וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: האמירויות עשתה טעות ענקית בהסכם עם ישראל, צפוי לה עתיד מסוכן

15.8.2020 / 14:57

משמרות המהפכה אמרו כי הסכם הנורמליזציה יפגע בהשפעה האמריקנית באזור. רוחאני הזהיר את אבו דאבי מפני מתן "דריסת רגל" לישראל באזור. זריף: "בגידה כואבת במדינות ערביות ואחרות באזור"

בווידאו: ראיון עם אנוואר גרגאש השר במשרד החוץ של איחוד האמירויות/צילום: ברק רביד, עריכה: ליר שפיגלר, עמית שמחה

איראן הזהירה היום (שבת) את איחוד האמירויות הערביות מהשלכות מסוכנות להסכם הנורמליזציה עם ישראל. משמרות המהפכה אמרו כי זהו הסכם "מביש" ו"מעשה מרושע" שהוכתב על ידי ארצות הברית. בארגון הזהירו כי ההסכם, הראשון של ישראל עם מדינה במפרץ, יפגע בהשפעה האמריקנית באזור ויביא "עתיד מסוכן" עבור ממשלת האמירויות.

נשיא איראן חסן רוחאני אמר כי איחוד האמירויות עשתה "טעות ענקית". הוא הזהיר את הנסיכויות מפני מתן "דריסת רגל" לישראל באזור. אתמול אמר שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, כי ההסכם הוא "בגידה כואבת במדינות ערביות ואחרות באזור".

בעיתון היומי "קייחאן", שעורכו הראשי ממונה על ידי המנהיג העליון עלי חמינאי, נכתב כי "איחוד האמירויות הפכה את עצמה למטרה לגיטימית להתנגדות", כך על פי אתר האינטרנט של העיתון.

נשיא איראן, חסן רוחאני במהלך מסיבת עיתונאים  בטהרן, איראן. 21 ביולי 2020. רויטרס
"טעות ענקית". רוחאני/רויטרס

איראן, יחד עם טורקיה, מובילה את ההתנגדות ל"הסכם אברהם", שאותו דוחים גם כל הפלגים הפלסטיניים. ההסכם נחשף ביום חמישי, ולפי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שממשלו תיווך בין הצדדים, ישראל הסכימה לעצור את תכניות הסיפוח בגדה תמורת יחסים רשמיים עם אבו דאבי.

האמירויות, שמעמדה בזירה האזורית והעולמית התחזק בשנים האחרונות לאור המדיניות האסרטיבית של יורש העצר מוחמד בן זאיד, אמרה כי ההסכם יקדם את השלום ויסיר את הסיפוח מעל השולחן. ראש הממשלה בנימין נתניהו, לעומת זאת, אמר מול הזעם בימין כי עצירת תכנית החלת הריבונות - אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו - היא זמנית.

עוד בוואלה!

מחשבים צעדים: בסעודיה שותקים מול ההסכם בין האמירויות לישראל

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הצגת תוכנית המאה 28 בינואר 2020. רויטרס
הצהרות חלוקות בעניין עתיד הסיפוח. נתניהו וטראמפ/רויטרס

טראמפ מציג את ההסכם כהישג דיפלומטי גדול ואמר כי הוא צופה שמדינות נוספות ילכו בדרכה של האמירויות. בשנים האחרונות העמיקה ישראל, בחשאי, את קשריה עם איחוד האמירויות ועם מדינות אחרות במפרץ החוששות מאיראן. בחריין ועומאן, שבירכו על ההסכם, עשויות להגיע להסכמים דומים. ערב הסעודית טרם הגיבה באופן רשמי להסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully