וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת הטילה עוצר בעקבות התפרצות הקורונה: "אנחנו במלחמה"

16.3.2020 / 22:11

בנאום קודר לאומה, אמר מקרון כי משעות הצהריים מחר על התושבים להישאר בבתיהם ורק לצאת לפעילויות חיוניות. כל מי שיפר את המגבלות ייענש, הצבא יסייע בפינוי חולים. זאת אחרי זינוק חד במספר הנדבקים והמתים בווירוס, במקביל לצעדים דומים ברחבי היבשת

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי ושאול אדם

נשיא צרפת עמנואל מקרון הורה היום (שני) על מגבלות מחמירות ברחבי המדינה, שיימשכו שבועיים לפחות, כדי להאט את התפשטות נגיף הקורונה.הוא אמר כי הצבא יסייע בהעברת נדבקים לבתי חולים. צרפת כבר סגרה מסעדות וברים, השביתה בתי ספר ואתרי הסקי, אך מקרון אמר כי יש צורך באמצעים חסרי התקדים בעתות שלום, מכיוון שמספר החולים הוכפל בכל שלושה ימים ומספר מקרי המוות תפח.

בנאום קודר לאומה, שנמשך 20 דקות, אמר הנשיא כי משעות הצהריים מחר על התושבים להישאר בבתיהם ורק לצאת לפעילויות חיוניות. כל מי שיפר את המגבלות ייענש. האיחוד האירופי הסכים לסגור את גבולותיו החיצוניים למשך 30 ימים, אך התנועה בין צרפת לבריטניה, שפרשה ממנו מוקדם יותר השנה, תימשך.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון במהלך נאומו בנושא נגיף הקורונה 16 במרץ 2020. AP
חסר תקדים בעתות שלום. מקרון בנאומו לאומה, הערב/AP

מספר הנדבקים בנגיף בצרפת ובספרד עלה בסחרור שני רק לאיטליה, מוקד ההתפרצות באירופה, שם בתי החולים באזורים הצפוניים שנפגעו בצורה הקשה ביותר מגיעים לקצה גבול היכולת שלהם.
בצרפת, מתו 148 איש מהנגיף, ויותר מ-6,600 נדבקו בו. צרפת מצטרפת לאיטליה ולספרד, שהטילו עוצר דומה, והיום הידקה גרמניה את הפיקוח בגבולותיה. שורת מדינות ביבשת הכריזו על מצב חירום.

ארגון הבריאות העולמי כבר הכריז כי אירופה הפכה למוקד המגיפה העיקרי, אחרי שמספר המתים והחולים העולמי עקף את זה שבתוך סין, מוקד התפרצות הווירס.

"אני יודע שמה שאני מבקש מכם הוא חסר תקדים, אך הנסיבות דורשות זאת. אנחנו במלחמה", אמר מקרון. נשיא צרפת הוסיף כי הוא דוחה את הסיבוב השני בבחירות לרשויות המקומיות שהיה אמור להיערך ביום ראשון, והקפיא את תכנית הרפורמות של הממשלה, בראש ובראשונה הרפורמה השנויה במחלוקת במערכת הפנסיה.

"אנחנו לא ניצבים מול צבא אחר או עם אחר. אבל האויב ממש שם: בלתי נראה, חמקמק, אבל הוא מתקדם", התריע מקרון. לדבריו, יש צורך להכביד את התגובה אחרי שאנשים רבים מדי התעלמו מאזהרות מוקדמות יותר ויצאו לפארקים ולרחובות במהלך סוף השבוע, תוך שהם מסכנים את בריאותם ואת רווחתם של אחרים.

עוד בוואלה!

הקורונה באירופה: גרמניה סוגרת גבולות, רחפנים אוכפים את הסגר בספרד

לכתבה המלאה
תיירים מתגוננים עם מסכה מנגיף הקורונה בשדה התעופה שארל דה גול בפריז, צרפת 16 במרץ 2020. רויטרס
תושבים לא נשמעו להוראות. נמל התעופה שארל דה גול בפריז, היום/רויטרס

במסגרת הצעדים החדשים, חיילים יסייעו בפינוי החולים לבתי חולים שלהם יש מקום לקלוט אותם, ויוקם בית חולים צבאי עם 30 מיטות לטיפול נמרץ באלזס שבמזרח המדינה, שם נמצא אחד ממוקדי ההידבקות המרכזיים במדינה.

מקרון, שביקש לפרוס רשת ביטחון נוספת לעסקים, אמר כי הממשלה תבטיח הלוואות בשווי 300 מיליארד אירו. גורם במשרד האוצר אמר שהתכנית תוגש לפרלמנט בשבועות הקרובים ותהיה רטרואקטיבית.

מקרון הבטיח ששום חברה, גדולה או קטנה, לא תתמוטט בעקבות המשבר והודיע כי חברות קטנות לא יצטרכו לשלם בתקופה הקרובה על השכרה וחשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully