וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: מניין החולים בישראל עלה ל-337

בועז אפרת, דנה ירקצי, יואב איתיאל, דניאל דולב, אמיר בוחבוט, לירן לוי וסוכנויות הידיעות

17.3.2020 / 23:15

מניין הנדבקים בנגיף ממשיך לעלות, מתוכם חמישה במצב קשה. מנכ"ל משרד הבריאות הזהיר כי "נגיע למאות חולים ביום ואנשים ימותו". התחבורה הציבורית תופסק בערבים ובסופי השבוע. שגריר ישראל בגרמניה נדבק. באיראן מתו 135. קורבן ראשון מהווירוס בברזיל. עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי ושאול אדם

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט, ומניין החולים בישראל עלה היום (שלישי) ל-324 בני אדם, מתוכם ארבעה במצב קשה, 11 במצב בינוני ומצבם של השאר מוגדר קל. במקביל, חולה מספר 11 החלים. אחת מהחולים היא עובדת במעבדה לנגיפים במשרד הבריאות, השנייה מבין העובדים שאובחנה עם הווירוס.

במקביל, בממשלה אישרו צעדים נוספים לבלימת התפשטות הנגיף, הכוללים איסור יציאה מהבית, למעט במצבים המחייבים זאת, ובכלל זה איסור יציאה לפארקים, לגינות משחקים, לחוף הים, לבריכה, לספריות, למוזיאונים, לשמורות הטבע והגנים. כמו כן, בוטלה התחבורה הציבורית בסופי השבוע, בראשון עד חמישי תיפסק בשעה 20:00. ההגבלות שהוטלו עד כה - השבתת לימודים, סגירת בתי קפה, מסעדות ומקומות ובילוי, ואיסור על התכנסויות של יותר מעשרה אנשים - נמשכות.

המאבק בווירוס נמשך גם ברחבי העולם. בארצות הברית עלה מספר המתים ל-48 בני אדם, ויותר מ-900 נמצאו חיוביים לנגיף. במדינות נוספות נרשמת עלייה במספר החולים בווירוס, ומניין המתים מוסיף לעלות. עם זאת, בסין, המדינה בה התפרץ הנגיף, נמשכת הירידה במספר מקרי ההידבקות, ובקוריאה הדרומית זהו היום השלישי ברציפות שבו מניין החולים החדשים ביממה נמוך ממאה.

עובדי ניקיון מחטים סופרמרקט בצפת 16 במרץ 2020. דוד כהן, פלאש 90, פלאש 90
מדבירים מחטאים סופרמרקט בצפת, היום/פלאש 90, דוד כהן, פלאש 90

23:15 - קורבן ראשון מנגיף הקורונה בטורקיה

הרשויות בטורקיה הודיעו על מקרה המוות הראשון מנגיף הקורונה במדינה. עד כה אובחנו בטורקיה כ-98 חולים.

23:10 - משרד הבריאות: שני חולי קורונה נדבקו ממקור לא ידוע

חולה מספר 294 ו-319 נחשפו לנגיף הקורונה ממקור לא ידוע - כך הודיע משרד הבריאות. חולה 294 הוא גבר בשנות ה-80 לחייו ממרכז הארץ, ואילו חולה 319 הוא בשנות ב-70 לחייו ממרכז הארץ.

21:55 - מניין החולים עלה ל-337

משרד הבריאות הודיע כי מניין הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-337. מתוכם, עשרה במצב בינוני וחמישה במצב קשה. עד כה, 11 מהחולים החלימו ושוחררו.

21:51 - בלגיה הכריזה על עוצר כללי

בלגיה הודיעה כי היא מטילה עוצר כללי במדינה בשל משבר הקורונה. מספר הנדבקים במדינה עומד על 1,243 בני אדם ועשרה מתו ממנו עד כה.

21:50 - יו"ר המועצה האזורית מרחבים נדבק בקורונה

ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג', המכהן גם כיו"ר מרכז המועצות האזוריות, הודיע כי הוא נדבק בקורונה. חג'ג' הודיע לתושבים כי "עברתי בדיקה ולפני זמן קצר הודיעו לי כי הבדיקה חיובית. ארגיע ואומר ששלומי טוב, קצת צינון. אני אעבוד מהחדר, והמועצה האזורית מרחבים ומרכז המועצות האזוריות ימשיכו להעניק לכם את השירותים הטובים ביותר".

21:39 - מדינות האיחות האירופי יסגרו את שעריהן ל-30 יום

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הודיעה כי מדינות האיחוד האירופי יסגרו את שעריהן לשלושים יום, בשל משבר הקורונה המתפשט ביבשת. ההודעה מגיעה ברקע החלטת מדינות רבות כמו בריטניה, בלגיה וצרפת להגביל את תנועת המטיילים אליה ולאסור את כניסתם.

21:20 - מנכ"ל משרד הבריאות: "זה לא משחק. נגיע למאות חולים ביום ואנשים ימותו"

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב מסר בהצהרה לתקשורת כי "אנו יודעים כי מה שלא נעשה, נגיע גם למאות חולים ביום ויהיו אנשים שימותו מהנגיף. זה יכול לקרות בימים הקרובים". בר סימן-טוב הדגיש את חשיבות ההקפדה על ההנחיות של משרדו והוסיף כי "חשוב לנו שתבינו - זה לא משחק. לא דאגנו לכם לחופשה בחסות הקורונה. תישארו בבית ותצמצמו מגע עם אנשים אחרים. התחזיות שלנו תלויות בהתנהגות שלכם. זה לא הזמן ללכת לפארק או לחוף הים, וגם לא לבקר את סבא וסבתא".

21:11 - נתניהו: "הנחיתי להגדיל את היקף הבדיקות ל3,000 ביום לפחות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה לתקשורת והודיע על שלושה צעדים נוספים במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. "התחלנו להפעיל את הטכנולוגיה לאיתור האנשים שבאו במגע עם חולי הקורונה", מסר. "נודיע לאנשים אלה להכנס לבידוד של 14 יום". נתניהו הוסיף כי "הנחיתי להגדיל את היקף הבדיקות ל-3,000 ביום לפחות, וייתכן שנגיע גם ל-5,000. ביחס לאוכלוסיה זה מספר הבדיקות הגדול בעולם". בנוסף, ראש הממשלה הודיע כי מד"א ייפתחו בבדיקות לגילוי קורונה בדרייב-אין. הצעד השלישי הוא הגברת ההיערכות לטיפול בחולים קשים. לדברי נתניהו, נרכשו אלף מכונות הנשמה נוספות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת על החמרת צעדי המלחמה בקורונה, 17 במרץ 2020. פול, צילום מסך
"הנחיתי להגדיל את היקף הבדיקות ל-3,000 ביום". נתניהו, היום/צילום מסך, פול

20:41 - מניין המתים מנגיף הקורונה בצרפת עלה ל-175

27 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה בצרפת ביממה האחרונה - כך מסרו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין הקורבנות בצרפת ל-175. כמו כן, מספר החולים במדינה עלה ל -7,730 בני אדם, מצבם של 699 מתוכם מוגדר קשה.

20:30 - נתניהו ימסור ב-21:00 הצהרה לתקשורת

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי למסור הצהרה לתקשורת בשעה 21:00.

19:05 - אל על הודיעה כי תשלח 5,500 עובדים לחל"ת

אל על עדכנה לבורסה בתל אביב כי לוח טיסות הנוסעים שלה צומצם באופן משמעותי והותאם עקב הירידה בביקוש הנובעת, בין היתר, מהמגבלות שהוטלו על השבים מחו"ל כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה. בשל כך, אל על הוציאה כ-5,500 מעובדי החברה וחברות בנות שלה לחופשה ללא תשלום עד ל-31 במאי.

19:02 - שב"ס מבטל חופשות של אסירים בשל התפשטות הקורונה

שירות בתי הסוהר הודיע כי תיאסר כניסה על כל גורם מלבד הסוהרים בהם והעצורים הנקלטים, בשל התפשטות נגיף הקורונה. כמו כן, לא יתקיימו ביקורי משפחות אסירים ועצורים, התייעצויות עם עורכי הדין ייעשו באופן טלפוני וכך ככלל גם דיונים בבתי המשפט כפי שהתקיימו היום בהצלחה במספר בתי משפט במרכז. שב"ס הוסיף כי יציאת אסירים לחופשות לא תאושר, למעט חופשות חריגות באישור מיוחד.

19:00 - שגריר ישראל בגרמניה נדבק בנגיף הקורונה

שגריר ישראל בגרמניה, ג'רמי יששכרוף, אובחן כחולה בנגיף הקורונה. בעקבות כך, נסגרה השגרירות והצוות הושם בבידוד.

18:12 - הרשות הפלסטינית החליטה לעצור כל מעבר לישראל בתוך 3 ימים

ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד א-שתייה החליט לעצור כל מעבר של פלסטינים לישראל בתוך שלושה ימים, לאור התפשטות נגיף הקורונה. הרשות הפלסטינית כי בתום שלושת הימים, יוטל סגר מוחלט על השטחים. א-שתייה קרא לפלסטינים להפסיק לעבוד בישראל כדי לא לסכן את חייהם וחיי משפחותיהם, אחרי שהתגלו מקרים של הידבקות בקורונה בהתנחלויות. א-שתייה הוסיף כי יש תיאום גם עם מצרים וירדן לסגירה מוחלטת של הגשרים והמעברים, פרט למסחר ומקרים הומניטריים.

18:03 - היועמ"ש: פעולות אכיפה ינקטו רק כשיופרו הפרת הוראות חוקיות

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הבהיר בהקשר המאבק בנגיף הקורונה, כי "פעולות אכיפה ינקטו אך ורק ביחס להפרתן של הוראות חוקיות מחייבות, שיעוגנו כנדרש בצווים ובתקנות על פי הדין, מנדלבליט הוסיף כי תקנות אלו יפורסמו לידיעת הציבור באופן רשמי ומסודר.

17:25 - 6 חולים שוחררו משיבא לאחר שהחלימו מקורונה

שישה מאושפזים שחלו בנגיף הקורונה שוחררו מבית החולים שיבא, לאחר שבדיקותיהם חזרו תקינות.

חיטוי מרחבים ציבוריים בשכונת קייזר במודיעין בה אובחנה 10 חולים וכשלושת אלפים מתושבי השכונה נמצאים בבידוד.17 במרץ 2020. דוברות כבאות והצלה, אתר רשמי
חיטוי המרחב הציבורי בשכונת קייזר במודיעין/אתר רשמי, דוברות כבאות והצלה

17:20 - משרד החוץ: אל על תשלח מטוס להשבת הישראלים מפרו

משרד החוץ וחברת אל על סיכמו כי יישלח מטוס שיחזיר את הישראלים שנמצאים בפרו שבדרום אמריקה, לפני כניסת הסגר לתוקפו. במסגרת המבצע יובאו הצעירים ארצה חינם וללא תשלום.

16:20 - בנט אישר גיוס 2,500 אנשי מילואים נוספים לצה"ל

שר הביטחון נפתלי בנט אישר גיוס של 2,500 אנשי מילואים נוספים לצה"ל. זאת, במטרה להתמודד עם התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

16:12 - מקרה מוות שני מנגיף הקורונה בסקוטלנד

אדם נוסף מת מנגיף הקורונה בסקוטלנד - כך הודיעו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין המתים בסקוטלנד לשני בני אדם.

16:05 - קורבן ראשון מנגיף הקורונה בברזיל

גורמי הבריאות בסאו פאולו הודיעו על מקרה המוות הראשון בברזיל כתוצאה מנגיף הקורונה.

מהגרות תופרות מסכות מגן עבודת ביד בעמותה בלסבוס. רויטרס
מהגרות תופרות מסכות מגן עבודת ביד בעמותה בלסבוס, היום/רויטרס

15:56 - ישראייר תשיב ארצה 380 סטודנטים ממולדובה

ישראייר תשלח שני מטוסים להשיב ארצה כ-380 סטודנטים ממולדובה, לאחר שאלה לא הצליחו למצוא טיסות חזרה לארץ. הצעד הוחלט לאחר שאמש התקבלה פנייה במחלקה לישראלים בחו"ל באגף לעניינים קונסולרים במשרד החוץ של סטודנטים ישראלים. בהמשך למאמצים אלה, יצא מחר מטוס נוסף של ישראייר לקישינב על מנת להחזיר את הסטודנטים שנותרו שם.

15:28 - התחבורה הציבורית בשישי ושבת תבוטל בשל הקורונה

משרד התחבורה הודיע כי התחבורה הציבורית תופסק החל מהשעה 22:00 וממחר החל מהשעה 20:00 - עד לפנות בוקר. בנוסף, התחבורה הציבורית תפסיק לפעול בסופי השבוע החל מיום חמישי בשעה 20:00 ותחזור לפעילות לפנות בוקר ביום ראשון.

15:15 - המשטרה: הנחיות הבידוד האחרונות - אינן עבירות פליליות

המשטרה הודיעה כי לא תאכוף בשלב זה את האיסורים החדשים שהטיל משרד הבריאות. זאת, מאחר והאיסורים שכוללים בין היתר איסור יציאה למרחבים ציבוריים אינם תחת צו רשמי שנחתם. גורם במשטרה: "הפרה של ההנחיות לא יהוו כרגע עבירה פלילית אבל הציבור מחוייב להישמע להוראות משרד הבריאות לטובתו האישית ולהגנה על חייו. להנחיות של משרד הבריאות שהופצו לפני זמן קצר יש בסיס חוקי. הפרה שלהם כעת אינה מהווה עבירה פלילית בשלב זה".

תושב פריז עם מסיכה, 17 במרץ 2020. רויטרס
תושב פריז במסכה, בסמוך למגדל אייפל. צרפת, היום/רויטרס

14:40 - משרד הבריאות: מניין החולים בנגיף הקורונה עלה ל-324

משרד הבריאות עדכן כי מניין החולים בנגיף הקורונה עלה ל-324 בני אדם. עוד נמסר כי חמישה מהחולים במצב קשה ותשעה במצב בינוני.

14:08 - משרד הבריאות: אין לצאת מהבית למעט במצבים המחייבים זאת

משרד הבריאות פרסם הנחיות חדשות, במסגרתן אין לצאת מהבית, למעט במצבים המחייבים זאת (עבודה בהתאם למגבלות הקבועות שיפורטו להלן ובהתאם לתקנות שיפורסמו בנפרד, הצטיידות במזון, תריפפות, שירותים רפואיים ושירותים חיוניים אחרים). כמו כן, אין לצאת מהבית לפארקים, לגינות משחקים, לחוף הים, לבריכה, לספריות, למוזיאונים, לשמורות הטבע והגנים או למרחבים ציבוריים אחרים, למעט יציאה של ילדים במסגרת המשפחה בלבד או עם בעל חיים.

13:50 - מערך בדיקות קורונה ברכב פרטי יוקם ברחבי הארץ

מגן דוד אדום נערך להגדלה משמעותית של מערך הדגימות ברחבי הארץ, לכדי אלפי דגימות ביום. לצורך כך יוקמו בשלב הראשון במתחמי "דרייב טרו", אליהם יגיעו אזרחים ברכביהם הפרטיים, כשהדגימה תילקח בעודם יושבים ברכב. המתחמים, שיפעלו 24 שעות ביממה, יוקמו תחילה בתל אביב, ובהמשך חמישה נוספים בחיפה, ירושלים, פתח תקווה, ראשון לציון ובאר שבע.

מסכות מגן נגד קורונה גם במעבר על פני המשמר בוויטהול לונדון. רויטרס
התשפטות נגיף הקורונה בלונדון, בריטניה/רויטרס

13:48 - 6 ישראלים שחלו בקורונה ישתחררו מביה"ח שיבא

בית החולים שיבא בתל השומר הודיע כי שישה מהמטופלים שחלו בנגיף הקורונה ישתחררו בקרוב לאחר שבדיקותיהם יצאו תקינות. מנהל היחידה המיוחדת לטיפול בחולי הקורונה בשיבא, ד"ר גדי סגל, אמר כי "אני מקווה שככל שירבו האנשים שחוזרים לחיים תקינים, כך יבינו כולם כי ניתן לנצח את המחלה וככל שנקפיד לציית להוראות משרד הבריאות כך המחלה תלך ותכחד".

13:25 - המשטרה עצרה אדם שנחשד כחולה קורונה ונמלט מבי"ח בצפון

המשטרה עצרה במהלך הלילה אדם החשוד שחלה בנגיף הקורונה ונמלט מבית חולים בצפון. עוד נמסר כי השוטרים עיכבו את החשוד תוך הרחקת קהל ובידוד הדרך מאזרחים, והוא הועבר להמשך טיפול ובדיקה בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

13:20 - בנט ביקר במלונית ההבראה מקורונה בת"א

שר הביטחון, נפתלי בנט, ביקר במלונית ההבראה הראשונה לנשאי קורונה במלון דן פנורמה תל אביב. "יוצאים למבצע סבתא - מתרחקים מאוכלוסייה מבוגרת כדי להגן עליהם", אמר בנט, שהדגיש בפני עיתונאים "לא לקרוא לפרויקט מלונות קורונה - אלו מלוניות החלמה". עוד אמר בנט כי "יש לנו אינטרס עליון שהציבור יבין ויידע הכל. אנחנו באירוע חסר תקדים במאה השנים האחרונות".

חיטוי שדה התעופה הבינ"ל בבגדאד לאחר שהופסקה פעילות שדות התעופה המקומיים. רויטרס
חיטוי שדה התעופה בבגדאד בעקבות התפשטות הנגיף/רויטרס

13:01 - איראן: 135 חולי קורונה מתו ביממה החולפת

משרד הבריאות באיראן מסר כי 135 חולי קורונה במדינה מתו ביממה החולפת. בכך, עלה מניין המתים ברפובליקה האסלאמית כתוצאה מהתפשטות הנגיף ל-988. עוד נמסר כי אובחנו 1,178 מקרי תחלואה חדשים בנגיף, שמספרם עד כה הוא 16,169.

12:45 - ספרד: מניין הקורבנות מקורונה עלה ל-491

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה עלה ל-491 בני אדם. במקביל, משרד הבריאות במדינה מסר כי מניין הנדבקים עלה ל-11,178.

12:30 - זוג עם חשד לקורונה הפר הוראות בידוד במרפאה בת"א

אירוע חריג נרשם במרפאת קופת חולים מאוחדת בתל אביב סניף שפרינצק, כשזוג שהגיע להיבדק עם חשד לקורונה סרב לציית להנחיות הצוות הרפואי. הזוג, שהתבקש לעבור על פי הנהלים להמתנה בחדר נפרד, יצא מהחדר והחל להסתובב במרפאה. כוח משטרה הוזעק למקום לטיפול במקרה.

רחובות דרום תל אביב ריקים מאנשים בעקבות הנחיות משרד הבריאות 
17 במרץ 2020. דני מרון, דני מרון
רחובות דרום תל אביב, היום/דני מרון, דני מרון

12:00 - כחצי מיליון אזרחים צפויים לדרוש דמי אבטלה בתוך שבועיים

אזרחים המעוניינים לקבל דמי אבטלה יוכלו לפנות ישירות לביטוח הלאומי מבלי לקבל אישור של רשות התעסוקה. המהלך אושר לאחר שבביטוח הלאומי פנו למשרד האוצר בבקשה לשנות את כללי הבירוקרטיה, בעקבות משבר הקורונה שהביא לקריסת אתר האינטרנט של רשות התעסוקה. על פי הערכות הביטוח הלאומי, כחצי מיליון אנשים צפויים להגיש בקשה לדמי אבטלה מהביטוח הלאומי, בתוך שבועיים.

11:45 - נתניהו: עיכוב בשימוש במעקב עלול להביא למותם של ישראלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הדף את הטענות של ח"כ גבי אשכנזי ויו"ר כחול לבן בני גנץ בנוגע לאישור תקנות החירום לפיהן יבוצע מעקב באמצעות אמצעים טכנולוגיים במאבק בנגיף הקורונה. "כיוון שהמגפה מתפשטת בקצב עצום, עיכוב אפילו של שעה אחת בשימוש בכלים הללו יכול להביא למותם של ישראלים רבים מאוד, כפי שקורה עם מותם של אלפים באיטליה ובמקומות אחרים בעולם", הסביר נתניהו. זאת לאחר שגנץ טען כי האישור נעשה במחטף וללא פיקוח.

11:03 - גנץ על תקנות המעקבים: אסור לעשות זאת במחטף

יו"ר כחול לבן בני גנץ מתח ביקורת על אישור הממשלה את תקנות החירום לפיהן יבוצע מעקב באמצעות אמצעים טכנולוגיים במסגרת המאבק בנגיף הקורונה. "אסור לעשות זאת במחטף ובלי פיקוח", הבהיר גנץ. "כחול לבן תעמוד על כך שוועדת החוץ והביטחון כמו גם ועדה מיוחדת לנושא הקורונה, ועדת הכספים וועדות נוספות, יוקמו כבר היום".

משטרת השכונות מתוכננים לפעילות מבצעית כאשר הם ממוגנים מנגיף הקורונה 17 במרץ 2020. ראובן קסטרו
שוטרים עם מסיכות מגן, היום/ראובן קסטרו

10:40 - הפיליפינים: 45 מקרי הידבקות נוספים בקורונה

45 מקרים נוספים של נגיף הקורונה אובחנו בפיליפינים, מה שהעלה את מספר הנדבקים במדינה ל-187 - כך מסר משרד הבריאות במדינה.

10:26 - ירדן: מניין החולים בנגיף הקורונה עלה ל-34

משרד הבריאות בירדן מסר כי מניין החולים בנגיף הקורונה במדינה עלה ל-34. עוד נמסר כי אחת החולות, אחות במקצועה, חזרה מביקור בישראל.

10:13 - איראן: 85 אלף אסירים שוחררו בשל הקורונה

איראן שחררה באופן זמני כ-85 אלף אסירים, כולל אסירים פוליטיים בשל התפרצות נגיף הקורונה - כך מסר דובר משרד המשפטים במדינה. עוד נמסר כי מחצית האסירים ששוחררו ריצו מאסר עקב עבירות ביטחוניות.

פיקוד העורף נערך במלון דן פנורמה בתל אביב, לקראת קליטת חולי הקורונה 17 במרץ 2020. קובי ריכטר/TPS, TPS
פיקוד העורף נערך במלון דן בת"א, לקראת קליטת חולי קורונה. היום/TPS, קובי ריכטר/TPS

09:54 - היועמ"ש: מטרת תקנות החירום להציל חיים

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר כי התקנות לשעת חירום שאושרו על ידי הממשלה התקבלו על פי עמדת משרד הבריאות, כשמטרתן היא הצלת חיים. "לפי עמדתם החד-משמעית של גורמי המקצוע במשרד הבריאות, שהוצגה בפנינו ובפני הממשלה, הענקת הסמכויות לשירות הביטחון הכללי נועדה לקצר באופן משמעותי ביותר את פרק הזמן של זיהוי נדבקים פוטנציאליים בנגיף", אמר היועמ"ש. הוא נימק את אישורו למהלך ואמר בין היתר כי "ממשלת ישראל מחויבת לנקוט בצעדים לשם הגנה על זכותם של אזרחיה ותושביה לחיים, המהווה את הזכות החוקתית המוגנת הראשונה במעלה".

09:37 - מניין הנדבקים בקרב חיילי צה"ל עלה לשישה

דובר צה"ל מסר כי חולה מספר 273 היא חיילת בצה"ל, בת 19 מצפון הארץ. מצבה קל והיא פונתה לבית החולים. בכך, עלה מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בצה"ל לשישה.

09:25 - תאילנד: בתי הספר במדינה ייסגרו בשל הקורונה

הקבינט בתאילנד החליט לסגור את בתי הספר בניסיון למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. עוד החליט הקבינט לדחות את חגיגות השנה החדשה במדינה שהיו אמורות להיערך בחודש הבא.

תיירים עם מסיכות מגן מחשש לנגיף הקורונה בנמל התעופה אורלי בפריז שבצרפת. 17 במרץ 2020.. AP
תיירים עם מסכות פנים בשדה התעופה בפריז, היום/AP

09:05 - בשל הקורונה: טקסי יום הזיכרון ייערכו ללא קהל

שר הביטחון נפתלי בנט החליט כי טקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ייערכו ללא קהל. זאת בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בארץ ובעולם. עוד החליט בנט כי הטקסים בבתי העלמין ברחבי הארץ יבוטלו, ובמקומם יוצב "משמר נר" של חיילי צה"ל עם אמירת קדיש.

09:00 - פורסם קול קורא להפעלת בתי מלון כמתקני החלמה

משרד הביטחון פרסם קול קורא להפעלת בתי מלון נוספים ברחבי הארץ כמתקני הבראה והחלמה לחולים קלים בנגיף הקורונה. זאת, בהתאם להנחיית שר הביטחון נפתלי בנט לקדם את פרויקט מלוניות החלמה קהילתיות. הפנייה מיועדת לכלל בתי המלון בישראל, לרשתות בתי מלון ולנכסים מתאימים שעונים לתנאי ה"קול קורא".

08:53 - נגיד בנק ישראל: מברך על הצעדים הכלכליים

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, בירך על הצעדים הכלכליים עליהם הכריז אמש שר האוצר משה כחלון בשל משבר הקורונה. "חשוב ליצור רשת ביטחון משמעותית ומוגדרת בתקציב, שתאפשר מרחב פעולה לסיוע משמעותי לביצוע הפעולות הנדרשות לטיפול במשבר", אמר פרופ' ירון. זאת לאחר שכחלון הודיע אמש כי יקצה חמישה מילארד שקלים להצמחת המשק.

08:31 - מניין הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-304

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-304. בין החולים ארבעה במצב קשה, 11 בינוני ו-284 קל. כמו כן, חולה חמישי החלים.

אדם שאובחן כחולה בנגיף הקורונה מובל על אלונקה לבית חולים ברומא, איטליה. 16 במרץ, 2020. AP
חולה בקורונה מובל על אלונקה לבית חולים ברומא/AP

08:12 - עובדת נוספת במעבדה לנגיפים במשרד הבריאות נדבקה

עובדת המעבדה לנגיפים במשרד הבריאות, בשנות ה-50 לחייה, נדבקה בנגיף הקורונה. זאת, בהמשך לעובדת נוספת במקום שאובחנה עם הווירוס שלשום. במשרד הבריאות עדכנו כי מגעיה הקרובים של החולה אותרו.

07:48 - הממשלה אישרה מעקב טכנולוגי מחמיר אחרי חולי קורונה

הממשלה אישרה הלילה את התקנות לשעת חירום, שמאפשרות בין היתר שימוש באמצעים דיגיטליים למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. חברי הממשלה אישרו שתי תקנות חירום נפרדות לעניין מעקבים סלולריים - הראשונה מאפשרת למשטרה לקבל נתוני תקשורת סלולריים של אדם לצורך אכיפת הבידוד - וזאת בניגוד להתחייבויות שנשמעו בימים האחרונים. התקנה השנייה מאשרת לשב"כ לקבל מידע סלולרי כדי לבדוק בדיוק מה היה מסלולו של החולה ב-14 הימים שקדמו לאבחונו.

אנשים מתגוננים עם מסכת פנים בחובות טהראן, איראן 15 במרץ 2020. AP
אנשים עוטים מסיכות ברחובות טהראן/AP

06:30 - מספר החולים בנגיף הקורונה בתאילנד עלה ל-177

30 בני אדם נוספים אובחנו כחולים בנגיף הקורונה בתאילנד - כך מסרו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מספר הנדבקים בווירוס בתאילנד ל-117 בני אדם, כש-41 מתוכם החלימו ושוחררו לביתם. עד כה דווח על קורבן אחד מהנגיף במדינה. על פי הרשויות, בין 70%-80% מחולי הקורונה הם תושבי בנגקוק.

05:45 - 12 מקרי הידבקות נוספים בנגיף הקורונה בקמבודיה

12 בני אדם נוספים אובחנו כחולים בנגיף הקורונה בקמבודיה - כך הודיעו רשויות הבריאות במדינה. בכך, מניין הנדבקים בווירוס בקמבודיה עלה ל-24 בני אדם. על פי הודעת הרשויות, 11 מבין החולים החדשים נסעו לאירוע דתי במסגד במלזיה.

05:10 - הפריימריז הדמוקרטיים באוהיו נדחו בשל הקורונה

הפריימריז הדמוקרטיים שהיו אמורים להתקיים באוהיו נדחו בעקבות התפשטות נגיף הקורונה - כך הודיע מושל המדינה מייק דה-ויין. מוקדם יותר, דחה שופט אמריקני את הבקשה להעביר את הפריימריז ל-2 ביוני. דה-ויין ציין כי לטובת דחיית הפריימריז, משרד הבריאות במדינה יכריז על מצב חירום ויורה לסגור את הקלפיות מחשש שהעובדים בהן, חלקם בני יותר מ-65, יידבקו בווירוס.

גבר עוטה מסכה להתמגנות מפני נגיף הקורונה, משקיף על העיר סיאטל, וושינגטון, ארצות הברית. 16 במרץ, 2020. רויטרס
גבר עוטה מסכה ומשקיף אל הנוף בסיאטל, וושינגטון/רויטרס

03:57 - מספר הנדבקים בקורונה בדרום קוריאה עלה ל-8,320

84 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה זוהו ביממה האחרונה בקוריאה הדרומית - כך הודיע המרכז לבקרת מחלות ומניעתן במדינה. בכך, עלה מספר החולים בקוריאה הדרומית ל-8,320 בני אדם. זהו היום השלישי ברציפות שמספר הנדבקים החדשים הוא מתחת למאה, כשב-29 בפברואר נרשם שיא של 909 חולים חדשים ביממה אחת.

03:22 - מספר החולים בנגיף הקורונה במקסיקו עלה ל-82

29 בני אדם נוספים אובחנו כחולים בנגיף הקורונה במקסיקו ביממה האחרונה - כך הודיע משרד הבריאות במדינה. בכך, עלה מספר הנדבקים בווירוס במקסיקו ל-82 בני אדם.

02:57 - מונגוליה: שלושה מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה

שלושה מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה זוהו במונגוליה - כך הודיעו הרשויות במדינה. בכך, עלה מספר החולים במונגוליה לארבעה בני אדם. עוד נמסר כי שלושת החולים החדשים הוחזרו למדינה בטיסות מיוחדות מקוריאה הדרומית ומגרמניה. החולה הראשון שזוהה במונגוליה בשבוע שעבר היה אזרח צרפת שעובד במדינה.

גבר עוטה מסכת פנים להתמגנות מפני נגיף הקורונה בשנגחאי, סין. 17 במרץ, 2020.. רויטרס
מספר החולים החדשים ממשיך לרדת. שנגחאי, סין/רויטרס

02:30 - קולומביה: הגבולות ייסגרו למניעת התפשטות הנגיף

קולומביה תסגור את גבולותיה כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה - כך הודיע נשיא המדינה איוואן דוקה. על פי ההודעה, הגבולות ייסגרו החל ממחר ועד ל-30 במאי. עד כה אובחנו בקולומביה 54 מקרי הידבקות בווירוס.

02:10 - 13 מתים ביממה מנגיף הקורונה בסין

21 מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה זוהו בסין ביממה האחרונה - כך מסרו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מספר החולים בווירוס בסין ל-80,881 בני אדם. בנוסף לכך, מניין המתים עלה ב-13 בני אדם ביממה האחרונה, ומספר הקורבנות עומד כעת על 3,226.

01:43 - הממשלה אישרה את התקנות למעקב אחר חולי קורונה

הממשלה אישרה את התקנות לשעת חירום, שמאפשרות בין היתר שימוש באמצעים דיגיטליים למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. ההחלטה התקבלה פה אחד בישיבת ממשלה טלפונית, בהשתתפות הייעוץ המשפטי. זאת, בהמשך להודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש על כוונתו לאשר זאת במהלך הלילה.

01:25 - ארה"ב: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-48

שישה בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה בוושינגטון שבארצות הברית - כך הודיעו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין מתים מהווירוס ל-48, ומספר הנדבקים עומד על 904 בני אדם. כל ששת מקרי המוות החדשים הם במחוז קינג שליד סיאטל.

תושבים עוטים מסכות וממתינים להיכנס לסופרמרקט בוונצואלה. 16 במרץ, 2020. AP
תושבים עוטים מסכות וממתינים להיכנס לסופרמרקט בוונצואלה/AP

00:40 - בנט הורה על צמצום כניסת פלסטינים בשל הקורונה

שר הביטחון נפתלי בנט אישר צעדים נוספים ביחס לשטחי הרשות הפלסטינית ורצועת עזה במטרה לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה, שייכנסו לתוקף מחר. בנט מסר כי כניסת פלסטינים לשטח ישראל תותר רק לעובדים בתחומי הבריאות, החקלאות, הסיעוד והבניין. כניסת העובדים תהיה כפופה לשהותם בישראל במשך חודש עד חודשיים, באחריות המעסיקים. עוד מסר בנט כי הסגר על בית לחם יימשך, כמו גם הסגר על רצועת עזה. לצד זאת, מעברי הסחורה בין ישראל ליהודה ושומרון ורצועת עזה ימשיכו לעבוד כבשגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully