וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: פועלים לאפשר טיסות מעל סעודיה בין תל אביב לדובאי

17.8.2020 / 12:05

לדברי ראש הממשלה, מתנהלים מגעים לאפשר טיסות ישראליות בשמי ערב הסעודית, באופן שיקצר את זמן הטיסה לאיחוד האמירויות. הוא אמר כי המהלך יפתח את שוק התעופה וכי ההסכם החדש עם האמירויות הוא בגדר "זריקת מרץ לכלכלה הישראלית שתטיב עם כל אזרח"

בווידאו: נתניהו מצהיר שישראל עובדת על טיסות ישירות לדובאי מעל סעודיה/צילום: יותם רונן

ישראל פועלת לאפשר טיסות בשמי ערב הסעודית, זאת כדי לקצר את זמן הטיסה לאיחוד האמירויות הערביות - כך הודיע היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו. במסיבת עיתונאים שערך בתום סיור בנמל התעופה בן גוריון, אמר נתניהו כי הדבר יקצר משמעותית את משך הטיסה למדינה, עמה הוכרז הסכם לנרמול היחסים בשבוע שעבר, וכן למדינות המזרח הרחוק.

"זו טיסה קצרה של שלוש שעות שתשנה את התעופה הישראלית", הכריז נתניהו. "אני מעריך שנגיע להסכם שיאפשר טיסות ישירות בין תלא ביב לדובאי - וזה יפתח את שוק התעופה והתיירות". הוא הסביר את תרומת ההסכם החדש בין המדינות, ואמר כי הוא יביא זריקת מרץ כלכלית שתטיב עם כלל אזרחי ישראל.

מלבד שוק התעופה, נתניהו ציין כי ההסכם אף יועיל לענפים נוספים. "גם האמירויות רוצים להגיע לישראל", אמר. "זה יגדיל את הסחר האווירי והימי. בדובאי יש אזור סחר בינלאומי הגדול בעולם. זה יוזיל את המחירים עבור האזרחים. גם ההשקעות בטכנולוגיה עשויות לתרום לתעסוקה ולכלכלת ישראל". באשר לענף התעופה והטיסות לדובאי ציין: "ישראייר כבר הגישה בקשה רשמית".

ראש הממשלה נתניהו ביקר בנתב"ג, 17 באוגוסט 2020. פול, אתר רשמי
זריקת מרץ למשק. נתניהו בנתב"ג, היום/אתר רשמי, פול

נתניהו ביקר בנמל התעופה על מנת לעקוב מקרוב אחר הפעלת המתווה לפתיחת השמיים שהחל אתמול. בסיור שערך השתתפה גם שרת התחבורה מירי רגב, שציינה כי כבר אתמול המריאו מנתב"ג כ-5,000 נוסעים למדינות שהותרו בהתאם למתווה - בולגריה, קרואטיה, ויוון. "כל שבועיים נפתח יעדים נוספים", אמרה. "זו בשורה גדולה לאזרחי מדינת ישראל".

עוד בוואלה!

בכירים ישראלים: המשלחת לאיחוד האמירויות לא תצא השבוע

לכתבה המלאה

קידום נורמליזציה

מאז ההכרזה על כינון היחסים, באיחוד האמירויות אמרו כי הם מעוניינים לקדם במהרה את הנורמליזציה בין המדינות. בריאיון ראשון של גורם רשמי במדינה לכלי תקשורת ישראלי, ציין השר במשרד החוץ של האמירויות אנוואר גרגאש, כי ארצו שואפת ליישום מהיר של ההסכם. "אנחנו לא מדברים על תהליך איטי והדרגתי", אמר לוואלה! NEWS.

כך, אתמול הסיר משרד התקשורת באיחוד האמירויות את החסימה על חיוג ישיר בשיחות טלפון בינלאומיות לישראל ועל גלישה באתרים ישראליים. שר החוץ גבי אשכנזי, חנך את הסרת החסימה בשיחה עם עמיתו במדינה עבדאללה בן זאיד. בעבר, התקיימו שיחות טלפון בין שרי חוץ מישראל ומהמדינה במפרץ. אולם, זו הפעם הראשונה בה הדבר מתפרסם בהודעה רשמית ופומבית.

מטוס מטען של חברת התעופה של איחוד האמירויות הערביות נחת לראשונה בישראל, 9 יוני 20. רשות שדות התעופה, צילום מסך
נחיתת מטוס חברת התעופה של אמירויות לראשונה בישראל לפני חודשיים/צילום מסך, רשות שדות התעופה

בתוך כך, במהלך ישיבת הממשלה רמז נתניהו כי מדינות נוספות באזור עשויות להצטרף לאיחוד האמירויות ולקדם נורמליזציה עם ישראל. "אני צופה שמדינות נוספות יצטרפו למעגל השלום איתנו", אמר. "זהו מהפך היסטורי שמקדם את השלום גם עם העולם הערבי, ובסופו של דבר יקדם גם את השלום, שלום אמיתי, מפוכח, בטוח גם עם הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully