וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נבדק ולא חלה בקורונה, מגבלות הנסיעה הורחבו לבריטניה ואירלנד

15.3.2020 / 8:51

הבית הלבן הודיע כי תוצאות הבדיקה של נשיא ארה"ב חזרו שליליות, אחרי שהיה במגע עם משלחת מברזיל שאחד מחבריה חלה. שתי המדינות האירופיות נוספו לרשימת המדינות האירופיות. שני קורבנות ראשונים במדינת ניו יורק. "זה יחמיר לפני שישתפר"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

בדיקות הקורונה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חזרו שליליות - כך אמר הלילה (שבת) רופאו האישי, במקביל הרחבת איסור הנסיעה לבריטניה ולאירלנד כחלק מהמאמץ לעכב את התפשטות המגיפה שמשבשת את חיי השגרה באמריקה. הבית הלבן החל לבדוק את מידות החום של העיתונאים.

טראמפ, שבתחילה סירב להיבדק, נפגש עם משלחת מברזיל בשבוע שעבר, שלפחות אחד מחבריה אובחן כנשא קורונה. ביום שישי הוא נבדק לבסוף, על רקע ביקורת על התנהלותו במשבר הבריאותי. טראמפ אמר כי על אזרחי ארצות הברית להימנע מנסיעות לא הכרחיות, והוסיף כי הממשל שוקל להטיל מגבלות נסיעה גם בתוך ארצות הברית. ביום שישי הכריז על מצב חירום לאומי.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי למחלות מידבקות, אמר כי 2,226 מקרי הידבקות אומתו עד כה, אך ההתפרצות טרם הגיע לשיאה. "זה יחמיר לפני שזה ישתפר", אמר המנתח הכללי ג'רום אדמס בתדרוך. עם זאת, הוא הוסיף: "99% מהאנשים יחלימו ואנשים צריכים לדעת זאת".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מודיע שעבר בדיקת קורונה. 14 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
עבר את הבדיקה. טראמפ, הערב/רויטרס, רויטרס

ביום שישי התאוששו המדדים בוול סטריט ביותר מ-9%, אחרי שבחמישי הם התרסקו ביום הגרוע ביותר שלהם מאז 1987, אולם הירידה השבועית הייתה לפחות של 8% וכ-20% פחות משיאי פברואר. מבקריו של טראמפ אמרו כי הוא מתמקד יותר מדי בשווקים, ואתמול אמר כי הוא "גאה לראות" שהם רשמו "שיא" חדש ואמר שהוא מקווה שזה יחזור על עצמו מדי יום.

לאחר מכן, הכריז סגנו מייק פנס, שעומד בראש צוות התגובה של הבית הלבן למגיפה, על הגבלת נסיעה לבריטניה ולאירלנד, בהמשך למגבלות שהוטלו לראשונה על סין והורחבו בשבוע שעבר למדינות האיחוד האירופי. הן ייכנסו לתוקף ביום שני.

הבית הלבן מסר כי טראמפ שוחח אתמול עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון על המגבלות החדשות, שמגיעות על רקע ההחרפה בהתפרצות הקורונה בממלכה. גורם במשרד לביטחון המולדת אמר כי הכנסת בריטניה ואירלנד לרשימה נבעה מהעובדה שארצות הברית לא הצליחה לקבוע ביעילות אם נוסעים מאותן המדינות מנסים לעקוף את המגבלות על מדינות האיחוד האירופי.

חברות התעופה האמריקניות, שכבר ראו ירידה חדה בביקוש בשל המגבלות, אמרו אתמול כי הן נערכות לביטול טיסות נוספות. אזרחים אמריקנים ותושבי קבע עדיין יוכלו לחזור לארצות הברית ויועברו דרך נמלי תעופה מסוימים.

פנס אמר לכתבים כי הביקורים בבתי אבות יושעו על מנת להגן על הרגישים ביותר, אחרי שבית אבות במדינת וושינגטון הוא המוקד למספר מקרי המוות הגדול ביותר מקורונה בכל ארצות הברית. בסך הכול, מתו 58 בני אדם בארצות הברית, מהם שני הקורבנות הראשונים במדינת ניו יורק אתמול.

עוד בוואלה!

תורי ענק ומדפים ריקים: האמריקנים מסתערים על החנויות בשל בהלת הקורונה

לכתבה המלאה
קפיטריה ריקה בבית ספר באוהיו, ארצות הברית, קורונה, 14 מרץ 2020. רויטרס
קפיטריה ריקה בבית ספר באוהיו, ארצות הברית, בשל בההלת הקורונה/רויטרס

ההתפרצות הובילה לסגירת בתי ספר ציבוריים, ביטול אירועי ספורט, תרבות ובידור ולהסתערות של התושבים על סופרמרקטים. הם רוקנו בימים האחרונים את המדפים ממוצרי חיטוי ונייר טואלט ועד לאורז ולחלב. הרשות הגדולות נאלצו להטיל מגבלות רכישה על מוצרים מסוימים ולחדש את המלאי שלהן.

ההשפעה אף ניכרת בפריימריז הדמוקרטיים: לואיזיאנה וג'ורג'יה דחו את הבחירות שהיו אמורות להתקיים השבוע.

במסגרת מצב החירום הלאומי שעליו הכריז טראמפ, ישוחררו כ-50 מיליארד דולר מכספי סיוע של הממשל הפדרלי. הנשיא הפציר בכל המדינות בארצות הברית להקים מרכזי חירום לצורך המאבק בנגיף.

אתמול העביר בית הנבחרים ברוב גדול חבילת סיוע שכוללת בדיקות חינם ותשלומי מחלה, על מנת להקל על הנזקים מההתפרצות. כלכלנים מעריכים כי ההתפרצות עלולה להוביל את המשק האמריקני למיתון. .

(עדכון ראשון 18:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully