וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה החליטה: תיאסר כניסת מתפללים לאומן בראש השנה

משרד הפנים האוקראיני הודיע כי כניסתם של אנשי החסידות תיאסר בשנת 2020. במדינה ציינו כי מדי שנה פוקדים את העיר בה שוכן קברו רבי נחמן מברסלב עשרות אלפי מאמינים, וכי בזמן הקורונה האירוע מסכן גם את המקומיים. משרד הבריאות בישראל התנגד בעבר לנסיעות אל היעד

בווידאו: המוני חסידים באומן בראש השנה/צילום: רויטרס

אוקראינה החליטה לאסור על כניסתם של חסידים לאומן בהמשך שנת 2020 - כך הודיע היום (שלישי) משרד הפנים במדינה. שר הפנים האוקראיני, ארסן אבקוב, ציין כי מדי שנה מגיעים לעיר בה שוכן קברו של רבי נחמן מברסלב 30-50 אלף איש ממדינות שונות, למשך שלושה ימים, כדי להתאסף סביב קברו. לדברי השר, האירוע בזמן מגיפת הקורונה אינו מסכן רק את המתפללים - אלא גם את המקומיים. משרד הבריאות בישראל הצהיר בעבר על התנגדותו לנסיעת ישראלים ליעד.

אבקוב אמר כי מתכונת כזו של אירוע בתוך המגיפה, יוצרת סיכונים עצומים להתפשטות הנגיף. "אנו מתייחסים למסורות הלאומיות של אנשים שונים וקהילות דתיות בכבוד ועושים הכל בכל שנה כדי לתפעל את האירועים בסטנדרטים גבוהים ביותר של בטיחות", הדגיש שר הפנים האוקראיני."עם זאת, במהלך השבועות האחרונים, חלה באוקראינה התפרצות קורונה בקרב האוכלוסייה".

לדבריו, "הקשבנו לדיווחים של שרי הממשלה והגענו למסקנה כי המצב האפידמיולוגי במדינה ובעולם אינו מאפשר להתארגן, לנהל ולערוך אירועים המוניים, במיוחד בהשתתפות אזרחים זרים".

חסידי ברסלב חוגגים ראש השנה באומן. רויטרס
"מתייחסים למסורות הלאומיות והדתיות בכבוד, אך המגיפה מאיימת". חסידי ברסלב באומן/רויטרס

עוד טען אבקוב כי במדינה יפעלו באופן דומה גם כלפי מאמיני הכנסייה האורתודוקסית האוקראינית והכנסייה האורתודוקסית של הפטריארכיה במוסקבה, שביטלו טקסים דתיים בעקבות המגיפה. הוא טען כי משרדו חתם על הסכמים בנושא מול נציגי הכנסיות.

בתחילת החודש הכריז משרד הבריאות כי הוא מתנגד לנסיעות לקבר רבי נחמן באומן שבאוקראינה, זאת בשל ההתקהלות המתקיימות במקום. מנהל היחסים הבינלאומיים במשרד, אשר שלמון, אמר במהלך דיון בנוגע לעתיד ענף התעופה בוועדת הקורונה כי הן ישראל והן אוקראינה מתכוונות לעצור את הנסיעות למקום. "אנשים מוכנים למסור את הנפש שלהם, אבל מבחינת מדינת ישראל וממשלת אוקראינה יש התנגדות מוחלטת לכך", מסר שלמון בדיון בתחילת החודש.

במסגרת הדיון, יו"ר הוועדה יפעת שאשא ביטון מתחה ביקורת על האישור שניתן להכנסת 16 אלף אברכים והאפשרות לצאת לאומן. "צריך להיות דין אחד לכל הנוסעים", אמרה.

חסיד מתפלל באומן, 25 בספטמבר 2011. יעקב נחומי, פלאש 90
תיעצר כניסתם. חסיד מתפלל באומן/פלאש 90, יעקב נחומי

ראש עיריית אומן, אלכסנדר צבירי, הביע את התנגדותו לכניסת החסידים לעיר. "הממשלה צופה גל שני של מגיפת הקורונה לקראת ספטמבר. לכן, אני מתנגד לביקורם של עולי הרגל בעירנו השנה", אמר. צבירי אף ציין כי הוא מוכן לחסום את הדרכים, כדי למנוע את הגעתם של חסידים לחגיגת ראש השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully