וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: לא נתנו לי אפשרות לבחור בין סיפוח לשלום עם האמירויות

16.8.2020 / 17:37

ראש הממשלה הבהיר שלמרות הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות, הנושא החלת הריבונות לא ירד מסדר היום. "האמריקנים ביקשו השהייה, אך לא הוציאו את הסיפוח מהתכנית", אמר. נתניהו התייחס גם למשבר התקציב: "אני רוצה פתרון, אך יש ממשלה בתוך ממשלה"

בווידאו: נתניהו אומר שתכנית הסיפוח לא ירדה מהפרק/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) כי נושא החלת הריבונות אינו ירד מסדר היום. "אני זה שהבאתי את הריבונות לתכנית טראמפ", אמר נתניהו בריאיון לגלי צה"ל, והבהיר כי "אנו נחיל ריבונות בהסכמה אמריקנית". לדבריו, "לא הייתה לי ברירה לבחור בין החלת ריבונות או שלום עם איחוד האמירויות כרגע. הם ביקשו השהייה להחלת הריבונות, והם לא הוציאו אותה מהתכנית שלהם".

נתניהו התייחס גם למשבר הקואליציוני סביב נושא העברת תקציב המדינה. "אני מאוד רוצה להגיע לפתרון", אמר. "זו לא ממשלה אידיאלית, לעיתים אני מוצא ממשלה בתוך ממשלה שפועלת נגד הממשלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך שיחת טלפון בלשכתו עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ויורש העצר של איחוד האמירויות, השייח מוחמד בן- זיאד 13 באוגוסט 2020. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
"החלת הריבונות לא ירדה מהתכנית האמריקנית". נתניהו משוחח עם טראמפ ובן זאיד/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

ישראל ואיחוד האמירויות הכריזו ביום חמישי האחרון על כינון יחסים דיפלומטיים ונורמליזציה מלאה, בתיווכו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בתמורה, הסכימה ישראל שלא לקדם צעדי סיפוח בגדה המערבית. הצדדים הצהירו על ההסכם, שקיבל את השם "אברהם", לאחר שיחת טלפון משולשת בין טראמפ, נתניהו ויורש העצר של המדינה הערבית מוחמד בן זאיד א-נהיאן.

ביום ההכרזה, נתניהו מסר הצהרה בנושא חתימת ההסכם ואמר כי נפתח עידן חדש ביחסיה של ישראל עם העולם הערבי. הוא כינה את ההסכם "שלום תמורת שלום". נתניהו התייחס אז לביקורת בדבר הוויתור על הריבונות בשטחי יהודה ושומרון בתמורה להסכם, וטען כי הוא מחוייב להחלת הריבונות, אך טראמפ ביקש ממנו להמתין באופן זמני עם המהלך.

עוד בוואלה!

נתניהו ניסה לשווק כישלון כניצחון, אך נכנע לחוקי המזה"ת וקבר את הסיפוח

לכתבה המלאה

עם זאת, בהצהרה שמסר הנשיא האמריקני יום לאחר מכן, הוא טען כי ישראל הסכימה שלא לספח שטחים מהגדה המערבית במסגרת ההסכם עם איחוד האמירויות. "זה יותר מאשר להוריד את זה מהשולחן, הם הסכימו לא לבצע זאת", אמר אז טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully