וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם התפשטות הנגיף, באפריקה מעלים הילוך במאבק בקורונה

עם הגברת קצב הנדבקים ביבשת, המדינות השונות נוקטות צעדים מרחיקי לכת. דרום אפריקה הכריזה על מצב חירום, לראשונה מאז נפילת משטר האפרטהייד, אתיופיה סוגרת את בתי הספר ותוניסיה ביטלה את התפילות במסגדים. יותר מ-300 מקרים אובחנו באפריקה, בהם 6 מקרי מוות

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי ושאול אדם

כמה מדינות באפריקה הטילו מגבלות מרחיקות לכת כדי לעצור את נגיף הקורונה, עם התפשטותו ההדרגתית ביבשת. דרום אפריקה אסרה על כניסתם אזרחים מהמדינות הנגועות ביותר ועל התקהלויות של יותר ממאה בני אדם, בעוד שקניה הטילה מגבלות נסיעה נרחבות.

לפחות 27 מדינות ביבשת נפגעו מהווירוס, בהן ליבריה, שבה 4,800 איש מתו מהתפרצות האבולה ב-2014 וב-2015. בסך הכול, יותר מ-300 מקרים אובחנו באפריקה, עם שישה מקרי מוות. רוב המקרים אותרו אצל מי ששב מאירופה ומצפון אמריקה.

גבר מתגונן עם מסכה מנגיף הקורונה ביוהנסבורג, דרום אפריקה 16 במרץ 2020. AP
תושב יוהנסבורג עם מסיכה, היום/AP

בנאום לאומה, הכריז נשיא דרום אפריקה סיריל רמפוזה הכריז על אסון לאומי אחרי שמספר המקרים עלה ל-61. אלו המגבלות החמורות ביותר שהטילה המדינה על אזרחיה מאז סיום משטר האפרטהייד, בעקבות ההדבקה המקומית הראשונית בשטחה.

באתיופיה, כל בתי הספר ייסגרו, ונאסר על התקהלות ציבורית ועל פעילות ספורטיבית. בגאנה הוכרז על הגבלות דומות ועל איסור נסיעה למדינות שבהן היו יותר מ-200 מקרי הידבקות בנגיף.

תוניסיה סגרה את כל מעברי הגבול והשעתה את התפילות במסגדים, ומרוקו וג'יבוטי השעו את כל הטיסות הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully