וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תורי ענק ומדפים ריקים: האמריקנים מסתערים על החנויות בשל בהלת הקורונה

14.3.2020 / 11:22

מהחוף המזרחי ועד החוף המערבי, הרשתות הגדולות מדווחות על ביקוש רב לסבוני ידיים, מגבונים ומזון, לאור ההתפשטות של הנגיף בארה"ב. "זה משוגע"

בווידאו: טראמפ מכריז על מצב חירום בעקבות מגיפת הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

מג'רזי סיטי שבחוף המזרחי ועד לוס אנג'לס שבחוף המערבי, תושבים פשטו על חנויות המזון ורוקנו מדפים ממוצריהם, מחומרי חיטוי ועד אורז, בשל התפשטות נגיף הקורונה. הרשתות מתקשות לחדש את המלאי, בזמן שהחרפת המשבר הרפואי יוצרת חרדה מפני מחסור.

בזמן שהקונים הסתערו על החנויות, הנשיא דונלד טראמפ הכריז אתמול על מצב חירום לאומי במרה להאט את קצב ההתפשטות של הווירוס, שגרם למותם של לפחות 47 בני אדם בארצות הברית.

ההתפרצות שינתה את שגרת החיים מהקצה אל הקצה, כשחברות שונות, בהן אמזון, הורו לעובדיהן להישאר בבית, בתי ספר ואוניברסיטאות נסגרו, ואירועי ספורט ותפילות בכנסיות הושהו ברחבי המדינה.

מדפים ריקים במחלקת הבשר בסופרמרקט באוסטין, טקסס, בשל בהלת הקורונה, 13 במרץ 2020. רויטרס
"להיות מוכנים". מדפים ריקים בסופר באוסטין, טקסס, אתמול/רויטרס

הרשתות הטילו מגבלות קנייה על כמה מהמוצרים המבוקשים ביותר. מנכ"ל וולמרט, דאג מקמילון, אמר במסיבת עיתונאים לצדו של טראמפ כי הרשת מתקשה לעמוד בביקוש לסבוני ידיים, מוצרי ניקוי ומוצרי נייר.

"יהיה לנו קשה להחזיק בסבון ידיים במלאי של 100% בתקופה הקרובה", אמר. "אנחנו עדיין מחדשים אותו, אבל ברגע שזה מגיע לחנויות זה נחטף. זה נכון גם לגבי המוצרים האחרים שהזכרתי".

בהאנובר, ניו ג'רזי, כ-40 לקוחות התשרכו בתור לחנות של רשת "ווגמאנס" לפני שהדלתות נפתחו. כמה שעות לאחר מכן, המדפים התרוקנו ממגבונים, מאורז ומשעועית. החנות תלתה שלטים שהודיעו על הגבלת רכישת סבוני ידיים ובקבוקי מים.

"מתוך זהירות, צריך להיות תמיד מוכנים", אמרה מרלן ראסל, בת 69, בזמן שהעמיסה מוצרים למכונית שלה.

ברשת של "פיירוויי מרקט" במנהטן, המדפים העמוסים בדרך כלל בפסטה, בקרקרים ובנייר טואלט רוקנו ביום חמישי בערב. בכמה חנויות של הרשתות הגדולות בחוף המערבי, אזלו מוצרים כמו ביצים ומגבונים.

רשת ג'ונסון&ג'ונסון הודיעה על האצת היצור של משכך הכאבים טיילנול ושהיא משנעת מלאי של מוצרים בצורה מבוקרת. ברשת אמרו כי הם מגדילים את היצור של מוצרים אחרים כדי להבטיח את האספקה לחנויות, וכי הם לא מצפים למחסור כלשהו.

רשת בתי המרקחת "וולגרינס בוטס אליאנס" ורשת הסופרמרקטים הגדולה ביותר בארצות הברית "קרוגר" הוציאו מגבלות רכישה על מוצרים מסוימים. וולגרינס תגביל רכישת תרופות נגד הצטננות ושפעת ומוצרי היגיינה, ובקרוגר כל לקוח יוכל לרכוש עד ארבעה פריטים של מסיכות, סבוני ידיים, כפפות ומגבונים. המטרה היא לייצב את המלאי שלהן.

מדפים ריקים בחנות של רשת ווגמנס, ניו ג'רזי, בשל בהלת הקורונה, 13 במרץ 2020. רויטרס
הרשתות מבטיחות לעמוד באספקה. סופר בניו ג'רזי, אתמול/רויטרס

ג'ון טרי, בן 33, הלך לסניף של רשת "הול פודס" במנטון כדי לקנות עוף ומוצרים אחרים, אחרי שאשתו לא הצליחה לעשות זאת בחנויות הסמוכות לביתם בעיר ג'רזי סיטי, שמעבר לנהר.

"זה היה משוגע", אמר. "היא הלכה ל'קוסטקו' והיה שם תור לאורך בלוק שלם. בחנות השנייה, המדפים היו ריקים".

פיל למפרט, עורך SupermarketGuru, אמר כי המחסור בכוח העבודה שנובע מסגירת בתי הספר ועד מחלה עלול לגרום לשיבושים שיימשכו כמה חודשים.

"זה הרבה יותר מלאגור נייר טואלט או סבון. הולכות להיות השלכות על אספקת המזון ועל שרשרת האספקה בחודשים הקרובים", הזהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully