וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה טרם הכתה בעזה, אך התושבים חוששים ממחסור בבדיקות ומהסתרת מידע

16.3.2020 / 13:43

ברצועה מתגאים בכך שטרם אובחן מקרה ראשון של הנגיף, אך השמועות על עולי רגל ששבו ממצרים וחלו מעוררות חשש. לרצועה הועברו רק 200 ערכות בדיקה ורבים מניחים כי חמאס יבקש להסתיר מידע חיוני על התפשטות המחלה. "אולי זה אחד המקומות הבטוחים בעולם. כנראה שנדע בקרוב"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

כבר שנים שאין לתושבי הרצועה סיבה של ממש להתגאות בה, לנוכח המצוקה והעוני, המלחמות והצפיפות. אבל הנה סוף סוף, מסתמנת סיבה שכזו: עד כה אין שום מקרה רשמי של קורונה ברצועת עזה. בשונה מהגדה המערבית, ישראל וכל מדינה במזרח התיכון, עזה נקייה מווירוס הקורונה. בקרבת מעבר רפיח הוקמה קליניקה או בית חולים מאולתר שבו נבדקים החוזרים ממצרים.

אלה הסובלים מחום, נבדקים והבדיקות נשלחות לבחינה בישראל. עד כה לפחות התשובות שהגיעו מישראל כולן שליליות. ובכל זאת, עזה כמו תמיד מלאת שמועות. לדברי א', תושב העיר, אי אפשר להיות בטוחים שאין קורונה ברצועה. "העניין אינו ברור. יש שמועות על מקרי קורונה מקרב אלה שבאו מהחאג' וממצרים. ועד עכשיו ארגון הבריאות העולמי העביר לעזה רק 200 ערכות לבדיקות. אנשים פה מדברים על זה שיש אנשים עם סימפטומים אבל אין איש יודע. הבעיה שאי אפשר לדעת מה האמת".

תושבים בעזה מתמגנים וחוששים מפני התפשטות נגיף הקורונה. 14 במרץ 2020.. רויטרס, רויטרס
נכון לעכשיו, עזה נקייה מווירוס הקורונה. עבודות חיטוי בכניסה לעיריית חאן יונס/רויטרס, רויטרס

לדבריו, תושבי הרצועה חוששים שממשלת חמאס מנסה להסתיר מידע ולהראות כיצד עזה מנצחת. "האם זו הצגה שנועדה להסתיר מציאות קשה או שאולי 'המצור עובד'. לא יודעים. אולי באמת עזה היא אחד המקומות הבטוחים בעולם. כנראה שנדע בקרוב".

בגדה המערבית המציאות שונה אך גם לא מקצה לקצה. 39 חולי קורונה נרשמו עד כה ברחבי הגדה, כמעט כולם, 37, תושבי אזור בית לחם. עוד אחד מטול כרם שנדבק במהלך עבודתו בישראל. באורח מרשים למדי, אין תיעוד של חולי קורונה באזורים האחרים, מצפון הגדה (ג'נין, טול כרם, שכם) ועד דרומה בגזרת חברון. על בית לחם הוטל סגר לאחר שהחולים הראשונים נדבקו מקבוצת תיירים מיוון שביקרה בעיר ובעיקר בכנסיות הקדושות. כמה אלפים (כ-3,500 תושבים) מתושבי העיר, צריכים להישאר בבידוד.

עוד בוואלה!

התפשטות הקורונה: רה"מ יכריע בעניין השבתת המשק; מניין החולים בישראל עלה ל-164

לכתבה המלאה
תושבים בעזה מתמגנים וחוששים מפני התפשטות נגיף הקורונה. 14 במרץ 2020.. רויטרס, רויטרס
תושבים בעזה מתמגנים וחוששים מפני התפשטות נגיף הקורונה/רויטרס, רויטרס
תושבים בעזה מתמגנים וחוששים מפני התפשטות נגיף הקורונה. 14 במרץ 2020.. רויטרס, רויטרס
מתמגנים בסופרמרקט ברצועת עזה/רויטרס, רויטרס

מאותו רגע שבו התגלה החולה הראשון בבית לחם, הממשלה בראשותו של מוחמד א-שתייה, נקטה בשורה של צעדים כדי להגביל ולהאט את קצב ההידבקות: החל מאיסור על כינוסים, הפסקת עבודתם של בתי הקפה שבהם מעשנים נרגילות, וכמובן גם הגבלות על תפילות המוניות במסגדים, הגבלת זמן התפילה ל-15 דקות, דרישה להימנע משתייה של מים בברזיות המשותפות במסגדים.

המשרד לענייני דתות (אווקאף) פרסם הנחייה לתושבים להגיע למסגדים מצוידים כל אחד בשטיח תפילה משלו ולהימנע משינה במסגדים.

תושבים בעזה מתמגנים וחוששים מפני התפשטות נגיף הקורונה. 14 במרץ 2020.. רויטרס, רויטרס
"האם זו הצגה שנועדה להסתיר מציאות קשה או שאולי 'המצור עובד'". מתמגנים בעזה מנגיף הקורונה/רויטרס, רויטרס

ובסך הכול נראה שהמגפה, לפחות בגדה המערבית ובוודאי ברצועת עזה, עדיין בשליטה. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אף שיבח את פעולתם של מושלי המחוזות השונים שעמם נפגש השבוע. לדבריו הפלסטינים יכולים לנצח את המגפה כפי שהצליחו להתמודד עם אתגרים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully