וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אמריקה סוגרת גבולות ומאות ישראלים מחפשים דרך לצאת: "זה לחץ אטומי"

16.3.2020 / 19:00

בעקבות משבר הקורונה מפסיקות מדינות רבות בדרום אמריקה את התנועה האווירית, ומאות ישראלים לא מצליחים לצאת מהיבשת. בינתיים, מחירי הטיסות הבודדות שעוד יוצאות לא מפסיקים לעלות. "שבמשרד החוץ יתעוררו לפני שסוגרים את כל השמיים בכל העולם", אמר אב שבנו נמצא בפרו

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי ושאול אדם

בעקבות משבר הקורונה העולמי וסגירת התנועה האווירית כמעט מכל שדות התעופה בעולם, מעריך משרד החוץ כי כמה מאות ישראלים נמצאים בדרום אמריקה ובמרכז אמריקה ללא יכולת לחזור לארץ. עם זאת, ציינו במשרד החוץ כי אין להם יכולת לתת מספר מדויק של השוהים בדרום אמריקה. מעבר לכך, ישנם גם ישראלים נוספים שנמצאים באירופה או בצפון אמריקה וגם הם מתקשים למצוא דרכים לשוב לארץ.

האגף הקונסולרי במשרד החוץ המליץ לכל אזרח ישראלי השוהה בחו"ל ומתעתד לשוב לישראל, לבדוק מול חברות התעופה וסוכנויות הנסיעות במקום, אם הטיסה המיועדת תתקיים ובמידת הצורך לוודא הזמנת טיסה חילופית. הודעת משרד החוץ התייחסה בעיקר לפרו, שבה הכריז הנשיא על סגר. הטיסות מפרו לאירופה ואסיה חדלו, והטיסות לשאר היעדים ימשכו עד היום בחצות (שעון פרו, כלומר מחר ב-7 בבוקר שעון ישראל). במשרד החוץ המליצו לאזרחים הישראלים השוהים בפרו לעקוב באופן שוטף אחר הדיווחים בתקשורת ולהישמע להנחיות הרשויות המוסמכות במקום.

נוסעים עם מסיכות בשדה התעופה בלימה, בירת פרו, לפני סגירתו עקב התפרצות הקורונה. 16 במרץ 2020. אי-פי, AP
נוסעים בשדה התעופה בלימה, בירת פרו, לפני סגירתו/AP, אי-פי

אביגדור, שבנו נמצא בפרו ומתקשה לחזור לארץ, סיפר כי "היום ביקשנו לממש טיסה חזרה מאתמול בבוקר, וחברת התעופה ביטלה את הטיסה". הוא הוסיף כי "אתמול בלילה הודיעו על סגר בפרו והרבה ישראלים נתקעו שם, כל היום הבן שלי ניסה לעלות על טיסות ולא הצליח". בנוסף לכך, סיפר אביגדור כי חברות התעופה ביבשת מזניקות את המחירים בעקבות המצב החדש, וכי הוא נאלץ לשלם לבנו כ-2,000 דולרים רק כדי שיצליח לעלות על טיסה לברזיל. "בסוף ערבנו כמה גורמים ומצאנו איך להטיס אותו לברזיל. זה היה לחץ אטומי", סיפר.

עוד בוואלה!

"כמו במלחמה": ניו יורק סוגרת את בתי הספר והמסעדות בגלל הקורונה

לכתבה המלאה
התכתבות בין גל שמטיילת בפרו בחברת תיירות, שמציעה לסייע למצוא פיתרון לצאת מהמדינה. 16 במרץ 2020. אין, צילום מסך
גל שמטיילת בפרו קיבלה הצעות מחברות תיירות, לפיתרון ליציאה מהמדינה באלפי דולרים/צילום מסך, אין

הוא הוסיף כי "הבנו שיש סגר ולא נתנו להם לצאת מההוסטל, בהוסטל יש עוד 40 ישראלים שמחפשים איך לצאת מפרו ולא מצליחים". לדבריו, חברות תיירות רבות בפרו מציעות לצעירים אפשרויות לינה או כרטיסי טיסה ליעדים שונים, אך במחירים גבוהים במיוחד שמגיעים לאלפי דולרים. "כרגע הוא בשדה התעופה בסאו פאולו, משם הוא ייקח טיסת המשך למדריד, ונקווה שבמדריד לא יבטלו את הטיסה", סיפר אביגדור. "במשרד החוץ צריכים להתעורר לפני שסוגרים את כל השמיים בכל העולם", הוסיף.

מטיילת נוספת בפרו בשם גל אמרה לוואלה! NEWS כי חברות התיירות, חלקן חברות מקומיות וחלקן ישראליות, מנצלות את המצב שבו נמצאים הישראלים בדרום אמריקה, ודורשים מחירים לא הגיוניים. "זה נוראי המצב של הכסף, אנחנו מתים לצאת מפה אבל פיזית אין לאנשים פה את הסכומים האלו. זה מופרך", הוסיפה.

חופי הים בלימה, בירת פרו, נסגרו בעקבות התפרצות הקורונה. 16 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
חופי הים בלימה ריקים לחלוטין בעקבות הסגר/רויטרס, רויטרס

מטייל בברזיל בשם תומר אמר לוואלה! NEWS כי "אנחנו קבוצה מאוד גדולה של תרמילאים ישראלים שנמצאים בברזיל, ומנסים לחזור לארץ לפני שהשמים יסגרו". הוא הוסיף כי "חברת 'אסמלם טורס' בשיתוף עם אל על מציעה טיסת חילוץ ישירה לארץ, בלילה בין התאריכים 18-19 לחודש במחיר מופקע של 3,200 דולרים לאדם. זה מחיר מפוקע לכל הדעות, הם אומרים שהסיבה למחיר המופקע הוא שהמטוס מגיע מהארץ ריק ולכן העלויות גבוהות כל כך".

מטייל ישאלי נוסף בשם בר לוי שנמצא בפרו, כתב בפייסבוק כי "ממשלת ישראל הנכבדה, אנחנו חבר'ה ישראלים לאחר שיחרור משירות סדיר, תקועים בפרו שנכנסת להסגר מלא". הוא הוסיף כי "מרגע ששמענו שהקורונה מתפשטת עשינו כל מה שיכולנו כדי לצאת מפרו אבל לא מאתרים טיסות, הטיסות של אל על מופרזות ומוגזמות בכל קנה מידה, דורשים 14,000 שקלים לטיסה מברזיל לישראל". הוא סיפר כי הוא והקבוצה שיחד איתו נמצאים כרגע בקוסקו, "מקווים שנגיע ללימה, משם מקווים שנצליח לאתר טיסה לברזיל". הוא פנה לממשלה, וכתב בפוסט כי הם "מתחננים שתעזרו לנו להגיע לישראל, מפחדים להישאר בהסגר במדינה זרה שהיא מדינת עולם שלישי, ללא ציוד וטיפול רפואי מתאים".

לפי משרד החוץ, כרגע הטיסות עדיין נמשכות עד לחצות שעון פרו. ובנוסף לכך ישנן אופציות יבשתיות דרך בוליביה, כדי לצאת מהמדינה. רצוי לטוס לצ'ילה, ארגנטינה או ברזיל ומשם יש טיסות מאירופה, הסבירו. במשרד החוץ אמרו שהם קיבל עד כה עשרות פניות ממטיילים בדרום אמריקה שרוצים להגיע לישראל בעקבות ההודעות האחרונות על סגר בפרו, והוריהם המודאגים בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully