וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי וליצמן יבקשו מנתניהו: אפשר את נסיעת המתפללים לאומן בראש השנה

22.8.2020 / 22:08

השרים צפויים להיפגש עם רה"מ לפגישה בסוגיית טיסת ההמונים לקבר רבי נחמן מברסלב תחת מגבלות. הפגישה מגיעה ברקע בקשה משותפת של ממשלות ישראל ואוקראינה ממתפללים שלא לעלות השנה לרגל עקב הקורונה. במגזר החרדי הביעו תרעומת על התנהלות גמזו שפנה בנושא לנשיא אוקראינה

בווידאו: צילומי מאומן בעידן הקורונה/צילום: שלומי אלישע

השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן צפויים להיפגש מחר (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה מכריעה בסוגיית טיסת ההמונים לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה. בפגישה צפוי להשתתף גם יו"ר מזכירות ברסלב נחמן בנשעיה. פרופ' רוני גמזו שיגר בסוף השבוע האחרון מכתב לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ובו הביע בפניו חשש מכך שההמונים שיגיעו למדינה לקראת ראש השנה ידביקו את המקומיים באומן. במכתב כתב בין היתר כי "ישראל עדיין מתמודדת עם שיעורים יומיים גבוהים של אנשים נגועים בקורונה".

לדבריו, "למרות הצעדים הקשים שננקטים על ידי הממשלה, שיעור החולים נותרו גבוהים, עם שכיחות גבוהה במיוחד של המחלה בקהילות חרדיות". גמזו מציין כי חגיגות, בלב העיר אומן, בה יחגגו עשרות אלפי אנשים בתנאים צפופים, יובילו להשלכות חמורות לטווח הקצר והארוך, על הקהילה המקומית באומן ומעבר לה, כמו גם למדינת ישראל".

הבדלה באומן, 25 בספטמבר 2011. יעקב נחומי, פלאש 90
הבדלה באומן, 25 בספטמבר 2011/פלאש 90, יעקב נחומי

במגזר החרדי הביעו תרעומת קשה על התנהלותו של גמזו, בדגש על המכתב ששלח לנשיא אוקראינה. סגן השר מאיר פרוש אמר לוואלה! NEWS כי מדובר בהתנהלות "מתנשאת" ולדבריו, "גם אם יש לגמזו ידע מקצועי, אין לו מינימום של ידע בסיסי על ההווי הדתי ועל האמונה של עשרות האלפים שמאמינים בקיבוץ הגדול בראש השנה באומן. לנו כציבור דתי וחרדי אסור בשום פנים ואופן להסכים שאנשים המנותקים לאורח החיים שלנו ישלטו וירדו בנו. בושה למערכת השלטונית ואבוי לנו".

גמזו מתנגד לאפשר לאלפים לטוס לאומן, אבל באוקראינה עד כה לא אסרו לחלוטין את הגעתם של ההמונים אלא הבהירו כי יקפידו על ההנחיות בצורה מחמירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully