וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הקים צוות שרים שיבחן את האפשרות למתווה נסיעה לאומן

עודכן לאחרונה: 30.8.2020 / 6:40

רה"מ הקים את הצוות בתיאום עם שר הבריאות ופרויקטור הקורונה, על מנת לבחון אפשרות לטיסות לאוקראינה תחת המגבלות. זאת, לאחר הלחץ מצד החרדים ולמרות האיסור בקייב על כניסת זרים עד סוף ספטמבר. חסידות ברסלב: "בימים הקרובים נדע אם מדובר ב'ערכת הרדמה' או רצון אמיתי"

בווידאו: חסידי ברסלב בשדה התעופה בן - גוריון לפני הטיסה לאומן/צילום: מתס קורמן, עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הקים צוות שרים שיבחן את האפשרות למתווה נסיעה לאומן, תחת הגבלות הרשויות באוקראינה - כך נמסר היום (שבת) משלכתו. זאת, לאחר הלחץ שהופעל על נתניהו מצד החרדים ולמרות הודעת אוקראינה על איסור כניסת זרים עד לסוף ספטמבר. נתניהו הקים את הצוות בתיאום עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו.

השר להשכלה גבוהה זאב אלקין יעמוד בראש הצוות, ויהיו חברים בו שר החוץ גבי אשכנזי, שר הפנים אריה דרעי, שר המדע יזהר שי וכן השר אדלשטיין.

מחר אמור להתכנס קבינט הקורונה כדי לדון, בין היתר, בסוגיית הטיסות לאומן בראש השנה. "הקמת הצוות נועדה לגרום לכך שנושא אומן לא יאפיל על ישיבת קבינט הקורונה, ולאפשר העברה של תכנית הרמזור", אמר שר בקבינט הקורונה.

מתפללים באומן. יעקב נעמי, פלאש 90, אתר רשמי
צוות שרים יבחן את האפשרות למתווה נסיעה. מתפללים באומן/אתר רשמי, יעקב נעמי, פלאש 90

בחסידות ברסלב בירכו על הקמת הצוות. "אנחנו מברכים על כל דבר שיקדם אותנו לנסיעה לאומן לראש השנה", נמסר המזכירות הארצית של החסידות. "הדבר הראשון שצריך הוא שגמזו יחזור בו ממכתבו המסית, שגורם לאוקראינה לפחד מחסידי ברסלב. ב-48 השעות הקרובות נדע אם מדובר ב'ערכת הרדמה' או ברצון אמיתי".

קודם להודעה על הקמת הצוות, הפגינו הערב עשרות חסידי ברסלב מול מעון ראש הממשלה בירושלים, לצד המפגינים נגד השחיתות השלטונית. המוחים באו בדרישה לגבש את מתווה הטיסות לאומן, תוך שהניפו בשלטים עם הכיתוב "נתניהו נגד רבי נחמן", "שקרן לך הביתה", "איבדת את קולותינו", ושרו יחד עם המוחים. חלקם עזבו את מוקד ההפגנה בכיכר פריז והחלו לצעוד לכיוון מרכז העיר - ופוזרו על ידי שוטרים.

מפגיני ברסלב מחוץ למעונו של נתניהו, אומן, 29 אוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"שיקולים קואליציוניים בלבד". מפגיני ברסלב מחוץ למעון רה"מ, הערב/ראובן קסטרו

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד-תל"ם, יאיר לפיד, טען כי מדובר בהחלטה פוליטית שנוגדת את המלצות גורמי הבריאות. "אין צורך בצוות שרים לנושא הנסיעה לאומן", מסר. "לא צריך מתווה, לא צריך ממונה, צריך רק ממשלה שתקבל החלטה לפי המלצות גורמי המקצוע ותעמוד בהשלכות. זה לא פוליטי, חבורת פחדנים, זה בריאותי".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף את ראש הממשלה. "‏שוב נתניהו מוכיח שיותר משהוא דואג לאזרחי ישראל ופועל להכריע את הקורונה - הוא דואג למפלגות החרדיות, מתוך שיקולים קואליציוניים בלבד".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) אמר כי נתניהו משקר לחסידים. "הטלפון של נתניהו לנשיא אוקראינה לעצור את החסידים מלהגיע לאומן בראש השנה, ואחר כך לספר להם שהוא מחפש פתרונות - זה גם שקר כפול וגם פגיעה בחופש הדת", מסר. "אפשר למצוא פתרון תוך שמירה על ההוראות, ובלי לפגוע באלפי אנשים. אנחנו נגד התקהלויות מבלי לשמור על מרחק. היה צריך לחשוב בצורה אחרת מבלי לשקר לאנשים".

חסיד מתפלל באומן, 25 בספטמבר 2011. יעקב נחומי, פלאש 90
"זה לא פוליטי, זה בריאותי". מתפלל באומן/פלאש 90, יעקב נחומי

הקמת הצוות מגיעה לאחר שנמתחה ביקורת חריפה מצד חסידות ברסלב על פועלה של הממשלה בכל הנוגע לטיסות לאומן. הרשויות באוקראינה מנעו השבוע את כניסתם של כמאה חסידי ברסלב שהגיעו בטיסות שונות מישראל, וחלק מהנוסעים גורשו לארץ. בעקבות המהלך, מזכירות חסידות ברסלב הארצית הכריזה כי "לעולם לא נתמוך בבנימין נתניהו ולא במפלגה אחרת שתעשה זאת".

כמו כן, אוקראינה אישרה ביום רביעי האחרון איסור על כניסת אזרחים זרים למדינה עד 28 בספטמבר, צאת יום הכיפורים. אוקררינה גם האריכה את אמצעי הסגר עד לסוף אוקטובר, כדי לבלום את העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה.

ראש הממשלה האוקראיני, דניס שמיגל, אמר כי ההחלטה התקבלה בחלקה בשל בקשת ישראל למנוע נסיעה המונית לאומן, כמדי שנה. "עלינו להגן על אזרחינו ולהראות אחריות כלפי שותפינו הזרים", מסר.

בלשכתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמרו מוקדם יותר השבוע כי נתניהו ביקש ממנו להגביל את מספר הטסים למדינה, אך ראש הממשלה הכחיש זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully