וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפשטות הקורונה: מניין החולים בישראל עלה ל-143, שלושה במצב קשה

בועז אפרת, דנה ירקצי, דניאל דולב, אלי אשכנזי, אמיר בוחבוט, יקי אדמקר, יואב איתיאל וסוכנויות ידיעות

13.3.2020 / 22:17

במשרדי הממשלה בוחנים את הרחבת המגבלות הציבוריות, הכוללת צמצום משמעותי של הפעילות במשק והשבתת גני הילדים. מניין החולים בישראל זינק בתוך יממה ב-34 ועומד כעת על 143. טראמפ כינס מסיבת עיתונאים והכריז על מצב חירום לאומי. עדכונים שוטפים

עריכה: עמית שמחה

התפשטות נגיף הקורונה בישראל ממשיכה להתרחב גם היום (שישי) עם עלייה של 34 חולים תוך יממה, ומניין הנדבקים עלה ל-143 בני אדם. בין הנדבקים שלושה במצב קשה, ששניים מהם מאושפזים בבית החולים שיבא וחולה נוסף באיכילוב. 132 נוספים באורח קל ושמונה בינוני. במסגרת המאבק בנגיף, במשרדי הממשלה בוחנים צעדים נוספים הכוללים צמצום משמעותי של הפעילות במשק. בין המגבלות שנשקלות סגירת מקומות עבודה, ביטול התחבורה הציבורית והשבתת גני הילדים.

אלפי בתי ספר לא נפתחו היום, זאת בשל הנחיות משרד הבריאות למניעת התפשטות הנגיף. אולם, למרות החרגת הגנים, עיריות ראשון לציון, יבנה ומבשרת ציון הודיעו כי הן משביתות את גני הילדים גם כן. 2,479 אנשי צוות רפואי נמצאים בבידוד, בהם 949 רופאים ו-635 אחיות.

משרד הבריאות עדכן כי ארבעה בני משפחה מאזור המרכז חלו בנגיף, וכן פרסם את מסלולי החולים האחרונים, בהם תיירת מארצות הברית המאושפזת בפוריה ודוקטורנטית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בין המקומות בהם ביקרו נמצאים מלונות, כנסיות ומסעדות ברחבי הארץ. בית החולים הדסה עין כרם מסר כי אחת החולות שהתה במחלקת הילדים ובעקבות כך הצוות שטיפל בקרובת המשפחה של החולה הוכנסו לבידוד.

אנשים עם מסכות להגנה מפני נגיף הקורונה במקדש במומבאי, הודו. 13 במרץ, 2020. רויטרס
אנשים חובשים מסכות במקדש במומביי, הודו/רויטרס

22:30 - ארה"ב: עליות שערים בוול סטריט לאחר הכרזת טראמפ

עליות שערים חדות נרשמו בוול סטריט. מדדי הדאו ג'ונס והנאסד"ק עלו ביותר מ-9%, לאחר נפילות בימים האחרונים. זאת לאחר שנשיא ארצות הברית הכריז על מצב חירום לאומי בשל התפרצות נגיף הקורונה.

22:17 - מצרים: אובחנו 13 מקרים חדשים של הנגיף

משרד הבריאות במצרים מסר כי אובחנו 13 מקרים חדשים של נגיף הקורונה במדינה, מה שהעלה את מספר הנדבקים ל-93. עוד נמסר כי בין המקרים החדשים ישנם שמונה אזרחים זרים.

21:39 - טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי בשל התפרצות הנגיף

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי בשל התפרצות נגיף הקורונה במדינה. "נקצה תקציב של 50 מיליארד דולר למדינות הברית כדי להילחם בנגיף", אמר הנשיא טראמפ. "אנחנו רוצים לוודא שאלו שזקוקים לבדיקה יוכלו לעשות זאת במהירות ובקלות - אני מצפה שכחצי מיליון בדיקות יהיו זמינות כבר בתחילת שבוע הבא".

21:10 - פולין תאסור על כניסת תיירים למדינה

ראש ממשלת פולין מתאוש מורביצקי אמר כי מדינתו אוסרת על כניסת תיירים בשל התפרצות נגיף הקורונה. עוד אמר מורביצקי כי כל השבים מחו"ל יחוייבו בבידוד של 14 יום.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת העיתונאים בה הכריז על מצב חירום בבית הלבן. 13 במרץ 2020.. רויטרס
נשיא ארצות הברית טראמפ במסיבת העיתונאים, הערב/רויטרס

20:22 - צרפת: מניין הקורבנות מהנגיף עלה ל-79

18 מקרי מוות נוספים מנגיף הקורונה זוהו בצרפת, מה שהעלה את מספר הקורבנות במדינה ל-79 - כך מסרו הרשויות במדינה. עוד נמסר כי מספר הנדבקים הכולל במדינה עלה ל-3,661.

20:19 - 671 מקרים חדשים של הנגיף אובחנו בגרמניה

671 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו בגרמניה, מה שהעלה את מספר הנדבקים במדינה ל-3,062 - כך מסר המכון למחלות זיהומיות בגרמניה. עוד נמסר כי עד כה חמישה בני אדם מתו כתוצאה מהנגיף במדינה.

20:10 - משרדי הממשלה בוחנים תרחישים לצמצום פעילות המשק

בשעה זו מתקיימים דיונים בין משרדי הממשלה והפורום הכלכלי, הכולל את בנק ישראל ומשרד האוצר, בהם נבחנים שורה של תרחישים לצמצום משמעותי של הפעילות במשק. בין הצעדים שנבחנים סגירת התחבורה הציבורית וגני הילדים, וצמצום משמעותי של הפעילות במשק כולל סגירת מקומות העבודה ומעבר של עובדים לבית.

על פי גורמים באוצר, הרבה נמצא על שולחן. מחר יתקיים דיון נוסף אחרי עבודת מטה של משרד האוצר ומשרד הכלכלה ואז תתקבל החלטה. עוד בוחנים גם את השבתת מערכת החינוך כולה. המשמעות הכלכלית למשק היא 200 מיליון שקל ליום, אם אחד ההורים נשאר בבית.

יום הרביעי בהסגר ברומא שבאיטליה בשל התפרצות נגיף הקורונה. 13 במרץ 2020.. רויטרס
בניינים ברומא ביום נוסף בהסגר על העיר/רויטרס

20:05 - חשש לעשרות מקרים נוספים של קורונה בארץ

לאחר שמניין הנדבקים מנגיף הקורונה עלה ל-143, עולה חשש לעשרות מקרי קורונה נוספים שצפויים להתגלות במהלך הלילה.

19:55 - הודו: זוהה מקרה המוות השני במדינה כתוצאה מהנגיף

מקרה מוות נוסף מנגיף הקורונה זוהה בהודו ומעלה לשניים את מספר הקורבנות מהנגיף במדינה - כך מסר משרד הבריאות במדינה.

19:13 - איטליה: 250 קורבנות מנגיף הקורונה זוהו ביממה האחרונה

250 קורבנות נוספים מנגיף הקורונה זוהה באיטליה ביממה האחרונה - כך מסרו הערב (שישי) הרשויות במדינה. עם המתים החדשים מספר הקורבנות מהנגיף במדינה עלה ל-1,266.

19:02 - ארה"ב: מספר הנדבקים במדינה עלה ל-1,678

414 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו בארצות הברית, מה שהעלה את מספר הנדבקים במדינה ל-1,678 - כך מסר הערב (שישי) המרכז למניעת ובקרת מחלות במדינה. עוד נמסר כי זוהו גם חמישה מקרים מוות נוספים שהעלו את מספר הקורבנות ל-41.

יום הרביעי בהסגר בנאפולי שבאיטליה בשל התפרצות נגיף הקורונה. 13 במרץ 2020.. רויטרס
יום רביעי להסגר על העיר נאפולי באיטליה/רויטרס

18:43 - מניין הנדבקים בישראל עלה ל-143

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה עלה ל-143 בני אדם - כך מסר משרד הבריאות. על פי ההודעה, ישנם 132 חולים במצב קל, שמונה במצב בינוני ושלושה במצב קשה.

18:35 - רה"מ קנדה: אין לי תסמינים של נגיף הקורונה

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו אמר כי אין לו תסמינים של נגיף הקורונה וכי הוא מרגיש טוב. זאת לאחר שאשתו סופי אובחנה כחולה בנגיף.

18:28 - ארגון הבריאות העולמי: אירופה הפכה למוקד הנגיף

יו"ר ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום גברהיסוס אמר כי אירופה הפכה למוקד של נגיף הקורונה. עוד אמר יו"ר הארגון כי הכספים שמתקבלים למאבק בנגיף ישמשו לתגובה אליו ולקניית ציוד ואספקה.

18:20 - מספר הנדבקים ביוון עלה ל-190, קניונים ובתי קפה יסגרו

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה ביוון עלה ל-190 - כך מסרו הערב (שישי) רשויות הבריאות במדינה. עוד נמסר כי קניונים, בתי קפה וברים יסגרו כחלק מהמאבק בהתפשטות הנגיף במדינה.

18:04 - מוזיאון הלובר בצרפת ייסגר עד להודעה חדשה

מוזיאון הלובר בפריז שבצרפת אמר כי הוא ייסגר מהערב עד להודעה חדשה עקב התפרצות נגיף הקורונה. זאת לאחר שממשלת צרפת אסרה על התקהלויות של יותר ממאה איש.

אישה הולכת עם מסכת מיגון בלונדון בשל חשש מנגיף הקורונה. 13 במרץ 2020.. רויטרס
אישה עם מסיכת מיגון ברחובות לונדון/רויטרס

17:47 - שני מקרים ראשונים של הנגיף אובחנו בונצואלה

שני מקרים ראשונים של נגיף הקורונה אובחנו בונצואלה - כך אמר סגן הנשיא דלסי רודריגז. עוד אמר רודריגז כי המדינה השהתה את הלימודים בבתי הספר הציבוריים והפרטיים בשל ההודעה.

17:28 - דיווח: טראמפ יצהיר על מצב חירום לאומי בשל הנגיף

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יצהיר על מצב חירום לאומי על נגיף הקורונה - כך מסר דווח באתר בלומברג. גורם המעורב בפרטים אמר כי טראמפ יעשה זאת כדי לספק עוד סיוע פדרלי.

17:25 - ספרד: הממשלה תכריז מחר על מצב חירום למאבק בנגיף

ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס אמר כי ישיבת קבינט מיוחדת תתכנס מחר כדי להכריז רשמית על מצב חירום למאבק בהתפרצות נגיף הקורונה. עוד אמר סנצ'ס כי מספר הנדבקים במדינה יכול להגיע ל-10 אלף בני אדם כבר בשבוע הבא.

17:14 - הדסה עין כרם: חולה בנגיף ביקרה בביה"ח, הצוות בבידוד

בית החולים הדסה עין כרם מסר כי מסתבר שחולה בנגיף הקורונה שהתה לפני כשמונה ימים במחלקת הילדים כמלווה לילדה ממשפחתה, ולכן 15 אנשי צוות שטיפלו בקרובת משפחתה של חולת הקורונה הוכנסו לבידוד ביתי. עוד נמסר כי בית החולים קיבל על כך דיווח מהמעבדה של משרד הבריאות וביצע מיידית תוך שעה, חקירה אפידמיולוגית עם שחזור של כל צעדיה ומגעיה בבית החולים.

ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס במסיבת עיתונאים במדריד בשל נגיף הקורונה. 10 במרץ 2020.. רויטרס
ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס במסיבת עיתונאים/רויטרס

17:05 - נתניהו: ניאבק בקורונה בכל האמצעים

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא ימשיך להיאבק בהתפשטות מגפת הקורונה בכל האמצעים הדרושים. "סיימתי כעת רצף דיונים ממושכים בנושא התפשטות נגיף הקורונה.", אמר נתניהו. "עם כניסת השבת אני שולח חיבוק חם (וירטואלי כמובן) לכל אנשי מערכת הבריאות שמתייצבים בקו הראשון של המאבק בנגיף ולכל אזרחי ישראל".

17:00 - בנט: נקים 3 מתקני החלמה כתחלופה לבידוד ביתי

שר הביטחון נפתלי בנט הורה למערכת הביטחון להקים שלושה מתקני החלמה לחולי נגיף הקורונה, כתחלופה לבידוד ביתי. זאת, בתום התייעצות עם משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי. על מערכת הביטחון להכין באופן מיידי את שלושת המתקנים שייפתחו בצפון, בדרום ומרכז הארץ וייערכו לקליטת נדבקים כבר בימים הקרובים.

16:36 - דיווח: נשיא ברזיל בולסנארו אובחן כחולה בנגיף

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו אובחן כחולה בנגיף הקורונה - כך דווח בכלי התקשורת במדינה. זאת לאחר שבמהלך הלילה קרא הנשיא לביטול ירידי הרחוב ואמר כי הוא מחכה לתוצאות הבדיקות שלו לאחר שהדובר שלו אובחן כחולה. בשבוע שעבר נפגש בולסנארו עם נשיא ארצות הברית דולנד טראמפ.

16:20 - אותר חולה נוסף בארץ, מניין הנדבקים עלה ל-127

משרד הבריאות הודיע כי אובחן החולה ה-127 בנגיף הקורונה בארץ. החולה הוא גבר בשנות ה-30 לחייו מירושלים שבא במגע עם חולה שאובחן. החולה שהה ישיבה תיכונית מקור חיים שבכפר עציון, בבית הספר ראשית בירושלים ובכמה מקומות כולל אוטובוסים ורכבות באזור ירושלים וצומת שילת. מוקדם יותר הודיע משרד הבריאות כי אובחנו גם החולים ה-125 ו-126.

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו מנופף לתומכיו במהלך חגיגת חג המולד בברזיליה 19 בדצמבר 2019. AP
נשיא ברזיל בולסנארו בחגיגת חג המולד/AP

16:12 - מניין הנדבקים בנגיף בבריטניה עלה ל-798

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה עלה ביממה האחרונה בבריטניה ל-798 בני אדם - כך מסרו רשויות הבריאות במדינה. על פי ההודעה, זאת עלייה של 35% במספר הנדבקים בנגיף.

16:03 - החולה ה-21 בנגיף הקורונה החלים ושוחרר לביתו

בית החולים רמב"ם הודיע כי החולה ה-21 בנגיף הקורונה, גבר בן 32 מאזור חוף הכרמל, הבריא ושוחרר הבוקר לביתו.

16:00 - משרד הבריאות פרסם את מסלולם של חולים 119-122

משרד הבריאות פרסם היום את המסלולים החולים 119 עד 122 בנגיף הקורונה בארץ. חולה 118, ילדה בת 12 ממרכז הארץ. היא שעתה מהראשון ועד החמישי במרץ, וגם בשמיני במרץ, בנסיעה בקו 1 של חברת קווים בשעה 07:30 מתחנת ניצן-גבי אשכנזי ועד לבית ספר "אורות" באור יהודה. בנוסף שהתה גם בשוהם ובבית כנסת באור יהודה. חולה 120, נער בן 15 גם הוא מאור יהודה, שהה מספר פעמים בבית הכנסת יוסף חיים בנווה מונסון. שני בתי הספר בהם לומדים החולים הוכנסו לבידוד.

החולה ה-121 היא נערה בת 17 ממרכז הארץ, היא לומדת באולפנת צפריה בכיתה יב' והייתה שם עד הרביעי במרץ. בנוסף לכך, היא שהתה בשביעי במרץ בביץ כנסת יוסף חכם בנוה מונסון ובמרפאה של כללית ברחוב יהודה סעדון באור יהודה. החולה ה-122, ילד בן חמש מאור יהודה, לומד בגן דקל ברחוב דגניה ושהה בו עד השמיני במרץ. בנוסף לכך, הוא שהה גם בבית הכנסת יוסף חכם ובבית הכנסת אוהל אבנר באור יהודה.

15:52 - מניין הנדבקים מהנגיף בפיליפינים עלה ל-64

12 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו בפיליפינים - כך נמסר היום (שישי) מהרשויות במדינה. עם אבחון החולים החודשים מספר הנדבקים בנגיף במדינה עלה ל-64.

14:30 - צרפת תאסור על התקהלויות של יותר ממאה איש

התקהלויות של יותר ממאה אנשים ייאסרו בצרפת - כך הודיע ראש הממשלה אדוארד פיליפ. זאת, במטרה לבלום את התפשטות נגיף הקורונה במדינה.

14:00 - צה"ל: חולה 95 הוא קצין המשרת בקריה

צה"ל הודיע כי חולה מספר 95 הוא קצין המשרת בקריה, ופרסם כי ב-1 למרץ שהה בחנות "כוורת" שבבסיס בין השעות 13:50-13:30.

13:58 - אתיופיה: מקרה ראשון של הידבקות בנגיף הקורונה

מקרה ראשון של הידבקות בנגיף הקורונה זוהה באתיופיה - כך מסרו היום רשויות הבריאות במדינה. ראש עיריית אדיס אבבה, טקלה אומה באנטי, אמר החולה הוא אזרח יפן שביקר במדינה. לאור המצב הורה אומה באנטי לציבור "להימנע ממפגשים ומלחיצות ידיים".

תלמידים חובשים מסכות מגן בשל התפשטות הקורונה, בטקס סיום הלימודים בחטיבת הביניים באוסאקה, מערב יפן. 13 במרץ, 2020. רויטרס
תלמידים חובשים מסכות מגן בשל התפשטות הקורונה ביפן/רויטרס

13:42 - ישיבת הממשלה בנושא נגיף הקורונה תיערך בוידאו

בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע מזכיר הממשלה לשרים כי ישיבת הממשלה שתיערך ביום ראשון הקרוב תתנהל באמצעות שיחת וידאו. הישיבה תעסוק בנושא נגיף הקורונה, ולצורכה יוקמו שבעה מוקדים בירושלים ובתל אביב, בהם יותקנו האמצעים הטכנולוגיים, ואליהם יגיעו השרים ביום ראשון. נתניהו ינהל את הישיבה מלשכתו בירושלים.

13:20 - מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בבלארוס עלה ל-27

שישה בני אדם נוספים נדבקו בנגיף הקורונה בבלארוס - כך הודיע משרד הבריאות במדינה. בכך, עלה מספר הנדבקים בבלארוס ל-27 בני אדם. עד כה לא דווחו מקרי מוות מהווירוס במדינה. רשמו 27 אנשים שנדבקו בווירוס הקורונוס, שישה יותר מיום לפני כן, כך אמר משרד הבריאות בתדרוך טלוויזיוני ביום שישי.

ילדה במסכה כשברקע מטוס נוחת בבייג'ינג. 13 במרץ, 2020. רויטרס
ילדה חובשת מסכה להגנה מפני וירוס הקורונה בבייג'ינג/רויטרס

13:15 - מניין המתים מנגיף הקורונה באיראן עלה ל-514; 11,364 נדבקו

מניין המתים מנגיף הקורונה באיראן עלה ב-85 ועומד כעת על 514 בני אדם - כך מסר גורם במשרד הבריאות במדינה. עוד נמסר כי מספר הנדבקים באיראן עלה ביותר מ-1,000 בני אדם ביממה האחרונה, ועומד כעת על 11,364.

12:15 - רשות האוכלוסין וההגירה: 191,243 זרים עזבו בשבועיים האחרונים

רשות האוכלוסין וההגירה אמרה כי בשבועיים האחרונים עזבו את ישראל 191,243 זרים, מתוכם 13,309 ביממה האחרונה. מאז כניסת ההחלטה האחרונה לתוקפה ביום שישי לפני כשבוע, סורבה כניסתם לישראל בכלל המעברים (נתב"ג, רמון, טאבה, רבין) של מעל 500 זרים העומדים בתנאי איסור הכניסה. במקביל, נכנסו לארץ בשבועיים האחרונים נכנסו 216,843 ישראלים .

12:10 - נציבות שירות המדינה אוסרת על עובדיה להביא את ילדיהם לעבודה

נציבות שירות המדינה הפיצה מכתב לעובדיה בו אסרה עליהם להביא את ילדיהם לעבודה. "מתוך דאגה לשמור על בריאות העובדים, ילדי העובדים והציבור כולו, ומתוך הבנה כי משרדי הממשלה אינם
בטוחים יותר ממוסדות החינוך, חל איסור להבאת ילדים לעבודה ובמיוחד בעת הרגישה הזאת". בנוסף, ייבחן צמצום של מתן שירותים ממשלתיים שאינם חיוניים. גם בשירותים שימשיכו להינתן, נציבות שירות המדינה מורה למשרדים לווסת את קבלת הקהל ולהעדיף ככל האפשר שירותים דיגיטליים על פני קבלת קהל פרונטלית

12:08 - איראן: שני חברי הקהילה היהודית מתו מנגיף הקורונה

שני חברי הקהילה היהודית באיראן מתו ביממה האחרונה לאחר שאובחנו כחולים בנגיף הקורונה - כך אישר גורם בקהילה היהודית לעיתונאי ישראל רוזנר מהעיתון החרדי "יתד נאמן". מדובר בשני המתים הראשונים בקהילה מאז פרץ הנגיף באיראן. הגורם הוסיף כי "בשלב זה, לא ידוע אם יאפשרו להם להביא את המתים לקבורה יהודית".

עובד שדה תעופה מרסס חומר חיטוי על מזוודות הנוסעים בטרמינל הבינלאומי של שדה תעופה Soekarno-Hatta ליד ג'קרטה, אינדונזיה. 13 במרץ, 2020. רויטרס
ריסוס חומר חיטוי על מזוודות הנוסעים בשדה תעופה באינדונזיה/רויטרס

12:07 - משרד הבריאות פרסם את מסלול חולים מספר 123 ו-124

משרד הבריאות פרסם את מסלול החולים 123 ו-124:

*חולה מספר 123, תושב צפון הארץ שחזר מארצות הברית.
טיסת הלוך:
25.2 : טיסה PS782 מנתבג לקייב. המראה 01:00
25.2 : טיסה PS231 מקייב לניו יורק. המראה 09:50.
טיסת חזור:
4.3 : טיסה PS232 מניו יורק לקייב. המראה 23:30
4.3 :טיסה PS777 מקייב לת"א. המראה 19:15
6.3 : 11:30-13:00 סופר ברקול, צפת.
7.3 : 10:00-12:30 בית הכנסת שבט אחים, שכ' כנען, צפת
7.3: 21:00-21:30 סופר פארם בשערי העיר, צפת.
8.3: 07:30-16:00 מעון יום של חבד של נורית קרומבי, צפת.
8.3: 18:00-18:45 ניחום אבלים משפ' הלל, מושב עלמה.
9.3: 07:30-16:00 מעון יום של חבד של נורית קרומבי, צפת.

*חולה מספר 124, תושב מרכז הארץ בשנות ה-40 לחייו, חזר מחופשת סקי באוסטריה.
טיסות הלוך:
29.2: 6:15 טיסה מתל אביב לווינה בחברת אוסטריאן-איירליינס 05860
29.2 : 9:45 טיסה מווינה לאינסבורק בחברת אוסטריאן-איירליינס 05903
טיסות חזור:
6.3 : 8:15 טיסה מאיסנבורק לווינה בחברת אוסטריאן איירליינס 05916
6.3 : 10:25 טיסה מוינה תל אביב בחברת אוסטריאן איירליינס 05857. נחיתה בנתב"ג בשעה 14:55 - מחזרתו נמצא בבידוד ביתי.

12:05 - נתניהו הנחה את כחלון לטפל בהשלכות סגירת מוסדות הלימוד על ציבור המורים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את שר האוצר משה כחלון לטפל בהשלכות של סגירת מוסדות הלימוד על ציבור עובדי ההוראה. ביום ראשון יפגשו מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, הממונה על השכר קובי בר נתן והממונה על התקציבים שאול מרידור, עם נציגי ארגוני המורים להבהיר את הנושא.

חיטוי אוטובוס מפני נגיף הקורונה בניו דלהי, הודו. 13 במרץ, 2020. רויטרס
חיטוי אוטובוסים מפני נגיף הקורונה בניו דלהי, הודו/רויטרס

12:00 - משרד הבריאות: חולים 119, 120, 121 ו-122 הם ילדים מאותה משפחה

משרד הבריאות הודיע היום כי חולים 119, 120, 121 ו-122 הם ילדים בגילאי 6-18 מאותה משפחה באזור המרכז, שבאו במגע עם חולה ידוע.

11:32 - משרד הבריאות פרסם את מסלולי החולים 115, 116, 117 ו-118

משרד הבריאות פרסם את מסלולי החולים 115, 115, 117 ו-118.

*חולה מספר 115, תושבת מרכז הארץ בשנות ה-20 לחייה שחזרה ממילאנו.
8.3: 7:00 טיסה ממילאנו לתל אביב של חברת איזיג'ט EJO256, נחתה בנתב"ג 12:00 - מאז הגעתה נמצאת בבידוד ביתי.

*חולים 116 ו-117, תושבי מרכז הארץ בשנות ה-70 לחייהם, חזרו מטיול מאורגן במצרים.
25.2 : 9:00: טיסה מתל אביב לקהיר בחברת איזי-ג'ט UD054
5.3: 11:00: טיסה מקהיר לתל אביב בחברת איזי-ג'ט UD054

*חולה מספר 118, תושב ירושלים בשנות ה-70 לחייו שחזר מארצות הברית, שם בא במגע עם חולה מאומת, דרך לונדון.
הלוך: 26.2: טיסת בריטיש אירוויז 162 מתל אביב ללונדון המראה בשעה 06:20. משם טיסת המשך לניו יורק.
חזור: 8.3: בשעה 19:30 טיסה של חברת בריטיש אירוויז 112 מניו יורק ללונדון, נחיתה ב9.3 בשעה 06:25.
9.3: טיסה מלונדון לתל אביב בטיסה של חברת בריטיש אירוויז מספר 165 בשעה 08:05, נחיתה ב 9.3 בשעה 14:50 - משם נסע לביתו ונכנס לבידוד.

תלמידים חובשים מסכות מגן בשל התפשטות הקורונה, בטקס סיום הלימודים בחטיבת הביניים באוסאקה, מערב יפן. 13 במרץ, 2020. רויטרס
תלמידים חובשים מסכות הגנה בטקס סיום בבית ספר ביפן/רויטרס

11:30 - משרד הבריאות פרסם את מסלולי החולים 111,112,113 ו-114

משרד הבריאות פרסם את מסלולי החולים 111,112,113 ו-114:

*חולים 111 ו-112, תושבי מרכז הארץ בשנות ה-70 לחייהם, חזרו מטיול מאורגן במצרים.
טיסה ב-5/3 מקהיר לנתב"ג בחברת אייר סיני, מספרה 4D 054, המראה ב- 08:55, נחיתה בארץ ב-10:15. 5/3 : היו בסופר סל דיל ברחוב הלח"י 28 בבני ברק בשעות 18:30-19:30.

*חולה 113, תושב מרכז הארץ בשנות ה-40 לחייו, חזר מחופשת סקי באוסטריה.
28/2: טיסה מתל אביב לציריך באל על, מספרה LY347, המראה ב- 07:30.
8/3 : טיסה מציריך לתל אביב באל על מספר טיסה LY348, המראה ב- 12:40 ונחיתה בארץ ב-17:10.

*חולה 114, תושבת מרכז הארץ בשנות ה-20 לחייה, באה במגע עם חולים מאומתים ובבידוד ביתי מתאריך 10.3.

11:23 - שיפור במצב נהג אוטובוס התיירים שמאושפז בפוריה

המרכז הרפואי פוריה שבטבריה הודיע כי מצבו של נהג אוטובוס התיירים ממזרח ירושלים שאושפז במצב קשה עם דלקת ריאות חיידקית השתפר והוא נושם בכוחות עצמו. הוא מקבל תרופות לטיפול בנגיף ומצבו כעת מוגדר בינוני.

מחטאים רחובות במילאנו, איטליה - 13 למרץ 2020. רויטרס, רויטרס
חיטוי רחובות במילאנו, איטליה. היום/רויטרס, רויטרס

11:12 - משרד הבריאות פרסם את מסלולי החולים 106, 107, 108, 109, 110

משרד הבריאות פרסם את מסלולי החולים 106, 107, 108, 109, 110. לפי הודעת המשרד חולה 106, גבר בן 64 ממחוז חיפה, מדריך טיולים שליווה את קבוצת התיירים מגרמניה שהגיעו לארץ בתאריך 2.3 עד 9.3 תאריך עזיבתם את הארץ. תיאור מסלול הקבוצה מתואר בהודעת דובר משרד הבריאות מתאריך 10.3 בשעה 12:30. חולה 107 - בן 72 ממחוז חיפה, חזר מטנריף ב-9.3 נכנס לבידוד עם שובו ומאז לא היו לו מגעים נוספים. מצב בריאותו בינוני. הלוך:

* טיסת אל על מתל אביב למדריד בתאריך 23.2.20 שעת המראה 06:15 ושעת נחיתה 10:45מספר טיסה Ly395 .
* טיסת המשך ממדריד לטנריף טיסת איבריה בתאריך 24.2.20 שעת המראה 14:00 שעת נחיתה 16:30 מספר טיסה ib2394
חזור:
*טיסת איבריה מטנריף למדריד בתאריך 6.3.20 שעת המראה 17:40 שעת נחיתה 21:30 מספר טיסה ib3957
* טיסת המשך של אל על ממדריד לתל אביב בתאריך 9.3 שעת המראה 12:15 שעת נחיתה 17:40 מספר טיסה Ly396
* מנתב"ג נסע במונית פרטית עד לביתו. ומאז נמצא בבידוד ביתי.

חולה 108 ממחוז חיפה, בת 70, בת זוגו של חולה 107 חזרה מטנריף ב-9.3 נכנסה לבידוד מתאריך 9.3 ומאז לא היו לה מגעים נוספים, מצב בריאותה טוב.
הלוך:
* טיסת אל על מתל אביב למדריד בתאריך 23.2.20 שעת המראה 06:15 ושעת נחיתה 10:45מספר טיסה Ly395 .
* טיסת המשך ממדריד לטנריף טיסת איבריה בתאריך 24.2.20 שעת המראה 14:00 שעת נחיתה 16:30 מספר טיסה ib2394
חזור:
*טיסת איבריה מטנריף למדריד בתאריך 6.3.20 שעת המראה 17:40 שעת נחיתה 21:30 מספר טיסה ib3957
* טיסת המשך של אל על ממדריד לתל אביב בתאריך 9.3 שעת המראה 12:15 שעת נחיתה 17:40 מספר טיסה Ly396
* מנתב"ג נסעה במונית פרטית עד לביתה. ומאז נמצאת בבידוד ביתי.

חולה 109 - בת 60, ממרכז הארץ חזרה מטיול מאורגן מצרים ב5.3

הלוך:
25.2: 9:00: טיסה מתל אביב לקהיר בחברת איזי-ג'ט, מספר טיסה UD054
חזור:
5.3 : 11:00: טיסה מקהיר לתל אביב בחברת איזי-ג'ט , מספר טיסה UD054
בבידוד ביתי מ-10.3

חולה 110 - בת 60 ממרכז הארץ נדבקה מחולה מאומת. טרם התבהרו פרטי מסלולה.

11:01 - קופת חולים כללית: 11 חולי קורונה נמצאים באשפוז ביתי

קופת חולים כללית הודיעה כי ביממה וחצי האחרונים התקבלו 11 מטופלים לאשפוז ביתי. מיד עם קבלתם רופא מטעם כללית יצר עמם ונתן הסבר מלא והדרכה על מסגרת הטיפול, הליווי הרפואי הכולל קשר יום יומי של רופא אשר יעקוב אחר מצבם הרפואי, מוקד רפואי און-ליין ייעודי אליו ניתן לפנות בכל נושא במהלך שעות היממה כמו כן, נשלחה לבית המטופלים ערכה לחולי קורונה הכוללת ציוד לניטור מדדים רפואיים אותו יוכלו להפעיל עצמאית ולדווח לצוות הרפואי . כללית ערוכה ומוכנה לקליטה של מספר גדול של חולים במסגרת אשפוז בית.

11:00 - משרד הבריאות פרסם את מסלולי החולים 102, 103, 104, 105

משרד הבריאות פרסם את המסלולים שבהם שהו חולים מספר 102, 103, 104, 105, על פי ההודעה חולה מספר 102 הוא התינוק בן החצי שנה שנמצא בבידוד. חולה 103 בן 30 מתל אביב, נסע לחופשת סקי מאורגנת באוסטריה בחברת סקי דיל בין ה 27.2 ועד ה 5.3. נכנס לבידוד מתאריך חזרתו ארצה ומאז לא היו לו מגעים נוספים. טיסה הלוך: 27.2 מספר טיסה LY347 מתל אביב לציריך שעת המראה 07:30. טיסה חזור: 5.3 מספר טיסה LY348 מציריך לתל אביב שעת המראה 12:40.

חולה מספר 104 - בן 17 ממרכז הארץ. בן של חולה מאומת. נמצא בבידוד מה-27.2. כל מי שהיה איתו בקשר עודכן פרטנית. חולה 105 - גבר בן 35 ממחוז חיפה, נסע לרומניה וחזר ושוב נסע למלטה. מצב בריאותו טוב. הודעה נמסרה למגעים האישיים. להלן פרטי הטיסות: הטיסה לרומניה:
* טיסת הלוך מתל אביב ליאש ברומניה בתאריך 28.2.20 שעת המראה 06:05 ושעת נחיתה 08:55 מספר טיסה W6-3690 של wizz air
* טיסת חזור מיאש לתל אביב בתאריך 2.3 שעת המראה 06:05 שעת נחיתה 08:55 מספר טיסה W6-3689 של wizz air. * 2.3 : נסע ברכבת מנתב"ג בשעה 09:35 עד קרית מוצקין בשעה 11:20.

הטיסה למלטה:* טיסת הלוך מתל אביב למלטה בתאריך 6.3.20 שעת המראה 06:20 שעת נחיתה 09:25 מספר טיסה KM829 של אייר מלטה.* טיסת חזור ממלטה לתל אביב בתאריך 8.3 שעת המראה 00:55 שעת נחיתה 04:40 מספר טיסה KM828 של אייר מלטה.

10:44 - הנהלת בתי המשפט מקיימת התייעצויות בשל הנחיות משרד הבריאות

בהנהלת בתי המשפט מקיימים התייעצויות איך וכיצד יש לפעול בבתי המשפט לאור ההנחיות החדשות של משרד הבריאות. ייתכן שבהמשך היום יצאו הנחיות חדשות בנושא.

10:30 - חד"ש: על המדינה להגן על זכויות העובדים בזמן מגיפת הקורונה

ח"כ עאידה תומא-סלימאן וח"כ עופר כסיף (חד"ש, הרשימה המשותפת) פנו במשכתב לשרי הממשלה יעקב ליצמן, משה כחלון, אופיר אקוניס ואריה דרעי, בו דרשו להגן על זכויות העובדים בזמן התפרצות מגיפת הקורונה. "ישנה דאגה רבה ל'משק' במובנו הרחב - דאגה מוצדקת ללא ספק. אך בה בעת, נראה כי נושא הטיפול בזכויות העובדים הרבים הנאלצים להישאר בביתם, או שמאבדים את מטה לחמם, אינו מספק". לדבריהם, יש לדאוג לשני נושאים מרכזיים: ימי בידוד על חשבון ימי מחלה והענקת דמי אבטלה לפרילנסרים ועצמאיים.

גבר חובש מסכה להגנה מפני נגיף הקורונה על יד חנות סגורה המכוסה בשלטי השכרה, הונג קונג. 13 במרץ, 2020. רויטרס
גבר חולף על פני חנות סגורה המכוסה בשלטי השכרה בהונג קונג, היום/רויטרס

10:25 - משרד הבריאות פרסם את מסלולי החולים מספר 97,99,100 ו-101

משרד הבריאות פרסם את מסלולי חולי הקורונה מספר 97, 99, 100 ו-101. חולה מספר 97 הוא גבר בשנות ה-30 לחייו ממרכז הארץ, ששב מצרפת. חולה מספר 99 היא תיירת בארצות הברית המאושפזת בבית החולים פוריה. חולה 100 היא אישה בשנות ה-20 לחייה ממרכז הארץ, שבאה במגע עם חולה מאומת וגם חזרה מגרמניה. חולה 101 הנו ממרכז הארץ, ובא במגע עם חולה מאומת.

10:11 - הלימודים בחלק ממוסדות החינוך החרדי מתקיימים כרגיל

חלק ממוסדות החינוך החרדים ברחבי הארץ המשיכו הבוקר בשגרת הלימודים, למרות ההנחיות לביטול לימודים במטרה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. מנהלי המוסדות קיבלו החלטה להמשיך בשגרה על פי הוראת הרב חיים קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין, ממנהיגי הזרם הליטאי החרדי. השניים קראו אמש לקיים לימודים בתלמודי תורה ובישיבות, למרות התפשטות הנגיף. בהודעה מטעמם נמסר כי "לימודי הקודש בתלמודי התורה ובישיבות הקטנות והגדולות וכן בהיכלי הכוללים, ממשיכים כרגיל, כי זה קיום העולם". עם זאת, הם קראו "לקיים את הוראות ההיגיינה במשנה-תוקף".

10:00 - חברת החשמל: ייסגרו משרדי קבלת הקהל; מידע יינתן בשירות עצמי באתר

חברת החשמל הודיעה כי בשל התפשטות נגיף הקורונה, החל מיום ראשון הקרוב, 15 במרץ, ייסגרו משרדי קבלות קהל בכל מרכזי השירות של חברת החשמל. עם זאת, ניתן לברר מידע ולבצע פעולות בשירות עצמי, מבלי לצאת מהבית וללא המתנה, באמצעים הבאים: באפליקציה, באתר האינטרנט, צ'אט באתר, שליחת מסרון למספר 055-7000103 ובהודעה אישית בפייסבוק.

09:51 - צה"ל: ייאסרו פעילויות חינוכיות מחוץ לבסיסים ותוגבל התכנסות במרחב

צה"ל החמיר הנחיות בשל התפשטות נגיף הקורונה, והגביל התכנסות במרחב, של עד 100 איש במבנה סגור ו-500 בשטח פתוח. כמו כן, סגלי רפואה לא ינכחו בהתקהלויות מעל ל-15 אנשים. בנוסף, "כלל הפעילות החינוכית תתבצע על ידי מפקדים ובמסגרת פנים יחידתית. חל איסור על יציאה לפעילויות מחוץ ליחידה לרבות: מוזיאונים, התנדבויות, סיורי ידיעת הארץ ומכונים אזרחיים. לא תותר כניסת מרצים אזרחיים בתחום החינוך לבסיסי צה"ל".

09:36 - מקרה ראשון של הידבקות בקורונה בקניה

שר הבריאות בקניה הודיע היום על מקרה ראשון של הידבקות בנגיף הקורונה במדינה.

09:05 - נציבות שירות המדינה: מעבירים את עובדינו למתכונת עבודה מהבית

נציבות שירות המדינה הודיעה היום כי לאחר הערכת מצב בנושא התפשטות הקורונה ובתום עבודת המטה שנעשתה, בכוונת פרופ' דניאל הרשקוביץ, נציב שירות המדינה, להוציא הנחייה להעביר ככל האפשר, ובהתניות מתאימות, את עובדי מדינה למתכונת עבודה מהבית.

אנשים עם מסכות עוברים על פני חנויות סגורות במונגקוק, הונג קונג - 13 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
אנשים עם מסכות עוברים על פני חנויות סגורות במונגקוק, הונג קונג. היום/רויטרס, רויטרס

09:00 - אוסטרליה: השר לענייני פנים אובחן כחולה בקורונה

השר לעינייני פנים באוסטרליה, פיטר דטון, אמר היום כי אובחן כחולה בקורונה. "הבוקר התעוררתי עם חום וכאב גרון. פניתי מיד למחלקת הבריאות בקוונסילנד ובדקתי והבדיקה חזרה חיובית. אני מרגיש בסדר ואעדכן בבוא העת". באוסטרליה נרשמו עד כה כ-156 חולים בקורונה, ושלושה נדבקים מתו.

08:49 - משרד החינוך: הבוקר נפתחו יותר מ-85% מהגנים ברחבי הארץ

משרד החינוך אמר כי הבוקר נפתחו יותר מ-85% מהגנים, וכן בחינוך המיוחד נרשמה נוכחות מלאה. זאת, לאחר שאמש הוחרגו גני הילדים בהשבתת מוסדות החינוך כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. בניגוד להנחיות הממשלה, עיריות ראשון לציון, יבנה ומבשרת ציון הודיעו כי הבוקר לא יפתחו את הגנים.

08:38 - יו"ר ארגון הגננות: לא ייתכן שהגננות שלנו יופקרו

דורית חזן, יו"ר ארגון גננות ומחנכות, מחתה הבוקר על החרגת הגנים מהחלטת הממשלה להשבית מוסדות חינוך במסגרת המאבק להתפשטות הקורונה, ואמרה כי "משרד החינוך צריך לצאת באמירה חד משמעית יחד עם ראש הממשלה - לא ייתכן שהגננות שלנו יופקרו. הגננות שלנו חשופות לסיכון, אין לנו מנוס לתת נשיקות וחיבוקים לילדים הרכים. אני קוראת לא להחריג את הגנים".

אנשים מצטיידים בקניות באחד מספורי המרקטים בבילבאו מחחש לחוסר אספקה בעקבות נגיף הקורונה 12 במרץ 2020. רויטרס
אנשים מצטיידים בקניות באחת מחנויות המרקט בעיר בילבאו, ספרד/רויטרס

08:15 - טורקיה: מקרה שני של הידבקות בנגיף הקורונה במדינה

מקרה שני של הידבקות בנגיף הקורונה זוהה בטורקיה - כך הודיע שר הבריאות במדינה פהרטין קוסה. השר הטורקי הוסיף כי החולה השני היה מבין האנשים ששהו בבידוד, לאחר שבאו במגע עם הנדבק הראשון במדינה.

בית הספר היסודי (א-ו) ארלוזורוב חדרה מושבת בשל הקורונה - 13 למרץ 2020. שלומי גבאי, שלומי גבאי
בית הספר היסודי/שלומי גבאי, שלומי גבאי

07:55 - מניין החולים בישראל עלה ל-126 בני אדם

משרד הבריאות הודיע כי אותרו 17 חולים נוספים בנגיף הקורונה בישראל. בכך, עלה מספר הנדבקים בארץ ל-126 בני אדם. עוד נמסר כי 119 חולים נמצאים במצב קל, חמישה במצב בינוני, ומצבם של שנייםעדיין מוגדר קשה. שלושה מהנדבקים החלימו ושוחררו מבתי החולים, ו-19 נמצאים באשפוז ביתי. כמו כן, 2,479 אנשי צוות רפואי מצאים בבידוד, ביניהם 949 רופאים וכן 635 אחיות.

07:30 - אלפי בתי ספר בישראל לא נפתחו בשל הנחיות משרד הבריאות

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, אלפי בתי ספר לא נפתחו הבוקר, כחלק מהמאבק למלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה. אמש הוחלט כי כיתות א' עד י"ב יושבתו מהיום וכן ייפסקו פעילויות בלתי פורמליות כמו טיולים וסיורים. מעבר לכך, גם מוסדות הלימוד האקדמאיים יושבתו מהיום. בנוסף, מיזם בתי הספר של החגים לא יפתח השנה במהלך חופשת הפסח.

אישה עם מסכת חולפת על פני הטבעות האולימפיות מול מוזיאון האולימפיאדה בטוקיו, יפן - 13 מרץ 2020. רויטרס, רויטרס
אישה עם מסכה צועדת ליד מוזיאון האולימפיאדה בטוקיו, יפן. היום/רויטרס, רויטרס

06:32 - גננות מאיימות שלא יגיעו לעבודה בשל ההחלטה שלא להשבית גני ילדים

בארגון הגננות איימו הבוקר כי בשל ההחלטה אמש להחריג את הגנים מההשבתה ולקיים יום לימודים רגיל, הן יוציאו ימי מחלה ולא יגיעו לעבודה. הארגון טען כי היא המדינה מפקירה את הגננות להיות חשופות לנגיף.

06:30 - נפאל: הממשלה משעה את כל המשלחות לאוורסט

ממשלת נפאל הודיעה על השעיית כל המשלחות להר האוורסט, בשל התפשטות נגיף הקורונה.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו ואשתו סופי נמצאים בבידוד עצמי אחרי שהיא חלתה וממתינה לתוצאות שיכריעו אם חלתה בנגיף הקורונה. 12 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
ראש ממשלת קנדה טרודו ואשתו סופי/רויטרס, רויטרס

05:21 - מקרה מוות רביעי כתוצאה מהנגיף זוהה בהונג קונג

מקרה מוות נוסף מנגיף הקורונה זוהה בהונג קונג, מה שמעלה את מספר הקורבנות לארבע - כך מסר דובר בית החולים המרכזי. עד כה אושרו בהונג קונג כ-130 מקרים של הידבקות בנגיף.

05:05 - מספר הנדבקים הכולל בסין עלה ל-80,813

שמונה מקרים חדשים אובחנו בסין, מה שמעלה את מספר הנדבקים הכולל במדינה ל-80,813 - כך מסרו רשויות הבריאות במדינה. עוד נמסר כי אובחנו שבעה מקרי מוות חדשים מהנגיף.

אישה עם מסיכת מיגון עורכת קניון לאספקה במקסיקו בשל החשש מנגיף הקורונה. 13 במרץ 2020.. רויטרס
אישה עורכת קניות עם מסיכת מיגון בשל החשש מהנגיף במקסיקו/רויטרס

04:11 - אשתו של רה"מ קנדה טרודו אובחנה כחולה בנגיף

אשתו של ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו אובחנה כחולה בנגיף הקורונה - כך מסרו ממשרדו של טרודו. זאת לאחר שלאשתו של טרודו, סופי, התגלו סימנים של שפעת והם הוכנסו לבידוד בביתם. עוד נמסר כי טרודו עדיין נמצא בבידוד.

03:36 - 110 מקרים חדשים אובחנו בקוריאה הדרומית

110 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו בקוריאה הדרומית, מה שהעלה את מספר הנדבקים במדינה ל-7,979 - כך נמסר מהמרכז למניעת ובקרת מחלות במדינה.

הנחיות משרד הבריאות לשטיפת ידיים נכונה. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
הנחיות משרד הבריאות לשטיפת ידיים נכונה/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

03:15 - יפן: לא שוקלים את ביטולה של האולימפיאדה

יפן לא שוקלת לבטל או לדחות את קיום אופלימפיאדת טוקיו 2020 - כך מסר השר האחראי על קיום האירוע ביפן סייקו האשימוטו. זאת לאחר שגורמים המקורבים לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמרו כי יש לדחות את יום האולימפיאדה בשנה בשל התפרצות נגיף הקורונה ברחבי העולם. "אני מודע לדברים של טראמפ", אמר. "הוועד האולימפי ומארגני התחרות כלל לא שוקלים זאת, שמעתי שהם ממשיכים בהכנות לקיום המשחקים באופן בטוח".

02:36 - 17 מקרים חדשים אובחנו בערב הסעודית

17 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו בערב הסועדית, 11 מתוכם הם אזרחי מצרים - כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית "סאפא". עם אבחון המקרים החדשים מניין הנדבקים במדינה עלה ל-62.

עובד ניקיון במדינת וושינגטון בארצות הברית מטפל באחד האזרחים בשל התפשטות נגיף הקורונה במדינה. 2 במרץ 2020.. AP
עובד בטיהור הנגיף עם אזרח בוושינגטון שבארצות הברית/AP
אינפו טבלת סימפטומים של נגיף הקורונה. 9 במרץ 2020. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
אינפו טבלת סימפטומים של נגיף הקורונה. 9 במרץ 2020/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

02:20 - מניין הנדבקים בוושינגטון עלה ל-457

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בוושינגטון עלה ל-457 בני אדם, זאת לאחר שאובחנו 91 מקרים חדשים - כך מסרו רשויות הבריאות במדינה. עוד נמסר כי זוהה גם מקרה נוסף של מוות מהנגיף, מה שהעלה את מספר הקורבנות במדינה ל-31.

01:35 - שני מקרים ראשונים אובחנו בגאנה

שני מקרים ראשונים של נגיף הקורונה אובחנו בגאנה - כך הודיעה משרד הבריאות במדינה. זאת לאחר שממשלת גבון אישרה כי גם אצלה אובחן מקרה ראשון של הידבקות בנגיף.

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בעצרת הכללית של האו"ם 24 בספטמבר 2019. רויטרס
ממתין לתוצאות הבדיקות שלו. נשיא ברזיל בולסונארו/רויטרס

00:40 - הנהלת הליגה האנגלית בכדורגל תכנס ישיבת חירום

הנהלת הליגה האנגלית בכדורגל הודיעה כי היא תכנס ישיבת חירום בשל התפרצות נגיף הקורונה. זאת לאחר שמאמן ארסנל מייקל ארטטה אובחן כחולה בנגיף.

00:18 - נשיא ברזיל ממתין לבדיקות וקורא לביטול ירידים

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו אמר כי הוא מצפה לתוצאות הבדיקה שלו שתבדוק את החשש שנדבק בנגיף הקורונה. את הדברים אמר בולסונארו כשהוא עוטה מסכת מיגון מול כלי התקשורת ולאחר שדובר התקשורת שלו אובחן כחולה בנגיף. עוד אמר הנשיא כי הוא יבקש מהאזרחים לדחות את ירידי הרחוב שתוכננו להתקיים ביום ראשון הקרוב.

(עדכון ראשון: 01:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully