לביתם.

06:00 - קירגיזסטן: זוהו 3 מקרים ראשונים של הידבקות בקורונה

קירגיזסטן זיהתה שלושה מקרים ראשונים של הידבקות בנגיף הקורונה בשטחה - כך הודיע משרד הבריאות הקירגיזי. שלושת האזרחים הקירגיזים שנדבקו שבו למדינה מערב הסעודית.

05:21 - בתי הקזינו בלאס וגאס ייסגרו בשל החשש מהנגיף

מושל מדינת נבאדה, סטיב סיסולאק הורה הלילה על סגירתם של כל העסקים הבלתי-הכרחיים, לרבות בתי הקזינו של לאס וגאס, כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. הצו ייכנס לתוקף החל מהיום בצהריים.

אים יו-מי, מעריצה של להקת הקיי-פופ BTS, מצטלמת עם מסכה ליד תמונה של אחד מחברי להקת הבנים, סיאול, קוריאה הדרומית, 13 במרץ 2020. רויטרס
צעירה קוריאנית מצטלמת עם מסכה לצד תמונה של להקת הקיי-פופ הנערצת עליה/רויטרס

05:10 - קולומביה: הוכרזה חובת בידוד לכל הקשישים

ממשלת קולומביה תאכוף בידוד לאזרחיה הקשישים החל מיום שישי הקרוב - כך הכריז נשיא המדינה איוואן דוקה. זאת, במסגרת המאמצים להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה.

04:25 - נאס"א: עובדים אחדים נדבקו, היתר הונחו שלא להגיע

נאס"א הורתה הלילה (רביעי) לכל עובדיה לעבור לעבוד מהבית לאלתר ועד להודעה חדשה, לאחר שכמה עובדים אובחנו כנשאים של נגיף הקורונה - כך דווח ברשת CNN. עובדים הכרחיים למשימות הסוכנות יורשו להגיע למתקנים.

03:28 - סין: 13 נדבקים חדשים בלבד בנגיף ביממה האחרונה; 11 מתים

13 מקרי הדבקה חדשים בלבד בנגיף הקורונה נרשמו ביממה האחרונה בסין היבשתית. מדובר בנתון נמוך ביחס לאתמול, אז נרשמו 21 מקרים חדשים. כמו כן, 11 בני אדם מתו מהנגיף. בסך הכל, מפרוץ המגפה נרשמו בסין 80,894 הידבקויות בנגיף, ו-3,237 מקרי מוות.

אזרחים במדפי מוצרי הבריאות בחנות בעיר גואיאקיל, אקוודור, לאחר שהמדינה הכריזה על עוצר לילי במסגרת המאבק בנגיף הקורונה, 17 במרץ 2020. רויטרס
אזרחים ליד מדפי מוצרי הבריאות המתרוקנים בעיר גואיאקיל, אקוודור, אתמול/רויטרס

03:25 - קוריאה הדרומית: 93 מקרים חדשים ביממה האחרונה

קוריאה הדרומית דיווחה הלילה על 93 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה, ו-8,413 בסך הכל מפרוץ המגפה. הנתון גבוה מהמספר המקביל שנרשם אתמול, 84, אך מדובר עדיין ביום הרביעי ברציפות שבו נרשמו פחות ממאה מקרים חדשים.

03:20 - נשיא ברזיל: הבדיקה השנייה הראתה שאיני חולה בקורונה

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, נמצא נקי מנגיף הקורונה בבדיקה שנייה שנערכה לו - כך הודיע הלילה בחשבון הטוויטר שלו. "אני מודיע לכם שהבדיקה השנייה שלי לגילוי קוביד-19 חזרה שלילית", כתב, "לילה טוב לכולם".

02:41 - מנוצ'ין: שיעור האבטלה בארה"ב עשוי להגיע עד 20%

שר האוצר של ארצות הברית, סטיבן מנוצ'ין, הזהיר בפגישה עם סנאטורים רפובליקנים כי ללא אישור חבילת הסיוע למאבק בנגיף הקורונה עלולה להביא את שיעור האבטלה בארצות הברית עד ל-20% בנוסף לנזק כלכלי מתמשך - כך לפי גורם הבקיא בפרטי השיחה הסגורה. חבילת הסיוע, בסך טריליון דולר, כוללת בין היתר מענקים לאזרחים אמריקנים וסיוע לחברות תעופה.

חולים מובאים למרכז רפואי בעיר לימה, פרו, לאחר שהממשלה סגרה את הגבולות במסגרת המאבק בנגיף הקורונה, 17 במרץ 2020. רויטרס
חולה מובאת למרכז רפואי בעיר לימה, פרו, לאחר שהממשלה סגרה את הגבולות, אתמול/רויטרס

01:52 - סעודיה: כל המגזר הפרטי הושבת ל-15 יום בשל הקורונה

ערב הסעודית השעתה הלילה את כל העבודה במגזר הפרטי, מלבד עסקי מזון ובריאות, למשך 15 ימים במסגרת המאבק בנגיף הקורונה - כך דווח בסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה. במדינה דווחו עד כה 171 מקרים של הידבקות בנגיף.

00:35 - ארה"ב: כל 50 המדינות דיווחו על מקרי הידבקות בקורונה

נגיף הקורונה הגיע לכל 50 המדינות של ארצות הברית - כך דווח ברשת CNN. זאת, לאחר שמקרה ראשון התגלה גם בווירג'יניה המערבית - האחרונה מבין המדינות לדווח על כך.

יחידת צבא החירום בחליפות מיגון בתחנת רכבת, ספרד. 17 במרץ, 2020. AP
יחידת החירום בצבא ספרד בחליפות מיגון, אתמול/AP

23:17 - השרים אריה דרעי וצחי הנגבי נכנסו לבידוד

שר הפנים, אריה דרעי והשר לפיתוח הנגב והגליל, צחי הנגבי, התבקשו להיכנס לבידוד לאחר שביום רביעי שעבר באו במגע עם ראש מועצת מרחבים, שי חג'ג', שהודיע כי אובחן כחולה בקורונה.

23:15 - קורבן ראשון מנגיף הקורונה בטורקיה

הרשויות בטורקיה הודיעו על מקרה המוות הראשון מנגיף הקורונה במדינה. עד כה אובחנו בטורקיה כ-98 חולים.

23:10 - שני חולי קורונה נוספים נדבקו ממקור לא ידוע

חולה מספר 294 ו-319 נחשפו לנגיף הקורונה ממקור לא ידוע - כך הודיע משרד הבריאות. חולה 294 הוא גבר בשנות ה-80 לחייו ממרכז הארץ, ואילו חולה 319 הוא גבר בשנות ב-70 לחייו ממרכז הארץ.

עובדי עירייה מטהרים את הכניסה לתחנת במטרו בכיכר טקסים, איסטנבול, 17 במרץ 2020. רויטרס
עובדי עירייה מטהרים את הכניסה למטרו באיסטנבול/רויטרס

21:55 - מניין החולים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-337

משרד הבריאות הודיע כי מניין הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-337. מתוכם, עשרה נמצאים במצב בינוני וחמישה במצב קשה. עד כה, 11 מהחולים החלימו ושוחררו.

21:39 - מדינות האיחוד האירופי יסגרו את שעריהן ל-30 יום

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הודיעה כי מדינות האיחוד האירופי יסגרו את שעריהן לשלושים יום, בשל משבר הקורונה המתפשט ביבשת. ההודעה מגיעה ברקע החלטת מדינות רבות כמו בריטניה, בלגיה וצרפת להגביל את תנועת המטיילים אליה ולאסור את כניסתם.

(עדכון ראשון: 22:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully