וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום בידוד ביתי: בנט הורה להקים שלושה מתקני החלמה לחולי קורונה

13.3.2020 / 17:00

שר הביטחון הכריז על עליית מדרגה בהיערכות משרדו להתפשטות הנגיף, והנחה את מערכת הביטחון להכין באופן מיידי שלושה מתחמים בצפון, במרכז ובדרום לשהיית נדבקים. זאת, ברקע התנגדותו של בנט לאשפוז ביתי

עריכה: אסף דרורי

שר הביטחון נפתלי בנט הורה היום (שישי) למערכת הביטחון להקים שלושה מתקני החלמה לחולי נגיף הקורונה, כתחלופה לבידוד ביתי. זאת, בתום התייעצות עם משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי. על מערכת הביטחון להכין באופן מיידי את שלושת המתקנים שייפתחו בצפון, בדרום ומרכז הארץ וייערכו לקליטת נדבקים כבר בימים הקרובים.

לדברי השר, "כרגע בישראל יש קצת פחות מ-130 נשאים ידועים, הבעיה היא שאנחנו לא יודעים כמה יש שהם לא ידועים. יכול להיות עוד מאה כאלה, 500 או אלף. הנגיף מכפיל את כמות הנדבקים כל ארבעה, חמישה ימים. אנחנו נערכים לשלב הבא, ומקווים שלא יקרה, אבל בסבירות לא מבוטלת יכול לקרות שזו הדבקה רחבה".

שר הביטחון, נפתלי בנט, במהלך ביקורו בתרגיל פיקוד העורף שעסק בתרחיש של עומס על מערכת הבריאות בעקבות נגיף הקורונה 8 במרץ 2020. תקשורת שר הביטחון., אתר רשמי
מתנגד לבידוד ביתי. בנט/אתר רשמי, תקשורת שר הביטחון.

"אני התנגדתי לאשפוז ביתי", הסביר השר. "זה לא שבועיים, מי שנושא את הניף צריך להיות חמישה שבועות בבית, בבידוד מוחלט עד שהנגיף חולף. הבעיה היא שאתה מדביק את כל המשפחה. הניסיון הסיני והדרום הקוריאני מלמד שאשפוז ביתי מדביק את כולם". בנט אמר כי המטרה הלאומית בשלב זה היא להוריד את מספר הנדבקים לטווח הארוך, ולמנוע מצב בו מערכת הבריאות תתקשה להכיל את היקף הנדבקים כפי שקרה באיטליה. "המהלך הוא מהלך צופה פני עתיד. מערכת הבריאות תשלח אותם למתקנים. אם תיבדק ותמצא כבעל תסמינים קלים אתה תופנה למרכזי הבידוד השיתופיים".

בעיה נוספת לעיני בנט באשפוז הביתי היא הלוגיסטיקה. "דמיינו לכם 600 נשאים, זה חלום בלהות לוגיסטי. הם צריכים לעבור פעמיים ביום בדיקה נקייה כדי לשחרר אותם. אני מאוד מתנגד לזה", הדגיש. לדבריו, במערכת הביטחון סורקים אחר אתרים להקמת המתקנים, בהם מבני האגודה למען החייל ואכסניות שיכילו אלף איש, עם אפשרות ל-3,000.

חיילי משמר הגבול ממוגנים נגד נגיף הקורונה  במחסום עין יעל בקרבת גן החיות התנכי בירושלים 11 במרץ, 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, אתר רשמי
חיילי מג"ב במחסום יעל/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש 90

השר הוסיף כי המחסומים ברצועת עזה סגורים, בית לחם בסגר מלא והמדיניות באיו"ש נבחנת מדי יום. "הרוב המוחץ של החולים מגיע מבית לחם, אבל פועלים מתחת לגיל 50 ימשיכו להיכנס, המגע בין פועלים לא אינטנסיבי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully