וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמזו התנצל על האמירה נגד הרב קנייבסקי: "מצר על אי ההבנה"

7.9.2020 / 16:36

ממונה הקורונה חזר בו מדבריו נגד בכיר רבני הציבור החרדי-ליטאי בעקבות הביקורת שעלתה בקרב נציגים מהסיעות החרדיות. גמזו הסביר כי לא מצא הנחיה של הרב לא לערוך בדיקות בקרב תלמידי ישיבות. "מדובר בהחלטה שניתנה על דעת כמה רבנים, ובהתאם לנהלים שנקבעו מראש"

בווידאו: פרופ' גמזו בדיון בוועדת הקורונה על תכנית הרמזור/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו התנצל היום (שני) על אמירתו נגד הרב חיים קנייבסקי, שהורה לא לערוך בדיקות קורונה לתלמידים בישיבות מסוימות במגזר החרדי. גמזו מסר כי מבדיקה שערך לא ניתנה הוראה של הרב לא להיבדק.

"מדובר בהחלטה שניתנה על דעת מספר רבנים ביחס למקרים נקודתיים בקרב בני ישיבות השוהים בקפסולות סגורות לאחר שעשו בדיקת קורונה, ובהתאם לנהלים שנקבעו מראש", ציין ממונה הקורונה. "לפיכך, אני מצר על אי ההבנה בעקבות הפרסום המוטעה בשם הרב קנייבסקי, אותו אני מכבד ומוקיר, וחוזר בי מדבריי".

דיון ועדת החוקה על מתווה הרמזור, 6 בספטמבר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"מצר על אי ההבנה בעקבות הפרסום המוטעה". גמזו/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

בשבוע שעבר יצא גמזו נגד הודעתו של הרב, וטען כי היא "מסכנת את הציבור החרדי בהמשך ההידבקות". התבטאותו עוררה עליו ביקורת חריפה מאוד בקרב נציגים מהסיעות החרדיות, וחלקם אף קראו לו להתפטר מתפקידו.

במהלך דיון בוועדת החוקה של הכנסת אתמול גמזו האשים כי הביקורת כלפיו היא מאורגנת, והביע צער על כך שהיא מערערת את יחסיו עם החברה החרדית. "האש כלפיי היא ארטילרית ונועדה להסיט אותי מהחלטות מקצועיות. לא ראיתי דבר כזה. לא רק מהאוכלוסייה החרדית, אבל בחברה החרדית יש כלפיי אש מאורגנת שבן אנוש רגיש לא יכול לעמוד בה", אמר גמזו. "אני חבר של החברה החרדית ואני חי אותה ואוהב אותה".

עוד בוואלה!

מתי העוצר יחל ומה יישאר פתוח: מדריך להגבלות בערים האדומות

לכתבה המלאה
הרב חיים קנייבסקי, במהלך השתתפותו בעצרת בחירות של מפלגת 'דגל התורה בצפת 26 בפברואר 2020. דוד כהן, פלאש 90, פלאש 90
"מכבד ומוקיר אותו". קנייבסקי/פלאש 90, דוד כהן, פלאש 90

הרב קנייבסקי, מבכירי הרבנים בציבור החרדי-ליטאי, התבטא לא פעם נגד הנחיות הקורונה. למרות העלייה בתחלואה בקרב תלמידי ישיבות, בשבוע שעבר אמר למנהלי מוסדות חינוך כי "אסור להקל ראש ולמהר להכניס את התלמידים לבידוד, לא ליחידים וכל שכן שלא לרבים", היות וכניסה לבידוד כמתחייב בחוק היא "דבר שיכול לגרום לביטול בית המדרש חס וחלילה". עם זאת, בדבריו הדגיש הרב כי "החובה מוטלת על ראשי הישיבות לאפשר את הלימוד בישיבות באופן שאין בו סכנה".

עוד קודם לכן, בתחילתו של גל הקורונה הראשון, הרב קנייבסקי הורה למנהלי מוסדות החינוך החרדיים להמשיך כרגיל בלימודים למרות הצו שאסר זאת. בעקבות כך, בחלק מהמוסדות התברר לאחר מכן כי נמצאו חולי קורונה, מה שגרר בידוד לצוות ההוראה ומאות תלמידים.

רק לאחר שהתבררו ממדי ההתפשטות של נגיף הקורונה והשלכותיו, העידו אנשיו של הרב קנייבסקי כי הוא הורה לבטל מנייני תפילה לחלוטין אף אם הם מתקיימים ברחובה של עיר. למרות זאת, בביתו של הרב המשיכו בקיום תפילות אלה בחלקים מהזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully