וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: חבר במועצה הבוחרת את המנהיג העליון מת מקורונה

16.3.2020 / 13:15

אייתוללה האשם בטחאי בן ה-78 הוא האחרון בשורת גורמים בכירים ברפובליקה האסלאמית שמתים מהווירוס, עם זינוק נוסף במניין הקורבנות, אחרי ש-129 איש נוספים מתו. בטהראן חוששים שבתי החולים יקרסו תחת העומס. "אם המגמה תימשך, לא יהיה מספיק מקום"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

חבר במועצת המומחים של איראן, הבוחרת את המנהיג העליון, מת מנגיף הקורונה - כך דיווחו היום (שני) סוכנויות הידיעות במדינה. אייתוללה האשם בטחאי בן ה-78 הוא האחרון בשורת גורמים בכירים ברפובליקה האסלאמית, משרים, חברי פרלמנט, אנשי משמרות המהפכה וגורמי בריאות, שנדבקו בווירוס.

קרוב ל-15 אלף איש נדבקו באיראן, ו-85 איש מתו מהווירוס, שמקורו בסין, אחרי זינוק נוסף במספר מקרי המוות, עם 129 מקרים ביממה האחרונה. המספרים האמתיים עשויים להיות גבוהים יותר, כשרבים מטילים ספק בדיווחים הרשמיים. באת'אי היה דמות מתונה בעלת פרופיל נמוך במועצה, שלה יש את הסמכות למנות או להדיח את המנהיג העליון, בעל הסמכות האחרונה בכל מילה. המנהיג הנוכחי, עלי חמינאי, בן 80, נראה עוטה כפפות באחד האירועים האחרונים שבהם השתתף כאמצעי זהירות.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי שותל עץ, 3 במרץ 2020. AP
שם כפפות. חמינאי בטקס נטיעת עצים, החודש/AP

היקף הנדבקים במדינה יצר חששות לגבי תגובתה למגיפה, שממנה נדבקו יותר מ-160 אלף איש ברחבי העולם ומתו יותר מ-6,500 איש. יותר מ-77 אלף איש החלימו.

עלי רזא זאלי, שמוביל את התגובה של איראן להתפרצות, הביע אתמול חשש מכך שבתי החולים יקרסו תחת העומס, אם מספר המקרים החדשים ימשיך לטפס. "אם המגמה תימשך, לא יהיה מספיק מקום", הזהיר הבכיר, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות אירנ"א. לפי ההערכות, לאיראן יש כ-110 אלף מיטות אשפוז, כולל 30 אלף בבירה טהראן. הרשויות התחייבו להקים מרפאות ניידות, אם יהיה צורך בכך.

למרות מניין הקורבנות ההולך וגדל, איראנים רבים התעלמו מחששות הנגיף. רחובות טהראן היו שוקקים אתמול, עם מעט מאוד סימנים לבהלה בקרב התושבים.

איראן מאשימה את הסנקציות של ארצות הברית בפגיעה ביכולת שלה להתמודד עם המשבר, וחמינאי אף רמז ל"מלחמה ביולוגית" נגד איראן.

(עדכון ראשון: 10:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully