וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-298; צרפת וקנדה סוגרות את הגבול

בועז אפרת, דנה ירקצי, מאיה הורודניצ'אנו, לירן לוי, טל שלו, יקי אדמקר, אמיר בוחבוט, יואב איתיאל, דניא

16.3.2020 / 23:08

משרד הבריאות עדכן כי מתוך החולים 4 במצב קשה ו-9 במצב בינוני. מאושפז החולה בקורונה הפר את תנאי הבידוד ושבר חלון בביה"ח וולפסון. בעולם - מניין הקורבנות באיטליה זינק ב-349 ביממה. קריסה בוול סטריט: מדד הדאו ג'ונס צנח בכ-13%. עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט גם היום (שני) בישראל, ומניין החולים זינק ל-298 בני אדם. מהם ארבעה במצב קשה, תשעה במצב בינוני והשאר במצב קל. זאת, כחלק ממגמה כוללת שהחלה אתמול, שנובעת ככל הנראה מהרחבת היקף הבדיקות. במקביל, בממשלה דנים בהרחבת הצעדים לבלימת התפשטות הנגיף, הכוללים בין היתר העברה של המגזר הציבורי למתכונת חירום וצמצום מספר העובדים המגיעים לעבודה במגזר הפרטי. לפי שעה, נמשכות ההגבלות שהוטלו עד כה - השבתת לימודים, סגירת בתי קפה, מסעדות ומקומות ובילוי, ואיסור על התכנסויות של יותר מעשרה אנשים.

גם בעולם המאבק בווירוס נמשך: בארצות הברית עורכים ניסוי בחיסון לנגיף והלימודים בעיר ניו יורק יושבתו. באוסטרליה הוכרז מצב חירום במדינת ויקטוריה, בצ'כיה מחמירים את מגבלות התנועה ובגוואטמלה נרשם מקרה המוות הראשון. בסין ממשיכים בהיפוך המגמה ומאטים את קצבה עם רק 16 נדבקים חדשים ו-14 מתים. במקביל, מנהיג קטלוניה קים טורה נדבק בנגיף ובפורטוגל נרשם קורבן ראשון מהנגיף.

טיהור נגד התפשטות נגיף הקורונה בירושלים , מרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
הטבות למעסיקים ולעצמאים. חיטוי בתי עסק בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

23:08 - סגן שר הכלכלה של ברזיל אובחן כחולה בקורונה

סגן שר הכלכלה של ברזיל והאחראי על סחר וקשרי חוץ במדינה, מרכוס טרויג'ו, אובחן כחולה בנגיף הקורונה - כך מסרו הרשויות במדינה. עוד נמסר כי טרויג'ו היה חלק מהמשלחת של ברזיל למיאמי שנפגשה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

22:28 - הבחירות לפרלמנט בסרביה נדחו בשל המשבר

הבחירות לפרלמנט בסרביה, שתוכננו להתקיים ב-26 באפריל, נדחו בשל התפרצות נגיף הקורונה ועד לסיום מצב החירום במדינה - כך מסרה נציבות הבחירות הממלכתית במדינה.

22:13 - מצרים: מניין החולים עלה ל-166

40 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו במצרים, מה שהעלה את מספר הנדבקים במדינה ל-166 - כך מסר משרד הבריאות במדינה. עוד נמסר כי זוהו שני מקרי מוות נוספים שהעלו את מספר הקורבנות מהנגיף לארבעה בני אדם.

22:08 - קריסה בוול סטריט: מדד הדאו ג'ונס צנח בכ-13%

מדד דאו ג'ונס בוול סטריט צנח בכ-13%, זאת בצל משבר נגיף הקורונה וההנחיות החדשות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. מוקדם יותר מסר טראמפ כי נאסרו התקהלויות של יותר מעשרה אנשים.

22:03 - מקרון: ממחר נסגור את גבולות המדינה

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי החל ממחר ייסגרו כל הגבולות של צרפת בשל התפרצות נגיף הקורונה. "אנחנו במלחמת בריאות", הכריז מקרון בנאומו.

דיילות של חברה יפנית מתגוננות עם מסכה מנגיף הקורונה בשדה התעופה שארל דה גול בפריז, צרפת 16 במרץ 2020. רויטרס
דיילות מתגוננות עם מסכה מנגיף הקורונה בשדה תעופה בפריז/רויטרס

21:45 - משרד הבריאות: מניין החולים עלה ל-298

משרד הבריאות עדכן כי מניין החולים בנגיף הקורונה עלה ל-298 בני אדם. זאת זמן קצר לאחר שראש הממשלה נתניהו הודיע כי במהלך הלילה הממשלה תאשר תקנות חירום בשל משבר הנגיף.

21:40 - מניין הקורבנות בצרפת עלה ל-148

21 מקרי מוות נוספים מנגיף הקורונה זוהו בצרפת, מה שהעלה את מספר הקורבנות מהנגיף במדינה ל-148 - כך מסרה רשות הבריאות הציבורית במדינה. עוד נמסר כי חלה עלייה של יותר מ-20% במספר הנדבקים ביממה האחרונה, שעומד כרגע על 6,633 בני אדם.

21:36 - טראמפ: ממליץ להימנע ממפגשים של יותר מ-10 אנשים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא ממליץ להימנע ממפגשים של יותר מעשרה אנשים בשל התפשטות נגיף הקורונה במדינה. בדבריו ציין טראמפ כי ההמלצה תקפה לגבי הליכה לברים ומסעדות. עוד ציין טראמפ כי ההנחייה תיכנס לתוקף למשך 15 יום כדי להאט את התשפטות הנגיף.

21:33 - מניין הנדבקים בארה"ב עלה ל-3,536

1,858 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו בארצות הברית, מה שהעלה את מספר המקרים במדינה ל-3,536 - כך מסר הערב (שני) המרכז לבקרת ומניעת מחלות במדינה. עוד נמסר כי זוהו 27 מקרי מוות נוספים שעלו את מספר הקורבנות במדינה ל-68.

נוסעים עם מסיכות בשדה התעופה בלימה, בירת פרו, לפני סגירתו עקב התפרצות הקורונה. 16 במרץ 2020. אי-פי, AP
נוסעים עם מסיכות בשדה התעופה בפרו/AP, אי-פי

21:29 - כחלון: "נקצה עוד 5 מיליארד שקלים להצמחת המשק"

שר האוצר משה כחלון הודיע כי בכוונתו להקצות עוד חמישה מיליארד שקלים להצמחת המשק כדי להניע מנועי צמיחה כדי שיוכלו להחיות אותו ולסייע לעסקים קטנים ובינוניים לאחר משבר נגיף הקורונה. "אנחנו צריכים לחיות פה, הכלכלה צריכה לפרוח, מצפים לימים טובים יותר יגיעו", אמר השר כחלון.

21:28 - הגבלות תנועה יחלו מחר בצרפת למשך 15 יום

נשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע על הגבלות תנועה בצרפת החל מחר בשעות הצהריים, ולמשך 15 יום, כדי לנסות לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. הוא המליץ לאנשים להישאר בבית ולצאת רק לפעילויות חיוניות. בנוסף לכך, הוא אמר כי מי שיפר את ההגבלות ייענש.

21:25 - מקרה מוות ראשון ברפובליקה הדומיניקנית

מקרה מוות ראשון ברפובליקה הדומיניקנית כתוצאה מהדבקות בנגיף הקורונה. האישה שמתה היא בת 47 שחזרה לאחרונה מספרד - כך מסר משרד הבריאות במדינה שבאיים הקאריביים. שר הבריאות רפאל סאנצ'ס אמר במסיבת עיתונאים כי עשרה מקרי הידבקות נוספים אותרו במדינה, שבה כבר זוהו 11 מקרי הידבקות.

21:20 - כחלון: "אנשים שיצאו לחל"ת יקבלו דמי אבטלה משופרים"

שר האוצר משה כחלון אמר כי אנשים שיצאו לחופשה ללא תשלום יקבלו דמי אבטלה משופרים. "תשלומי מים אפשר לדחות, ביטוח לאומי וחברת חשמל שבד"כ פחות גמישות הפעם יגלו גמישות לגבי אנשים שלא יוכלו לשלם חשמל בגלל המשבר האחרון", אמר כחלון. "בנוסף יהיה מענק סיוע לעצמאים עד 6000 ש"ח לעצמאים קטנים מול ההפסדים הצפויים באשר לפעילות הירידה המשקית".

משאיות עם ציוד מיגון מגיעות לביה"ח איכילוב שבתל אביב לצורך המשך התמודדות עם נגיף הקורונה 16 במרץ 2020. ליאור צור, דוברות איכילוב, אתר רשמי
משאיות עם ציוד מיגון מגיעות לביה"ח איכילוב בת"א/אתר רשמי, ליאור צור, דוברות איכילוב

21:16 - נתניהו: נפעיל סגר מקומי במקומות של התפרצות המחלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי לא יוטל סגר כללי ויופעל רק סגר מקומי במקומות של התפרצות המחלה. זאת בשל התפשטות נגיף הקורונה במדינה ולאחר שהודיעו כי הממשלה תעביר תקנות חירום במהלך הלילה.

21:10 - נתניהו: "הממשלה תאשר תקנות לשעת חירום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הממשלה תאשר הלילה תקנות לשעת חירום בשל משבר נגיף הקורונה. "דנו בממשלה במשך שש שעות בנושא הזה כל השרים וביקשנו להבטיח פיקוח קפדני על הנושא הזה, הייעוץ המשפטי נענה לבקשתנו והערב נאשר את השימוש בכלים דיגיטליים לפרק זמן של 30 יום", אמר נתניהו.

בנוסף לכך, הודיע נתניהו על כמה צעדים נוספים, בינהם מעבר המגזר הציבורי למתכונת חירום והמגזר הפרטי למתכונת מצומצמת. עוד נמסר כי "עסקים נדרשים לצמצם את מספר העובדים ב-70 אחוז". הוא ציין כי השירותים החיוניים יישארו במתכונת מלאה.

20:47 - 8 עובדים נוספים בפנטגון נדבקו

הפנטגון בארצות הברית הודיע כי שמונה עובדים נוספים שלהם נדבקו בנגיף הקורונה. עם אבחון החולים החדשים, מספר הנדבקים בנגיף בפנטגון עלה ל-18 בני אדם.

נתניהו: "המגזר הפרטי יעבור למתכונת מצומצמת"

צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

20:45 - גבולות קנדה ייסגרו לאזרחים זרים

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו הודיע על סגירת גבולות המדינה בפני כל מי שאינו אזרח קנדי, אמריקני או תושב קבע בגלל התפשטות נגיף הקורונה. הוא הוסיף כי קנדים שאינם נמצאים בקנדה, צריכים לחזור מיידית לביתם והם אף חייבים לבודד את עצמם במשך 14 יום לאחר הגעתם. בנוסף לכך, המליץ טרודו לאלה שכבר נמצאים במדינה, "להישאר בבית ככל האפשר".

20:33 - נאסרה כניסת תיירים לרוסיה

רוסיה תאסור על כניסת אזרחים זרים למדינה מה-18 במרץ ועד תחילת חודש מאי - כך דווח בסוכנות הידיעות IFAX.

20:26 - מניין הנדבקים בגרמניה עלה ל-6,012

מניין החולים בנגיף הקורונה בגרמניה עלה ל-6,012, זאת לאחרו שזוהו יותר מאלף מקרים חדשים של הנגיף - כך דווח בסכונות הידיעות "RKI". עוד נמסר כי אובחן קורבן נוסף מהנגיף, מה שהעלה את מספר המתים מהנגיף במדינה ל-13.

אנשי צוות של מגן דוד אדום מגיעים לבדוק חולה עם תסמינים לנגיף הקורונה בירושלים 16 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
איש צוות של מד"א מממוגם מחשש לקורונה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

20:05 - משרד הבריאות: ניתן לקיים את עבודת הכנסת תוך שמירת מרווחים

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב שלח מכתב למנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ, והודיע לו כי ניתן לקיים עבודה רגילה במשכן, כל עוד שומרים על מרווחים של שני מטרים בין אדם לאדם. לפי המכתב, "ההנחיות לעת הזאת מאפשרות להמשיך לעבוד כל עוד הם (מקומות העבודה) מבצעים התאמות שיאפשרו הקפדה על קיום מרחק של שני מרים לפחות בין העובדים בכל המקומות והמתארים בהם העובדים נמצאים. מקומות עבודה חיוניים, דוגמת הכנסת, מבצעים התאמות באופן פעולתם ובאופן השוטף על מנת לתפקד במציאות החדשה". בר סימן טוב הזכיר כי ההנחיות לציבור משתנות באופן תכוף.

20:01 - מתחילת מרץ: 54 אלף איש נרשמו לקבלת דמי אבטלה

מתחילת חודש מרץ, נרשמו בשירות התעסוקה 54,668 בני אדם כדי לקבל דמי אבטלה, זאת על רקע משבר הקורונה. 15 אלף בני אדם נרשמו בשירות התעסוקה היום בלבד כדי לקבל דמי אבטלה.

19:59 - מניין החולים בישראל עלה ל-277

משרד הבריאות הודיע על עלייה נוספת במניין חולי הקורונה בישראל, שעומד כעת על 277 נדבקים.

19:26 - מפקדה משימתית מיוחדת של המשטרה הוקמה לאכיפת בידודים

מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן החליט להקים מפקדה משימתית מיוחדת, שתשלב שוטרים ולוחמי מג"ב, שתפעל לאכיפת צו הבריאות והבידוד, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. מ"מ המפכ"ל אמר לשוטרי היחידה במהלך ההכנות כי "זוהי שעת חירום לאומית ועלינו מוטלת האחריות להיות בחזית ולסייע בהגנה על שלומם, ביטחונם ובריאותם של אזרחי ישראל".

מוקדם יותר היום, ביקר מ"מ המפכ"ל באגף התמיכה הלוגיסטית של המשטרה ובחן מקרוב את היערכות המשטרה לפעילות הצפויה בהיבטי ההצטיידות, המיגון המבצעי, מלאי מחסני החירום, כמויות ומלאים של ערכות, חליפות מיגון וציוד מבצעי הכרחי להמשך הרציפות התפקודית של המשטרה.

19:35 - יו"ר הסתדרות האחים והאחיות: לדאוג למיגון לצוותים הרפואיים

יו"ר הסתדרות האחים והאחיות בישראל אילנה כהן העבירה מכתב חריף למשרד הבריאות בדרישה לדאוג באופן מיידי למיגון ראוי לצוותים הרפואיים. "כבר היום אנו נחשפים לביטוי הטרגי של העדר מיגון, כשרבים מעובדי מערכת הבריאות נדבקו בנגיף תוך כדי עבודתם ואלפים נמצאים בבידוד", כתבה כהן במכתב. "נכון לשעות הצהריים מספר אנשי הצוותים הרפואיים שהוכנסו לבידוד חצה את ה- 2,000. לא ייתכן שבמערכת בריאות שנמצאת במחסור קבוע בתקנים בשגרה, יזלזלו בבריאותם של הלוחמים בחזית - האחים, האחיות וכל הצוותים הרפואיים, ויאבדו כוח אדם נחוץ וקריטי להתמודדות עם הקורונה", הוסיפה. "דרשנו כבר בשבוע שעבר לדאוג לציוד מיגון לכלל הצוותים ולהנחיות מדויקות לגביי השימוש בו, ולא ניתן להפקרות הזו יד עד שנקבל את המינימום הנדרש והוא הגנה ראויה לצוותים שמטפלים בכלל אזרחי המדינה".

אדם מקבל זריקה ניסיונית שכוללת חיסון לנגיף הקורונה באחד מבתי החולים בסיאטל 16 במרץ 2020. AP
אדם מקבל זריקה ניסיונית לנגיף הקורונה בסיאטל/AP

19:18 - בדיקות ריבלין ואנשי צוותו חזרו תקינות

דוברות בית הנשיא מסרה כי בדיקות הנשאות לנגיף הקורונה של הנשיא ראובן ריבלין ואנשי צוותו חזרו תקינות.

19:14 - איטליה: מניין הקורבנות עלה ל-2,158

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה באיטליה עלה ל-2,158 בני אדם, עלייה של 349 ביממה האחרונה - כך מסרו הרשויות במדינה. עוד נמסר כי מספר הנדבקים בנגיף במדינה עלה ל-27,980.

19:08 - ג'ונסון: לא להגיע לברים ולמועדונים

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון המליץ לאזרחים במדינה להימנע מלהגיע לברים, למועדונים ולתיאטרון, זאת כדי להאט את התשפטות נגיף הקורונה במדינה. "אנחנו צריכים שאנשים יתחילו לעבוד מהבית איפה שהם יכולים", הוסיף ג'ונסון.

19:03 - חולה בקורונה הפר את הבידוד בוולפסון ושבר את החלון

תקרית חריגה אירעה בבית החולים וולפסון שבחולון, לאחר שמאושפז החולה בקורונה הפר את תנאי הבידוד. החולה, המאושפז בוולפסון זה ארבעה ימים, שבר את החלון באלימות ופרץ את דלתות חדר הבידוד, למרות הפצרת הצוותים שבכך הוא מסכן את בריאות הציבור.

החולה הוחזר לחדרו לאחר הגעת כוח משטרה וסיוע צוותי בית החולים. משם, הוא הועבר למחלקת הבידוד שנפתחה בבית החולים. בבית החולים אמרו כי "הצוות שלנו פועל 24 שעות ביממה למען בריאות הציבור באתגרים לא פשוטים ומצפים מהציבור לשתף פעולה. אנחנו לא נאפשר כל הפרה שתסכן את הצוות שלנו או את החולים האחרים".

18:56 - מקרה מוות ראשון בפורטוגל

מקרה מוות ראשון מנגיף הקורונה זוהה בפורטוגל. לפי שרת הבריאות מרתה טמידו, הקורבן הוא גבר בן 80. עד כה אובחנו 331 מקרים של נגיף במדינה.

אנשי צוות של מגן דוד אדום מגיעים לבדוק חולה עם תסמינים לנגיף הקורונה בירושלים 16 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
אנשי צוות של מד"א מגיעים לבדוק חולה בעל תסמיני קורונה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

18:30 - מפקד פיקוד העורף: גויסו 1,300 חיילי מילואים

מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, הודיע כי גויסו 1,300 חיילי מילואים ברקע המאבק בנגיף הקורונה. "כרגע קיבלנו אישור של עד 2,000 איש לגיוס מילואים. המספרים כרגע עומדים על 300 איש במוקדי מד"א ועוד אלף למשימות פקע"ר (פיקוד העורף)".

דרעי המשיך ופירט על המאמצים שמתבצעים כדי לסייע בבלימת ההתפשטות: "אנחנו עורכים את כל הכוחות שקשורים במערך הרפואי - יחידות שקשורות בבית החולים, יחידות התרמת דם, גדודי ופלוגות רפואה. יחד עם משרדי הממשלה עסקנו בהיערכות להנחיות החדשות למשק כדי לתאם מי מבין הגופים השונים יעובד ובאיזו מתכונת. אלה פעולות שנמשכות בשעות אלה".

18:28 - רשת מלונות דן ישכנו במצב קל

רשת מלונות דן ישכנו את החולים בנגיף הקורונה שמצבם קל. מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, אמר כי "אנחנו ערוכים לפתוח מחר" את מלון דן פנורמה בתל אביב ואת מלון הייאט (דן ירושלים), והם צפויים להיפתח לקליטת חולים ביום רביעי הקרוב. לדבריו, ישוכנו בהם "נדבקים או נשאים שלא מרגישים בעיות מיוחדות ויש לבודד אותם מהמשפחה".

דרעי הוסיף כי "אבטחת המלונות תהיה על בסיס המלון עצמו. אנחנו בתיאום עם משטרת ישראל לשמירה על הסדר, במידה שיידרש. משרד הבריאות אחראי באמצעות קופות החולים למתן שירותי רפואה".

18:24 - גורם באוצר: נשקלת האפשרות ש-30% מהעובדים יגיעו לעבודה

הדיונים במשרד הממשלה בנוגע להרחבת הצעדים למאבק בנגיף הקורונה נמשכים. בין היתר, נדונה האפשרות להעביר את המגזר הציבורי למתכונת חירום וכן לדלל את העובדים במגזר הפרטי, תוך הבטחת רשת ביטחון כלכלית לשכירים ולעצמאים. כמו כן, במשרד ראש הממשלה דנים בהגבלת התחבורה הציבורית. לפי גורמים במשרד האוצר, נשקלת האפשרות להגביל את מקומות העבודה במגזר הפרטי ל-30% מהעובדים או לשמונה עובדים בכל רגע נתון - תלוי במספר העובדים הגבוה מבין השניים.

ההנחיות מגיעות אחרי שמוקדם יותר השבוע, הורו בנציבות שירות המדינה ובמשרד האוצר למשרדי הממשלה לחלק את העובדים לארבע קבוצות עובדים: עובדים החיוניים לעבודה מהמשרד, עובדים שיכולים לגרום להתפשטות הנגיף, עובדים שיכולים לעבוד מהבית ועובדים שייצאו לחל"ת ואינם חיוניים.

כוחות הביטחון בלימה, בירת פרו, שומרים על הסגר שוכרז במדינה, עקב התפרצות הקורונה. 16 במרץ 2020. אי-פי, AP
כוחות הביטחון בלימה, בירת פרו, שומרים על הסגר שהוכרז במדינה/AP, אי-פי

18:20 - המשנה ליועמ"ש: לא נפל פגם בהחלטת אוחנה על מצב חירום

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, הודיע היום כי לא נפל פגם בהחלטתו של שר המשפטים אמיר אוחנה להכריז על מצב חירום מיוחד במערכת המשפט בעקבות משבר הקורונה. זאת, במענה לפניית האגודה לזכויות האזרח בנושא ועל רקע דחיית פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

נזרי הסביר כי שר המשפטים פרסם באותו היום הודעות דומות גם ביחס ללשכות ההוצאה לפועל ובתי הדין לעבודה. הוא אף ציין כי "מדובר בבקשה של הנהלת בתי המשפט, ובהפעלה קצובה ותחומה של הסמכות, היועץ המשפטי לממשלה, שגם אליו פנה שר המשפטים טרם נקיטת הצעד האמור, קבע שאין מניעה משפטית לעשות כן".

18:13 - ח"כ אשכנזי מבקש להקים בהקדם את ועדת החוץ והביטחון

ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) מבקש להקים בהקדם את ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ה-23 כדי לדון בהסמכת שב"כ לסיוע במאבק בקורונה באמצעות מעקב סלולרי. הממשלה קיימה שני דיונים בנושא, באורך שש שעות כל אחד, אולם הוועדה פוזרה עם פיזור הכנסת ה-22.

אשכנזי פנה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה להאריך את תוקפה של הוועדה כדי שתמשיך לדון בנושא, אך סורב בטענה מצדו של אדלשטיין שהדבר אסור בחוק. במקרה שלא יהיה דיון בוועדת החוץ והביטחון, המהלך יועבר בתקנות לשעת חירום של השב"כ - ללא פיקוח של הכנסת או הציבור.

17:59 - ישראייר תוציא טיסות לחילוץ ישראלים שנתקעו באירופה

בעקבות החמרת המצב וסגירת המעברים האוויריים במדינות שונות בעולם, מודיעה ישראייר כי היא תוציא היום שתי טיסות חילוץ לאסוף ישראלים ממולדובה ומחר החברה מתכוננת להוציא שתי טיסות ללרנקה וטיסה אחת לבוקרשט על מנת להחזיר סטודנטים וישראלים שמתגוררים או שוהים במדינות אלו ורוצים לחזור הביתה.

אנשי צוות של מגן דוד אדום מגיעים לבדוק חולה עם תסמינים לנגיף הקורונה בירושלים 16 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
אנשי צוות של מד"א מגיעים לבדוק חולה בעל תסמיני קורונה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

17:41 - נדחה עליית 50 מבני הפלשמורה באתיופיה שתוכננה השבוע

ראש הממשלה החליט לדחות הגעת קבוצה של 50 עולים מבני הפלשמורה באתיופיה שהיתה אמורה להגיע השבוע בהמשך להחלטת הממשלה על העלאת בני הפלשמורה מלפני הבחירות. לקבוצה הוכנה קליטה מיוחדת בבידוד במתקן בצפון הארץ אבל לאחר ששר העליה והקליטה יואב גלנט העלה את הנושא בדיון אצל נתניהו הוחלט לדחות את העלייה לאור משבר הקורונה.

17:25 - משרד הפנים יעביר לקרית יערים חצי מיליון שקל לסיוע

בעקבות מצב החירום בקרית יערים שבמסגרתו 1,500 תושבים בבידוד, משרד הפנים הודיע כי יעביר למועצה חצי מיליון שקלים לסיוע. לפי משרד הפנים, התקציב יועבר בהנחיית השר דרעי עד מחר בשל המצוקה

מעבדות הקורונה של מרכז רפואי כרמל 16 במרץ 2020. דוברות מרכז רפואי כרמל, אתר רשמי
מעבדות הקורונה במרכז הרפואי כרמל, היום/אתר רשמי, דוברות מרכז רפואי כרמל

17:21 - איטליה: 212 מקרי מוות נוספים בלומברדיה - מוקד התפרצות הנגיף

212 מקרי מוות נוספים מקורונה זוהו בלומברדיה שבאיטליה - כך מסרו הרשויות במדינה. עם מקרי המוות החדשים, מניין הקורבנות בנגיף בעיר שנחשבת למוקד ההתפרצות הנגיף באיטליה, עלה ל-1,420.

17:17 - איכילוב רכש ציוד לטובת מיגון צוותים וחולים בבית החולים

משאיות של ציוד מיגון ממשיכות להגיע מידי יום לבית החולים איכילוב בצל משבר הקורונה. בשבועיים האחרונים הצטייד בית החולים לטובת מיגון צוותים וחולים ברכש בגובה 4.5 מיליון שקלים שכוללים: מטושים, וויזרים, מסכות כירורגיות, מסכות n95, חומרי חיטוי ועוד. פרופ' רוני גמזו, מנהל איכילוב: "אנו מבצעים רכש נרחב של כל הציוד הנדרש להבטחת שלומם של אנשי הצוות והמטופלים. הצטיידות מתקיימת כל יום ובהיקפים עצומים לנוכח השעה. אני מדגיש: באיכילוב לא חסר ציוד מוגן וקורא לכולם לעשות בו שימוש מושכל לפי ההנחיות".

נהג אוטובוס מתגונן עם מסכה מנגיף הקורונה בירושלים 16 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
נהג אוטובוס בירושלים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

17:00 - הגנבי: נשארתי בחדרי ונשבעתי במרחק ניכר מכל אדם אחר

תגובת השר הנגבי: שר החקלאות צחי הנגבי וחברי הכנסת רם בן ברק ואלון שוסטר השתתפו ביום רביעי שעבר בכינוס חירום של ראשי המועצות האזוריות בכפר המכביה בנושא החקלאות בצל הקורונה. חברי הכנסת בן ברק ושוסטר התבקשו על ידי קצין הכנסת שלא להגיע להשבעתם היום, לאחר שנודע כי בכינוס זה השתתף גם בעלה של אישה שנדבקה בנגיף. 10 דקות לפני תחילת טקס ההשבעה הודיע קצין הכנסת גם לשר הנגבי על הדבר. השר נשאר בחדרו, עלה להישבע במרחק ניכר מכל אדם אחר, ויצא מן הכנסת. במהלך הערב יודיע קצין הכנסת לחברי הכנסת מה העלתה בדיקת האדם שהשתתף בכינוס האמור.

16:46 - הנגבי התבקש שלא להגיע להשבעה מחשד שבא במגע עם חולה קורונה אך הגיע

לקצין הכנסת נודע היום כי השר צחי הנגבי (הליכוד) בא במגע עם חשוד שחולה בקורונה, והוא התבקש לא להגיע להשבעה במליאת הכנסת. הנגבי סירב, הסתובב במשכן הכנסת והגיע למליאה להשבע אמונים. חברי הכנסת רם בן ברק ואלון שוסטר (כחול לבן), לא הגיעו בשלב זה להשבעה בכנסת, היות ודיווחו כי היו באזור של חולה קורונה. ייתכן ויגיעו לבסוף להשבעה היות ונבדק שהיו במעגל רחוק מהחולה

16:14 - כפר נופש אשקלון ישמש לאשפוז לחיילים שחלו בקורונה

גורם במשרד הביטחון הבהיר כי במסגרת ההיערכות להתפשטות הקורונה, הוחלט שכפר הנופש של האגודה למען החייל באשקלון יעבור הסבה למתקן אשפוז לחיילים שחלו בקורונה. מרכז הנופש באולגה יישאר לחיילים שנמצאים בבידוד תחת בקרה. אגף כוח האדם בצה"ל והאגודה למען החייל דואגים בימים האחרונים למעטפת של תנאי שירות בנסיבות שנוצרו, ערכות רפואיות ושהייה ממושכת.

16:10 - פתיחת שבוע המט"ח: השקל ממשיך לצלול

השקל ממשיך לצלול בפתיחת שבוע המט"ח, בעיצומו של משבר התפשטות נגיף הקורונה. שער הדולר הגיע כעת ל-3.77 שקלים והיורו נוסק ל-4.20 שקלים. שני השערים הם הגבוהים ביותר ביחס לשקל מאז דצמבר 2018.

משאיות עם ציוד מיגון מגיעות לביה"ח איכילוב שבתל אביב לצורך המשך התמודדות עם נגיף הקורונה 16 במרץ 2020. ליאור צור, דוברות איכילוב, אתר רשמי
משאיות ציוד באיכילוב/אתר רשמי, ליאור צור, דוברות איכילוב

16:05 - בכיר במשרד הבריאות: להרחיב מגבלות על הציבור

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו אמר כי במשרד סבורים שיש מקום להרחיב את המגבלות על הציבור, ולצמצם את כל הפעילויות למעט שירותים חברתיים. "יהיו אספקת מזון, אספקת תרופות, בריאות והמערכת הפיננסית כדי להמשיך לתת למשק להתנהל", אמר גרוטו. "גם בתוך החיוני יש דברים פחות חיוניים, כמו שירותים אמבולטוריים במערכת הבריאות או ניתוחים אלקטיביים". הוא אף הבהיר כי "אני מקווה שהיום יהיו החלטות בנושא הזה".

הוא הוסיף כי נעשים מאמצים גדולים כדי לאפשר את ההכלה והבידוד של אוכלוסיות בסיכון כמו קשישים ובעלי מחלות רקע. בנוסף לכך, העריך כי כ-15 אחוזים מכלל החולים בנגיף יטופלו בבתי החולים, בהם אלו שידרדרו לטיפול נמרץ. לטענתו, "הגדלנו את אמצעי המיגון ואנחנו נמצאים בתהליכי רכש מתקדמים של ציוד מיגון לכל העובדים".

מעבר לכך, גרוטו הסביר כי "התפקיד של הסגר הוא להכניס לבידוד כל מי שבתפקיד לא חיוני. זה יהיה לשבועיים בשלב הראשון". הוא אמר כי אתמול התבצעו בארץ 1,200 בדיקות קורונה. "במקביל היתה הדבקה של אחת הבכירות במעבדה, ולכן המעבדות נמצאות בשלבי ניקוי והחזרה מדורגת ליעילות". הוא הוסיף כי "כבר מחר היינו אמורים לעמוד ב-2,400 בדיקות, אבל בגלל האירוע אתמול הנתון יירד". בשלבים מתקדמים נעלה לעשרת אלפים בדיקות ביום, וחלק מהן יוקדשו לניתור ולא רק לבדיקת חולים בודדים.

15:59 - מנהיג קטלוניה נדבק בנגיף הקורונה ונכנס לבידוד

מנהיג קטלוניה קים טורה נבדק ונמצא כי הוא נדבק בנגיף הקורונה. הוא הודיע כי הוא נכנס לבידוד עצמי בבניין ממשלתי. סגן ראש הממשלה הקטלוני פר אראגונס, הודיע אתמול כי הוא גם נדבק בנגיף.

15:53 - ארקיע משהה את פעילות קו נתב"ג-אילת

לאור הנחיות משרד הבריאות ומיעוט הנוסעים הנובע מכך, הודיעה חברת התעופה ארקיע כי היא משהה את פעילות קו נתב"ג-אילת עד לסוף חופשת הפסח והתבהרות המצב.

15:47 - ירידות שערים חדות בוול סטריט

ירידות שערים חדות נרשמו גם בוול סטריט, כשהמדדים המובילים צנחו ב-9.7% עם פתיחת המסחר. בעקבות הצלילה, המסחר הופסק.

15:47 - מדד ת"א 35 בבורסה צנח ב-8%

ברקע משבר הקורונה, מדד ת"א 35 בבורסה נפל ב-8%. בעקבות זאת, המסחר בבורסה הופסק לחצי שעה.

חופי הים בלימה, בירת פרו, נסגרו בעקבות התפרצות הקורונה. 16 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
חופי הים בפרו נסגרו בעקבות התפרצות הקורונה/רויטרס, רויטרס

15:33 - ועדת החוץ והביטחון דנה בהסכמת שב"כ אך פוזרה בטרם אישרה את האיכון

ועדת החוץ והביטחון דנה בבקשת הממשלה להסמכת שב"כ לסייע בנושא צמצום התפשטות נגיף הקורונה ואולם פוזרה תוך זמן קצר עם פיזור הכנסת ה-22. יו"ר הוועדה, ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן), הנחה את מנהל הוועדה לפנות לאישור קיום הדיון, כמתחייב בכנסת מעבר, ולכינוס חברי הוועדה והגורמים הרלוונטיים. הממשלה דנה בנושא שעות ארוכות, במספר דיונים, ויו"ר הוועדה הנחה כי הוועדה לא תאשר את ההסמכה המבוקשת ללא הבנה מלאה של תמונת המצב והצורך העומדים בבסיס הבקשה.

15:14 - משרד החוץ מעריך: מאות ישראלים תקועים באמריקה הדרומית

במשרד החוץ מעריכים כי כמה מאות ישראלים שנמצאים בדרום אמריקה ובמרכזה תקועים בנמלי התעופה, זאת ברקע סגירת הגבולות במדינות אלו. עם זאת, במשרד ציינו כי אין ביכולתם לנקוב במספרם המדויק.

15:03 - גורמים בדיונים עם רה"מ: "תיתכן השבתת המשק מהערב"

גורמים שנכחו בדיונים עם ראש הממשלה טוענים כי בשעות הערב ייתכן שיכריז על השבתה כוללת של המשק. במקביל, משרד הבריאות הודיע כי בשל תקלת מחשוב הופץ מספר שגוי של מספר החולים בישראל.

12:30 - כ-12 אלף דורשי עבודה נרשמו אתמול בשירות התעסוקה

אתמול נרשמו על ידי לשכות התעסוקה 11,800 דורשי עבודה, מתוכם 7,400 הוצאו לחופשה ללא תשלום. מאז תחילת מרץ ועד הבוקר ב- 9:00 נרשמו 40 אלף דורשי עבודה. חצי מהם יצאו לחופשה ללא תשלום - זאת, לעומת 321 איש בלבד שנרשמו עקב חל"ת בחודש פברואר כולו. עקב העומסים הכבדים בהרשמה באתר, שירות התעסוקה יאפשר "שמירת זכויות" לנרשמים במהלך השבוע: כל מי שיירשם עד יום חמישי, 19 במרץ, ייחשב כאילו נרשם אתמול, 15 במרץ, וכל זכויותיו יישמרו.

מעבדות הקורונה של המרכז רפואי העמק 16 במרץ 2020. דוברות המרכז הרפואי העמק, אתר רשמי
מעבדות הקורונה של ביה"ח העמק/אתר רשמי, דוברות המרכז הרפואי העמק

11:28 בביטוח הלאומי שוקלים להפחית את זמן האכשרה לדמי אבטלה

בביטוח הלאומי שוקלים להפחית את מספר חודשי האכשרה לזכאות לקבלת דמי אבטלה מ-12 לשישה חודשים. משרד האוצר מקיים דיונים עם הביטוח הלאומי בנושא. נציגי האוצר דנו עם ראשי המגזר העסקי בגיבוש הסכמות שבעל פה על שורה של צעדים על מנת להקל על המגזר העסקי, בהם דחית תשלומי מסים ומענקי פיצויים לעסקים שנפגעו במשברבסך של 250 מיליון שקלים.

11:25 - עוצר יציאות בבסיסי צה"ל הסגורים, הרמטכ"ל לא עבר בדיקת קורונה

צה"ל יכריז על עוצר יציאות למשך חודש בבסיסים הסגורים - כך אמר דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן. כמו כן, אף על פי שגיוס חודש מרץ צפוי להתקיים כמתוכנן, דובר צה"ל הזהיר כי ייתכן שמחזור אוגוסט יידחה - בשל השינויים בשנת הלימודים. לצד הההיערכויות, ציין דובר צה"ל כי הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, טרם עבר בדיקה לאבחון נגיף הקורונה.

11:17 - נתניהו יקיים דיון בנושא התאמת תפקוד המשק ברקע הקורונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים היום דיון המשך בנושא התאמת תפקוד המשק ברקע נגיף הקורונה. בדיון צפויים להשתתף שר האוצר, שר הבריאות, שר הכלכלה, שר התחבורה ראש המל"ל, מנכ"לי משרדים וגורמים נוספים.

היחידה המיוחדת לטיפול במצבי חירום בבית חולים שיבא תל השומר, 5 במרץ 2020. ראובן קסטרו
ההתפשטות בישראל נמשכת. בית החולים שיבא/ראובן קסטרו

11:14 - הנשיא ריבלין עבר בדיקת קורונה; התוצאות יפורסמו בהמשך

נשיא המדינה ראובן ריבלין ואנשי הסגל בבית הנשיא עברו אתמול בדיקות לאיתור נגיף הקורונה, בדומה לבדיקה שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו. תוצאות הבדיקה יפורסמו בהמשך.

10:38 - הטבות לעצמאים: דחיית תשלומים והקפאת אכיפה

שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס, ומנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר סיכמו על שורת הטבות והקלות לעצמאים ולמעסיקים, בעקבות משבר הקורונה. בדיון שנערך יחד עם מנכ"ל שירות התעסוקה הוחלט על שורה של הקלות, בנוסף לאלו שניתנו לשכירים שפוטרו או שיצאו לחופשה ללא תשלום (חל"ת). בין הצעדים, דחייה של תשלומי ביטוח לאומי וביטוח בריאות של חודש אפריל, פריסת התשלום הדחוי של חודש אפריל, הקפאה מוחלטת של פעולות האכיפה כולל אי הטלת עיקולים חדשים ודחיית הטיפול בעיקולים קיימים.

זאת ועוד, החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, הנחה על ביצוע תשלום לכלל ספקי הממשלה, זאת תוך קיצור ימי האשראי מ-45 ימים ל-30 ימים. חשבונות בהם צפוי פירעון עד לתאריך ה-31 למרץ 2020 ישולמו באופן מידי. הנחיה זו מהווה הרחבה להודעה על קיצור ימי האשראי וביצוע תשלומים מידיים, ככל הניתן, לעסקים קטנים ובינוניים, בדגש על ענף התיירות שפורסמה ב - 12 במרץ 2020.

10:30 - רופא נוסף בבית החולים איכילוב נדבק בקורונה

רופא מתמחה במחלקה אורולוגית בבית החולים איכילוב נדבק בקורונה, זאת לאחר שרופאה אחרת מבית החולים חלתה בנגיף. הרופא, שהחל לסבול מסימפטומים קלים נבדק והתוצאה הייתה שלילית, אולם אתמול הוא ביצע בדיקה נוספת שיצאה חיובית. בהמשך לחקירה אפידמיולוגית לכל המטופלים במחלקה נלקחה בדיקה, ואותרו המטופלים שנחשפו ושוחררו. אנשי הצוות שהיו במגע נמצאים בבידוד מרגע קבלת התשובה.

10:26: נפילות חדות בפתיחת המסחר בת"א

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח הבוקר בירידות שערים חדות בצל משבר הקורונה. מדד תל אביב 35 צולל בעד 5.3%.

נוסעי טיסה מוונצואלה לקובה ממוגנים עם מסיכות, קורונה, 16 מרץ 2020. רויטרס
נוסעי טיסה מוונצואלה לקובה ממוגנים עם מסיכות, היום/רויטרס

10:13 - חודדו ההנחיות לקיום טקסי חופה והלוויות

המשרד לשירותי דת חידד את ההנחיות על התקהלות לטקסי חופה וקיום הלוויות, בעקבות נגיף הקורונה, וקבע בעצה עם משרד הבריאות כי ניתן להתכנס בהלוויות וטקסי חופה עד כ-20 אנשים ובתנאי שיש מרחק של שני מטר לפחות מאדם לאדם. כמו כן ניתן לערוך תפילות בשתי קבוצות נפרדות כאשר בכל קבוצה יהיו עד עשרה אנשים ובמרחק של שני מטר מאדם לאדם לפחות.

09:43 - המסחר ברחבי העולם בירידות שערים

המסחר בבורסות באסיה מתאפיין הבוקר (שני) בירידות שערים. יפן וסין מאבדות כמעט 3%, הבורסה באוסטרליה יורדת ב-10%. כמו כן, החוזים העתידיים של החוזים בבורסת וול סטריט בניו יורק רושמים ירידות חדות.

09:30 - חולת קורונה ילדה במתחם מיוחד בביה"ח הדסה עין כרם

יולדת בת 35 פונתה לבית החולים הדסה עין כרם לאחר ששהתה בבידוד. בבית החולים, שעודכן ע"י מד"א על בואה של היולדת, הצוות הרפואי פינה אותה לחדר לידה מבודד ומצויד בבניין מרוחק ממחלקת היולדות. היא עברה לידה מוצלחת עם שתי מיילדות ממוגנות, בסיומה נשארו היא והתינוק בבידוד מכל מטופלי בית החולים ואף - למרות הקושי - בבידוד זה מזה. במשך היום חזרה תשובה חיובית לבדיקת הקורונה אותה עברה מייד בהגעתה, והיא הועברה ליחידת המחלות המתפרצות באופן מסודר וממוגן, כשהמיילדת שליוותה אותה בלידה נותרה לצידה לאורך כל היום ותמכה בה עד להגעתה למחלקת הבידוד.

08:00 - מספר החולים בישראל זינק ל-250

לפי תמונת המצב של משרד הבריאות, 250 בני אדם בישראל אובחנו כחולים בקורונה. לפי המשרד, ארבע בני אדם מאושפזים במצב קשה בבית החולים שיבא בתל השומר, ובבית החולים בני ציון שבחיפה. 11 מאושפזים במצב בינוני. בין הנדבקים, עובד בחברה הנותנת שירותים למשרד הביטחון בפתח תקווה. לפי משרד הביטחון, העובד אושפז ובתום חקירה אפידמיולוגית, בשיתוף עם משרד הבריאות, הונחו חבריו לצוות להיכנס לבידוד.

איש ממוגן בבייג'ינג, סין, קורונה, 16 מרץ 2020. רויטרס
האטה בהתפשטות. אדם ממוגן צועד בבייג'ינג, היום/רויטרס

06:45 - דיווח במקסיקו: מקרה מוות ראשון בעקבות הקורונה

מקרה מוות ראשון בעקבות נגיף הקורונה נרשם במקסיקו - כך דווח בכלי תקשורת במדינה, שציטטו גורמים המעורים בפרטים. על פי הדיווח, איש עסקים ידוע בשם חוסה קורי מת לאחר שנמצא חיובי בבדיקת קורונה שעבר כששב למדינה מארצות הברית.

05:39 - ארה"ב: בניו יורק ולוס אנג'לס הכריזו על סגירת מקומות בילוי

ראשי הערים ניו יורק ולוס אנג'לס, ביל דה בלאזיו ואריק גארסטי, הודיעו כי מקומות הבילוי, בהם מסעדות, ברים ומועדוני לילה, ייסגרו בניסיון להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה.

02:25 - החל ניסוי בחיסון לנגיף בארצות הברית

ניסוי בחיסון שמטרתו להגן מפני נגיף הקורונה יחל בארצות הברית - כך מסר גורם בממשל האמריקני לסוכנות הידיעות אי-פי. הבדיקה, אותה יממן המכון הלאומי לבריאות, תבוצע על 45 מתנדבים, צעירים ובריאים, להם יוזרק החומר המחסן שפותח על ידי המכון וחברת "מודרנה". הניסוי עצמו יתקיים במכון מחקר של חברת קייזר פרמננטה בסיאטל. על פי אותו גורם, שביקש להישאר בעילום שם, אין חשש כי החיסון יפגע במתנדבים, שכן הנגיף עצמו לא נמצא בחומר המחסן. גורמים רפואיים בארצות הברית אומרים כי פיתוח מלא של חיסון ייקח בין שנה ל-18 חודשים.

02:40 - סין: 16 מקרי הידבקות חדשים בקורונה, 14 מתו

הרשויות בסין דיווחו על 16 מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה, שגבה את חייהם של 14 בני אדם ביממה האחרונה. בכך, מספר הנדבקים במדינה בסך הכל הינו 80,860, בעוד 3,213 מתו כתוצאה מהווירוס.

01:47 - גואטמלה: מקרה מוות ראשון בעקבות נגיף הקורונה

מקרה מוות ראשון בעקבות נגיף הקורונה נרשם גוואטמלה. החולה זוהה כאדם כבן 85 ששב לאחרונה למדינה מספרד.

00:40 - מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-248

מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-248 בני אדם - כך נודע לוואלה! NEWS.
48 מתוכם אובחנו אתמול - הנתון הגבוה ביותר עד כה. הסיבה היא ככל הנראה העלייה בכמות הבדיקות - היום נערכו כאלף לעומת כ-400 אתמול.

חיטוי תחבורה ציבורית בגואטמלה, קורונה, 16 מרץ 2020. רויטרס
מקרה מוות ראשון. חיטוי תחבורה ציבורית בגואטמלה, היום/רויטרס

00:30 - צ'כיה: מגבלות תנועה חדשות הוטלו בשל הקורונה

ראש ממשלת צ'כיה, אנדריי באביש, הודיע על שורה של מגבלות תנועה חדשות במדינתו בניסיון להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. על פי ההנחיות החדשות, עד ל-24 במרץ תיאסר יציאה מהבית שלא לצורך עבודה וקניות נחוצות. עד כה אובחנו 253 מקרי הידבקות בנגיף במדינה, ולא דווח על מקרי מוות כתוצאה מהקורונה.

00:05 - הבנק הפדרלי בארה"ב הוריד את שער הריבית לאפס

הבנק הפדרלי (הפדרל רזרב) הודיע על נקיטת אמצעי חירום על מנת לסייע לכלכלה האמריקנית בעת משבר הקורונה, בהם הורדת שער הריבית לאפס, וכן הזרמה של כספי סיוע בסך 700 מיליארד דולרים. ההודעה המפתיעה של הבנק המרכזי של ארצות הברית ממחישה את החשש כי התפרצות הווירוס תפחית את הצמיחה בחודש הקרובים, ומבהירה כי הם יהיו מוכנים לנקוט בכל פעולה כדי לצמצם את הסיכונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully