וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: לבקשת נתניהו, נגביל את כניסת הישראלים הטסים לאומן

לשכתו של הנשיא וולודימיר זלנסקי הודיעה על ההחלטה, אך לא פירטה מה יהיו המכסות וסירבה להשיב אם כניסת המתפללים למדינה תיאסר לחלוטין. זאת, לאור חשש בישראל כי האירוע באומן יוביל להתפשטות מגיפת הקורונה. לשכת נתניהו הכחישה שראש הממשלה ביקש זאת

בווידאו: תדרוך של פרויקטור הקורונה על מצב התחלואה/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: עמית שמחה

אוקראינה הודיעה היום (שלישי) שתגביל את כניסתם למדינה של החסידים העולים לרגל לאומן בראש השנה, לאחר שישראל הביעה חשש שהאירוע יוביל להתפרצות של מגיפת הקורונה. עם זאת, לא נמסרו פרטים מדויקים באשר למכסה שתאושר, או כל מידע נוסף.

"לבקשת ראש ממשלת ישראל, התקבלה החלטה להגביל את העלייה החסידית לרגל לאומן כדי לחגוג את ראש השנה", נמסר מלשכת נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי. לשכת נשיא אוקראינה סירבה להגיב לשאלה אם קייב תאסור לחלוטין את כניסת הישראלים או רק תגביל אותה.

לשכת נתניהו הכחישה כי ראש הממשלה אכן ביקש זאת מזלנסקי. "ראש הממשלה לא ביקש להגביל את כמות המגיעים לאומן. כפי שהובהר בהודעה המשותפת של ישראל ואוקראינה שפורסמה בשבוע שעבר, ראש הממשלה והנשיא הפצירו לא להגיע לאומן בשל מצב התחלואה, אך ציינו והדגישו כי מי שיחליט להגיע לאומן עליו להקפיד ולשמור על הנחיות הבריאות", נמסר.

מתפללים באומן. יעקב נעמי, פלאש 90, אתר רשמי
חשש מהתפרצות קורונה. מתפללים באומן/אתר רשמי, יעקב נעמי, פלאש 90

ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, שיגר אל זלנסקי מכתב ובו הזהיר מהשלכות ההתכנסות השנתית, ואף העלה את החשש שאומן תהפוך למוקד התפרצות של המגיפה.

בד בבד, יו"ר מזכירות ברסלב, נחמן בנשעיה, אמר כי בפגישה שקיים עם נתניהו בתחילת השבוע סוכם כי יעשו מאמצים "לאפשר ליהודים לממש את אמונתם במסגרת הקשיים הבריאותיים שפקדו אותנו ואת העולם". בפגישה נכחו גם שר הפנים אריה דרעי, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, שרת התחבורה מירי רגב, שר הבריאות יולי אדלשטיין ויו"ר הקואליציה מיקי זוהר.

"אין לנו ספק שההודעות האוקראיניות נובעות ממכתבו המיותר של פרופ' גמזו לנשיא האוקראיני, הוסיף בנשעיה. לדבריו, המכתב לא היה על דעתו של ראש הממשלה ושר הבריאות והם נזפו על כך בגמזו. "אין לנו ספק שהממשלה לא תסגור לחלוטין את הנסיעה לאומן ותימצא הדרך להשיג מתווה סביר ובטוח עד כמה שניתן כדי שתתאפשר נסיעה לאומן לאלו שמחוייבים להגיע".

עוד בוואלה!

אוקראינה ביקשה לא להגיע לאומן, אך אלפי חסידים לא יתנו לזה לעצור בעדם

לכתבה המלאה

ח"כ זוהר מקדם מתווה לנסיעה לאומן בראש השנה

בתוך כך, יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר מקדם מתווה חדש לטובת נסיעת חסידי ברסלב לקבר רבי נחמן באומן לראש השנה. זוהר אמר כי נכון לעכשיו קיימות 85 טיסות מתוכננות למדינה לקראת ראש השנה, ולדבריו, מדובר בכ-25 אלף מקומות טיסה פתוחים.

"אני פועל להסכמה בין כל הגורמים לצמצם את מספר הנוסעים ל -6,000 איש תחת השגחה ושמירה קפדנית של השלטונות האוקראיניים", אמר זוהר. לפי הצעתו של הח"כ, הנוסעים יצטרכו לעבור בדיקת קורונה קודם המראתם לאוקראינה ובדרכם חזרה לישראל וכן בידוד בנחיתה בישראל.

זאת, בעוד כמאה רופאים במוסדות רפואיים ברחבי הארץ הצהירו היום על התנגדותם לנסיעת חסידי ברסלב לאומן. "אנו, מנהלים וצוותים רפואיים המטפלים בחולי קורונה, שעובדים יום יום בתנאים המורכבים של יחידות הקורונה, מתנגדים נחרצות לנסיעה המתוכננת לאומן בראש השנה - ומדובר כאן בפיקוח נפש", כתבו בעצומה בה חתמו את שמותיהם.

הם הזהירו כי 15 אלף מבקרים באומן "עלולים להיות מתורגמים בעוד חודש לחולים רבים נוספים במצב קשה. כל פעילות ציבורית שעלולה להגדיל את עומס התחלואה ותכביד עוד על עבודתנו הבלתי נלאית בבתי החולים - שכבר עתה עמוסים לעייפה במטופלים - מיותרת ועלולה לעלות בחיי אדם, כמו גם להחמיר את ההגבלות ולהוסיף לאבטלה שכבר עתה משמעותית".

פרופ' רוני גמזו מציג את המלצותיו לסל הבריאות במסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה בירושלים. 29 בדצמבר 2017. הדס פרוש, פלאש 90, פלאש 90
"דעתי הנחרצת בנושא היא לא, ואני לא אשנה אותה". גמזו/פלאש 90, הדס פרוש, פלאש 90

ישראל היא בין המדינות שאוקראינה מחייבת מבקרים מהן בבידוד בן 14 יום לאחר ההגעה. בשבוע האחרון נרשמו 230.6 מאובחנים בקורונה לכל מאה אלף איש, בעוד הנתון המקביל באוקראינה עמד על 54.9 בלבד.

עשרות אלפי חסידים מתכנסים באומן מדי ראש השנה כדי לפקוד את קברו של רבי נחמן מברסלב, שמת בשנת 1810. ראש השנה ייחגג ב-18 - 20 בספטמבר.

ממשלות ישראל ואוקראינה פרסמו לאחרונה הודעה משותפת הקוראת לציבור לבטל את הנסיעה לאומן, אך רבים עדיין מתכננים לנסוע.

גמזו: "אעשה כל דבר כדי למנוע הדבקה המונית"

מוקדם יותר היום התייחס לנושא פרופ' גמזו, והבהיר כי התנגדותו לנסיעת המתפללים עומדת בעינה. "בכל דבר שאני רואה בו רמת סיכון, אני צריך לבצע את מה שהוטל עליי - להקטין את התחלואה", אמר הפרויקטור. "כך גם לגבי הנסיעות לאומן בראש השנה. עם כל המורכבות של התחלואה ומה שעוברים הרופאים והאחיות - האם זה הגיוני או סביר להוציא מפה 80 טיסות? דעתי הנחרצת היא לא, ואני לא אשנה את דעתי".

לדבריו, "אי אפשר לעצור בן אדם שנוסע דרך קונקשן, אך אפשר לעצור טיסות צ'ארטר. כבר אומרים שיש שם 2,000, בטח יגיעו עוד, וצריך לעשות כל דבר כדי למנוע את זה. לא נוכל לשמור על בידוד ל-20 אלף איש, אין מתווה לדברים האלה. אעשה כל דבר כדי למנוע את זה".

"אני מכבד מאוד את המאמינים, את האנשים שרואים בנסיעה הזאת צו אמונה, אני מכבד מאוד את חסידי ברסלב", הדגיש, "קשה לי עם ההודעות הקשות שהם שולחים אלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully