וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד 250 קורבנות: מספר המתים מקורונה באיטליה בשיא יומי

למרות הסגר הכלל-ארצי, מניין הקורבנות החדשים הגיע לשיא ומספר החולים עלה ל-17,660. ארגון הבריאות העולמי אמר כי מוקד המגיפה עבר לאירופה, ספרד תכריז על מצב חירום

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

מניין הקורבנות מנגיף הקורונה באיטליה קפץ ביממה האחרונה ב-250 בני אדם נוספים ל-1,266. זאת עלייה של 25% בהשואה ליממה הקודמת, והעלייה היומית הגדולה ביותר מאז תחילת ההתפרצות.

על פי הנתונים המעודכנים של סוכנות ההגנה האזרחית, מספר החולים במדינה האירופית שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהנגיף עלה ל-17,660 מ-15,113 יום קודם לכן. 1,439 מהחולים כבר החלימו, בעוד ש-1,328 מאושפזים בטיפול נמרץ.

פרט לסין, מספר הקורבנות באיטליה הוא הגבוה ביותר בעולם. בשלב זה, גם הצעדים הדרקוניים שנקטה הממשלה, כמו סגר על כל המדינה וסגירת כל בתי העסק ומוסדות הלימוד, לא מצליחים לבלום את קצב התפשטות הווירוס, שהתגלה בסין בדצמבר.

הערב אמר ארגון הבריאות העולמי כי אירופה עתה היא "מוקד" המגיפה, והוא הפציר במדינות לנקוט צעדים אגרסיביים, לגייס את הקהילה ולהרחיק אנשים אלו אלו כדי להציל חיים. "אל תתנו לאש הזאת פשוט לבעור", הזהיר יו"ר הארגון. טדרוס אמר כי חציית סף 5,000 הקורבנות מנגיף הקורונה ברחבי העולם הוא "ציון דרך טראגי".

עובדים מחטאים את הרחובות הסמוכים לתחנה המרכזית של מילאנו, איטליה. 13 במרץ, 2020.. רויטרס
עובדים מחטאים רחובות במילאנו, היום/רויטרס

הלילה ייכנס לתוקף הצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, האוסר על הגעת אזרחים מ-26 מדינות באירופה, שנתקל בזעם ובבלבול מאז שהכריז עליו.

פרט לאיטליה, שורת מדינות דיווחו על עלייה משמעותית במספר הקורבנות והחולים. ספרד, המוקד הקשה ביותר ביבשת אחרי איטליה, דיווחה על עלייה של 50% במספר הקורבנות, ל-120. מספר הנדבקים עלה ל-4,200 וראש הממשלה פדרו סנצ'ס אמר כי החל ממחר ייכנס לתוקף מצב חירום שיימשך שבועיים לפחות.

"הממשלה תגייס את כל משאבי המדינה כדי להגן טוב יותר על כל האזרחים", אמר ראש ממשלת ספרד. מצב החירום יאפשר להגביל את תנועת האזרחים, להורות על פינויים, לאסור על גישה לכמה מקומות ולהתערב בתעשייה למשך עד 15 ימים. "הניצחון תלוי בכל אחד מאיתנו", אמר ראש הממשלה הסוציאליסטי. "להיות גיבור זה גם לשטוף ידיים ולהישאר בבית".

כמה מדינות ביבשת הציבו פיקוח בגבולות, בתגובה להתפשטות המהירה של הווירוס. בצרפת נרשמו 2,860 מקרים, גרמניה עם 2,369 ובבריטניה 798. ממשלת צרפת הודיעה על איסור התקהלות של יותר ממאה איש, ופריז תסגור עד להודעה חדשה את מוזיאון הלובר ומגדל אייפל. בנוסף לכך, צרפת, כמו בלגיה, שוויץ וחלקים מגרמניה הודיעו על סגירת בתי הספר.

צ'כיה אוסרת על כניסת אזרחים זרים למדינה, פרט לתושבי קבע, ועל יציאתם של מרבית אזרחיה. סלובקיה השכנה נקטה צעדים דומים.

אוסטריה סגרה שלושה מעברי גבול עם איטליה בפני כל האזרחים הזרים, פרט למי שיש אישורים רפואיים בני ארבעה ימים. לא הוטלו מגבלות על אזרחי המדינה. הונגריה סגרה את מעברי הגבול שלה עם אוסטריה ועם סלובניה, אחרי שהכריזה על מצב חירום.

מכה כלכלית

במחוז לומברדיה שבצפון המדינה, מוקד ההשתוללות של הנגיף, דורשים להחמיר עוד יותר את המגבלות ולסגור מפעלים ומשרדים ואמצעי התחבורה. ראש שירותי הבריאות של המחוז, המקיף את העיר מילאנו, אמר כי הצעדים הנוכחיים לא מספיקים עבור המחוז ששלושה רבעים מכלל הקורבנות היו בשטחו. "אנחנו מבקשים שלומברדיה תהיה חריגה", אמר לערוץ 3 RAI. "אם אנחנו יכולים להתנגד לפחות למשך שמונה ימים לפחות, אולי נראה תפנית בעניינים".

לא ברור אם ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה יסכים להרחיב את העוצר על מוקד התעשייה של המדינה, בזמן שהולך וגובר החשש בקרב הממשלה מפני הצלקות ארוכות הטווח של המגיפה על הכלכלה השברירית של המדינה.

אישה עם מסיכת מיגון על אופנוע ביום הרביעי בהסגר בנאפולי שבאיטליה בשל התפרצות נגיף הקורונה. 13 במרץ 2020.. רויטרס
רחובות שוממים. נאפולי, היום/רויטרס

חברות מסוימות, כמו יצרנית הרכב פיאט-קרייזלר, החליטו לסגור חלק מפעילותן, ואילו יצרנית הבלמים "ברמבו" הודיעה היום כי תפסיק זמנית את הפעילות בכל ארבעת המפעלים שלה באיטליה.

"יש לנו שתי מטרות היום: לטפל בחולים ולמנוע זיהומים, ולדאוג לכלכלה שלנו", אמר שר החוץ לואיג'י די מאיו. הוא דיבר באירוע הוקרה לסין על כך ששלח לאיטליה 31 טונות של ציוד רפואי, כולל מסכות ומשאפים, וכן צוות רופאים. "איטליה לא לבד", אמר די מאיו. "סין קמה על רגליה ובקרוב גם אנחנו נשוב לעמוד על הרגליים".

איטלקי שנתקע עם אחותו המתה בהסגר בבית: "נטשו אותנו"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

שיעור התמותה באיטליה, 7% מכלל החולים בנגיף המדבק מאוד, גבוה בהרבה מזה של מרבית המדינות האחרות. רשויות הבריאות באיטליה מייחסות זאת בעיקר לאוכלוסייה המבוגרת, כשמרבית הקורבנות הם בני יותר מ -80, שהיו עם בעיות בריאותיות.

עם זאת, עלו גם הסברים אחרים. אילריה קפואה, מומחית לווירוסים מאוניברסיטת פלורידה, אמרה השבוע כי ייתכן שחולים רבים מתים בגלל זיהומים אחרים מחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה השוכנים בבתי חולים באיטליה.

גורם נוסף יכול המחסור במיטות ביחידות לטיפול נמרץ בלומברדיה. משרד הבריאות אמר כי הוא יכול להגדיל במהירות את מספר היחידות ב-50% בפריסה ארצית, אולם גורם במשרד אמר היום לסוכנות הידיעות רויטרס כי "ייתכן שזה לא יספיק באזורים כמו לומברדיה אם לא נוכל לעצור את ההדבקה".

ג'וזפה רמוצי, ראש המכון הפרמקולוגי של מריו נגרי, אמר לעיתון קוריירה דלה סרה כי אנשים "מפחדים" יותר ויותר להגיע לבתי החולים, והם אינם מתקשרים לשירותי החירום עד שהם בקושי יכולים לנשום.

אכזבה מאירופה

איטליה התאכזבה מהתגובה של כמה מבעלות בריתה הקרובות ביותר, אחרי שמדינות האיחוד האירופי סירבו מוקדם יותר החודש לבקשותיה לעזרה בעת שאגרו מסיכות פנים וציוד רפואי אחר עבור אזרחיהן. ברומא הביעו חוסר שביעות רצון גם מאוסטריה ומסלובניה, שהגבילו משמעותית את התנועה בכבישים חוצי הגבולות, מה שהוביל לפקקי ענק ולבלבול רב.

ארבעה אוטובוסים שהובילו אזרחים אוקראינים שניסו להגיע מאיטליה בחזרה לארצם נדחו בגבול סלובניה.

"אנחנו לא יכולים להמשיך במסע שלנו. יש לנו ילדים, אנחנו עייפים ואנחנו לא יכולים להמשיך," אמרה אישה נסערת, שלא מסרה את שמה. "אם יקרה משהו, אנחנו רוצים למות בבתים שלנו, בארצנו", אמר אזרח אוקראיני לידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully