וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחיות משרד הבריאות: אין לצאת לפארקים, חוף הים ומרחבים ציבוריים

בעקבות התפשטות הקורונה, המשרד פרסם הנחיות חדשות במסגרתן אין להגיע לחוף הים ומרחבים ציבוריים. בנוסף לכך, התחבורה הציבורית תבוטל החל משעות הערב עד לפנות בוקר ובסופי שבוע. גורם במשטרה הבהיר: "הפרה של ההנחיות לא תהווה עבירה פלילית"

צילום: רויטרס, לשכת העיתונות הממשלתית,יותם רונן עריכה: אסף דרורי

משרד הבריאות פרסם היום (שלישי) הנחיות חדשות בשל המשך התפשטות הנגיף הקורונה, במסגרתן אין לצאת מהבית למעט במצבים המחייבים זאת. ברקע עליית מספר החולים בישראל ל-324, המשרד הודיע על נקיטת צעדים חדשים, המפרטים את המקומות אליהם מתבקש הציבור להימנע מלהגיע, וכן מתי מותר לצאת ואיך להתנהג בעת יציאה מהבית.

לקריאת ההנחיות המלאות של משרד הבריאות

בין ההנחיות החדשות, החל ממחר תבוטל התחבורה הציבורית בכל ערב החל מ-20:00 ועד לפנות בוקר, וכן בשישי ובשבת. במשרד התחבורה מסרו כי הפסקת התחבורה הציבורית בערבים ובסופי השבוע תכלול את קווי האוטובוס, הרכבת והרכבת הקלה.

המשרד קרא לא להגיע לפארקים, חוף הים ומרחבים ציבוריים אחרים. כמו כן, אוכלוסיות בסיכון - קשישים ואנשים עם מחלות כרוניות קשות בכל גיל - נדרשות להקפיד ולהימנע ככל הניתן לצאת מהבית, למעט שירותים חיוניים.

במשרד הדגישו כי מומלץ לקבל שירותי רפואה מרחוק ולא להגיע פיזית למרפאה, ככל המתאפשר. אזרחים שחשים חום, עם או בלי תסמינים נשימתיים נדרשים להיכנס לבידוד בית ומניעת מגע עם בני המשפחה. במקרה של חום, החולה יימצא בבידוד עם יומיים לאחר סיום החום ושאר בני המשפחה ישהו בבידוד רק במקרה אבחנה של קורונה.

משטרת השכונות מתוכננים לפעילות מבצעית כאשר הם ממוגנים מנגיף הקורונה 17 במרץ 2020. ראובן קסטרו
כוחות משטרה בציוד מגן, היום/ראובן קסטרו

במשרד הבריאות הסבירו את ההחלטה שעמדה מאחורי פרסום ההנחיות החדשות. פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר כי "אתמול ראש הממשלה הכריז על שלושה צעדים, אחד מהם על העובדים החיוניים במגזר הציבורי. הוא קיבל את המלצתנו באופן מלא. הוספנו הנחיות נוספות שאי אפשר לתת עליהם צווים. אי אפשר לתת צו לא לצאת מהבית או לבקר את סבתא שלך, אבל זו המלצה. מאחורי ההמלצות של ראש הממשלה בתחום התחבורה אנחנו מתקדמים לסיכום על דילול קווים, כך שישמשו רק לצרכי עבודה וביטול הקווים להסעת המונים".

"המסר הכללי של ההנחיות הוא 'תישארו בבית'", הוסיף גרוטו. "כלומר, גם להימנע מפגישות עם חברים ולהשאר עם הגרעין המשפחתי בבית. לגבי סדר פסח, לתכנן לעשות את זה עם המשפחה הגרעינית ולא יותר מזה".

גורם במשטרה: "ההפרת ההנחיות - אינה עבירה פלילית"

גורם במשטרה הבהיר כי המשטרה לא תאכוף בשלב זה את ההנחיות החדשות שהטיל משרד הבריאות, מאחר שאיסורים אלה לא נמצאים תחת הצו שנחתם. "הפרה של ההנחיות לא תהווה כרגע עבירה פלילית, אבל הציבור מחוייב להישמע להוראות משרד הבריאות לטובתו האישית ולהגנה על חייו", אמר הגורם. "להנחיות של משרד הבריאות שהופצו לפני זמן קצר יש בסיס חוקי".

מתי מותר לצאת?

משרד הבריאות פירט כמה מקרים בהם הציבור רשאי לצאת מהבית, בהם צורך בטיפול רפואי דחוף - חל איסור על חולים עם חום ותסמינים נשימתיים לצאת מהבית, למעט במצבי חירום רפואי. יציאת עובדים לעבודתם תתאפשר בהתאם להנחיות הממשלה. בנוסף, תתאפשר יציאה לצורך קניית מצרכים חיוניים אם אין אפשרות לאספקה במשלוח או על ידי בן משפחה.

באשר ללוויות, במשרד קראו לצמצם ככל האפשר למינימום הנדרש ולבני משפחה קרובים בלבד ולשמור על מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם. כמו כן, ניתן לצאת לעשר דקות הליכה יחידנית במקומות מבודדים או יציאה לחצר. יש לרדת לבד במעלית או ללא קרבה לאנשים אחרים. בנוגע לשמירה על ילדים - שתי משפחות יחד באופן קבוע יוכלו לשמור על פעוטות.

בנוסף לכך, החל מיום ראשון כל ההליכים והניתוחים שאינם דחופים בבתי החולים ובקופות החולים יבוטלו.

איך להתנהג בזמן יציאה מהבית?

במקרה של יציאה ברכב פרטי, במשרד אמרו כי יש לנסוע כשאדם אחד ברכב בלבד או בני משפחה מאותו משק בית, למעט בעת צורך בליווי חיוני כגון פינוי לטיפול רפואי שאינו דחוף. יש להימנע ככל הניתן משימוש בתחבורה ציבורית.

כמו כן, נדרשת שמירה על מרחק שני מטרים מכל אדם, בעת הגעה למקום ציבורי שיש בו אנשים ויש להקפיד על היגיינת ידיים והיגיינה נשימתית.

איך להתנהג בעבודה?

יש להקפיד על קיום מרחק של שני מטרים לפחות בין העובדים בכל המקומות והמתארים בהם העובדים נמצאים. בנוסף, יש למדוד חום טרם היציאה לעבודה. אם יש חום או סימני תחלואה נשימתית אין להגיע לעבודה ויש להקפיד על כללי הבידוד בבית.

יש לרחוץ ידיים בכניסה וביציאה לעבודה, וכן אחת לשלוש שעות לכל היותר, ויש להשתדל ככל הניתן שלא לגעת באף ובפה, יש לפזר טישו בזמינות קרובה לכל העובדים. חנויות מסחר שאינן חיוניות, כגון מזון, תקופות וטואלטיקה, חייבות להיסגר.

(עדכון ראשון: 14:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully