וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעדי חירום בארה"ב: הפדרל ריזרב הוריד את שער הריבית לאפס

כחלק מהמאבק נגד משבר הקורונה, היו"ר ג'רום פאוול הכריז על נקיטת אמצעים חריגים בהם הורדת הריבית והזרמה של כספי סיוע בסך 700 מיליארד דולרים. טראמפ: "חדשות טובות מאד"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

הפדרל ריזרב הודיע הלילה (שני) על נקיטת אמצעי חירום על מנת לסייע לכלכלה האמריקנית בעת משבר הקורונה, בהם הורדת שער הריבית לאפס, וכן הזרמה של כספי סיוע בסך 700 מיליארד דולרים. ההודעה המפתיעה של הבנק המרכזי של ארצות הברית ממחישה את החשש כי התפרצות הווירוס תפחית את הצמיחה בחודש הקרובים, ומבהירה כי הם יהיו מוכנים לנקוט בכל פעולה כדי לצמצם את הסיכונים.

בנוסף, בנקיטת הצעד, הפדרל ריזרב הצטרף לפעולה עולמית מתואמת עם הבנק המרכזי של קנדה, אנגליה, יפן, הבנק המרכזי האירופי והבנק הלאומי השוויצרי, למתן אשראי דולרים לבנקים. מהלך זה נועד להבטיח שבנקים זרים ימשיכו לקבל גישה לדולרים שהם מלווים לחברות מחוץ לארצם.

במסיבת עיתונאים ששודרה בשידור חי, ללא התכנסות, הסביר היו"ר ג'רום פאוול את פעולות הבנק המרכזי בכך שציין כי "כשמתחים משפיעים על שוק ההון, הדבר עשוי ליצור הד בכל השווקים הפיננסיים ובכלכלה העולמית כולה".

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, ארצות הברית, קורונה, 3 מרץ 2020. רויטרס
יו"ר הפדרל ריזרב פאוול בבית הלבן, תחילת החודש/רויטרס

הבנק המרכזי כבר הפחית את הריבית בחצי אחוז לאחר ישיבת חירום שנערכה בתחילת החודש - קיצוץ החירום הראשון מאז המשבר הפיננסי בשנת 2008. כעת, הודיע הפדרל ריזרב כי הוא מוריד את הריבית לטווח יעד של בין 0% ל-0.25%.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירך על המהלך, וכינה אותו "נהדר" והוסיף כי אלה "חדשות טובות מאד". סגן הנשיא, מייק פנס, אמר כי בעקבות המהלך הממשל מרחיב את כמות הבדיקות לאיתור וירוס הקורונה. הדברים מגיעים לאחר שביום שישי טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי בעקבות ההתפשטות. בהצהרה שנשא בפתח הבית הלבן הנשיא הודיע כי יקצה 50 מיליארד דולרים לממשל המקומי למען המאבק בווירוס.

תחת מדיניות של מספר בדיקות מצומצם בהשוואה לכמות האוכלוסייה, גורמים בממשל דיווחו על כמעט 3,000 מקרי הידבקות ו-62 מקרי מוות דווחו בעקבות נגיף הקורונה עד כה. ברחבי העולם כבר יותר מ-162 אלף בני אדם חלו בווירוס, שגבה את חייהם של כ-6,000 איש.

סגן שר הבריאות, ברט ג'ירו, אמר כי הסיוע הכלכלי יביא למצב של 1.9 מיליון בדיקות זמינות עוד השבוע. ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה המוביל ביותר במחלות זיהומיות בארצות הברית, אמר כי המדינה נכנסת לשלב חדש באופן בדיקת וירוס הנגיף.

עוד בוואלה!

טראמפ נבדק ולא חלה בקורונה, מגבלות הנסיעה הורחבו לבריטניה ואירלנד

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מודיע שעבר בדיקת קורונה. 14 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
בירך את הבנק המרכזי. טראמפ בעת שהודיע כי עבר בדיקת קורונה, אתמול/רויטרס, רויטרס

ארצות הברית מפגרת אחרי מדינות מתפתחות אחרות ביכולתה להיאבק בנגיף הקורונה. בתחילת החודש, ממשל טראמפ אמר כי קרוב למיליון ערכות בדיקה יהיו זמינות בקרוב וכל מי שזקוק לבדיקה יקבל. הבטחה שלא הצליח לעמוד בה.

הבית הלבן פנה לאזרחים בניסיון להרגיע אותם מבהלת הקורונה והחשש ממחסור, וביקש מהם שלא לאגור מזון וסחורות בטענה כי האספקה לא תיעצר. כחלק מהמאמצים, טראמפ קיים שיחות עם 30 מנהלי ענקיות חנויות המכולת והסחורות, בהן וולמארט, אמזון וקוסטקו. לאחר השיחות פנה לאזרחיו במסיבת עיתונאים ואמר: "אתם לא צריכים לקנות כל כך הרבה... קחו את זה בקלות. פשוט תירגעו".

בנוסף, הצוות הרפואי של הבית הלבן הודיע כי הנשיא נבדק בעצמו, ותוצאותיו יצאו שליליות. זאת לאחר שהממשל הטיל איסור נסיעה לבריטניה כדי לנסות להתמודד עם התפשטות הנגיף.

מטיילים שחזרו לארצות הברית ועברו בדיקות סריקה לאיתור הנגיף נקלעו לתורים ארוכים ועיכובים מאסיביים בכמה שדות תעופה מרכזיים, מה שגרם לפקידים פדרליים לפרוס עובדים נוספים. טראמפ אמר כי הבדיקות בשדות התעופה "נעות במהירות האפשרית, אך חשוב להיות ערניים וזהירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully