וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפשטות הקורונה: משרד התחבורה קרא להמעיט בנסיעות; מניין החולים עלה ל-195

בועז אפרת, יואב איתיאל, דנה ירקצי, דניאל דולב, אמיר בוחבוט, לירן לוי, מאיה הורודניצ'אנו, יקי אדמקר ו

14.3.2020 / 23:45

במשרדי הממשלה החליטו על צעדים נוספים הכוללים צמצום משמעותי של הפעילות במשק. בצה"ל הנחו להתכונן לשהות ארוכה בבסיסים. משרד החינוך הודיע על דחיית בחינות שתוכננו לזמן הקרוב ומנכ"ל משרד הבריאות הבהיר כי "הסופרים ישארו פתוחים". עדכונים שוטפים

בווידאו: טראמפ מכריז על מצב חירום בעקבות מגיפת הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

התפשטות נגיף הקורונה בישראל ממשיכה להתרחב גם היום (שבת), כשמניין החולים עלה ל-195 בני אדם. מוקדם יותר נמסר כי בין הנדבקים 165 במצב קל, 11 במצב בינוני, ומצבם של שניים מוגדר קשה. מצבם של החולים החדשים עדיין אינו ידוע. כמו כן, קיים חשש לעשרות מקרי הידבקות נוספים ברחבי הארץ.

במסגרת המאבק בנגיף, במשרדי הממשלה החליטו על צעדים נוספים הכוללים צמצום משמעותי של הפעילות במשק. בין המגבלות שעליהם הוחלט: מקומות בילוי ייסגרו, הלימודים בגני הילדים ובמעונות היום לא יתקיימו, אסורה שהייה של יותר מעשרה אנשים באותו מרחב ופעילות התחבורה הציבורית תיבחן בימים הקרובים.

גם ברחבי העולם עדיין נאבקים בנגיף. בארצות הברית הכריז הנשיא דונלד טראמפ על מצב חירום שכולל סיוע כלכלי בסך 50 מיליארד דולרים, וראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס צפוי להודיע על צעד דומה. באיטליה, על אף הסגר הכלל-ארצי, מספר הנדבקים חצה את ה-1,400. במקביל, בצרפת, גרמניה ואנגליה מספר הנדבקים והמתים מוסיף לעלות.

חיטוי בעולם המים בג'קרטה בירת אינדונזיה, 14 מרץ 2020. רויטרס
איש צוות מחטא חנות מזכרות ב"עולם המים" בג'קרטה בירת אינדונזיה, היום/רויטרס

23:45 - נדחו גיבושי הטיס, השייטות והחובלים בשל ההנחיות החדשות

מצה"ל נמסר כי הוחלט על דחיית הגיבוש לקורס טיס בעקבות כלל ההנחיות החדשות להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה. הגיבוש, שהיה אמור להתקיים מחר, ידחה למועד מאוחר יותר. כמו כן, נדחו גם ‏הגיבושים לשייטת 13, לחובלים ולשייטת הצוללות, שתוכננו להתקיים ביומיים הקרובים. עוד נמסר מצה"ל כי שאר המיונים מתקיימים כסדרם, וכי הגיוסים הותאמו להנחיות משרד הבריאות ויתקיימו ללא נוכחות הורים.

23:34 - נעצר בן 47 מתל אביב בחשד להפרת צו הבידוד

המשטרה עצרה גבר בן 47 מתל אביב בחשד להפרת צו בידוד. לאחר שקיבלה דיווח אודות הפרת הצו על ידי החשוד, פתחה המשטרה בחקירה ואיתרה אותו ברחוב בוגרשוב בעיר. השוטרים שעצרו את החשוד התמגנו מחשש להידבקות. מהחקירה הראשונית עלה כי החשוד היה מעורב אתמול בתקיפת מאבטחים ברכבת ההגנה בעיר. מחר יתקיים דיון בבקשה להארכת מעצרו ללא נוכחותו.

23:15 - היועמ"ש: יוטלו מגבלות על השימוש באמצעים הטכנולוגיים

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסר כי "בהמשך לפניית ראש הממשלה ומשרד הבריאות לשב"כ בנוגע לנקיטת אמצעים טכנולוגיים שיסייעו להתמודד עם נגיף הקורונה לשם הצלת חיים, נבחנו מספר צעדים לצמצום ולמניעת הדבקה". עוד נמסר כי "הוחלט על הטלת מגבלות שונות על האמצעים שיופעלו, לרבות בהיבטים של תקופת הפעלתם, הפיקוח המשפטי על ההפעלה והשימוש הנעשה במידע שנאסף. זאת, במטרה להגיע לנקודת האיזון הנכונה בין האינטרסים החשובים הרלוונטיים. הפעלת האמצעים תובא לאישור הממשלה ובהמשך לכך גם לאישור ועדת הכנסת הרלוונטית".

23:12 - זוג הורים וחמשת ילדיהם מאזור י-ם נחשפו לחולה מאומת

משרד הבריאות פרסם את פרטיהם של חולים מספר 177, 178, 179, 180,181,182, 195 - זוג הורים וחמשת ילדיהם תושבי אזור ירושלים, בני המשפחה נחשפו לחולה מאומת מספר 129. האוכלוסייה שבאה במגע הדוק עם החולים קיבלה הודעה אישית. חקירה אפידמיולוגית נרחבת מתבצעת ותפורסם בהמשך.

22:34 - משרד התחבורה: להמעיט בנסיעות בתחבורה הציבורית

בהמשך להנחיות החדשות להתמודדות עם מגפת הקורונה, גורמי המקצוע במשרד התחבורה וברשות הארצית לתחבורה ציבורית קוראים לציבור משתמשי התחבורה הציבורית להמעיט את הנסיעות ולהשתמש בתחבורה הציבורית רק לצרכים חיונים.

בנוסף, בדיונים שנערכו בשעות האחרונות בהשתתפות שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ, מנכ"לית המשרד, קרן טרנר, מנהל הרשות הארצית לתח"צ, אמיר אסרף, וגורמי המקצוע במשרד, נקבע כי החל מיום שלישי הקרוב יופסק התשלום במזומן בכלל אמצעי התחבורה הציבורית בישראל במטרה לצמצם את המגע בין הנוסעים לנהגים.

23:30 - בן 47 מתל אביב נעצר בחשד להפרת צו הבידוד

המשטרה עצרה גבר בן 47 מתל אביב בחשד להפרת צו בידוד. לאחר שקיבלה דיווח אודות הפרת הצו על ידי החשוד, פתחה המשטרה בחקירה ואיתרה אותו ברחוב בוגרשוב בעיר. השוטרים שעצרו את החשוד התמגנו מחשש להידבקות. מהחקירה הראשונית עלה כי החשוד היה מעורב אתמול בתקיפת מאבטחים ברכבת ההגנה בעיר. מחר יתקיים דיון בבקשה להארכת מעצרו ללא נוכחותו.

22:28 - לא יתקיימו בחינות בגרות לכיתות י"ג ו-י"ד

על פי ההנחיות שנקבעו בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, החל ממחר בתי הספר יהיו סגורים לגמרי, ובכללם החטיבות העליונות. משום כך לא יתקיימו בחינות בגרות לכיתות י"ג ו-י"ד, לא יתקיימו הבחינות המעשיות באומנות מוזיקה תיאטרון ומעבדה, לא יתקיימו בחינות באנגלית בע"פ, לא יתקיימו מתכונות ולא שיעורי תגבור לקראת מתכונות, תלמידים לא יורשו להגיע לבתי הספר ואף המורים, ובנוסף לכך, יש לסגור את מבני בתי הספר ולהשאיר אותם סגורים עד להודעה אחרת.

22:10 - חניכי וצוות ההדרכה בקורס הצוערים של משרד החוץ הוכנסו לבידוד

משרד החוץ הודיע כי כל חניכי קורס הצוערים של משרד החוץ וצוות ההדרכה של הקורס הוכנסו לבידוד לאחר שאחד הצוערים נמצא חיובי בבדיקת נגיף הקורונה. הצוער, שהיה באירוע בו השתתפו שני חולים מאומתים מקבוצה של תיירים מארצות הברית דיווח על כך והוכנס לבידוד כבר ביום חמישי האחרון. לאחר שהבדיקות שערך הראו כי נדבק בנגיף הקורונה, החליטה הנהלת המשרד, בהתייעצות עם הרופא של משרד החוץ, כי כל הצוערים וכל צוות ההדרכה שהיה איתם במגע יכנסו לבידוד של 14 יום, וידווחו על תסמינים, אם יהיו כאלה.

21:45 - מקומות בילוי ייסגרו, הלימודים בגני הילדים יושבתו

הצעדים החדשים שעליהם החליטו היום במשד הבריאות הם: מקומות בילוי ייסגרו, הלימודים בגני הילדים ובמעונות היום לא יתקיימו, אסורה שהייה של יותר מעשרה אנשים באותו מרחב ופעילות התחבורה הציבורית תיבחן בימים הקרובים. נתניהו הודיע כי "כל מה שקשור לתרבות הפנאי יופסק החל ממחר בבוקר". לדבריו, המסחר, הייצור והשירותים ישמרו, אך בתנאים מגבילים. הוא שב והדגיש כי לא צפוי מחסור במזון ובתרופות, וכי פעילות הבנקים לא תיפסק.

21:37 - משרד הבריאות: איסור על שהייה של יותר מ-10 אנשים במרחב

ראש מערך בריאות הציבור במשרד הבריאות פרופסור סיגל סדצקי אמרה בהצהרה בנושא המגבלות החדשות לבלימת התפשטות נגיף הקורונה כי "אנו חייבים לצאת בהנחיות לציבור הרחב כי אנשים יכולים להדביק אחרים כשהם ללא תסמינים בכלל". פרופ' סדצקי הוסיפה כי "אנו מדברים על כללי התנהגות חדשים שילוו אותנו כל משך ההתפרצות הזו. מדובר על ריחוק של שני מטרים, מרחק שיבטיח שלא נהיה באזור הרסס של הווירוס. בנוסף, אנו מבקשים שלא יהיו יותר מעשרה אנשים במרחב אחד. הכללים החדשים תקפים גם לבית, גם למרחב הציבורי וגם לעבודה".

21:35 - נתניהו: מי שלא חייב לצאת לעבודה - שישאר בבית

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרתו בנושא המגבלות החדשות לבלימת התפשטות נגיף הקורונה כי "מי שלא חייב לצאת לעבודה או למקום מסוים - שלא יצא. צריך לדלל את זה". נתניהו הוסיף כי "אנו נמשיך להבטיח שירותים חיוניים לכל המשק. כל מה שקשור לתרבות הפנאי יופסק החל ממחר בבוקר. זה קשה. המסחר והייצור יישמרו אך בתנאים מגבילים".

בהלת הקורונה: תושבים עושים קניות בסופר קינג סטור אזור תעשיה תוצרת הארץ ראש העין. 14 במרץ 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מדידת חום בכניסה לסופרמרקט, היום/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

21:18 - נתניהו: "נשתמש באמצעים טכנולוגיים למעקב אחר חולים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרתו בנושא המגבלות החדשות לבלימת התפשטות נגיף הקורונה כי בכדי להילחם במחלה "אנו מפעילים את כל האמצעים שבידינו - גם אמצעים דיגיטליים שהשתמשנו בהם למלחמה בטרור. נמנעתי להשתמש בהם בציבור האזרחי - אבל אין ברירה". נתניהו הוסיף כי "המלחמה בנגיף המחייבת אותנו לנקוט באמצעים מיוחדים. יש בהם פגיעה מסויימת בפרטיות של האנשים, אנו נבדוק עם מי הם באו במגע, מה קדם לזה, ומה בא אחרי זה. זה נותן כלי אפקטיבי לאיתור הנגיף ולנסות לבודד אותו, במקום לבודד את המדינה כולה".

21:16 - נתניהו: "ניצחון על הנגיף מחייב שינוי בשגרת החיים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרתו בנושא המגבלות החדשות לבלימת התפשטות נגיף הקורונה כי "המצב אינו סטטי, אנו רוצים להקדים את המחלה". לדברי נתניהו, "אנחנו יכולים לנצח את הנגיף, אבל זה מחייב את כולנו לאמץ שגרת חיים חדשה למשך הזמן הדרוש ולהיערך בצעדים שיאפשרו לנו להגביל את קצב ההתפשטות של המחלה". ראש הממשלה הוסיף כי "אנו במלחמה עם אויב בלתי נראה. הניצחון תלוי בצעדים של כל אחד ואחד מאזרחי ישראל, אנו צריכים לעשות הכל כדי לא להדביק ולא להידבק".

21:03 - ליברמן קרא להקים ממשלת חירום שתורכב מהליכוד ומכחול לבן בלבד

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן קרא להקים "ממשלת חירום שתורכב מהליכוד ומכחול לבן בלבד, שתטפל אך ורק במשבר הקורונה". בחשבון הטוויטר שלו צייץ ליברמן כי "תמיכתנו בממשלה תהיה מובטחת גם בלי להיות חלק ממנה. ישראל ביתנו תעמוד לצד הממשלה בכל הנדרש למאבק בקורונה".

21:02 - צרפת תסגור חנויות ומסעדות בשל התפשטות הקורונה

ראש ממשלת צרפת אדוארד פיליפ הודיע על נקיטת צעדים חריפים במטרה לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. פיליפ מסר כי החנויות, המסעדות ומקומות הבילוי יסגרו החל מחצות. עם זאת, הוא הדגיש כי חנויות המזון, תחנות הדלק ובתי המרקחת ישארו פתוחים.

התפשטות הקורונה: תושבים עוטים מסכות במדריד. 14 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
תושבים עוטים מסכות במדריד מחשש להתפשטות הקורונה/רויטרס, רויטרס

20:43 - מספר החולים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-193

משרד הבריאות הודיע כי מניין החולים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-193 בני אדם.

20:41 - מניין המתים מהקורונה בצרפת עלה ל-91; 4500 נדבקו

12 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה בצרפת - כך הודיעו רשויות הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין המתים מהווירוס בצרפת ל-91. עוד נמס כי מספר הנדבקים במדינה עלה לכ-4,500 בני אדם.

20:34 - קורבן ראשון מנגיף הקורונה בסלובניה

כלי התקשורת בסלובניה דיווחו על מקרה המוות הראשון מנגיף הקורונה במדינה. עוד דווח כי הקורבן היה קשיש שסבל ממחלות רקע. משרד הבריאות בסלובניה טרם אישר את הדיווח.

חיטוי מסגדים באיסטנבול, טורקיה. מחשש התפשטות נגיף הקורונה. 14 במרץ 2020.. רויטרס, רויטרס
חיטוי מסגדים מחשש להתפשטות הקורונה בטורקיה, היום/רויטרס, רויטרס

20:24 - מסתמן כי גם מעונות היום יושבתו בשל התפשטות הקורונה

בדיונים שניהלו משרדי הממשלה במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, מסתמן כי יוחלט גם על השבתת מעונות היום של משרד העבודה. זאת, לאחר שמוקדם יותר דווח כי ככל הנראה יושבתו גני הילדים ברחבי הארץ, יסגרו קניונים ויוטלו מגבלות נוספות על התקהלויות.

20:17 - הביטוח הלאומי מתגבר את הצוותים ונערך לפניות מרובות

מהמוסד לביטוח לאומי נמסר כי "כל הצוותים הונחו להיערך לפניות האזרחים, בשימת דגש על תביעות לדמי האבטלה עקב פיטורין או אילוץ יציאה לחופשה ללא תשלום למשך 30 יום ויותר". זאת, בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה וההגבלות החדשות בנושא. הביטוח הלאומי החליט לשלם לעובדים אלו דמי אבטלה מהיום הראשון, ללא צורך בניצול ימי החופשה שלהם. בנוסף, יתוגברו גם צוותי אגפי הבטחת הכנסה וסיוע לקשישים סיעודיים.

20:10 - אדלשטיין מסר כי הכנסת תושבע ביום שני ואופן הביצוע יוחלט מחר

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין אמר היום (שבת) כי "ביום שני הקרוב חברי הכנסת ה-23 יושבעו, וכנסת חדשה תצא לדרך". הוא הוסיף כי "חשיבותו של פיקוח פרלמנטרי בתקופת משבר אינה מוטלת בספק, וזאת מטרתו העיקרית של בית הנבחרים. על אופן ביצוע ההשבעה יוחלט לאחר הערכת מצב נוספת שאקיים מחר עם גורמי המקצוע השונים".

שוטרים עם מסיכות הגנה מפני קורונה בהפגנה של האופוזיציה, בנגקוק, תאילנד, 13 במרץ 2020. רויטרס
שוטרים עם מסיכות הגנה מפני קורונה בבנגקוק, תאילנד/רויטרס

19:58 - 193 מתים מהקורונה בספרד; יותר מ-6250 נדבקו

73 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה בספרד - כך דווח בכלי התקשורת במדינה. בכך, עלה מניין המתים מהווירוס בספרד ל-193 בני אדם. עוד נמסר כי יותר מ-6,250 בני אדם נדבקו בנגיף ברחבי ספרד.

19:50 - ארה"ב הרחיבה את איסור הטיסות גם לבריטניה ואירלנד בשל הקורונה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס שמופקד על נושא המאבק בנגיף הקורונה הודיעו על צעדים נוספים לבלימת התפשטות הווירוס. טראמפ ופנס מסרו כי הורחב איסור הטיסות מארצות הברית גם לבריטניה ולאירלנד.

19:40 - מספר החולים בנגיף הקורונה בארה"ב עלה ל-2,226

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בארצות הברית עלה ל-2,226 - כך מסר המומחה הבכיר למחלות זיהומיות במדינה, ד"ר אנתוני פאוצ'י. הוא הוסיף כי ההתפרצות של הווירוס בארצות הברית עדיין לא הגיע לשיאה. פאוצ'י אמר כי הכרזתו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ על מצב חירום לאומי פירושה כי נעשים כל המאמצים להכלת המגיפה.

אנשים מתגוננים מפני קורונה, בעוד ההכנות לאולימפיאדה בטוקיו נמשכות כסדרן. 17 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
אנשים מתמגנים מפני נגיף הקורונה בטוקיו, היום/רויטרס, רויטרס

19:20 - מניין המתים מנגיף הקורונה באיטליה עלה ל-1,441

175 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה באיטליה ביממה האחרונה - כך הודיעו הרשויות במדינה. בכך, עלה מספר המתים מנגיף הקורונה באיטליה ל-1,441. בנוסף לכך, מספר הנדבקים במדינה עלה ל-21,157 בני אדם. עוד נמסר כי 1,966 מאלו שנדבקו בווירוס החלימו לחלוטין.

19:15 - גני הילדים במועצה האזורית שומרון יושבתו החל ממחר

במועצה אזורית שומרון הודיעו כי החל ממחר יושבתו 167 גני הילדים שבמועצה. מדובר בכ-5,000 ילדים שיישארו בבתים ולא יגיעו למוסדות. זאת, על רקע התפשטות נגיף הקורונה, ומפני ש-200 מתושבי המועצה שוהים בבידוד, ו-9 מאושפזים בבתי החולים לאחר שנדבקו בנגיף.

18:50 - משרד הבריאות הודיע כי מניין החולים בקורונה עלה ל-178

משרד הבריאות הודיע כי מספר החולים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-178 בני אדם. מתוכם, 165 במצב קל, 11 במצב בינוני, ומצבם של שניים מהנדבקים מוגדר קשה. ארבעה מסך החולים החלימו ושוחררו לביתם.

18:45 - קורבן ראשון מנגיף הקורונה בדנמרק

רשויות הבריאות בדנמרק אישרו את מקרה המוות הראשון מנגיף הקורונה במדינה. עוד נמסר כי הקורבן הוא קשיש בן 81, שאושפז בבית חולים בבירה קופנהגן.

18:34 - טראמפ עבר בדיקה לגילוי קורונה; התוצאות טרם חזרו

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא עבר בדיקה לגילוי נגיף הקורונה, אך התוצאות טרם חזרו והוא לא יודע מתי הן יגיעו. טראמפ הוסיף כי הוא מדד חום וכי טמפרטורות גופו "נורמלית לחלוטין".

בהלת הקורונה: תושבים עושים קניות בסופר קינג סטור אזור תעשיה תוצרת הארץ ראש העין. 14 במרץ 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
תושבים בכניסה לסופרמרקט בראש העין, היום/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

18:30 - המרכז הרפואי בני ציון אסר על כניסת מבקרים ומלווים

הנהלת המרכז הרפואי בני ציון הודיעה כי החליטה למנוע כניסת מבקרים ומלווים לבית החולים עד להודעה חדשה. זאת, על רקע התפשטות נגיף הקורונה ולנוכח ריבוי מבקרים ומלווים.

18:17 - בנט הנחה את מערכת הביטחון להיערך למצב משק לשעת חירום

שר הביטחון נפתלי בנט קיים דיון עם ראשי מערכת הביטחון, בו הנחה להיערך להפעלה אפשרית של מצב משק לשעת חירום. בנט אמר כי "מלאי החירום של ישראל מלאים ומצוידים למגוון התרחישים". כמו כן, שר הביטחון הסמיך את מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אודי אדם לניהול פרויקט של מתקני בידוד משותפים, בתיאום עם פיקוד העורף ומשרד הבריאות, כאשר היעד הוא לפתוח את המלונית הראשונה בהקדם האפשרי, ובשאיפה במהלך השבוע הבא.

17:52 - אלפי בני אדם פנו לקווי הסיוע של ער"ן על רקע הקורונה

אלפי בני אדם פנו לקווי הסיוע של ער"ן בימים האחרונים - כך מסרה היום (שבת) העמותה. זאת, לאחר שער"ן והקואליציה הישראלית לטראומה הקימו קו חם ייעודי לסיוע ולייעוץ בהתמודדות עם מצוקה נפשית על רקע התפרצות נגיף הקורונה ולאור העלייה במספר הישראלים שצפויים לשהות בבידוד. העמותה קוראת לכל מי שחש בחרדות ולחצים לא להסס ולפנות לסיוע בטלפון 1201, שלוחה 6, בכל שעות היממה.

17:42 - שני מתים מנגיף הקורונה בנורבגיה

אדם נוסף מת מנגיף הקורונה בנורבגיה - כך הודיעו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מניין המתים מהווירוס בנורבגיה לשני בני אדם. עד כה נדבקו במדינה 907 בני אדם.

17:30 - מסתמן: יסגרו קניונים וגני הילדים יושבתו

נכון לעכשיו ההחלטה המסתמנת היא סגירת קניונים, גני ילדים, צמצום התחבורה הציבורית, הגבלת התקהלויות שממנה יגזרו המשמעויות של העסקים הסגורים לפי מספר אנשים כמו מסעדות ובתי קפה.
כרגע יש מחלוקת בין משרד הבריאות לאוצר האם ללכת לסגר מיידי כפי שדורש משרד הבריאות או להגבלות הדרגתיות כפי שמבקש האוצר.

באשר למגזר הפרטי והעסקי העניין עדיין נשקל וההתייעצויות בנושא נמשכות וצפויות להימשך גם מחר. בעוד שעה יתקיים דיון אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחד עם כל הגורמים כדי להגיע להחלטה. יחד עם זאת, הצהרה על סגר מלא עדיין לא ירדה מהשולחן.

התפשטות הקורונה: תושבים עוטים מסכות במדריד. 14 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
תושבים עוטים מסכות במדריד. ספרד, היום/רויטרס, רויטרס

16:46 - 10 מקרי מוות נוספים מקורונה באנגליה

רשויות הבריאות באנגליה הודיעו על 10 מקרי מוות נוספים שנגרמו כתוצאה מהידבקות בווירוס הקורונה. בכך כמעט הוכפל מספר המתים בבריטניה מאז יום שישי. בהצהרה אמר כריס ויטי, קצין הרפואה הראשי של אנגליה אמר כי כל עשרת האנשים שמתו היו בקבוצות סיכון.

16:36 - קשישה בת 82 שחלתה בנגיף הקורונה מתה בניו יורק

קשישה בת 82 שחלתה בנגיף הקורונה מתה בניו יורק - כך הודיע מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו. "היא אושפזה בבית החולים בעיר ב-3 במרץ וסבלה מקושי בדרכי הנשימה", אמר קואומו. עד כה זוהו במדינת ניו יורק 524 מקרי הידבקות בווירוס, מתוכם 117 מאושפזים בבתי החולים.

16:26 - שר התחבורה באינדונזיה אושפז לאחר שנדבק בקורונה

שר התחבורה באינדונזיה, באדי קריא סומדי, אושפז בבירה ג'קרטה לאחר שנמצא חיובי לנגיף הקורונה - כך הודיע גורם בכיר במדינה. לפי ההודעה, מצבו של השר משתפר. עוד נמסר כי הוא נכח בישיבת הממשלה ביום רביעי האחרון.

16:18 - רה"מ ומנכ"ל משרד הבריאות: המרכולים ישארו פתוחים

דוברת ראש הממשלה ומנכ"ל משרד הבריאות הבהירו כי בכל תרחיש של הגבלות, המרכולים ורשתות השיווק למזון ישארו פתוחים. "מפעלי המזון בישראל ממשיכים וימשיכו לעבוד כסדרם. יש מלאים גדולים לרשתות המזון. ייבוא המזון לישראל נמשך", נמסר מטעם ראש הממשלה. "כל אלה יוצרים מלאי גדול ולכן אין צורך או הצדקה באגירת מזון. כמו כן, הנגישות לרשתות המזון והפארם תימשך".

משה בר סימן טוב מנכ"ל משרד הבריאות הבהיר כי "הסופרים ישארו פתוחים נקודה. אין טעם להסתער עליהם", מסר בר סימן טוב. הוא הוסיף כי "המערכת נערכת, אבל בכל תסריט אפשרי הסופרים ישארו פתוחים. אני מבקש מהציבור לנהוג באחריות ולהקשיב להנחיות הגורמים המוסמכים לכך".

בהלת הקורונה: תושבים עושים קניות בסופר קינג סטור אזור תעשיה תוצרת הארץ ראש העין. 14 במרץ 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
תושבים מצטיידים בחשש מהתפשטות הקורונה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

16:10 - 12 מקרי הידבקות חדשים אותרו בסינגפור

12 מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה זוהו בסינגפור - כך הודיעו גורמי הבריאות במדינה. בכך, עלה מספר החולים בנגיף הקורונה בסינגפור ל-212 בני אדם.

עובד רפואה מתמגן לחיטוי בית בו שהה החולה הראשון בנגיף הקורונה בעיירה ליד ניירובי, קניה. 14 במרץ, 2020. רויטרס
עובד רפואה מתמגן מפני נגיף הקורונה בקניה, היום/רויטרס

15:50 - מניין המתים מהקורונה בהולנד עלה ל-12; 959 נדבקו

שני בני אדם נוספים מתו ביממה האחרונה מנגיף הקורונה בהולנד, ו-155 נדבקו - כך מסרו רשויות הבריאות במדינה. בכך, מניין המתים מהווירוס בהולנד עלה ל-12, ומספר החולים עומד על 959 בני אדם.

15:35 - ממשלת ספרד צפויה להטיל הגבלות תנועה בשל הקורונה

ממשלת ספרד צפויה להודיע על מגבלות תנועה רחבות במדינה בשל התפשטות נגיף הקורונה - כך דווח בכלי התקשורת המקומיים. על פי הדיווח, כלל תושבי ספרד יחוייבו להישאר בבתיהם. עם זאת, הם יורשו לצאת לבית חולים, לעבודה, לקנייה של אוכל או תרופות, ויציאה מהבתים תותר גם במקרי חירום שונים.

14:30 - ספרד: 1,500 מקרי הידבקות בקורונה בתוך יממה

1,500 מקרי הידבקות נוספים בנגיף הקורונה אובנו בספרד. בכך, הגיע מספר החולים במדינה ל-5,700 בסך הכל. בעקבות ההתפרצות בספרד, כלי תקשורת במדינה דיווחו כי הממשלה תטיל סגר כללי כדי להיאבק בווירוס.

.

14:22 - בממשלה שוקלים ביטול מכסים על מזון וסגירת קניונים

בדיונים שנערכים היום (שבת) בין נציגי משרדי הממשלה השונים בעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה נבחנו שורה של הצעות להחמרת המאבק בהתפשטות. בין הצעדים שעלו: ביטול מכסים על ייבוא מוצרים יבשים, סגירת קניונים וגני ילדים, סגירת מקלטים לנשים בזנות, פיזור אסירים מבתי כלא והפיכת מלונות שאינם מאוכלסים למתקני אשפוז לחיילי צה"ל.

אנשים ממוגנים עם מסיכות ברחובות אוסקה, יפן, קורונה, 14 מרץ 2020. רויטרס
אנשים עם מסיכות מגן ברחובות אוסקה, היום/רויטרס

ילדי גן בגבע כרמל נכנסו לבידוד לאחר שגננת נדבקה בקורונה

גננת במושב גבע כרמל, תושבת היישוב מגדים, נדבקה בקורונה, ומשרד הבריאות הנחה כי ילדי הגן והוריהם ייכנסו לבידוד. "מקור ההדבקה שלה אינו ידוע, ולא ניתן יהיה לאתר אותו. ממצאי החקירה האפידמיולוגית יפורסמו על ידי משרד הבריאות בהקדם", נמסר בהודעת המועצה.

14:04 - צה"ל: חיילי המערך הלוחם יגיעו מוכנים לשהות ממושכת

צה"ל הנחה את חיילי המערך הלוחם, בבסיסי ההכשרה וביחידות הסגורות, כי לכשישובו לבסיסיהם עליהם לחזור ערוכים לשהות ממושכת, לתקופה של עד חודש ימים. זאת במסגרת פעולות צה"ל למניעת התפשטות נגיף הקורונה בקרב המשרתים. כמו כן, כלל המשרתים יחזרו לבסיסם מחר ולא יתקיימו חזרות מוקדמות לבסיסים למעט חריגים שאושרו מראש.

12:49 - משרד הבריאות: מניין החולים בקורונה עלה ל-164

משרד הבריאות הודיע היום (שבת) על עליה נוספת של 10 חולים שנידבקו בנגיף הקורונה. בכך, מניין החולים בישראל הגיע ל-164 בני אדם, כששניים מהם במצב קשה.

12:15 - רה"מ צפוי להכריע אם להשבית את המשק בשל הקורונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להכריע הערב אם להאט את פעולות המשק או להשביתו לחלוטין, בניסיון להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. ההחלטה תגיע בתום דיונים שמתקיימים בשעה זו בצעדי ההחמרה בהם לוקחים חלק חברי הפורום הכלכלי ומנכ"לי משרד האוצר. מנכ"לי המשרדים צפויים להגיש את המלצותיהם במוצאי שבת. גורמים באוצר אמרו כי הממשלה בוחנת את העלויות הכלכליות של סגירת המשק. ראש הממשלה יכריע הערב בין שני התרחישים: הראשון - סגירה הרמטית של כלל המשק מלבד שירותים חיוניים, והשני - תרחיש חמור פחות של המשך עבודה מהבית והמשך פעילות מצומצמת של המשק.

לקוחות נערכים בתור לקניות בסניף "קוסטקו" במלבורן, אוסטרליה, קורונה, 14 מרץ 2020. רויטרס
לקוחות נערכים מחוץ לסניף רשת הסיטונאות "קוסטקו" כחלק מבהלת הקורונה במלבורן, היום/רויטרס

12:05 - מספר חולי הקורונה ברשות הפלסטינית עלה ל-38

הרשות הפלסטינית הודיעה כי אובחן מקרה נוסף של הידבקות בנגיף הקורונה. בכך, עלה מספר החולים ל-38. החולה זוהה כתושב בית לחם.

10:15 - משרד הבריאות: מניין החולים בנגיף הקורונה עלה ל-154

משרד הבריאות הודיע כי מניין החולים בנגיף הקורונה עלה ב-11 בני אדם, ובכך הגיע מספר החולים בישראל ל-154 בסך הכל. כמות האזרחים שנכנסו לבידוד ביתי היום הוא 181, ו-17 נוספים בדרכם לאשפוז. 4 החלימו עד כה.

09:40 - אינדונזיה: בתי ספר בבירה ג'קרטה נסגרים בעקבות הקורונה

כל בתי הספר בג'קרטה בירת אינדונזיה ייסגרו בניסיון להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה - כך הודיע מושל הבירה אניאס בסוואדן. מערך הלימודים במוסדות הלימוד בעיר יתנהל באופן מקוון למשך לפחות שבועיים. עד כה אובחנו באינדונזיה, המדינה הרביעית בעולם בגודל אוכלוסייה, 69 חולי קורונה, ורק ארבעה בני אדם מתו כתוצאה מהווירוס.

בהלת הקורונה: תושבים עושים קניות בסופר קינג סטור אזור תעשיה תוצרת הארץ ראש העין. 14 במרץ 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
תושבים מצטיידים בחשש מהתפשטות הקורונה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

9:24 - אפל סוגרת זמנית את כל חנויות החברה מחוץ לסין

ענקית הטכנולוגיה האמריקנית אפל הודיעה כי היא סוגרת זמנית את כל חנויות הקמעונאות שלה מחוץ לסין, עד ה-27 במרץ. זאת, בניסיון להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. "במשרדינו בכל רחבי העולם אנו עוברים להסדרי עבודה גמישים", אמר מנכ"ל החברה טים קוק.

08:45 - שיפור במצב התיירת מארה"ב שאושפזה בפוריה

המרכז הרפואי פדה-פוריה הודיע כי חל שיפור במצבה של התיירת האמריקנית שחלתה בנגיף הקורונה ואושפזה בבידוד בבית החולים. מצבה מוגדר קל. כמו כן, מצבו של נהג אוטובוס התיירים ממזרח ירושלים נותר בינוני. סך הכל במחלקה הייעודית בפוריה מאושפזים שלושה חולים - שניים במצב קל ואחד בינוני.

07:25 - ארה"ב: חבילת הסיוע הכלכלי למשק אושרה בבית הנבחרים

בית הנבחרים בארצות הברית אישר את חבילת הסיוע למשק האמריקני שמטרתה להקל על הנזקים הכלכליים שגרם נגיף הקורונה. כעת, ההצבעה על אישור חבילת הסיוע צפויה להגיע לסנאט בשבוע הבא. הצעד מגיע שעות לאחר שהנשיא דונלד טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי בעקבות הווירוס.

קפיטריה ריקה בבית ספר באוהיו, ארצות הברית, קורונה, 14 מרץ 2020. רויטרס
קפיטריה ריקה מאדם בבית ספר שהלימודים בו הושבתו במדינת אוהיו, ארה"ב. היום/רויטרס

07:05 - ארצות הברית: הנשיא נפגש עם אדם נוסף שחלה בקורונה

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נפגש עם אדם נוסף שאובחן כחולה בקורונה, אולם הוא לא זקוק לבדיקת קורונה ולא לבידוד - כך לפי הרופא הרשמי של הבית הלבן. בסוף השבוע שעבר נפגש טראמפ עם נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו ובכירים ברזילאים נוספים. דוברו של בולסונארו אובחן לאחר מכן כחולה בקורונה, והלילה התברר שבכיר ברזילאי נוסף נדבק גם הוא. עם שניהם טראמפ נפגש. בולסונארו מצידו, מכחיש כי נדבק בנגיף ואמר כי הבדיקות שערכו לו יצאו שליליות.

06:57 - קולומביה: לא תותר כניסה מאסיה, אירופה וונצואלה

קולומביה תסגור את גבולה עם ונצואלה ותסרב את כניסתם של תיירים שביקרו באירופה או באסיה כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה - כך אמר הלילה (שבת) נשיא קולומביה, איוואן דוקה.

06:48 - הונדורס: אדם שלישי נדבק בנגיף הקורונה

אדם שלישי נדבק הלילה (שבת) בנגיף הקורונה בהונדרוס - כך לפי נשיא המדינה, חואן אורלנדו הרננדס. החולה הנוסף הוא גבר בן 64 שנדבק מחולה מאומת אחר.

הנגיף התפשט גם לונצואלה (2020\03\14). רויטרס
ממשיך להתפשט לעוד מדינות; נגיף הקורונה בוונצואלה/רויטרס

06:18 - צ'ילה: הממשלה הודיעה על איסור התכנסות של מעל 500 איש

צ'ילה אסרה הלילה (שבת) על התכנסויות של יותר מ-500 איש מחשש להתפשטות נגיף הקורונה - כך לפי נשיא צ'ילה, סבסטיאן פינרה. עוד הוסיף הנשיא כי כניסת בני אדם ממדינות "בעלות סיכון גבוה" כמו סין, איטליה וספרד, תחייב אותם בבידוד של שבועיים. בצ'ילה 43 איש נדבקו בנגיף הקורונה, ואיסור ההתכנסות לשם מניעת המשך ההדבקה במדינה מגיע בתקופה בה מחאות ענק כנגד השלטון מתוכננות לשבועות הקרובים.

06:10 - ערב הסעודית: הטיסות הבינלאומיות לממלכה וממנה יושהו

ערב הסעודית השהתה הלילה (שבת) למשך שבועיים את כל הטיסות הבינלאומיות למדינה וממנה, וזאת כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה - כך נמסר ממשרד הפנים של המדינה.

05:40 - סין: 13 בני אדם מתו מנגיף הקורונה אמש; 11 נדבקו

13 בני אדם מתו אמש מנגיף הקורונה בסין ביממה האחרונה, לעומת שבעה ביום שקדם לו. הדבר מביא את סך קורבנות הקורונה בסין ל-3,189 - כך לפי משרד הבריאות במדינה. כמו כן, 11 בני אדם נדבקו בנגיף בסין, שלושה יותר מביום חמישי, שבו נדבקו שמונה אנשים. מספר בני האדם שנדבקו בנגיף בסין עומד כעת על, 80,824, כשרובם הגדול החלים ממנו. המספרים מראים על עליה קטנה במספר הנדבקים והמתים ביום שישי מאשר ביום חמישי.

הנחיות משרד הבריאות לשטיפת ידיים נכונה. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
הנחיות משרד הבריאות לשטיפת ידיים נכונה/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

05:22 - צ'כיה: החנויות במדינה ייסגרו מחשש להתפשטות נגיף הקורונה

החל מהבוקר רוב החנויות בצ'כיה ייסגרו, למעט מרכולים, בתי מרקחת ותחנות דלק, וזאת כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה - כך נמסר בהודעת הממשלה הצ'כית.

04:40 - הפיליפינים: אדם נוסף מת מנגיף הקורונה ביממה האחרונה

אדם נוסף מת הלילה מנגיף הקורונה בפיליפינים - כך לפי משרד הבריאות של המדינה. הדבר מביא את סך קורבנות הנגיף במדינה לשישה, זאת לאחר שהמדינה נכנסה לרמת הכוננות הגבוהה ביותר שלה. 64 בני אדם נדבקו בנגיף בפיליפינים וצווי הסגר הוחלו על תושבי הבירה, מנילה.

04:20 - ג'מייקה: המדינה הוכרזה כ"אזור אסון" עקב הקורונה

ג'מייקה הכריזה על שטח המדינה כ"אזור אסון" עקב התפשטות הקורונה בשטחה וחוסר יכולתה להכיל את הנגיף - כך אמר ראש ממשלת ג'מייקה, אנדרו הולנס. הולנס הוסיף כי ממשלתו בוחנת דרכים להביא מאה אחיות קובניות למדינה כדי שיעזרו בהתמודדות עם הנגיף. "אנו עושים ככל יכולתנו להכיל את התפשטות הנגיף", אמר הולנס בחשבון הטוויטר שלו. בג'מייקה נדבקו בנגיף שמונה אנשים עד כה.

מרכול מרוקן במדינת אוהיו, ארצות הברית (2020\03\14). רויטרס
מחשש למחסור באוכל, המרכולים במדינה מתרוקנים. מרכול במדינת אוהיו, ארצות הברית, אמש/רויטרס

03:50 - מקסיקו: 11 בני אדם נדבקו בקורונה ביום האחרון

26 בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה במקסיקו, 11 מתוכם ביום האחרון - כך דיווח הלילה (שבת) משרד הבריאות של המדינה.

03:43 - קוריאה הדרומית: 107 איש נדבקו בקורונה; מגמת הירידה נמשכת

107 בני אדם נדבקו ביממה האחרונה בנגיף הקורונה בקוריאה הדרומית - כך דיווח הלילה (שבת) משרד הבריאות של המדינה. הדבר מביא את מניין החולים במדינה ל-8,086, ובכך ממשיך את מגמת הירידה בהדבקת החולים במדינה, שכן אמש, דווח של 110 נדבקים חדשים בנגיף.

03:10 - בוליביה: שבעה בני אדם נדבקו בקורונה ביממה האחרונה

שבעה בני אדם נדבקו אמש בקורונה בבוליביה - כך לפי משרד הבריאות של המדינה. השבעה נדבקו בכתוצאה מהדבקה ב"תוך הקהילה", כלומר הדבקה שקרתה בשטח בוליביה, שכן הם לא שהו בחו"ל. סך הכל מניין הנדבקים בקורונה במדינה עומד על עשרה, כששלושת החולים הראשונים הם אזרחי המדינה ששהו בטיול בחו"ל.

03:03 - גואטמלה: נאסרה כניסת אמריקנים וקנדים מחשש לקורונה

גואטמלה אסרה הלילה כניסת זרים מארצות הברית וקנדה לשטחה - כך לפי נשיא המדינה, אלחנדרו ג'יאמטיי. ההחלטה באה על רקע התפשטות הנגיף בארצות הברית ובקנדה וכן ברקע אבחנת החולה הראשון במדינה המרכז אמריקנית.

02:52 - פנמה: 36 איש במדינה חלו בקורונה; תשעה ביממה האחרונה

36 איש נדבקו בנגיף הקורונה בפנמה - כך דיווח הלילה שר הבריאות של פנמה, רוסאריו טרנר. ביממה האחרונה נדבקו במדינה תשעה אנשים.

01:40 - מאוריטניה: אדם ראשון אובחן כחולה בנגיף הקורונה

אדם ראשון נדבק בנגיף הקורונה במאוריטניה שבצפון מערב יבשת אפריקה - כך נמסר ממשרד הבריאות של המדינה.

01:00 - הקורונה ממשיך להתפשט גם באפריקה; מקרה ראשון באסווטיני

מקרה הידבקות ראשון בנגיף הקורונה אובחן הלילה במדינה אסווטיני שבחלקה הדרומי של יבשת אפריקה - כך לפי משרד הבריאות של המדינה. החולה, אישה בת 33, חזרה מטיול בארצות הברית לפני כשבועיים, והיא כרגע שוהה בבידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully