וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שבאו במגע עם חולה קורונה: השרים הנגבי ודרעי ושני ח"כים נכנסו לבידוד

שר החקלאות וחברי הכנסת בן ברק ושוסטר התבקשו לא להגיע להשבעת הכנסת לאחר שהשתתפו בכנס עם חשוד כחולה בקורונה. הנגבי סירב ואף בא במגע עם ח"כים. לאחר מכן התברר כי ראש מועצת מרחבים שהשתתף בכנס נדבק בנגיף. גם שר הפנים ושני ראשי עיריות, שנפגשו עמו, ייכנסו לבידוד

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי ושאול אדם

השר צחי הנגבי (הליכוד) וכן הח"כים רם בן ברק ואלון שוסטר מכחול לבן, נכנסו הערב (שלישי) לבידוד, לאחר שהשתתפו בכנס יחד עם שני חולי קורונה לפחות - בהם ראש מועצת מרחבים, שי חג'ג'. התוצאות החיוביות של הבדיקות התקבלו לאחר שהנגבי הסתובב אתמול במשכן ובא במגע עם ח"כים נוספים, בניגוד להוראת קצין הכנסת. בנוסף אליהם, גם שר הפנים אריה דרעי נכנס לבידוד לאחר שנפגש עם חג'ג'.

הנגבי, בן ברק ושוסטר השתתפו ביום רביעי שעבר בכינוס חירום של ראשי המועצות האזוריות בכפר המכביה בנושא החקלאות בצל הקורונה. במהלך הכנס, הם ישבו לצדו של חג'ג', המכהן גם כיו"ר מרכז המועצות האזוריות. בכינוס השתתף גם אדם נוסף, בעלה של אחת מהחולות בקורונה, ולכן עלה החשד שגם הוא נדבק בנגיף.

בעקבות חשד זה, קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, ביקש מהשלושה שלא להגיע להשבעת הכנסת ה-23. בן ברק ושוסטר עשו כן, אך הנגבי סירב לבקשתו - השר הגיע למליאה, הסתובב במשכן ואף ישב במזנון החלבי בכנסת, שם הוא בא במגע עם ח"כים נוספים. הנגבי מסר אתמול כי קצין הכנסת ביקש ממנו שלא להגיע "עשר דקות לפני תחילת טקס ההשבעה". עוד נמסר בהודעה מטעמו כי "השר נשאר בחדרו, עלה להישבע במרחק ניכר מכל אדם אחר, ויצא מהכנסת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישבו זה לצד זה. חג'ג', שנדבק בקורונה, עם הנגבי, בן ברק ושוסטר בכנס החירום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר הערב, הבדיקה איששה את החשד שהאדם שהשתתף בכנס עם הנגבי חולה בקורונה. חג'ג' הודיע כי "אנחנו ממתינים להנחיות מסודרות ממשרד הבריאות לגבי משתתפי הכינוס ונפעל כולנו, על פי הן. אנחנו בקשר עם הרופאים המחוזיים. כמובן שנמהר לעדכן אתכם. נוסיף ונדגיש כי הכינוס כולו היה בהתאם לכל ההנחיות של משרד הבריאות באותו יום (התכנסויות עד מאה איש). הכינוס התקיים באולם גדול ומאוורר, ומספר המשתתפים בו לא היה גדול - כ-60 איש בסך הכול".

לפני שהתברר כי חג'ג' נמנה עם הנדבקים בנגיף, שלושת חברי הכנסת מיהרו לעדכן כי הם אינם נדרשים להיכנס בידוד. שוסטר נימק זאת בכך ש"לא שהיתי במשך רבע שעה בקרבה של פחות משני מטר ממנו". הנגבי אמר דברים ברוח דומה, והבהיר: "לא היה כל מגע ביני לבין האדם שרעייתו נדבקה והדביקה אף אותו". בן ברק אף הוסיף כי הוא "מרגיש טוב ומלא אנרגיה לחזור לפעילות נמרצת בכנסת". קצין הכנסת שוחח עם השלושה והבהיר להם כי הם אינם נדרשים להיכנס לבידוד, אך קרא להם "לשקול את הגעתם בשנית" למשכן.

רק לאחר מכן, חג'ג' - שישב בכנס לצדם של שלושת חברי הכנסת - הודיע כי גם הוא נדבק בקורונה. בהודעה לתושבים, כתב חג'ג': "עברתי בדיקה ולפני זמן קצר הודיעו לי כי הבדיקה חיובית. ארגיע ואומר ששלומי טוב, קצת צינון. אני אעבוד מהחדר, והמועצה האזורית מרחבים ומרכז המועצות האזוריות ימשיכו להעניק לכם את השירותים הטובים ביותר".

עוד בוואלה!

הכנסת ה-23 הושבעה מול מליאה ריקה; ריבלין: "תנו לעם הזה ממשלה"

לכתבה המלאה
יו"ר ש"ס, אריה דרעי בדרכו לישיבת בלוק הימין בכנסת 3 בפברואר 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
השתתף בישיבה שבה נכח חג'ג'. דרעי/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

הנגבי, לפני הידיעה על הידבקותו של חג'ג':

עם הידיעה על הידבקותו של חג'ג', דוברות הכנסת הודיעה כי שלושת חברי הכנסת ייכנסו לבידוד. "ממידע שהגיע בשעה האחרונה לקצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, שהו שלושת חברי הכנסת: רם בן ברק, אלון שוסטר וצחי הנגבי בשבוע שעבר במחיצתו של שי חג'ג', ראש מועצת מרחבים, שאובחן כחולה קורונה. בשיחה שקיים ניצב גריף עם אודי קליין - סגן ראש לממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, נמסר לו כי הנושא הובא לידיעתו של המשרד ועל כן כבר נוצר קשר עם חברי הכנסת אשר קיבלו הנחיה להיכנס לבידוד מידי", נמסר מהכנסת.

אלא שלאחר מכן התברר כי לא רק שלושת אלה נדרשים בבידוד. חג'ג' השתתף בישיבה שנערכה ביום ראשון בצהריים באולם הישיבות במשרד הפנים בירושלים - בה נכח גם השר דרעי. בעקבות זאת, כל המשתתפים, כולל דרעי עצמו, נדרשים להיכנס לבידוד. בנוסף אליו, ייכנסו לבידוד גם מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, סגן יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית דימונה בני ביטון וכן יועץ התקשורת של שר הפנים, ברק סרי.

משתתפים נוספים בישיבה, שנכנסים כעת לבידוד, כוללים את עו"ד יהודה זמרת, היועץ המשפטי של משרד הפנים אלי רגב, מנהל מינהל החרום במשרד הפנים וראש המועצה הממונה בטבריה, מוני מעתוק. גם סמנכ"ל משרד הפנים וראש מועצה הממונה בטבריה אריאל יוצר, סגן הממונה באגף תקציבים באוצר גלית וידרמן, ראש אגף בכיר לבקרת הון אנושי במשרד הפני, איתי טמקין, עובד אגף התקציבים במשרד האוצר וריאל שמיר בלאט, מ"מ דובר משרד הפנים - נדרשים להיכנס לבידוד.

במשרד הפנים הדגישו כי "הישיבה נערכה לפי כל הכללים המחמירים. בחדר נכחו כל העת עשרה אנשים ששהו במרחק האחד מהשני ונמנעו ממגע. הערב, מיד לאחר ההודעה כי חג'ג' חולה בקורונה, הכניסו עצמם כל משתתפי הישיבה לבידוד. כל משתתפי הישיבה יפעלו בהתאם להנחיות הרפואיות של משרד הבריאות".

צחי הנגבי במזנון הכנסת ביום השבעת הכנסת, 16 במרץ 2020. ישראל פריי, אתר רשמי
הנגבי במזנון החלבי בכנסת, אתמול/אתר רשמי, ישראל פריי

ביבס, המכהן גם כראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, הודיע כי הוא ייכנס לבידוד, והבהיר כי "הפגישה התקיימה על פי הכללים המחמירים וכרגע אני ממתין לתחקיר משרד הבריאות שיחליט אם אצטרך להיות בבידוד או לא. אם אצטרך להמשיך בבידוד, אמשיך לנהל את ענייני העירייה והשלטון המקומי על הצד הטוב ביותר מביתי ואתן לאנשי המקצוע לעשות את עבודתם הטובה. בריאות שלמה לכולם".

העובדה שחברי כנסת אלה ייכנסו לבידוד עשויה להשפיע על הצעות החוק שהגישה כחול לבן נגד כהונת ראש הממשלה בנימין נתניהו, מאחר שמדובר בחוקי יסוד שמצריכים רוב של 61 חברי כנסת בכל הצבעה. כל עוד הח"כים בן ברק ושוסטר בבידוד, לא יהיה ניתן לקדם אותם בכנסת.

השבעת הכנסת התקיימה אתמול בצל המשבר שמתחולל בעקבות התפשטות הנגיף, תחת המגבלות ההדוקות של משרד הבריאות, האוסרות על התקהלות של יותר מעשרה אנשים בכל מקום. בימים שלפני הטקס, המליאה עברה חיטוי יסודי. הצהרת האמונים עצמה נעשתה ב-40 סבבים נפרדים של שלושה חברי כנסת בכל פעם. בכל נקודת זמן היו לא יותר מעשרה אנשים במליאה, ובתוכם, יו"ר הכנסת, נשיא המדינה ומזכירת הכנסת. כמו כן, הצילום המסורתי של ראשי המפלגות בוטל, וכן בוטלו כל עמדות התקשורת בתוך משכן הכנסת.

(עדכון ראשון: 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully