וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים ישראלים: המשלחת לאיחוד האמירויות לא תצא השבוע

16.8.2020 / 20:17

פקידים ישראלים בכירים מעריכים שהמשלחת לשיחות עם איחוד האמירויות על יישום הסכם הנורמליזציה תצא לאבו דאבי רק בשבוע הבא. עם זאת, לא ברור מי יעמוד בראשה ומה יהיה הרכבה בשל פערים בין משרד ראש הממשלה למשרד החוץ. הקבינט צפוי להתכנס בשלישי כדי לקבל עדכון על ההסכם

בווידאו: נתניהו אומר שתכנית הסיפוח לא ירדה מהפרק/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

פקידים ישראלים בכירים מעריכים כי המשלחת לשיחות עם איחוד האמירויות על יישום הסכם הנורמליזציה תצא לאבו-דאבי רק בשבוע הבא. לדבריהם, הסיבה היא שיש להשלים קודם כל את עבודת ההכנה של משרדי הממשלה השונים. "אין עדיין מועד ליציאת המשלחת", אמר אחד הפקידים הבכירים.

ביום שלישי הקרוב צפוי להתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון שנקבע מראש, ויעסוק בכמה נושאים שוטפים. בין השאר, צפויים השרים לקבל עדכון גם על הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את היועץ לביטחון לאומי מאיר בן-שבת לרכז את עבודת ההכנה של משרדי הממשלה השונים. עם זאת, עדיין לא ברור מי יעמוד בראש המשלחת ומה יהיה הרכבה המדויק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך שיחת טלפון בלשכתו עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ויורש העצר של איחוד האמירויות, השייח מוחמד בן- זיאד 13 באוגוסט 2020. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
טרם נקבע מועד ליציאת המשלחת לאבו דאבי. נתניהו משוחח עם טראמפ ובן זאיד/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

במשרד ראש הממשלה רוצים שהמטה לביטחון לאומי יוביל את המשלחת, ובמשרד החוץ מעוניינים להוביל את המשלחת בעצמם. פקיד ישראלי בכיר ציין כי אחרי חיבור קשרי הטלפון בין ישראל לאיחוד האמירויות היום, שתי הסוגיות שיטופלו בזמן הקרוב נוגעות לקשרי התעופה ולאשרות הכניסה של ישראלים לאיחוד האמירויות ושל אזרחי איחוד האמירויות לישראל.

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ ויועצו הבכיר ג'ארד קושנר אמרו כי ההסכם יאפשר טיסות ישירות מאבו-דאבי ודובאי לישראל, בהם יוכלו להגיע אזרחי איחוד האמירויות שירצו לבקר במסגד אל-אקצא.

עוד בוואלה!

איחוד האמירויות הסירה את חסימת השיחות לישראל; אשכנזי דיבר עם מקבילו

לכתבה המלאה
מוחמד בן זאיד א-נהיאן, יורש העצר של איחוד האמירויות הערביות, בפגישה בבית הלבן, מאי 2017. AP
בקרוב יטופלו סוגיות קשרי התעופה ואשרות הכניסה לאיחוד האמירויות. יורש העצר בן זאיד/AP

סוגיית האשרות רגישה מאוד מכיוון שיש לה גם היבט ביטחוני. מי שבוחן בקשות לאשרות הכניסה של אזרחים ממדינות ערביות הוא שירות הביטחון הכללי. מסיבה זו אזרחים ירדנים ומצרים רבים שמבקשים להגיע לישראל, נתקלים בקשיים רבים ולעיתים ממתינים חודשים ארוכים עד לקבלת אשרה.

במקביל, ראש המוסד יוסי כהן צפוי לצאת גם הוא לאיחוד האמירויות השבוע. עם זאת, ביקורו לא צפוי לעסוק באופן ספציפי ביישום הסכם הנורמליזציה. מדובר בביקור שתוכנן להתקיים מזה כמה חודשים ולעסוק בין השאר בסוגיית הסיפוח, אבל יוצא לפועל רק עכשיו כאשר הסיפוח כבר ירד מהפרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully