וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד הטילה סגר בגלל התפשטות הקורונה, אשת ראש הממשלה נדבקה

מוקד ההתפרצות השני החמור ביותר באירופה אחרי איטליה מטיל מגבלות דומות על 46 מיליון איש. תושבים יורשו לעזוב את בתיהם רק כדי לרכוש מזון ותרופות, לנסוע לעבודה ולהתפנות לבתי חולים, וכל המלונות והמסעדות ייסגרו. מספר החולים עלה ב-1,500 ביממה, מספר המתים: 193

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

ממשלת ספרד הכריזה היום (שבת) על מגבלות תנועה הדוקות ועל סגירת כל המסעדות ומקומות הבילוי האחרים, על מנת לעצור את התפשטות נגיף הקורונה, זאת כחלק ממצב החירום שיימשך לפחות שבועיים במדינה בת 46 מיליון התושבים.

"בסופו של דבר נחזור לשגרת העבודה שלנו ונבקר שוב את חברינו ויקירינו", הכריז ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס. בנאום שנשא לאומה בשעות הערב מאוחרת. "עד שהזמן הזה יגיע, הבה לא נבזבז אנרגיות חיוניות. הבה לא נאבד את הדרך שלנו", אמר סנצ'ס, שקרא לכל התושבים להישאר בבתיהם.
זמן קצר לאחר מכן, הממשלה הודיעה שאשתו, בגונה גומס, נדבקה בנגיף.

לפי הצו הממשלתי, תושבים יורשו לעזוב את בתיהם רק כדי לרכוש מזון ותרופות, לנסוע לעבודה, להתפנות לבתי החולים, להגיע לבנקים או לצורך נסיעות הקשורות לטיפול בילדים או במבוגרים. המגבלות ייכנסו לתוקף ביום שני בשעה 7:00 בבוקר. משרד הפנים ישלט על כוחות המשטרה במחוזות השונים.

באופן מידי, ייסגרו כל המסעדות, הברים, המלונות, מוסדות החינוך וכן עסקים לא חיוניים ברחבי המדינה, בהמשך לתחרויות הספורט שכבר הושהו. הצעדים הללו כבר יושמו במוקדי ההתפרצות במדינה. רשויות הבריאות במדינה הודיעו היום כי מספר הנדבקים עלה ל-6,046, מחציתם בבירה מדריד. זאת עלייה של 1,500 מקרים - כשליש - בהשוואה ליממה הקודמת. מספר המתים עלה ל-193.

ממשלתו הסוציאליסטית של פדרו סנצ'ס נמנעה מפעולה משמעותית עד לימים האחרונים, והאופוזיציה מתחה עליה ביקורת על כשאפשרה לאירועים כמו מצעדי יום האישה הבינלאומי להתקיים בשבוע שעבר.

התפשטות הקורונה: תושבים מצטיידים בעיר גרניקה. 14 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
הרשויות קראו לתושבים לשמור על רוגע. סופרמרקט מרוקן בגרניקה, היום/רויטרס, רויטרס

ראש הממשלה הודה אתמול כי מספר החולים עשוי לזנק לעשרת אלפים בימים הקרובים. ספרד פועלת בדומה לאיטליה, שיישמה סגר ארצי דומה, אחרי ששתיהן נכשלו בהכלת נגיף הקורונה.

הבוקר התעוררו התושבים במדריד ובקטלוניה ליום של ברים, מסעדות ומקומות לא חיוניים אחרים סגורים, בהמשך לצעדים שהכריזו הרשויות המחוזיות אתמול. הצו של הממשלה הגיע בהמשך למהלכים שנקטו הממשלים המחוזיים הנגועים ביותר, בהובלת מדריד, שפנו לממשל המרכז כדי שיהדק את המגבלות על התנועה ועל ההתקהלות בציבור.

עוד בוואלה!

תורי ענק ומדפים ריקים: האמריקנים מסתערים על החנויות בשל בהלת הקורונה

לכתבה המלאה

מחיאות כפיים במדריד לצוותי הרפואה

ברחבי מדריד, יצאו אנשים למרפסות בשעות הערב המאוחרות כדי להביע את הערכתם לצוותי הרפואה במחיאות כפיים.

התפשטות הקורונה: חנויות סגורות במרכז מדריד. 14 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
שקט מהרגיל. חנויות סגורות במדריד, היום/רויטרס, רויטרס

הרחובות של מדריד וברצלונה, שתי הערים הגדולות ביותר בספרד, היו שקטים מהרגיל עם חלחול המסר שלפיו רק שמירת מרחק תוכל לעצור את המגיפה העולמית אחרי שיצאה מגבולותיה של סין. תושבים חרדים נהרו בשעות הבוקר לסופרמרקטים, למרות קריאות הרשויות ובעלי החנויות לשמור על רוגע.

עיריית הבירה מדריד נאלצה לסגור את הפארקים בעיר, לאחר שאנשים רבים המשיכו בריצות הבוקר שלהם ובשאר הבילויים הרגילים. הרשויות ונציגי מערכת הבריאות, כמו גם מגישי חדשות בטלוויזיה וברדיו, קוראים לתושבים להישאר בבתיהם כדי לשטח את עקומת ההידבקות החדה.

על כרזות שתלו הרשויות במדריד נכתב: "הדרך הטובה ביות למנוע את התפשטות הווירוס היא להישאר בבית".

התפשטות הקורונה: תושבים עוטים מסכות במדריד. 14 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
תושבים עוטים מסכות במדריד, בעקבות התפשטות הקורונה/רויטרס, רויטרס

הרשויות באזורים בדרום ספרד חסמו גם את הגישה לאזורי החוף, בניסיון לעצור את מי שניצל את סגירת בתי הספר השבוע והאפשרות "לעבוד מהבית" לצורך טיולים בחוף. מצב החירום מאפשר לממשלה המרכזית להגביל את התנועה, להחרים סחורות ולהשתלט על התעשייה והמתקנים הפרטיים, כולל על בתי חולים פרטיים.

זו הפעם השנייה בלבד שבה הממשלה הספרדית מטילה מצב חירום, מאז חזרת הדמוקרטיה למדינה בסוף שנות ה-70. בפעם הראשונה היא הוכרזה במהלך שביתה של בקרי תנועה אווירית ב-2010.

אירופה - מוקד ההתפרצות

בשבועות האחרונים הפכה אירופה למוקד ההתפרצות, כפי שגם הגדיר זאת אתמול ארגון הבריאות העולמי. בנוסף לספרד ואיטליה, בצרפת אובחנו עד כה 3,661 חולים ו-79 קורבנות. בגרמניה נרשמו 3,675 מקרים ושמונה מקרי מוות. בריטניה דיווחה היום על קפיצה במניין המתים מהנגיף, מ-11 ל-21. 798 איש נוספים נדבקו. לפחות עשר מדינות ביבשת הודיעו על סגירת גבולות או על הגברת הפיקוח.

מחוץ ליבשת, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי, בעוד שהגבלות על אזרחי 26 מדינות אירופיות נכנסו הלילה לתוקף. באיראן דווח על 97 מקרי מוות חדשים, והמניין עלה ל-611.

בסין, מספר החולים החדשים מקרב אזרחים זרים המגיעים למדינה גבר על מספר החולים המקומיים בפעם הראשונה מאז התגלה הנגיף בעיר ווהאן בחודש דצמבר.

(עדכון ראשון: 17:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully