וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כולנו בבידוד": שמונה חולים בקורונה בבית האבות "נופים" בירושלים

חמישה אנשי צוות ושלושה דיירים בבית האבות נדבקו בנגיף, לאחר שעובדת סוציאלית שעבדה במקום אובחנה כחולה. כל אנשי הצוות שבאו איתה במגע וכן כל המטופלים הושמו בבידוד. "כל אחד מאיתנו גר בדירה שלו ולא יוצא כמעט, ניסינו ליצור מינימום מגע", סיפר דייר מבודד במקום

צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

בבית האבות "נופים" בירושלים אובחנו עד כה (שני) עשרה חולים בנגיף הקורונה - חמישה אנשי צוות ושלושה דיירים. כולם מאושפזים כעת בבית החולים כשמצבם מוגדר קל, וישנו חשש לנדבקים נוספים.
"נופים" הוא בית דיור מוגן למבוגרים עצמאים ומתגוררים בו כ-170 דיירים, שממוצע גילאיהם עומד על 80.

צביקה לוי, אחד הדיירים במקום שנמצא בעצמו בבידוד, מתאר את השתלשלות ההדבקה במקום. לדבריו, בהתחלה אובחנה עובדת סוציאלית כחולה, לאחר שנדבקה מחברים מצרפת שפגשה. "היא עבדה כמה ימים אצלנו כשלא ידעה שהיא חולה, ולפני כעשרה ימים היא אושפזה עם אבחנה של קורונה. כל האנשים שהיו אתה במגע בימים שעבדה נכנסו לבידוד, אני אחד מהם", הוא סיפר.

לוי סיפר כי גם מי שאינו בבידוד פורמלי נמנע כמעט מלצאת מהדירה, ואת המצרכים דואגים לספק לדיירים באמצעות משלוחים. "פשוט כל אחד מאיתנו גר בדירה שלו ולא יוצא כמעט החוצה, ניסינו ליצור מינימום מגע". מלבד זאת, הוסיף לוי כי "יצרנו מערכת שירותים שמוליכה את מה שחיוני - מזון, וכדומה תרופות אל הבית. כולם חיים וכולם שמחים. זה לא נעים, מרגישים בדידות, אבל אנחנו יוצרים קשרים טלפוניים, ווטסאפ וכאלה, והחיים טובים".

אנשי צוות של מגן דוד אדום מגיעים לבדוק חולה עם תסמינים לנגיף הקורונה בירושלים 16 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
אנשי צוות של מד"א ממוגנים מקורונה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

מנהל בית האבות רפי פולק, שנמצא אף הוא בבידוד, אמר כי כל הדיירים בבידוד כעת, למעט כמה מתנדבים שמסייעים בתורנות בשל המחסור באנשי צוות. "אנחנו בצוות מצומצם ויש כמה מתנדבים שמגיעים למקום כדי לעזור, לא מסתובבים", סיפר. פולק ציין כי חלק מהעובדים נשארו לישון במוסד בניסיון להימנע מהדבקה.

עוד בוואלה!

משבר הקורונה: יאושרו תקנות לשעת חירום, מקומות עבודה - במתכונת מצומצמת

לכתבה המלאה

"ככל שהנתונים יותר עגומים, הבנו שצריך להשאיר אותם במקום. אבל זה לא פשוט כי אין לי דירות לשכן אנשים, הדיור המוגן הוא בתפוסה מלאה", הסביר פולק. "אז נותרו שלוש דירות אירוח. בסביבות ה-6-7 נשארו בבית, אחרים יוצאים לבידוד מרצון ונוסעים באוטו לבית שלהם ובחזרה". לדבריו, הוא ביקש ממשרד הבריאות לבדוק את כולם אך גם מבין את הסירוב. "יש היגיון בתשובה שבלי תסמינים הבדיקה לא אפקטיבית. כי גם אם הבדיקה מראה שהתוצאה היא שלילית, זה לא אומר שאין את הנגיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully