וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי גמזו על המכתב לאוקראינה: "פוליטיקאים בכירים, בהם חרדים, ביקשו זאת"

24.8.2020 / 8:53

בסביבתו של פרויקטור הקורונה הודפים את הטענות לפיהן הוא "חרג מתפקידו" כששיגר מכתב לנשיא האוקראיני ובו הביע חשש מהגעת המוני חסידי ברסלב לאומן. בשיחה עם וואלה! NEWS הם אומרים כי הפנייה נעשתה לאחר ש"פוליטיקאים בכירים, בהם חרדים, ביקשו את זה ממנו"

בווידאו: צילומי מאומן בעידן הקורונה/צילום: שלומי אלישע

מקורביו של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הדפו היום (שני) את הטענות לפיהן הוא "חרג מתפקידו" כששיגר מכתב לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, בו הביע חשש להגעת חסידי ברסלב לאומן. המקורבים אמרו בשיחה לוואלה! NEWS כי המכתב נשלח לאחר ש"פוליטיקאים בכירים, בהם חרדים, ביקשו את זה ממנו", כלשונם.

גמזו שיגר בסוף השבוע האחרון מכתב לנשיא זלנסקי ובו הביע בפניו חשש מכך שההמונים שיגיעו למדינה לקראת ראש השנה ידביקו את המקומיים באומן בנגיף. במכתב כתב בין היתר כי "ישראל עדיין מתמודדת עם שיעורים יומיים גבוהים של אנשים נגועים בקורונה". עוד ציין גמזו במכתב כי "למרות הצעדים הקשים שננקטים על ידי הממשלה בישראל, שיעור החולים נותר גבוה, עם שכיחות גבוהה במיוחד של המחלה בקהילות חרדיות".

עוד ציין פרויקטור הקורונה במכתבו כי חגיגות בלב העיר אומן שבה קברו של רבי נחמן מברסלב, שם יתקהלו עשרות אלפי אנשים בתנאי צפיפות קשים, יובילו "להשלכות חמורות לטווח הקצר והארוך על הקהילה המקומית באומן ומעבר לה, כמו גם למדינת ישראל".

פרופ' רוני גמזו מציג את המלצותיו לסל הבריאות במסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה בירושלים. 29 בדצמבר 2017. הדס פרוש, פלאש 90, פלאש 90
פוליטיקאים חרדים ביקשו ממנו לשלוח מכתב לנשיא אוקראינה. גמזו/פלאש 90, הדס פרוש, פלאש 90

המכתב שגמזו שלח עורר ביקורת חריפה נגדו מצד פוליטיקאים בש"ס וביהדות התורה. שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן דרש בישיבה אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שגמזו יתפטר מתפקידו ויתנצל על המכתב ששלח. לדבריו, "הוא צריך להתפטר. לא ראיתי אף פעם שפקיד שולח מכתב לנשיא, או שר הבריאות או ראש הממשלה".

סגן שר החינוך מאיר פרוש (יהדות התורה) הוסיף כי "לנו כציבור דתי וחרדי אסור בשום פנים ואופן להסכים שאנשים המנותקים לאורח החיים שלנו ישלטו וירדו בנו". שר הפנים אריה דרעי זעם על כך שגמזו כינה את הנסיעה ההמונית לאומן "מסיבה", ובמהלך הישיבה אצל נתניהו תהה "איך קראת לזה מסיבה? ישנתי שם עשר שנים בדירה בלי מקלחת".

מקורבי גמזו טוענים כעת לראשונה שהוא שלח את המכתב בהוראה של פוליטיקאים, בהם חרדים, ובכך הודפים את הביקורת נגדו על כך שחרג מתפקידו או סמכותו לפנות לנשיא אוקראינה בנושא. גמזו הבהיר אתמול בתום הפגישה אצל נתניהו כי דעתו לא השתנתה, והוא סבור שיש למנוע את הנסיעה לאומן. הפגישה עצמה הסתיימה ללא הסכמות, ונקבע דיון נוסף בשלישי הקרוב.

עוד בוואלה!

אוקראינה ביקשה לא להגיע לאומן, אך אלפי חסידים לא יתנו לזה לעצור בעדם

לכתבה המלאה

חה"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) הגיבה לפרסום ואמרה כי "‏אם אכן הדבר נכון, אז ליצמן חייב להתפטר ולאכול את הכובע שלו. לאיש ציבור ששם את האינטרס הסקטוריאלי הצר שלו לפני האינטרס הציבורי, אין מקום בעשייה הציבורית".

אמש, בפגישה עם נתניהו שבה השתתפו השרים יולי אדלשטיין, מירי רגב, אריה דרעי ויעקב ליצמן וכן נציגי חסידות ברסלב, הוצג לנתניהו המתווה המלא שמציעה החסידות לקיום הנסיעות. לפי ההצעה, הטסים יעברו שלוש בדיקות קורונה: ביציאה מישראל, בנחיתה באוקראינה ומיד לאחר הנחיתה בחזרה בארץ.

העלייה למטוס בישראל תותנה בתוצאה שלילית של בדיקת קורונה וישמרו מרווחים ארוכים בין הטיסות כדי למנוע התקהלויות בנתב"ג. בנוסף, הוצע כי מספר הטיסות יצומצם, וכך גם מספר הנוסעים. הנחיתות באוקראינה יהיו בטרמינל נפרד והכניסה למדינה תהיה בכפוף להצגת בדיקת קורונה שלילית.

שר הבריאות, יעקב ליצמן במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 8 במרץ 2020. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
דרש שגמזו יתפטר מתפקידו בעקבות המכתב. ליצמן/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

בתוך העיר אומן, בנייני דירות, בתי הארחה ובתי מלון יחולקו בצורה קפדנית לפי מתווה קפסולות, כך גם בתי הכנסת, שיהיו בתפוסה של 30% בלבד. כמו כן, תהיה חובת עטיית מסיכה בזמן התפילות. מתחם השהייה של הנוסעים באומן יוגדר "שטח סטרילי", ויהיה נפרד לגמרי משאר העיר. בנוסף, יוקם בית דין של רבנים מהחסידות שיאסרו על מי שמפר את ההנחיות באומן מלהיכנס לתפילה בקברו של רבי נחמן. המתחם עצמו יחולק גם לקפסולות.

מתפללים באומן. יעקב נעמי, פלאש 90, אתר רשמי
"השלכות חמורות לטווח הקצר והארוך". המוני מתפללים באומן, 2019/אתר רשמי, יעקב נעמי, פלאש 90

כמו כן, "מרפאת אומן" תקים "מרפאת קורונה", שתעמיק טיפול ראשוני לנדבקים, ותתאם מול חברות הביטוח את המשך הטיפול. בנוסף, תוקם מלונית בידוד שאליה יועברו מי שנחשפו לחולה מאומת, וייחתם הסכם עם מעבדת בדיקות שתפתח שלוחה באזור הקבר לבדיקות קורונה מהירות לפי הצורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully