וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות לרפואת שיניים: להפסיק טיפולים שאינם דחופים בשל הנגיף

17.3.2020 / 11:26

בעקבות בדיקת וואלה! NEWS, בהסתדרות ביקשו מהרופאים לחדול מעבודות המסכנות אותם ואת הצוות בהידבקות בנגיף. בבדיקה עלה כי רופאי שיניים במרפאות קופות החולים עובדים בתנאי מיגון ירודים המעמידים את המטופלים בסכנה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ההסתדרות לרפואת שיניים בישראל קראה היום (שלישי) להפסקת טיפולים שאינם דחופים ולחדול עבודות המסכנות בהידבקות בנגיף הקורונה. זאת בעקבות בדיקת וואלה! NEWS שחשפה כי רופאי השיניים בקופות החולים עובדים בתנאי מיגון ירודים, המעמידים אותם, את הצוות שבסביבתם ואת המטופלים בסכנה להידבק ולחלות בקורונה.

בהסתדרות המליצו לרופאים להימנע ממתן טיפולי שיניים. "נכון להיום ומבדיקת המצב במדינות אחרות בעולם המלצתנו היא קבלת מטופלים אך ורק לטיפולים דחופים ולאחר בידוק ותשאול טלפוני, כל זאת במידה ויש במרפאה יכולת מיגון העומדת בדרישות האגף לבריאות השן", נמסר. "מטרתנו בראש ובראשונה היא עזרה במאבק במגיפה, מניעה ושליטה בהעברה. דאגתנו היא למטופלים, משפחותינו, צוותי המרפאה וחברינו רופאי השיניים".

על פי עדויות רופאי שיניים, בשלוש קופות החולים המספקות שירותי רפואת שיניים - כללית, מכבי ומאוחדת - ישנם ליקויי תברואה חמורים, שכוללים שימוש במסיכת פנים אחת לאורך יום שלם, היעדר חיטוי ועיקור של כלי עבודה שעוברים בין מטופלים ונהלי עבודה שמופרים בשל צפיפות התורים.

רופאי השיניים נמצאים בחזית הסיכון להידבקות במחלות זיהומיות בשל קרבתם הפיזית לחולים, ועל מנת להגן עליהם יש צורך בשימוש מקיף באמצעי מיגון. יו"ר הסתדרות רופאי השיניים, ד"ר ליאור קצפ, הגיב בזעזוע לממצאים. "אם אני אראה מישהו שלא מחליף כלים - אני אתבע את הבן אדם הזה. זה פשוט לפגוע בציבור שמאמין לנו. זו לא רפואה, זה פשע".

מעבדות הקורונה של מרכז רפואי כרמל 16 במרץ 2020. דוברות מרכז רפואי כרמל, אתר רשמי
עובדות במעבדות קורונה בבית חולים כרמל בחיפה/אתר רשמי, דוברות מרכז רפואי כרמל

ד"ר דניאל (שם בדוי), הוא רופא שיניים במרפאת כללית סמייל. "לפחות שבועיים מקצים לנו מסכה אחת למשמרת שמתקבלת על ידי הסייעת האחראית בתחילת המשמרת", סיפר. "זו מסיכה פשוטה, ובכל פעם כשמגיע מטופל ויש רוק ודם באוויר, זה נמצא על המסיכה לאחר מכן, כי היא כמעט צמודה למטופל. בין המטופלים אנחנו מחליפים כפפות, אבל עלולים לגעת עם המסיכה בידיים שלנו, כי צריך לסדר אותה, וכך ישנה סכנה בהעברת הלכלוך למקומות אחרים ולאנשים אחרים. בנוסף לא מספקים לנו חלוקים חד פעמיים ולא מביאים מגנים מפלסטיק לפנים, כפי שצריך כדי להתמגן כראוי".

גם מרפאות "מכבידנט" של מכבי שירותי בריאות אינן חפות מכשלים. אבי, רופא שיניים שעובד במרפאות באזור חיפה, העיד כי גם הוא נאלץ להשתמש במסכה אחת ביום. "אין מספיק מרווחים בין מטופל למטופל - וזה אומר שאין אפשרות לאוורר את החדר", אמר. "יש מלא אירוסול באוויר, שאלו רסיסי רוק. הם מגיעים לכל המשטחים. אין איזשהם אמצעים כדי לנטר את זה. ממשיכים לעבוד כרגיל, וזה די הזוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully