וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחלואה בקורונה עולה, ובתי החולים נערכים לטפל בחולי סרטן בבתיהם

14.3.2020 / 8:34

הנגיף הפוגע בדרכי הנשימה ובריאות עלול להיות קטלני עבור מטופלים אונקולוגים, ובעקבות זאת רבים מהם נמנעים להגיע למרכזים הרפואיים. בהתאם לאישורים ושינויים בנהלי העבודה, ייתכן כי בקרוב ההליכים הרפואיים יועברו לבתי המטופלים. "עלינו ליצור חיץ שיגן עליהם"

עריכה: אסף דרורי

בבתי החולים נערכים לתרחיש בו יצטרכו להעניק לחולי סרטן טיפול בבתיהם. נוכח העלייה בתחלואה בקורונה מניחים בבתי החולים כי הדבר יחייב פינוי מיטות ובמקביל, הרחקת חולי סרטן מחשש כי יחשפו לנגיף.

מנהל המכון ההמטולוגי במרכז הרפואי כרמל שבחיפה, ד"ר מאיר פרייס, אמר כי "נראה שכבר שבוע הבא יהיה שבוע בעייתי והעומסים יגדלו, אם אכן כך יהיה, נתחיל להוציא טיפולים מחוץ לבית החולים למרפאות קהילתיות גדולות, שם הסיכוי של המטופלים להידבק יהיה קטן יותר. עלינו ליצור חיץ שיגן על המטופלים שלנו".

מחלקה ייעודית לחולי קורונה בביח השרון שבמרכז רפואי רבין (בתי החולים בילינסון והשרון). אתר רשמי, אתר רשמי
העלייה בתחלואה תחייב פינוי מיטות. מחלקה יעודית לחולי קורונה בבית חולים השרון/אתר רשמי, אתר רשמי

לדברי ד"ר סוהיל נסראללה, מנהל המכון ההמטולוגי בבית החולים פוריה בטבריה, "חולים שמקבלים טיפול פעיל למחלה גרורתית או טיפול משלים לאחר ניתוח, נמצאים עם פגיעה במערכת החיסונית כתוצאה מהטיפולים. למטופלים אלו אנחנו ממליצים מתי עליהם להיות בבידוד הגנתי בבית, בהתאם לתוצאות ספירת הדם שלהם". ד"ר נסראללה הסביר כי הקורונה מסבכת את העניין עוד יותר, כי זו מחלה עם רמת התפשטות גדולה וחזקה והיא פוגעת באופן קשה בדרכי הנשימה והריאות.

"חולי סרטן שנמצאים בטיפול לא יוכלו להתמודד עם הקורונה", הזהיר. "בקרב כלל האוכלוסייה זו יכולה להיות מחלה שלא תתבטא בסימפטומים, אצל המטופלים האונקולוגים הקורונה עלולה להיות קטלנית".

טיפול בחולה קורונה בבית החולים פוריה. מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה, אתר רשמי
טיפול בחולה קורונה בבית החולים פוריה/אתר רשמי, מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה-פוריה

אם אכן יאלצו להוציא את מערך הטיפולים מבתי החולים הרי שבמקרה של המרכז הרפואי כרמל המעבר יהיה למרפאות לין של שירותי בריאות כללית, שבקריית אליעזר בחיפה. ד"ר פרייס אמר כי "המעבר יהיה כרוך במערך לוגיסטי גדול". עם זאת, הוא ציין כי כבר חושבים גם על תרחיש שבו לא יוכלו עוד לטפל במרפאות לין ואז הטיפול יהיה בבתי המטופלים. תרחיש זה יקרה גם במצב שבו מטופל יהיה בבידוד. לדבריו, דבר כזה עוד לא נעשה בישראל וזה ידרוש כמובן את מתן כל האישורים ונהלי העבודה הנדרשים.

ד"ר נסראללה העיד אף הוא כי מדובר בתקופה מורכבת. "הפחד הכללי מאוד גבוה, קל וחומר שאצל חולי סרטן", אמר. "ניכרת ירידה גדולה בקרב מי שצריך להגיע לביקורות. מדובר באנשים ללא מחלה פעילה, אלא במי שטופל או נותח בעבר. רבים חוששים להגיע לביקורות מחשש שיחשפו למי שחלה בקורונה".

גם לבית החולים כרמל מגיעים פחות מקרב אלו שמקבלים טיפולים תומכים. ד"ר פרייס הסביר כי "אפשר לרווח ולדחות את הטיפולים האלו". עוד הוסיף כי "בקרב המקבלים טיפולים כרוניים בתדירות של פעם בחודש, דחיה קטנה בטיפול אינה דרמטית, אבל בקרב החולים במחלות ממאירות לאי מתן טיפול במועד עלולות להיות השלכות משמעותיות ולא ניתן לדחות את הטיפול בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully