וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: משבר הקורונה עשוי להימשך עד הקיץ; קריסה היסטורית בוול סטריט

16.3.2020 / 5:12

הנשיא האמריקני הודיע על הנחיות חדשות, לפיהן יש להימנע מנסיעות שאינן חיוניות ולא לצאת לברים, למסעדות או למכוני כושר, תוך הגבלת ההתכנסויות עד עשרה בני אדם. טראמפ גם הזהיר כי הכלכלה עשויה להיכנס למיתון, כשבמקביל שהמדדים בוול סטריט צנחו בכ-13%

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קרא אתמול (שני) לאזרחים האמריקנים לחדול מקיום מרבית הפעילויות החברתיות שלהם למשך 15 יום ולא להתכנס בקבוצות הגדולות מעשרה אנשים, עם החרפת התפשטות נגיף הקורונה. הנשיא הודיע על הנחיות חדשות שגיבש כוח המשימה של הממשל למלחמה בווירוס, לפיהן יש להימנע מנסיעות לא חיוניות, ולא לצאת לברים, למסעדות או למכוני כושר. לדבריו של טראמפ - המשבר עשוי להימשך לתוך חודשי הקיץ.

בעוד שהמדדים בוול סטריט צנחו בכ-13%, ביום השני הגרוע אי-פעם בבורסה בניו יורק, הזהיר טראמפ כי הכלכלה עשויה להיכנס למיתון. הנשיא הרפובליקני אמר שהוא מתמקד בטיפול במשבר הבריאותי וכי הכלכלה תשתפר ברגע שזה יקרה. התפתחות זו, עשויה להשפיע על סיכוייו להיבחר מחדש לנשיא בבחירות שייערכו בנובמבר הקרוב.

עובד בוול סטריט מאוכזב בשל הירידות החדות במסחר בארצות הברית. 09 במרץ 2020.. AP
הורדת הריבית לא עזרה. וול סטריט, הערב/AP

כוח המשימה של הממשל קרא לאנשים צעירים לפעול על פי ההנחיות, על אף שהם נמצאים בסיכון נמוך יותר במקרה של הידבקות בווירוס לעומת אנשים מבוגרים, או כאלה הסובלים מבעיות בריאותיות. בתדרוך לכתבים בבית הלבן, טראמפ אמר כי "עם פעולה ממוקדת של כמה שבועות, אנחנו יכולים להפוך את המגמה".

הוא דיבר מול כתבים שישבו רחוק זה מזה בחדר התדרוכים של הבית הלבן, בהתאם למגבלות. לדברי הנשיא האמריקני, במקרה הכי גרוע התפשטות הנגיף תיעצר עד חודש יולי, אוגוסט או לאחר מכן. הוא קרא לו "האויב הבלתי נראה".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בתדוך כתבים בבית הלבן, בנוגע למשבר הקורונה. 16 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
טראמפ בתדרוך, הערב/רויטרס, רויטרס

משבר הקורונה בארצות הברית השפיע גם על הפריימריז הדמוקרטיים. מושל אוהיו מייק דה-ויין הודיע כי ההצבעה שהייתה אמורה להיערך במדינה נדחתה בעקבות המצב. דה-ויין ציין כי לטובת דחיית הפריימריז, משרד הבריאות במדינה יכריז על מצב חירום ויורה לסגור את הקלפיות מחשש שהעובדים בהן, חלקם בני יותר מ-65, ידבקו בווירוס.

במקביל, הודיעו גורמי הבריאות בוושינגטון כי מניין המתים מהנגיף עלה ל-48 בני אדם, לאחר שנרשמו שישה קורבנות נוספים במדינה. זאת, כשבוושינגטון בלבד מספר הנדבקים עומד על 904 בני אדם.

אנשים עוטים מסכות להתמגנות מפני נגיף הקורונה בעיר ניו יורק, ארצות הברית. 16 במרץ, 2020. רויטרס
משבר הקורונה בארצות הברית מחריף. תושבי ניו יורק עוטים מסכות/רויטרס

טראמפ ספג ביקורת על ההמעטה בערכה של רצינות המגיפה עם תחילת התפשטות הנגיף בארצות הברית. עם זאת, הערב הוא נתן לעצמו ציון גבוהה על תגובתו. לדבריו, בשלב זה לא נשקלת האפשרות של הטלת עוצר ברמה הלאומית.

כמי שמרבה לשבח את הכלכלה האמריקנית, טראמפ הכיר באפשרות של מיתון, לאור המשך הירידות הדרמטיות בוול סטריט והחששות של המשקיעים. "השוק ידאג לעצמו", אמר טראמפ, שהוסיף שהמצב ישתפר מאוד כשהווירוס יטופל.

לדברי טראמפ, הממשל דן באופן קבוע על האפשרות של מגבלות פנימיות על נסיעה בתוך ארצות הברית, אך ציין כי הוא מקווה שלא יהיה צורך בנקיטת צעדים אלה. הוא הביע אופטימיות לגבי קיום פסגת מנהיגי מדינות ה-G7 במעון קאמפ דיוויד במרילנד, שצפוי להתקיים בחודש יוני. זאת, לאחר שהרגיז חלק ממדינות אירופה הנכללות בארגון, כשהורה על הגבלות נסיעה מהן מבלי להתייעץ עמן תחילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully