וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן תקף את גמזו עקב בקשתו למנוע הגעה לאומן: "חרג מתפקידו"

23.8.2020 / 7:58

השר יצא נגד שליחת המכתב של פרויקטור הקורונה לנשיא אוקראינה, בו הביע חשש מהדבקת המקומיים. לטענתו, גמזו חרג בכך מסמכותו, ולא שוחח עם נציגי המתפללים קודם לכן: "סטירה בפרצופם של חסידי ברסלב". ליצמן ושרים נוספים צפויים להיפגש היום עם נתניהו כדי להכריע בנושא

בווידאו: צילומי מאומן בעידן הקורונה/צילום: שלומי אלישע

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן תקף היום (ראשון) את פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו וטען כי הוא "חרג מסמכותו" בשליחת המכתב לנשיא אוקראינה, בו הביע חשש מכך שההמונים שיגיעו לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן ידביקו את המקומיים בנגיף. את הדברים אמר לקראת פגישתו בהמשך היום עם שר הפנים אריה דרעי וראש הממשלה בנימין נתניהו, במטרה למצוא פתרון לסוגייה. בפגישה המכריעה צפויים להשתתף גם שר הבריאות יולי אדלשטיין ושרת התחבורה מירי רגב, כמו גם יו"ר מזכירות ברסלב נחמן בנשעיה.

"רבבות חסידי ברסלב שנוסעים מדי שנה לאומן נמצאים בחשש ודאגה לגבי הנסיעה השנה בצל הקורונה. נדרשת הבנה לכאבם והקשבה לבקשתם הלגיטימית", אמר ליצמן. "מכתבו של פרופ' רוני גמזו לנשיא אוקראינה נגד נסיעת חסידי ברסלב לאומן לראש השנה היא חריגה מתפקידו, תוך עקיפת המסלול המדיני, שנמצא באחריות ראש הממשלה, שר הבריאות וקבינט הקורונה". לטענתו, שליחת המכתב מהווה "סטירה בפרצופם של רבבות חסידי ברסלב".

שר הבריאות, יעקב ליצמן במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 12 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, צילום מסך
"סטירה בפרצופם של רבבות חסידי ברסלב". ליצמן/צילום מסך, אולבייה פיטוסי/פלאש90

השר התרעם על כך שגמזו לא טרח להתדיין עם נציגי המתפללים טרם ביצוע הצעד. "יש לשבת עם נציגי החסידים ולדון איתם על דרכים אפשריות, תוך בחינה ואיתור פתרון לקביעת כללים ותנאים לנסיעה ללא סכנת הדבקה. הפניית עורף לרבבות חסידים ללא הקשבה וללא דיון מעשי, אינה מקובלת ולא ראויה".

דבריו של ליצמן מגיעים לאחר שפרויקטור הקורונה התריע בסוף השבוע האחרון בפני נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מפני סכנת ההדבקה שיביאו איתם המתפללים. במכתב כתב בין היתר כי "ישראל עדיין מתמודדת עם שיעורים יומיים גבוהים של אנשים נגועים בקורונה".

לטענתו, "למרות הצעדים הקשים שננקטים על ידי הממשלה, שיעור החולים נותר גבוה, עם שכיחות גבוהה במיוחד של המחלה בקהילות חרדיות". גמזו מציין כי חגיגות, בלב העיר אומן, בה יחגגו עשרות אלפי אנשים בתנאים צפופים, יובילו להשלכות חמורות לטווח הקצר והארוך, על הקהילה המקומית באומן ומעבר לה, כמו גם למדינת ישראל".

עוד בוואלה!

דרעי וליצמן יבקשו מנתניהו: אפשר את נסיעת המתפללים לאומן בראש השנה

לכתבה המלאה
פרופ' רוני גמזו מציג את המלצותיו לסל הבריאות במסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה בירושלים. 29 בדצמבר 2017. הדס פרוש, פלאש 90, פלאש 90
דבריו זכו לביקורת קשה. גמזו/פלאש 90, הדס פרוש, פלאש 90

במגזר החרדי הביעו תרעומת קשה על התנהלותו של גמזו, בדגש על המכתב ששלח לנשיא אוקראינה. סגן השר מאיר פרוש אמר לוואלה! NEWS כי מדובר בהתנהלות "מתנשאת" ולדבריו, "גם אם יש לגמזו ידע מקצועי, אין לו מינימום של ידע בסיסי על ההווי הדתי ועל האמונה של עשרות האלפים שמאמינים בקיבוץ הגדול בראש השנה באומן. לנו כציבור דתי וחרדי אסור בשום פנים ואופן להסכים שאנשים המנותקים לאורח החיים שלנו ישלטו וירדו בנו. בושה למערכת השלטונית ואבוי לנו".

גמזו מתנגד לאפשר לאלפים לטוס לאומן, אבל באוקראינה עד כה לא אסרו לחלוטין את הגעתם של ההמונים אלא הבהירו כי יקפידו על ההנחיות בצורה מחמירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully