וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב קנייבסקי למוסדות החינוך: "אין למהר להכניס את התלמידים לבידוד"

1.9.2020 / 7:53

המנהיג הליטאי הבולט הורה למנהלי המוסדות שלא להעביר תלמידים רבים לבידוד כמתחייב בחוק, שכן זה "דבר שיכול לגרום לביטול בית המדרש חס וחלילה". עם זאת הבהיר הפוסק שלמרותו סרים אלפים במגזר החרדי כי "חובה מוטלת על ראשי הישיבות לאפשר לימוד באופן שאין בו סכנה"

עריכה: שאול אדם

הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי הבולטים, קבע היום (שלישי) בהוראה למנהלי מוסדות החינוך כי "אסור להקל ראש ולמהר להכניס את התלמידים לבידוד, לא ליחידים וכל שכן שלא לרבים" היות וכניסה לבידוד כמתחייב בחוק זה "דבר שיכול לגרום לביטול בית המדרש חס וחלילה". עם זאת, בדבריו הדגיש הרב כי "החובה מוטלת על ראשי הישיבות לאפשר את הלימוד בישיבות באופן שאין בו סכנה".

הרב, חיים קנייבסקי. אתר רשמי, אתר רשמי
"על ראשי הישיבות לאפשר לימוד באופן שאין בו סכנה". קנייבסקי/אתר רשמי, אתר רשמי

בתחילתו של גל הקורונה הראשון, הרב קנייבסקי הורה למנהלי מוסדות החינוך החרדיים להמשיך כרגיל בלימודים למרות הצו שאסר זאת. בעקבות כך, בחלק מהמוסדות התברר לאחר מכן כי נמצאו חולי קורונה מה שגרר בידוד לצוות ההוראה ומאות תלמידים. רק לאחר שהתבררו ממדי ההתפשטות של נגיף הקורונה והשלכותיו, העידו אנשיו של הרב קנייבסקי כי הוא הורה לבטל מנייני תפילה לחלוטין אף אם הם מתקיימים ברחובה של עיר. למרות זאת, בביתו של הרב המשיכו בקיום תפילות אלה בחלקים מהזמן.

עוד בוואלה!

בניגוד להנחיות: לפחות עשרה מתפללים בביתו של המנהיג החרדי הבכיר

לכתבה המלאה
תפילה בביתו של הרב חיים קנייבסקי בבני ברק 31 במרץ 2020. -, אתר רשמי
אלפים במגזר החרדי סרים למרותו. תפילה בביתו של הרב באפריל/אתר רשמי, -

הרב קנייבסקי אף התייחס לשאלות שהפנו אליו גבאי בתי הכנסיות לקראת תפילות הימים הנוראים, ולפיהן, האם ראוי לסגור את עזרת הנשים כדי לאפשר הגדלת מקום התפילה בעזרת הנשים, והשיב בשלילה היות ו"התפילה שלהן חשובה וצריכים אותה". הרב הורה למצוא פתרונות אחרים כדי להתפלל ב"לא חשש סכנה".

הרב קנייבסקי הוא ממנהיגי הזרם החרדי ליטאי, ואלפים במגזר החרדי סרים למרותו. גם בזרמים אחרים כמו בזרם הספרדי והחסידי, יש רבים שרואים בו מנהיג רוחני חשוב, ושומעים לפסיקותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully