וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני האיסור על כניסת זרים: עשרות חסידי ברסלב המריאו לאומן

27.8.2020 / 9:15

מאמיניו של רבי נחמן טסו לאוקראינה לציון קברו, וחלקם מתכננים להישאר במקום עד לאחר ראש השנה. הם מצטרפים לכאלף נוסעים ישראלים שכבר שוהים בעיר בימים האחרונים. האיסור עתיד להיכנס לתוקף בימים הקרובים, בהתאם להחלטת הממשלה בקייב, ועד לצאת יום הכיפורים

בווידאו: חסידי ברסלב בשדה התעופה בן - גוריון לפני הטיסה לאומן/צילום: מתס קורמן, עריכה: עמית שמחה

עשרות חסידי ברסלב המריאו הבוקר (חמישי) לקברו של רבי נחמן באומן, רגע לפני שייכנס לתוקף איסור כניסת אזרחים לאוקראינה. חלקם מתכוונים להישאר במקום עד לאחר חג ראש השנה, ואחרים מתכוונים לחזור עוד קודם. הנוסעים מצטרפים ל-1,000 עד 2,000 נוסעים ישראלים שכבר שוהים בעיר בימים האחרונים.

אוקראינה אישרה אתמול איסור על כניסת אזרחים זרים למדינה עד 28 בספטמבר, צאת יום הכיפורים, והאריכה את אמצעי הסגר עד לסוף אוקטובר כדי לבלום את העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה. האיסור צפוי להיכנס לתוקף בשבת או בראשון הקרובים, בהתאם להחלטות בקייב.

עשרות חסידי ברסלב המריאו הבוקר לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן, נתב"ג, 27 באוגוסט 2020. מתס קורמן, אתר רשמי
חסידי ברסלב בנתב"ג, הבוקר/אתר רשמי, מתס קורמן

ראש הממשלה, דניס שמיגל, אמר כי ההחלטה התקבלה בחלקה בשל בקשת ישראל למנוע נסיעה המונית לאומן, כמדי שנה. "עלינו להגין על אזרחינו ולהראות אחריות כלפי שותפינו הזרים", הסביר.

בלשכתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמרו אתמול כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ממנו להגביל את מספר הטסים למדינה, אך נתניהו הכחיש זאת. ביום ראשון אמור להתכנס קבינט הקורונה כדי לדון גם בסוגיית הטיסות לאומן.

המתנגד הבולט לנסיעה לאומן הוא פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו. "אי אפשר לעצור בן אדם שנוסע דרך קונקשן, אך אפשר לעצור טיסות צ'ארטר. כבר אומרים שיש שם 2,000, בטח יגיעו עוד, וצריך לעשות כל דבר כדי למנוע את זה. לא נוכל לשמור על בידוד ל-20 אלף איש, אין מתווה לדברים האלה. אעשה כל דבר כדי למנוע את זה", אמר.

עשרות חסידי ברסלב המריאו הבוקר לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן, נתב"ג, 27 באוגוסט 2020. מתס קורמן, אתר רשמי
חסידי ברסלב בנתב"ג, הבוקר/אתר רשמי, מתס קורמן

במזכירות חסידות ברסלב שיגרו אתמול מכתב לראש המל"ל מאיר בן שבת, בו קראו לאפשר את נסיעתם לאומן. "בעוד שכל יום אזרחי ישראל מסוג א' יכולים לנסוע לכל יעד ברחבי תבל ולעיתים אף לחזור ללא בידוד, המאמינים שבכל השנים נסעו במסירות נפש לציונו של רבי נחמן מברסלב להיות אצלו בראש השנה עובדים דה-לגיטימציה והסתה פרועה ללא כל בסיס", כתבו.

"לאור זאת ולאחר התלבטויות רבות הוחלט כי במידה ולא יאושר מתווה, המזכירות הארצית לא תיקח על עצמה כל חלק בסיוע בבקרה וניהול הנסיעה שתתבצע בכל מקרה", המשיכו. "האחריות לכל תוצאה תהיה על הכתפיים של אותם פקידים יהירים ואטומים שבשם 'המקצועיות' לא השכילו להבין שהמטרה המשותפת שלנו היא למעון אסון חלילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully