וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמזו: "פוליטיקאים לא מבינים מה אנחנו עושים, צריך לקחת אחריות"

עודכן לאחרונה: 26.8.2020 / 16:57

פרויקטור הקורונה השיב למבקריו, בהם יו"ר הקואליציה שהבטיח שהטיסות לאומן לא יבוטלו, ולשכת רה"מ הוציאה הודעת תמיכה: "נתניהו מעריך את עבודתו וקורא לשתף פעולה". גם אדלשטיין גיבה את גמזו: "אל תגזרו קופון על חשבון הבריאות". שיא חודשי של כ-2,000 חולים ביממה

בווידאו: גמזו ואדלשטיין חונכים את משל"ט משרד הבריאות בקרית שדה התעופה/לשכת העיתונות הממשלתית

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, השיב היום (רביעי) לביקורת המופנית כלפיו מצד נבחרי ציבור באשר לעמדתו בסוגיית הטיסות לאומן, ולניהולו את משבר הקורונה. גמזו אמר כי אזרחים ופוליטקאים במדינה "אינם מבינים מה אנחנו עושים", וכי למאבק בקורונה נדרשת אחריות של ההנהגה והאזרחים.

בטקס חניכת המשל"ט של משרד הבריאות בקריית שדה התעופה, פנה גזמו אל שר הבריאות יולי אדלשטיין שנכח במקום ואמר, "השר, אני חושב שאזרחים במדינה וכל הפוליטיקאים לא מבינים מה אתה עושה כאן ואיזה דרך אנחנו עושים". לדבריו, "היום כל העולם אומר בגל השני 'אולי ננהל את זה בלי סגרים'. זה מורכב, זה קשה - יש עלייה בתחלואה ואז מגיעה גם ביקורת".

גמזו המשיך, ואמר כי "יש שיטה אחת שהיא יעילה והרסנית - פשוט לסגור את הכל. השיטה השנייה היא קשה, מורכבת, מסובכת, אבל היא בונה. בגל השני מדינת ישראל החליטה, עד כה, ואני מאמין שזו הדרך, לקחת את הדרך הקשה, המסובכת, המורכבת שבונה. זה אומר - לא רק משרד הבריאות, זאת אחריות של כל מדינה ישראל. מי שנמצא כאן ולוקח את האחריות זה כל בתי החולים וכל קופות החולים שמטפלים כל יום במעל 20 אלף אנשים שנדבקו בקורונה, אבל זה לא מספיק. מי שאנחנו צריכים כאן זה את כל המערכת במדינת ישראל. את כל בעלי התפקידים ומקבלי ההחלטות".

פרויקטור הקורונה, רוני גמזו במהלך חניכת המשל"ט החדש של משרד הבריאות בקרית שדה התעופה 26 באוגוסט 2020. -, אתר רשמי
"ממשיכים קדימה, חרף הביקורת". גמזו בחניכת המשל"ט של משרד הבריאות, היום/אתר רשמי, -

"הדרך הקשה, המסובכת והמורכבת שבונה היא לא תמיד פופולרית. היא לוקחת זמן, יש לפעמים עלייה בתחלואה. אנחנו לא נבהלים, אלא ממשיכים הלאה נחושים ותוך כדי אנחנו בונים - יכולות עמידה, יכולות ניהול, אנחנו משתפים את כל הגורמים במדינה כולל הרשויות המקומיות", הוסיף.

לשכת ראש הממשלה פירסמה בעקבות דבריו הודעת גיבוי לממונה הקורונה, בה נמסר כי "ראש הממשלה נתניהו שמינה את פרופ' רוני גמזו לתפקיד פרויקטור הקורונה ומעריך את עבודתו המסורה, עובד איתו בשיתוף פעולה יומיומי וקורא לכולם לעשות זאת". ההודעה מתפרסמת ברקע ההתקפות של יו"ר הקואליציה מיקי זוהר על גמזו הבוקר בראיונות לרדיו. כמו כן, בימים האחרונים יש התקפות חריפות נגד גמזו מצד ראשי המפלגות החרדיות, כששר הבינוי והשיכון ליצמן אף קרא לגמזו להתפטר מתפקידו.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין במהלך חניכת המשל"ט החדש של משרד הבריאות בקרית שדה התעופה 26 באוגוסט 2020. -, אתר רשמי
"זה לא הזמן לטוס לאומן". אדלשטיין, היום/אתר רשמי, -

גם שר הבריאות יולי אדלשטיין התייצב לצדו של פרויקטור הקורונה, וקרא לנבחרי הציבור שלא "לגזור קופון על חשבון בריאות הציבור". אדלשטיין אמר בטקס, "עם כל הצער שבדבר, אחריות לאומית אומרת שזה לא הזמן לטוס לאומן לקברו של רבי נחמן. אני קורא מכאן לעמיתיי נבחרי הציבור אל תנסו לגזור קופון על חשבון בריאות הציבור".

"ההמלצות שמגיעות מכאן הן המקצועיות והטובות ביותר שניתן לקבל. אנחנו מתחשבים לא רק בצרכי הבריאות, ואנחנו עושים את המירב שבחודש הסליחות ובימים הנוראיים נוכל לשמוע קול שופר ולהתפלל, מי שנוהג כך", הוסיף אדלשטיין.

בתוך כך, קבינט הקורונה יתכנס ביום ראשון כדי לדון באפשרות של סגר בחגים, בתכנית "הרמזור" של גמזו למאבק במגיפה ובנסיעות חסידי ברסלב לאומן בראש השנה.

חסיד מתפלל באומן, 25 בספטמבר 2011. יעקב נחומי, פלאש 90
המאבק על אומן. חסיד ברסלב מתפלל באוקראינה (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)/פלאש 90, יעקב נחומי

בין המבקרים את גמזו גם יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר. הח"כ תקף הבוקר את פרויקטור הקורונה על התנגדותו לאפשר לחסידי ברסלב לטוס לאומן בראש השנה מחשש שהאירוע יגרום להתפרצות נגיף הקורונה. לדברי זוהר, גמזו לא טיפל בהפגנות מול בית ראש הממשלה בבלפור כי הוא חושש מהתקשורת. "גמזו צריך להבין שהן יקרו. נוכל לאפשר לאנשים לממש את הרצון שלהם להאמין כמו שאנחנו מאפשרים את הרצון של האנשים להפגין", אמר זוהר לכאן רשת ב'.

קורונה - עדכון יומי: שיא חודשי של כ-2,000 חולים ביממה

משרד הבריאות עדכן מוקדם יותר כי 1,943 איש אובחנו בנגיף הקורונה ביממה החולפת - שיא חודשי של כאלפיים נדבקים בטווח זמן זה. בכך, עלה מספר החולים המאומתים מאז פרוץ המגיפה ל-107,341 בני אדם. אתמול התקבלו תוצאות עבור 33,272 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 6.1%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 20,581. בבתי החולים מאושפזים 855 חולים, מתוכם 118 מונשמים ו-430 חולים קשה. נכון להיום מתו 867 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 1,888 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 29,987, מתוכן 6.6% חיוביות לנגיף. הבוקר דווח כי 17 תושבי קיבוץ כפר עזה שבשער הנגב אובחנו כמאומתים לנגיף הקורונה. בעקבות זאת - כ-140 תושבי הקיבוץ נמצאים בבידוד.

הכניסה לקיבוץ כפר עזה. -, אתר רשמי
140 תושבים בבידוד. קיבוץ כפר עזה/אתר רשמי, -

58 אלף ישראלים שוהים כעת בבידוד, ומתחילת המגיפה שהו בבידוד כ-583 אלף איש, לטווחים של בין יומיים לשבועיים - כך עלה בדיון שקיימה אתמול ועדת הקורונה בכנסת. על פי ועדת הקורונה, מספר האנשים שהוכנסו לבידוד כתוצאה מחקירה אפידמיולוגית הם 17 אלף. יתר הבידודים הם תוצאה של איכוני שב"כ.

הנתונים מתפרסמים ברקע אזהרותיו של גמזו שאמר כי מצב התחלואה בישראל הוא מהקשים בעולם. "המצב שלנו הוא מורכב מאוד", אמר אתמול גמזו בתדרוכו השבועי. "400 איש מתים בכל חודש בישראל - זה הקצב". גמזו ציין כי ישנה התייצבות בממוצע המאובחנים השבועי, אך קיימת עלייה מדאיגה בתחלואה, בעיקר בקרב המגזר הערבי והאוכלוסיה החרדית.

פרויקטור הקורונה נגע גם בנושא הטלת הסגר על הציבור, והדגיש כי אף שהוא מתנגד לכך - האפשרות עומדת על הפרק. "לסגר שהוא חגורה סביב עיר אין תוחלת, זה לא עוזר", טען. "אבל בסגר כללי במדינה - בטח שיש אפקט. אנחנו מכירים את האפקט הזה בכל המקומות". לדבריו, "גם אם יש תחלואה גבוהה כמו שיש היום, אני מנסה להימנע מצעד כזה ולהכיל את המצב. יש שני טריגרים לסגר: כשהתחלואה עולה, ואם יש קצב הכפלה של עשרה ימים או שבוע. אז חייבים לסגור הרבה תחומים, כמו שעשינו במרץ. אני לא בעד הדבר הזה, אבל זה חייב להיות על השולחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully