וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה אוסרת כניסת זרים עד לסוף ספטמבר

בניסיון לבלום את הזינוק במספר חולי הקורונה, הודיעה הממשלה כי רוב האזרחים הזרים לא יורשו להיכנס לשטחה עד סוף החודש הבא, פרט למקרים חריגים. בקייב אמרו כי ההחלטה התקבלה גם בשל בקשת ישראל

בווידאו: גמזו ואדלשטיין חונכים את משל"ט משרד הבריאות בקרית שדה התעופה/לשכת העיתונות הממשלתית

אוקראינה אישרה היום (רביעי) איסור על כניסת אזרחים זרים למדינה עד 28 בספטמבר, צאת יום הכיפורים, והאריכה את אמצעי הסגר עד לסוף אוקטובר כדי לבלום את העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה. ראש הממשלה, דניס שמיגל, הוסיף כי יהיו חריגים שיורשו להיכנס למדינה, בהם דיפלומטים ואזרחים בטיסות קונקשן. עוד אמר ראש הממשלה האוקראיני כי מדינתו תבחן גם את האישור לקיים אירועים המוניים במהלך חודש ספטמבר.

ראש ממשלת אוקראינה אמר כי ההחלטה התקבלה בחלקה בשל בקשת ישראל למנוע נסיעה המונית לאומן, כמדי שנה. "עלינו להגין על אזרחינו ולהראות אחריות כלפי שותפינו הזרים", אמר. בלשכתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמרו אתמול כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ממנו להגביל את מספר הטסים למדינה, אך נתניהו הכחיש זאת. ביום ראשון אמור להתכנס קבינט הקורונה כדי לדון גם בסוגיית הטיסות באומן.

הבדלה באומן, 25 בספטמבר 2011. יעקב נחומי, פלאש 90
באוקראינה ובישראל חוששים מהדבקה המונית. תפילה באומן/פלאש 90, יעקב נחומי

מי שמוביל את ההתנגדות לנסיעה לאומן הוא פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, שחזר היום על קריאתו שלא לסוע לאומן בראש השנה, והבהיר כי התנגדותו לכך עומדת בעינה.

"אי אפשר לעצור בן אדם שנוסע דרך קונקשן, אך אפשר לעצור טיסות צ'ארטר. כבר אומרים שיש שם 2,000, בטח יגיעו עוד, וצריך לעשות כל דבר כדי למנוע את זה. לא נוכל לשמור על בידוד ל-20 אלף איש, אין מתווה לדברים האלה. אעשה כל דבר כדי למנוע את זה".

"אני מכבד מאוד את המאמינים, את האנשים שרואים בנסיעה הזאת צו אמונה, אני מכבד מאוד את חסידי ברסלב", הדגיש, "קשה לי עם ההודעות הקשות שהם שולחים אלי".

גם שר הבריאות יולי אדלשטיין הביע את התנגדותו לטיסות. "השנה זה לא הזמן לטוס לאומן. קורא לנבחרי הציבור לא לגזור קופון על חשבון בריאות הציבור", אמר.

מספר החולים החדשים באוקראינה ביום זינק בשבוע שעבר לכ-2,000, עם שיא של 2,328 ביום שבת האחרון. בסך הכול, 110,085 אובחנו חיוביים לקורונה באוקראינה מאז פרוץ המגיפה. 2,354 מתו. אוקראינה הטילה סגר נרחב במרץ, אך הקלה עליו בשל המכה הכלכלית הקשה שספגה. חלק מהמגבלות הושתו מחדש, אך הקשויות לא מתכננות סגר ארצי חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully