וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסידות ברסלב: "לעולם לא נתמוך בנתניהו או בכל מפלגה שתעשה זאת"

עודכן לאחרונה: 27.8.2020 / 19:22

בחסידות מתחו ביקורת נגד ממשלת ישראל, לאחר הרשויות באוקראינה מנעו כניסתם של כמאה חרדים למדינה. הצעד אותו אישרה ממשלת אוקראינה, יושם בכמה נמלי תעופה במדינה, אף על פי שטרם נכנס לתוקף. בברסלב תקפו: "הממשלה הראתה שאזרח מאמין הוא אזרח סוג ב'"

בווידאו: חסיד ברסלב התעלף בשדה התעופה זפרוז׳יה לאחר תשאול ארוך ללא אוכל ומים/מערכת וואלה! NEWS

הרשויות באוקראינה מנעו משעות הבוקר (חמישי) את כניסתם של כמאה חסידי ברסלב שהגיעו בטיסות שונות מישראל. חלק מהנוסעים גורשו חזרה לישראל בעוד כמה מהם הורשו להיכנס. בעקבות המהלך, מזכירות חסידות ברסלב הארצית מתחה ביקורת חריפה נגד ממשלת ישראל בעקבות פועלה בנושא. "לעולם לא נתמוך בבנימין נתניהו ולא במפלגה אחרת שתעשה זאת", אמר נחמן בנשעיה, יו"ר המזכירות.

הגוף האחראי בחסידות על אירועי ראש השנה מסר כי בתיאום עם הרשויות באוקראינה, כל המעוכבים בשדות התעופה משתחררים לדרכם בשלבים. "כמו כן, כלל המגיעים שיגיעו לאוקראינה לפני שבת ייכנסו למדינה", נמסר.

הצעד בו נקטו הרשויות התרחש טרם נכנס לתוקף איסור כניסת זרים למדינה, עליו הכריזה ממשלת אוקראינה אתמול. לפי כמה מהדיווחים, הרשויות החלו ביישום איסור הכניסה בכמה נמלי תעופה באוקראינה. בנוסף עלו טענות מצד כמה נוסעים לפיהם נוחתים מישראל שהיו ללא חזות דתית - הורשו להיכנס למדינה. בנמל התעופה בזאפוריז'יה תועד חסיד מתעלף לאחר שכפי הנראה עבר תשאול ארוך, ונזקק לסיוע.

חסיד ברסלב מקבל סיוע לאחר התעלפותו בשדה התעופה בזאפוריז'יה, אוקריאנה. -, אתר רשמי
חסיד ברסלב מקבל טיפול רפואי לאחר שהתעלף בנמל התעופה באוקראינה/אתר רשמי, -

במזכירות הארצית של חסידי ברסלב מתחו ביקורת נגד ממשלת ישראל, לאחר שלדבריהם פעלו לאיסור ההגעה למתחם קבר הרב נחמן באומן. "ממשלת ישראל שריה ופקידיה הראו היום שאזרח מאמין הוא אזרח סוג ב' ומותר להילחם בכל דרך אפשרית בכדי שלא יוכל לממש את אמונתו", אמרו. "להפגין ,לטוס לכל מקום בעולם, ולהתאסף במלונות ומסעדות מותר ויעשו כל דבר בשביל למצוא מתווה - אבל אבל להאמין ולהתפלל יעשו הכל בשביל להכשיל".

בנשעיה ציין כי לראשונה בתולדות מדינת ישראל, המדינה מעודדת מדינה זרה לפעול נגד אזרחיה שנסעו כדין. באשר לקריאתו שלא לתמוך בנתניהו הוסיף: "כל מי שכבוד רבי נחמן מברסלב חשוב בעיניו יעשה ככל יכולתו לגרום להפסד לאלה שנלחמו בזכות להאמין".

אוקראינה אישרה אתמול איסור על כניסת אזרחים זרים למדינה עד 28 בספטמבר, צאת יום הכיפורים, והאריכה את אמצעי הסגר עד לסוף אוקטובר כדי לבלום את העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה. האיסור צפוי היה להיכנס לתוקף בשבת או בראשון הקרובים, בהתאם להחלטות בקייב.

ראש הממשלה, דניס שמיגל, אמר כי ההחלטה התקבלה בחלקה בשל בקשת ישראל למנוע נסיעה המונית לאומן, כמדי שנה. "עלינו להגין על אזרחינו ולהראות אחריות כלפי שותפינו הזרים", הסביר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מתפללים באומן. יעקב נעמי, פלאש 90, אתר רשמי
התכתשויות בקואליציה. אומן/אתר רשמי, יעקב נעמי, פלאש 90

בלשכתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמרו אתמול כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ממנו להגביל את מספר הטסים למדינה, אך נתניהו הכחיש זאת.

סוגיית הטיסות לאומן עוררה שורה של התכתשויות בקואליציה, וכן התבטאות חריגה מצד פרויקטור הקורונה רוני גמזו, שהבהיר כי הוא כי הוא מתנגד נחרצות לנסיעות. "בכל דבר שאני רואה בו רמת סיכון, אני צריך לבצע את מה שהוטל עליי - להקטין את התחלואה", אמר הפרויקטור. "כך גם לגבי הנסיעות לאומן בראש השנה. עם כל המורכבות של התחלואה ומה שעוברים הרופאים והאחיות - האם זה הגיוני או סביר להוציא מפה 80 טיסות? דעתי הנחרצת היא לא, ואני לא אשנה את דעתי".

לדבריו, "אי אפשר לעצור בן אדם שנוסע דרך קונקשן, אך אפשר לעצור טיסות צ'ארטר. כבר אומרים שיש שם 2,000, בטח יגיעו עוד, וצריך לעשות כל דבר כדי למנוע את זה. לא נוכל לשמור על בידוד ל-20 אלף איש, אין מתווה לדברים האלה. אעשה כל דבר כדי למנוע את זה".

"אני מכבד מאוד את המאמינים, את האנשים שרואים בנסיעה הזאת צו אמונה, אני מכבד מאוד את חסידי ברסלב", הדגיש, "קשה לי עם ההודעות הקשות שהם שולחים אלי".

בעקבות הדברים, תקף יו"ר הקואליציה מיקי זוהר את גמזו, ולכך צירף גם האשמות משלו על כך שעסק בדבריו בנסיעות, ולא בהפגנות נגד ראש הממשלה. "גמזו צריך להבין שהן יקרו. נוכל לאפשר לאנשים לממש את הרצון שלהם להאמין כמו שאנחנו מאפשרים את הרצון של האנשים להפגין", אמר. בעקבות הדברים, ראש הממשלה נתניהו התייצב לצד גמזו, בהודעה שהוציא לשכתו נמסר כי הוא מעריך את פועלו וקורא לכולם לשתף עמו פעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully