וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההסכם בין ישראל לאמירויות: ר"מ בחריין יצא לביקור בזק מחוץ למדינה

15.8.2020 / 20:16

הנסיכות הקטנה, המאוימת על ידי איראן, הוזכרה כמי שעשויה ללכת בעקבות איחוד האמירויות הערביות ולחתום על הסכם נורמליזציה עם ישראל. בממשל טראמפ העריכו כי מדינות נוספות ילכו בדרכה של אבו דאבי בזמן הקרוב. בסעודיה עדיין שותקים

בווידאו: ג'ארד קושנר מתייחס להסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות/מערכת וואלה! NEWS

ראש ממשלת בחריין, שייח חליפה בן סלמאן אל-חליפה, עזב את הממלכה ל"ביקור פרטי" מחוץ למדינה - כך פרסם היום (שבת) בטוויטר יועץ התקשורת של מלך בחריין. זאת על רקע השערות שלפיהן הנסיכות הקטנה במפרץ עשויה ללכת בעקבות איחוד האמירויות הערביות ולחתום על הסכם נורמליזציה ביחסים.

בחריין, שבית המלוכה הסוני שלה שולט על הרוב השיעי, היא בעלת ברית קרובה של ארצות הברית והיא מארחת את בסיס הצי החמישי. היא חוששת מאיראן, והתבטאה פעמים רבות בשנים האחרונות בעד ישראל. היא בירכה את אבו דאבי על ההסכם שהוכרז ביום חמישי, בתיווך ארצות הברית.

היום דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית בנסיכות כי המלך הבחרייני, חמד בן עיסא אל-חליפה, שוחח עם יורש העצר של איחוד האמירויות הערביות, מוחמד בן זאיד, ואמר כי זהו הסכם "היסטורי". בשנה שעברה אירחה בחריין פסגה כלכלית בחסות אמריקנית, שהייתה אמורה לאסוף כספים עבור הפלסטינים במסגרת יוזמת השלום של טראמפ, שנדחתה על ידי הפלסטינים.

מלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה. אי-פי, AP
בעל ברית חשוב של ארה"ב. מלך בחריין/AP, אי-פי

בחריין הייתה המדינה הראשונה במפרץ שהגיבה להסכם ובירכה עליו. "אנו מברכים את איחוד האמירויות על ההסכם עם ישראל שעצר את סיפוח האדמות הפלסטיניות ועל כך שלקחה צעדים לקראת השלום", נמסר בהודעת משרד החוץ של בחריין ביום חמישי. "הצעדים ההיסטוריים הללו יסייעו ליציבות באזור. אנחנו ממשיכים לשאוף להגעה לפתרון צודק לסכסוך בין ישראל לפלסטינים".

הממשל האמריקני אמר לאחר ההכרזה כי בוושינגטון צופים שמדינות נוספות ילכו בעקבות איחוד האמירויות הערביות. "אתם תראו עכשיו מדינות אחרות מגיעות להסכם הזה ויהיה שלום במזרח התיכון", אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים אחרי ההכרזה על "הסכם אברהם". יחד עם בחריין, גם עומאן הוזכרה כמי שעשויה לחתום על הסכם דומה עם ישראל. בדומה לבחריין, היא בירכה את איחוד האמירויות הערביות. ב-2018 הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור במדינה.

מי שטרם הגיבה להסכם בין איחוד האמירויות לישראל היא ערב הסעודית, וכך גם כווית וקטאר. ההסכם למעשה זונח סופית את יוזמת השלום הערבית, שעליה פרסה חסות ריאד, וקבעה כי נורמליזציה בין ישראל לבין העולם הערבי תקרה רק אחרי הקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully