וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי: אנחנו בשעת מגיפה, ההתכנסות באומן לא תוכל להתקיים במתכונת רגילה

עודכן לאחרונה: 30.8.2020 / 16:41

שר הפנים אמר כי הוא פועל למצוא פתרון שיאפשר הגעה של חסידי ברסלב לאומן, אך הבהיר כי התפשטות הנגיף לא מאפשרת אירועים גדולים: "צריך להבין זאת". סגן השר פרוש ביקר בחריפות את הממשלה: "פעלה באופן שערורייתי מול השלטונות באוקראינה". קבינט הקורונה ידון היום בנושא

בווידאו: חסיד ברסלב התעלף בשדה התעופה זפרוז׳יה לאחר תשאול ארוך ללא אוכל ומים/מערכת וואלה! NEWS

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, קרא היום (ראשון) לציבור להפנים שהתפילה ההמונית באומן לא תוכל להתקיים השנה במתכונתה הרגילה, אלא רק באופן מצומצם. זאת, על רקע כעסם של חסידי ברסלב על מדיניות הממשלה בנושא והאיסור האוקראיני על כניסת זרים. הוא הבהיר כי הוא פועל למצוא בכל זאת פתרון שיאפשר לחסידי ברסלב לעלות לרגל לקברו של רבי נחמן בראש השנה.

"כמי שהשתתף בקיבוץ באומן מעל עשור, אף אחד לא צריך להסביר לי את חשיבותו", מסר דרעי. "אני עסוק יום וליל כדי למצוא פתרון שיאפשר את הקיבוץ השנה באומן. אולם צריך להבין כי אנחנו בשעת מגיפה וכל בתי כנסת בכל העולם מתפללים בקבוצות קטנות, אין אירועים גדולים וגם הקיבוץ המפואר באומן השנה לא יוכל להתקיים במתכונתו ויצטרך להיות במתכונת מצומצמת".

ביום שישי נחתו בנמלי התעופה באוקראינה כ-400 חסידי ברסלב שהגיעו למדינה למרות האיסור על כניסת זרים. משטרת הגבולות באוקראינה סירבה לאפשר את כניסתם בהתאם להוראות הממשלה, ובמאמצים של שר הפנים דרעי מול שר הפנים האוקראיני הם שוחררו זמן קצר לפני שבת, והוכנסו למדינה. היום נחתו באוקראינה גם חסידי ברסלב שהגיעו מלונדון, ובשלב זה כניסתם עדיין לא התאפשרה.

מתפללים באומן. יעקב נעמי, פלאש 90, אתר רשמי
מתפללים באומן/אתר רשמי, יעקב נעמי, פלאש 90

דבריו של דרעי עומדים בניגוד לקולות המגיעים מסיעת יהדות התורה, המבקרים בחריפות את הממשלה. האחרון שבהם היה סגן שר החינוך מאיר פרוש, שטען לאפליה. "בהר הבית במצבים הקיצוניים ביותר, גם כאשר יש חשש לטרור, ממשלת ישראל נותנת לחלק גדול מהפלסטינים לעלות להתפלל בהר כי היא מבינה שאינה יכולה למנוע ממאמינים לעלות ולהתפלל", אמר פרוש.

לדבריו, "לגודל האבסורד, כשזה מגיע ליהודים מאמינים שבמשך שנים עלו להשתטח במסירות נפש גדולה ולהתפלל בראש השנה בציונו של הצדיק רבי נחמן באומן, ממשלת ישראל פעלה באופן שערורייתי מול השלטונות באוקראינה וסגרה לחלוטין את שערי המדינה. זהו מחזה שאיננו יכולים להסכים לו בשום פנים ואופן".

עוד בוואלה!

נתניהו הקים צוות שרים שיבחן את האפשרות למתווה נסיעה לאומן

לכתבה המלאה

בתוך כך, הודיע היום שר הביטחון בני גנץ, בתום פגישה עם פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, כי המשרד יפעל לקליטת החסידים השבים מאומן למלוניות. "משרד הביטחון ייערך לתת מענה לחוזרים מאומן באמצעות מלוניות ובאמצעים נוספים, בהתאם למתווה שיוסכם בין הפרויקטור לצוות השרים. זאת על מנת להקטין את פוטנציאל ההדבקה", אמר. "אנחנו נציע את הפתרונות - אנשי המקצוע יקבעו את הדרך. השיקולים היחידים הם בריאות הציבור".

לאחר הלחץ שהופעל על נתניהו מצד החרדים ולמרות הודעת אוקראינה על איסור כניסת זרים עד לסוף ספטמבר, הקים אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו צוות שרים שיבחן את האפשרות למתווה נסיעה לאומן, תחת הגבלות הרשויות באוקראינה. נתניהו הקים את הצוות בתיאום עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו. השר להשכלה גבוהה זאב אלקין יעמוד בראש הצוות, ויהיו חברים בו שר החוץ גבי אשכנזי, שר הפנים אריה דרעי, שר המדע יזהר שי וכן השר אדלשטיין.

דרעי וליצמן. ראובן קסטרו
"צריך להבין כי אנחנו בשעת מגיפה". דרעי וליצמן/ראובן קסטרו

היום אמור להתכנס קבינט הקורונה כדי לדון, בין היתר, בסוגיית הטיסות לאומן בראש השנה. "הקמת הצוות נועדה לגרום לכך שנושא אומן לא יאפיל על ישיבת קבינט הקורונה, ולאפשר העברה של תכנית הרמזור", אמר שר בקבינט.

כמו כן, אוקראינה אישרה ביום רביעי האחרון איסור על כניסת אזרחים זרים למדינה עד 28 בספטמבר, צאת יום הכיפורים. אוקררינה גם האריכה את אמצעי הסגר עד לסוף אוקטובר, כדי לבלום את העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה.

ראש הממשלה האוקראיני, דניס שמיגל, אמר כי ההחלטה התקבלה בחלקה בשל בקשת ישראל למנוע נסיעה המונית לאומן, כמדי שנה. "עלינו להגן על אזרחינו ולהראות אחריות כלפי שותפינו הזרים", מסר. בלשכתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמרו מוקדם יותר השבוע כי נתניהו ביקש ממנו להגביל את מספר הטסים למדינה, אך ראש הממשלה הכחיש זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully