וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 20 איש במסעדות ובתי כנסת: קבינט הקורונה אישר את הארכת המגבלות

25.8.2020 / 9:24

השרים קבעו במשאל טלפוני כי התקנות הנוכחיות יישארו בתוקף למשך שבוע נוסף, אלא אם יוחלט אחרת בועדת החוקה. ההגבלות קובעות התקהלות של עד 20 איש בחללים סגורים ועד 30 במתחמים פתוחים, תוך שמירת מרחק של שני מטרים

בווידאו: תדרוך של פרויקטור הקורונה/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: טל רזניק

קבינט הקורונה אישר אמש (שני) במשאל טלפוני את הארכת מגבלות הקורונה בשבוע נוסף. התקנות קובעות הגבלות על שהייה בחללים סגורים ומתחמים פתוחים. בחללים סגורים, כולל מסעדות, בתי תפילה, מקומות ציבוריים ובתי עסק, תותר התקהלות של עד 20 איש. במתחמים פתוחים ישהו עד 30 בני אדם. כל ההגבלות מותנות בשמירת מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם.

התקנות יישארו בתוקף עד יום שני הבא, ככל שלא תתקבל החלטה אחרת בוועדת החוקה של הכנסת.

הגבלות הקורונה שהוארכו בשבוע

  • מגבלת התקהלות של 20 איש בחללים סגורים
  • כולל מסעדות, בתי תפילה, מקומות ציבוריים ובתי עסק
  • מגבלת התקהלות של 30 איש בחללים פתוחים
  • תוך שמירה על מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם
בר רובינא, תל אביב 20 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
בר בתל אביב, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

הארכת המגבלות, שתוקפן אמור היה לפוג הלילה בחצות, התעכבה עד הרגע האחרון בעקבות מחלוקת בין נציגי יהדות התורה וש"ס לפרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו על מתווה חדש להפעלת בתי הכנסת בתקופת הקורונה.

השרים יולי אדלשטיין, יעקב ליצמן ואריה דרעי וח"כ יעקב אשר (ש"ס) נפגשו שלשום עם פרופ' גמזו, ודנו בין היתר על מתווה חדש לפעילות בתי כנסת. הצדדים הגיעו להסכמות עקרוניות, אך לטענת גורמים חרדים "גמזו נסוג בו, לא ברור למה".

סיעת יהדות התורה פרסמה הודעה לפיה היא דורשת ש"בדיון בקבינט עם ראש הממשלה לגבי בתי הכנסת, יוחלט לאשר את מתווה בתי הכנסת על פי גודלם".

ועדת החוקה בראשות ח"כ אשר הגבילה בשבוע שעבר את תקנות קבינט הקורונה לשבוע בלבד. זאת, במקום דרישת הממשלה לאשר את התקנות למשך 28 ימים. ח"כ אשר הסביר כי הציבור לא יכול להמתין לפרסום "תכנית הרמזור" של פרויקטור הקורונה, ועל כן התקנות יאושרו רק באופן זמני. התכנית הועלתה לאישור הקבינט שלוש פעמים, אך טרם זכתה לאישור פורום השרים.

תכניתו של גמזו נועדה להסדיר נוהל אחיד לפעילות ערים, בהתאם למצב התחלואה בכל רשות. "הרמזור" כולל חמש דרגות: פעילות כרגיל, פעילות מורחבת, פעילות מוגבלת, פעילות מצומצמת ופעילות אסורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully