וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר בנושא הקורונה: הסכם אסטרטגי נחתם בין חברה ישראלית לחברה מאיחוד האמירויות

15.8.2020 / 23:42

יומיים לאחר ההכרזה על הסכם הנורמליזציה בין המדינות, חתם מנכ"ל Tera הישראלית על הסכם הכולל מחקר משותף על מכשיר שיאפשר לבצע בדיקות מהירות לקורונה עם חברת Apex מאבו דאבי

בווידאו: ראיון עם אנוואר גרגאש השר במשרד החוץ של איחוד האמירויות/צילום: ברק רביד, עריכה: ליר שפיגלר, עמית שמחה

הסכם מסחרי למחקר ופיתוח בנושא וירוס הקורונה נחתם היום (שבת) בין חברת TERA הישראלית לבין חברת APEX מאיחוד האמירויות. ההסכם נחתם יומיים לאחר ההכרזה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לבין איחוד האמירויות.

מנכ"ל Tera חתם על ההסכם מוקדם יותר היום באבו-דאבי, וסוכנות הידיעות הממשלתית של איחוד האמירויות פרסמה את דבר ההסכם. לפני כמה שבועות הודיעו ישראל ואיחוד האמירויות על הסכם בין חברה G4 מאיחוד האמירויות לבין רפא"ל, למחקר ופיתוח בנושא וירוס הקורונה. ההסכם כולל מחקר משותף על מכשיר שיאפשר לבצע בדיקות מהירות לקורונה.

איחוד האמירויות. -, אתר רשמי
סוכנות הידיעות הממשלתית של איחוד האמירויות פרסמה את דבר ההסכם. אבו דאבי/אתר רשמי, -

הסכם השלום עם איחוד האמירויות הוכרז לפני כיומיים, אז סוכם על כינון יחסים דיפלומטיים ונורמליזציה מלאה בין ישראל לפדרציית האמירויות, זאת בתיווך נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בתמורה, הסכימה ישראל שלא לקדם צעדי סיפוח בגדה המערבית.

הצדדים הצהירו על ההסכם, שקיבל את השם "אברהם", לאחר שיחת טלפון משולשת בין טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויורש העצר של המדינה הערבית ושליטה בפועל מוחמד בן זאיד א-נהיאן. בהודעה המשותפת על ההסכם נמסר כי משלחות מישראל ואיחוד האמירויות ייפגשו בימים הקרובים כדי לחתום על הסכמי שיתוף פעולה בתחומי הביטחון, הטיסות הישירות, ההשקעות, התרבות, הבריאות, התיירות, התקשורת, הטכנולוגיה, האנרגיה ואיכות הסביבה.

עוד בוואלה!

אחרי ההסכם בין ישראל לאמירויות: ר"מ בחריין יצא לביקור בזק מחוץ למדינה

לכתבה המלאה

לדברי נתניהו ביום חמישי בערב, "היום נפתח עידן חדש ביחסיה של ישראל עם העולם הערבי". עוד אמר ראש הממשלה כי "יהיו מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות שיצטרפו למעגל השלום איתנו". הוא כינה את ההסכם "שלום תמורת שלום". לדבריו, איחוד האמירויות היא אחת המדינות החזקות והמתקדמות בעולם. ההסכם ביננו כולל יחסים דיפלומטיים מלאים, הקמת שגרירויות והשקעות כלכליות גדולות שיועילו לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully